Informacija apie posėdžius 

EN  FR

Komisijos išvada „Dėl valstybės biudžeto svarstymo procedūros“


2009-02-04 Nr.101-I-5

Vilnius

 

            Seimo Etikos ir procedūrų komisija (toliau – Komisija): Vaidotas Bacevičius, Vytautas Bogušis, Vida Marija Čigriejienė, Jonas Juozapaitis, Egidijus Klumbys, Vytautas Kurpuvesas, Konstantas Ramelis, Rūta Rutkelytė, Algimantas Salamakinas, Dalia Teišerskytė, Mantas Varaška, Mečislovas Zasčiurinskas, išnagrinėjo Seimo frakcijos „Tvarka ir teisingumas“prašymą ištirti, ar valstybės biudžeto antrojo svarstymo metu nebuvo grubiai pažeistas Seimo statuto 177 straipsnis.

 

            Etikos ir procedūrų komisija konstatuoja:

            2008 m. gruodžio 16 d. Seimo plenarinio posėdžio metu vyko 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekto XP‑3420(2) – (toliau – Valstybės biudžeto projektas) antrasis svarstymas.

            Valstybės biudžeto tvirtinimo tvarka reglamentuota Lietuvos Respublikos Seimo statuto dvidešimt septintojo skirsnio 172-180 straipsniuose. Valstybės biudžeto projekto antrojo svarstymo eiga reglamentuota Seimo statuto 177 straipsnyje. Šio straipsnio antrojoje dalyje nurodoma, kad posėdžio metu Vyriausybės atstovas praneša, kurie iš komitetų, frakcijų ir paskirų Seimo narių pasiūlymų bei pataisų įrašyti į valstybės biudžeto projektą, kurie atmesti, motyvuoja atmetimo priežastis, atsako į Seimo narių klausimus.

            Atkreiptinas dėmesys, kad 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekto svarstymas vyko kiek kitaip, nei įprasta. Projektas pateiktas, vėliau apsvarstytas komitetuose ir pirmą kartą Seime 2008 metų lapkričio 13 d., dalyvaujat 2004-2008 metų Seimo kadencijos Seimo nariams. Seimo 2004-2008 metų Seimo kadencijos Seimo narių įgaliojimai nutrūko, kai prisiekė 2008-2012 metų Seimo kadencijos nariai, t. y. 2008 m. lapkričio 17 d.

            Seimo statuto 177 straipsnio 1 dalyje nurodoma, kad valstybės biudžeto projekto antrasis svarstymas skiriamas ne vėliau kaip per 15 dienų nuo valstybės biudžeto projekto pirmojo svarstymo. Antrojo svarstymo metu Vyriausybė pateikia pagal gautus pasiūlymus ir pastabas pataisytą projektą. Naujai po 2008 metų Seimo rinkimų suformuota Vyriausybė savo įgaliojimus įgijo 2008 m. gruodžio 9 d., praėjus daugiau nei 15 dienų po pirmojo 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo svarstymo Seime. Naujoji Vyriausybė, atsižvelgdama į susiklosčiusią ir vis sunkėjančią valstybės finansinę padėtį, prieš pateikiant antrajam svarstymui Seime 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą, jį pakoregavo.

            Kaip jau minėta, Valstybės biudžeto projektas antrajam svarstymui Seime pateiktas 2008 m. gruodžio 16 d. Pateikiant Valstybės biudžeto projektą antrajam svarstymui Seime kartu pateiktas ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. gruodžio 20 d. nutarimas Nr.1337 „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo narių pasiūlymų dėl Lietuvos Respublikos 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekto Nr. XP‑3420(2)“. Nutarime išdėstyti tie Seimo narių pasiūlymai dėl Valstybės biudžeto projekto, kuriems visiškai arba iš dalies pritariama. Šiame Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime nurodyta, kad nepritarti visiems kitiems Lietuvos Respublikos Seimo narių pateiktiems dėl Valstybės biudžeto projekto pasiūlymams, gautiems 2008 m. gruodžio 17-20 dienomis.

Lietuvos Respublikos finansų ministras Algirdas Gediminas Šemeta Seimo posėdyje pristatė pagal gautus pasiūlymus ir pastabas pataisytą Valstybės biudžeto projektą, pažymėdamas, kad „Seimo biudžeto ir finansų komitetas pasiūlė Vyriausybei, atsižvelgiant į pakitusią situaciją pasaulio finansų rinkose, įvertinus Europos Komisijos bei Lietuvos ekspertų pateiktas ūkio plėtros prognozes, patikslinti 2009-2011 m. pagrindinių Lietuvos ekonominių rodiklių projekcijas. <...> Taip pat Biudžeto ir finansų komitetas pasiūlė, atsižvelgus į patikslintas pagrindinių makroekonominių rodiklių prognozes, koreguoti pajamas bei planuojamus asignavimus.<....>, teikiamame biudžeto projekte tai taip pat įvykdoma. Ir trečias siūlymas buvo apsvarstyti Seimo narių, Seimo komitetų ir atskirų valstybės institucijų prašymus bei pasiūlymus. Tas taip pat buvo padaryta. Deja, šią minutę galiu pasakyti, kad, be jokios abejonės, atsižvelgiant į susiklosčiusią šiuo metu valstybės finansinę padėtį, numatyti papildomus 887 mln. Lt taip, kaip buvo siūloma prie pirminio biudžeto projekto, visi mes puikiai suprantame, neturime apskritai jokių galimybių. Vyriausybė perskirstė asignavimus investicijoms pagal Krizės įveikimo plane numatytus kriterijus.“

 

Etikos ir procedūrų komisija nustatė:

Seimo posėdyje antrojo Valstybės biudžeto projekto svarstymo metu finansų ministras užsiminė apie Seimo narių pasiūlymus, bet neįvardino, kurie Seimo narių pasiūlymai Valstybės biudžeto projektui atmesti ir nemotyvavo kiekvieno pasiūlymo atmetimo priežasčių, o nurodė tik bendrą visų pasiūlymų atmetimo priežastį.

 

Etikos ir procedūrų komisija nusprendė:

Lietuvos Respublikos Seimo 2008 m. gruodžio 16 d. posėdyje, svarstant 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą XP‑3420(2), nepilnai įvykdytas Respublikos Seimo statuto 177 straipsnio 2 dalyje įtvirtintas reikalavimas motyvuoti Seimo narių pasiūlymų bei pataisų atmetimo priežastis.

Balsavimo rezultatai: už – 10, prieš – 1, susilaikė –0.

 

 

Komisijos pirmininkas                                                                           Algimantas Salamakinas

 



Pažymos apie Seimo narių dalyvavimą Seimo posėdžiuose
2008 metai


© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ