Informacija apie posėdžius 

EN  FR

Komisijos išvada „Dėl posėdžio pirmininko veiksmų atitikimo Seimo statutui“


2010-01-21 Nr.101-I-6

Vilnius

 

            Seimo Etikos ir procedūrų komisija (toliau – Komisija): Vaidotas Bacevičius, Vytautas Bogušis, Vida Marija Čigriejienė, Julius Dautartas, Egidijus Klumbys, Antanas Nedzinskas, Konstantas Ramelis, Algimantas Salamakinas, Ona Valiukevičiūtė, Mečislovas Zasčiurinskas remdamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 78 straipsnio 1 dalies 4 punkto nuostata išnagrinėjo klausimą dėl Seimo pirmininko veiksmų 2010 m. sausio 21 d. Seimo rytiniame posėdyje priimant sprendimą dėl Seimo nutarimo „Dėl kreipimosi į Lietuvos Respublikos Konstitucinį Teismą su prašymu ištirti, ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 7 d. nutarimas Nr. 1654 „Dėl sveikatos priežiūros įstaigų ir paslaugų restruktūrizavimo trečiojo etapo programos patvirtinimo" neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijos preambulėje įtvirtintam teisinės valstybės principui, Konstitucijos 5 straipsnio 2 daliai, 19 straipsniui, 46 straipsnio 4 daliai, 94 straipsnio 2 punktui, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo (1998 m. gegužės 1 d. redakcija) 3 straipsniui ir 22 straipsnio 2 punktui, 40 straipsnio 1 daliai, Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo (2003 m. sausio 1 d. redakcija) 26 straipsnio 1 daliai, Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo (1999 m. balandžio 2 d. redakcija) 4 straipsnio 2 daliai, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo (1998 m. gruodžio 23 d. redakcija) 6 straipsnio 2 punktui ir 15 straipsnio 1 dalies 2 punktui, o pagal priėmimo tvarką ‑ Konstitucijos preambulėje įtvirtintam teisinės valstybės principui, Konstitucijos 94 straipsnio 2 punktui ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo (1998 m. gegužės 1 d. redakcija) 40 straipsnio 1 daliai“ projekto Nr.XIP – 1646(2) (toliau – Seimo nutarimas).

 

 

            Etikos ir procedūrų komisija konstatuoja:

            2010 m. sausio 21 d. Seimo rytiniame plenariniame posėdyje buvo pateiktas Seimo nutarimo projektas. Balsuojant dėl pritarimo Seimo nutarimui po pateikimo balsavo 56 Seimo nariai už, 27 – prieš ir 28 – susilaikė.

            Po balsavimo Seimo narys Žilvinas Šilgalis pareiškė, kad nespėjo grįžti į savo vietą balsuoti ir paprašė jo balsą priskaičiuoti prie susilaikiusių. Tačiau, kadangi balsavimo procedūra buvo pasibaigusi, Seimo nario Žilvino Šilgalio balsas nebuvo priskaičiuotas, o tik Seimo posėdžio protokole pažymėta, kad „Dėl balsavimo rezultatų kalbėjo Seimo narys Ž. Šilgalis (prašė patikslinti balsavimo rezultatus, jis susilaiko).

Po šio balsavimo pirmininkaujantis Seimo posėdžiui Seimo Pirmininko pavaduotojas Raimondas Šukys paskelbė pakartotiną balsavimą, motyvuodamas: „ Gerbiamieji kolegos, kaip yra pagal Seimo statutą ir pagal nusistovėjusią tradiciją – vieno balso persvara yra asmuo, kuris norėjo balsuoti, bet nebalsavo, skelbiu balsavimą pakartotinai. Gerbiamieji kolegos, pakartotinis balsavimas. Kas už tai, kad būtų pritarta nutarimo projektui, balsuoja už, kas turi kitą nuomonę – prieš arba susilaiko.“

            Pakartotinai balsavus 55 Seimo nariams už, 29 – prieš ir 28 – susilaikius Seimo nutarimui nepritarta.

            Po šio balsavimo Seimo narė Milda Petrauskienė pareiškė, kad ji balsavo už, bet nesuveikė elektroninė balsavimo sistema ir jos balsas liko neužskaitytas. Šiuo atveju pirmininkaujantis Seimo posėdžiui Seimo nutarimo pakartotiniam balsavimui nebeteikė, nors dėl to pasisakė 5 posėdyje dalyvaujantys Seimo nariai.

            Seimo statuto 121 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad balsavimą pakeliant rankas ar naudojant elektroninę sistemą galima pakartoti, kol nepradėtas svarstyti kitas darbotvarkės klausimas, jeigu kilo abejonių dėl balsų skaičiavimo tikslumo ir jeigu to reikalauja Seimo Pirmininkas, posėdžio pirmininkas arba ne mažiau kaip 5 posėdyje dalyvaujantys Seimo nariai. Sprendimą pakartoti balsavimą priima posėdžio pirmininkas.

            Abiem atvejais balsuojant dėl Seimo nutarimo po pateikimo kilo abejonių dėl balsų skaičiavimo tikslumo. Pirmą kartą to pareikalavo posėdžio pirmininkas, o antrą kartą to reikalavo daugiau kaip 5 Seimo posėdyje dalyvaujantys Seimo nariai. Tačiau pirmą kartą posėdžio pirmininkas klausimą pateikė pakartotinai balsuoti, o antruoju atveju – ne. Taigi, pasak į Komisiją besikreipusių Seimo Pirmininkės Irenos Degutienės ir Seimo opozicijos lyderio Valentino Mazuronio, posėdžio pirmininkas, dviejose iš esmės vienodose situacijose, pasielgė skirtingai.

 

            Etikos ir procedūrų komisija nusprendė:

            1. Siekiant išvengti abejonių dėl priimto sprendimo nepritarti po pateikimo Seimo nutarimo „Dėl kreipimosi į Lietuvos Respublikos Konstitucinį Teismą su prašymu ištirti, ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 7 d. nutarimas Nr. 1654 „Dėl sveikatos priežiūros įstaigų ir paslaugų restruktūrizavimo trečiojo etapo programos patvirtinimo" neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijos preambulėje įtvirtintam teisinės valstybės principui, Konstitucijos 5 straipsnio 2 daliai, 19 straipsniui, 46 straipsnio 4 daliai, 94 straipsnio 2 punktui, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo (1998 m. gegužės 1 d. redakcija) 3 straipsniui ir 22 straipsnio 2 punktui, 40 straipsnio 1 daliai, Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo (2003 m. sausio 1 d. redakcija) 26 straipsnio 1 daliai, Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo (1999 m. balandžio 2 d. redakcija) 4 straipsnio 2 daliai, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo (1998 m. gruodžio 23 d. redakcija) 6 straipsnio 2 punktui ir 15 straipsnio 1 dalies 2 punktui, o pagal priėmimo tvarką ‑ Konstitucijos preambulėje įtvirtintam teisinės valstybės principui, Konstitucijos 94 straipsnio 2 punktui ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo (1998 m. gegužės 1 d. redakcija) 40 straipsnio 1 daliai“ projektui Nr.XIP – 1646(2), siūlyti Seimui dar kartą pakartoti balsavimą.

            Balsavimo rezultatai: už – 7, prieš – 1, susilaikė – 2.

 

            2. Atkreipti Seimo posėdžių pirmininkų dėmesį, kad skelbti pakartotiną balsavimą galima tik esant Lietuvos Respublikos Seimo statuto 121 straipsnyje numatytoms aplinkybėms: kai už pateiktą pasiūlymą balsuoja lygiai pusė balsavusių Seimo narių ir jeigu nustatomas akivaizdus balsavimo vienasmeniškumo pažeidimas.

            Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

 

Komisijos pirmininkas                                                                   Algimantas Salamakinas



Pažymos apie Seimo narių dalyvavimą Seimo posėdžiuose
2008 metai


© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ