2009-06-03
Nr.101-I-21
Vilnius
Seimo
Etikos ir procedūrų komisija (toliau Komisija): Vaidotas Bacevičius, Vida
Marija Čigriejienė, Julius Dautartas, Jonas Juozapaitis, Konstantas Ramelis,
Rūta Rutkelytė, Algimantas Salamakinas, Dalia Teišerskytė, Ona Valiukevičiūtė,
Mantas Varaška, Mečislovas Zasčiurinskas Seimo Aplinkos apsaugos komiteto
prašymu išnagrinėjo procedūrinį ginčą dėl Teritorijų planavimo įstatymo 22
straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-467 (toliau Įstatymo
projektas) svarstymo procedūros.
Etikos ir procedūrų
komisija konstatuoja:
Aplinkos apsaugos komitetas prašyme
Komisijai nurodė, kad 2009-05-21 Seimo posėdžiui pirmininkaujantis Seimo
Pirmininko pavaduotojas Raimondas Šukys neatsižvelgdamas į Seimo statuto 58
straipsnio 1 punktą, kad viena iš Aplinkos apsaugos komiteto veiklos krypčių
yra nagrinėti įstatymų projektus, susijusius su teritorijų planavimo
klausimais, pasiūlė pagrindiniu komitetu paskirti Kaimo reikalų komitetą.
Aplinkos apsaugos komitetas suabejojo, ar Seimo Pirmininko pavaduotojas,
nepasiūlydamas Seimo posėdyje pagrindiniu komitetu nagrinėti Įstatymo projektą
skirti Aplinkos apsaugos komitetą, nepažeidė Seimo statuto 58 straipsnio 1
dalies nuostatos.
2009
m. gegužės 21 Seimo plenariniame posėdyje vyko Įstatymo projekto pateikimas.
Seimui po pateikimo pritarus Įstatymo projektui, pirmininkaujantis Seimo
posėdžiui Seimo Pirmininko pavaduotojas Raimondas Šukys informavo, kad Seniūnų
sueigoje buvo apsispręsta siūlyti Seimui toliau svarstyti Įstatymo projektą
pagrindiniu komitetu skirti Aplinkos apsaugos komitetą, o papildomais Valstybės
valdymo ir savivaldybių komitetą bei Kaimo reikalų komitetą. Seimo narys
Bronius Bradauskas posėdžio metu pateikė siūlymą pagrindiniu komitetu paskirti
Kaimo reikalų komitetą. Tuomet pirmininkaujantis pasiūlė Seimui apsispręsti,
kurį komitetą skirti pagrindiniu toliau svarstyti Įstatymo projektą,
atkreipdamas dėmesį, kad Seimo nariai balsuodami atsižvelgtų į Seimo statute
nurodytas komitetų kompetencijos ribas ir sritis. Seimas apsisprendė
pagrindiniu komitetu toliau nagrinėti Įstatymo projektą paskirti Kaimo reikalų
komitetą, o Aplinkos apsaugos komitetą paskirti papildomu komitetu. Taigi,
Seimo Pirmininko pavaduotojas Raimondas Šukys nesiūlė, kaip teigia Aplinkos
apsaugos komiteto pirmininkas, pagrindiniu komitetu paskirti Kaimo reikalų
komitetą.
Seimo
statuto 58 straipsnyje apibrėžtos Aplinkos apsaugos komiteto veiklos kryptys.
Šio straipsnio 1 dalies 1 punkte kaip viena iš Aplinkos apsaugos komiteto
veiklos krypčių išskirta teisės aktų projektų ir pasiūlymų teritorijų planavimo
klausimais rengimas ir nagrinėjimas.
Seimo
statuto 144 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kokie veiksmai turi būti atlikti
Seimui nutarus pradėti projekto svarstymo procedūrą, Seimas turi paskirti
pagrindinį komitetą ir papildomus komitetus projektui toliau nagrinėti arba
tobulinti. Siūlymą kokį komitetą skirti pagrindiniu ir papildomu teikia Seniūnų
sueiga, o tvirtina Seimas.
Seimo
statuto 9 straipsnio 1 dalies 1 punkte įtvirtinta Seimo nario teisė balsuoti
dėl visų svarstomų klausimų Seimo posėdžiuose.
Lietuvos
Respublikos Konstitucinis Teismas 2006 m. balandžio 4 d. nutarime pasisakė, kad
niekas negali už Seimą pareikšti jo valios ‑ joks Seimo struktūrinis
padalinys, jokia Seimo narių grupė. Taigi, Seniūnų sueigos siūlymas negali būti
aukščiau Seimo narių valios, kuri išreiškiama balsuojant.
Etikos
ir procedūrų komisija nusprendė:
Seimo
Pirmininko pavaduotojas Raimondas Šukys, teikdamas Seimui apsispręsti dėl
pagrindinio komiteto, kuris toliau nagrinėtų Teritorijų planavimo įstatymo 22
straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-467, Seimo statuto nuostatų
nepažeidė.
Balsavimo
rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
Komisijos
pirmininkas Algimantas
Salamakinas