Informacija apie posėdžius 

EN  FR

Komisijos išvada „Dėl Seimo komiteto ir komisijų pirmininkų atleidimo procedūros“


2010-03-24 Nr.101-I-9

Vilnius

 

            Seimo Etikos ir procedūrų komisija (toliau – Komisija): Vaidotas Bacevičius, Vytautas Bogušis, Vida Marija Čigriejienė, Julius Dautartas, Jonas Juozapaitis, Egidijus Klumbys, Vytautas Kurpuvesas, Antanas Nedzinskas, Konstantas Ramelis, Algimantas Salamakinas, Dalia Teišerskytė, Ona Valiukevičiūtė, Mečislovas Zasčiurinskas remdamasi Seimo statuto 78 straipsnio 1 dalies 4 punkto nuostata išnagrinėjo Seimo Pirmininkės Irenos Degutienės prašymą pateikti Komisijos išvadą, nurodant pagal kokias Seimo statuto procedūras turėtų būti atleidžiami ar perrenkami Seimo komitetų ir komisijų pirmininkai.

 

            Etikos ir procedūrų komisija konstatuoja:

              Seimo Pirmininkės sekretoriatui įteikta Operatyvinės veiklos parlamentinės kontrolės komisijos 2010-03-16 posėdžio protokolo Nr. 210-P-1 išrašas, kuriame suformuluotas nutarimas kreiptis į Seimą dėl Komisijos pirmininko A. Sacharuk atleidimo; Kaimo reikalų komiteto 2010-03-17 posėdžio protokolo Nr. 110-P-8 išrašas, kuriame suformuluotas pritarimas penkių komiteto narių pasiūlymui pareikšti nepasitikėjimą Kaimo reikalų komiteto pirmininku E. Pupiniu; Atominės energetikos komisijos 2010-03-18 neeilinio posėdžio protokolo Nr. 117-P-02 išrašas, kuriame suformuluotas nutarimas teikti Seimui tvirtinti Atominės energetikos komisijos pirmininko R. Žilinsko atleidimą iš komisijos pirmininko pareigų.

            Pagal Seimo statuto 46 straipsnio 7 dalies nuostatą komiteto pirmininkas ir jo pavaduotojas perrenkami, kai komitetas sudaromas iš naujo. Šio straipsnio 8 dalyje numatyta, kad komitetas gali perrinkti pirmininką bei jo pavaduotoją ir kitu metu, kartu kreipdamasis į Seimą dėl naujo pirmininko ar jo pavaduotojo patvirtinimo.

Operatyvinės veiklos parlamentinės kontrolės komisija, Kaimo reikalų komitetas ir Atominės energetikos komisija pirmininkų neperrinko ir nesikreipė į Seimą dėl naujo pirmininko patvirtinimo.

Pagal Seimo statuto 217 straipsnio 1 dalį pasiūlymas atleisti Seimo pareigūną ar valstybės institucijos vadovą, kurį skiria Seimas, išskyrus Konstitucijoje numatytus apkaltos proceso atvejus, turi būti svarstomas, kai tai motyvuotu raštu pateikia Seimo valdyba, komitetas ar ne mažiau kaip 1/5 Seimo narių.

Operatyvinės veiklos parlamentinės kontrolės komisijos apsiūlymas kreiptis į Seimą dėl Komisijos pirmininko A. Sacharuk atleidimo pateiktas be motyvuoto rašto. Kaimo reikalų komitetas pareiškė nepasitikėjimą Kaimo reikalų komiteto pirmininku E. Pupiniu, tačiau motyvuoto raštu pasiūlymo Seimo Pirmininkei atleisti komiteto pirmininką iš jo užimamų pareigų neįteikė. Atominės energetikos komisija Seimo Pirmininkės sekretoriatui įteikė protokolinį nutarimą teikti Lietuvos Respublikos Seimui tvirtinti Atominės energetikos komisijos pirmininko R. Žilinsko atleidimą iš Komisijos pirmininko pareigų, nepateikiant raštu atleidimo motyvų.

Seimo statuto 46 straipsnyje reglamentuojamas Seimo komiteto pirmininko ir jo pavaduotojo rinkimo klausimas. Šio straipsnio 2 dalyje nurodoma, kad Seimo seniūnų sueiga patvirtina pasiūlymus Seimo komitetams, kurių frakcijų atstovus rinkti Seimo komiteto pirmininku ir pavaduotoju. Šio straipsnio 3 dalyje teigiama, kad komiteto pirmininkas ir jo pavaduotojas renkami iš skirtingų frakcijų atstovų, o bendras komitetų pirmininkų ir jų pavaduotojų skaičius, tenkantis Seimo frakcijoms, turi būti proporcingas joms priklausančių Seimo narių skaičiui.

            Seimo statuto 41 straipsnio 1 dalis numato, kad Seimo narių frakcijos arba jų koalicijos, nesutinkančios su Vyriausybės programa, gali pasiskelbti opozicinėmis. Akivaizdu, kad frakcijos, pasiskelbę opozicinėmis, negali dalyvauti įgyvendinant Vyriausybės programą, taigi ir užimti komitetų ar komisijų pirmininkų pareigas, išskyrus Seimo statute nurodytų Biudžeto ir finansų bei Audito komitetų, atliekančių kontrolės funkcijas, pirmininkų pareigas. Pagal nusistovėjusią tradiciją analogija taikoma ir skiriant kontrolės funkcijas atliekančių Seimo Antikorupcijos ir Etikos ir procedūrų komisijų pirmininkus. Komitetas ar komisija, kurios pirmininkas priklauso frakcijai, pasitraukusiai iš daugumos į opoziciją, turėtų, remdamiesi Seimo statuto 46 straipsnio 2, 3 ir 8 dalių nuostatomis, perrinkti pirmininką bei jo pavaduotoją.

            Seimo statutas 217-218 straipsniuose numato galimybę atleisti Seimo skirtus pareigūnus dėl kitų priežasčių, nei nurodytos Seimo statuto 46 straipsnyje. Šiuo atveju siūlyti atleisti pareigūną gali Seimo valdyba, komitetas ar ne mažiau kaip 1/5 Seimo narių, įteikdami motyvuotu raštu pareiškimą dėl pareigūno atleidimo Seimo Pirmininkui.

 

            Etikos ir procedūrų komisija nusprendė:

  1. Kaimo reikalų komiteto sprendimas,pareikšti nepasitikėjimą komiteto pirmininku Edmundu Pupiniu, teisinių pasekmių nesukėlė.
  2. Operatyvinės veiklos parlamentinės kontrolės komisijos ir Atominės energetikos komisijos pirmininkai, pasikeitus Seimo daugumos ir mažumos proporcijoms, turėtų būti perrenkami remiantis Seimo statuto 46 straipsnio nuostatomis.
  3. Seimo kaimo reikalų komiteto pirmininkas dėl kitų priežasčių, nei nurodytos Seimo statuto 46 straipsnyje, iš užimamų pareigų turėtų būti atleidžiamas vadovaujantis Seimo statuto 217-218 straipsnio nuostatomis.

                        Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

 

Komisijos pirmininkas                                                                           Algimantas Salamakinas



Pažymos apie Seimo narių dalyvavimą Seimo posėdžiuose
2008 metai


© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ