Informacija apie posėdžius 

EN  FR

Komisijos išvada „Dėl Seimo nutarimo „Dėl kreipimosi į Lietuvos Respublikos Konstitucinį Teismą su prašymu ištirti, ar kai kurios Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo nuostatos neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai“ projekto išbraukimo iš Seimo posėdžių darbotvarkės ir įtraukimo į Seimo posėdžių darbotvarkę“


2010-04-27 Nr.101-I-16

Vilnius

 

            Seimo Etikos ir procedūrų komisija (toliau – Komisija): Vaidotas Bacevičius, Vytautas Bogušis, Vida Marija Čigriejienė, Jonas Juozapaitis, Egidijus Klumbys, Vytautas Kurpuvesas, Antanas Nedzinskas, Konstantas Ramelis, Algimantas Salamakinas, Mečislovas Zasčiurinskas Seimo Lietuvos socialdemokratų partijos frakcijos prašymu ir pirmininkaujančio 2010-04-22 Seimo posėdžiui Seimo Pirmininko pavaduotojo Česlovo Stankevičiaus pavedimu, remdamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 78 straipsnio 1 dalies 4 punkto nuostata, išnagrinėjo klausimą dėl Seimo nutarimo „Dėl kreipimosi į Lietuvos Respublikos Konstitucinį Teismą su prašymu ištirti, ar kai kurios Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo nuostatos neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai“ projekto išbraukimo iš Seimo posėdžių darbotvarkės.

 

            Etikos ir procedūrų komisija konstatuoja:

            2010 m. balandžio 16 d. Seimo posėdžių sekretoriate užregistruotas 53 Seimo narių pasirašytas Seimo nutarimo „Dėl kreipimosi į Lietuvos Respublikos Konstitucinį Teismą su prašymu ištirti, ar kai kurios Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo nuostatos neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai“ projektas Nr. XIP-1949 (toliau – Nutarimo projektas). Seimo Teisės departamento išvada šiam nutarimo projektui pateikta 2010 m. balandžio 20 d. Nutarimo projektas buvo įtrauktas į 2010 m. balandžio 22 d. Seimo plenarinio posėdžio darbotvarkę.

            2010 m. balandžio 22 d. rytiniame Seimo plenariniame posėdyje prieš tvirtinant dienos darbotvarkę ir remiantis, kad „kai kreipiasi visas Seimas, atitinkamos įstatymo nuostatos nustoja galioti“, Seimo narys Jurgis Razma Seimo Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos vardu paprašė Nutarimo projektą išbraukti iš darbotvarkės. Siūlymui 64 balsais „už“, 48 – „prieš“ ir 6 – „susilaikius“buvo pritarta.

            Lietuvos Respublikos Seimo statuto 92 straipsnio 1 dalyje reglamentuotas privalomas klausimų įtraukimas į darbotvarkę, numatant, kad ne mažesnės kaip 1/3 Seimo narių grupės raštišku reikalavimu klausimas į sesijos darbų programą, savaitės ar kitos dienos darbotvarkę įrašomas privalomai, jeigu jis yra parengtas ir svarstyti pasirengta Seimo statuto numatyta tvarka. Žodis „privalomai“ pabrėžia normos imperatyvumą.

            Vėliau Seimo Etikos ir procedūrų komisijos pirmininkas Algimantas Salamakinas pagarsino 2007 m. sausio 18 d. komisijos išvados sprendimą, kuriame kalbam, kad projektas turi būti privalomai įtraukiamas į darbotvarkę, jeigu to reikalauja ne mažiau kaip 1/3 Seimo narių ir jeigu jis yra parengtas ir svarstyti pasirengta Seimo statuto numatyta tvarka. Pagarsinus šį sprendimą, buvo paprašyta, kad Nutarimo projektas būtų svarstomas tuo laiku, kaip ir buvo numatyta. Pirmininkaujantis Seimo posėdžiui Seimo Pirmininko pavaduotojas Algis Kašėta į šį prašymą neatsižvelgė.

            2010 m. balandžio 22 d. vakariniame Seimo plenariniame posėdyje vėl buvo iškeltas klausimas dėl Nutarimo projekto įtraukimo į darbotvarkę. Seimo narys Vytautas Gapšys opozicinių frakcijų vardu, motyvuodamas tuo, kad klausimas iš darbotvarkės buvo išbrauktas neteisėtai, paprašė šį klausimą įtraukti į posėdžio darbotvarkę. Kilus ginčui ir pirmininkaujančiam Seimo posėdžiui nereaguojant į šį prašymą, Seimo Darbo partijos frakcijos pirmininkas Vytautas Gapšys, vadovaudamasis Seimo statuto 94 straipsniu, dar kartą opozicinių frakcijų arba vien Darbo partijos frakcijos vardu paprašė Nutarimo projektą įtraukti į darbotvarkę. Pirmininkaujantis Seimo posėdžiui Seimo Pirmininko pavaduotojas Česlovas Stankevičius priėmė sprendimą neteikti balsuoti dėl Nutarimo projekto įtraukimo į darbotvarkę ir kreipėsi į Etikos ir procedūrų komisiją prašydamas išnagrinėti ir pateikti išvadą dėl kilusio procedūrinio ginčo.

            Lietuvos Respublikos Seimo statuto 94 straipsnio 1 dalyje nurodoma, kad teisę Seimo posėdyje siūlyti papildomai įrašyti klausimus į priimtą savaitės ar dienos posėdžių darbotvarkę arba išbraukti klausimus iš priimtos savaitės ar dienos posėdžių darbotvarkės turi Seimo valdyba, Seniūnų sueiga, Vyriausybė ir Seimo narių frakcija.

            Etikos ir procedūrų komisija nusprendė:

            1. 2010 m. balandžio22 d. Seimo plenariniame posėdyje teikiant balsuoti dėl Seimo nutarimo „Dėl kreipimosi į Lietuvos Respublikos Konstitucinį Teismą su prašymu ištirti, ar kai kurios Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo nuostatos neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai“ projekto išbraukimo iš darbotvarkės buvo pažeista Lietuvos Respublikos Seimo statuto 92 straipsnio 1 dalies nuostata, įpareigojanti privalomai įtraukti klausimus į Seimo posėdžių darbotvarkę, jei to raštu pageidauja 1/3 Seimo narių.

            2. Pirmininkaujantys 2010 m. balandžio 22 d. Seimo posėdžiams Seimo Pirmininko pavaduotojai Algis Kašėta ir Česlovas Stankevičius, neatsižvelgdami į siūlymus papildomai įrašyti klausimą į priimtą dienos posėdžių darbotvarkę, pažeidė Lietuvos Respublikos Seimo statuto 94 straipsnio 1 dalies nuostatos.

            Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

 

 

Komisijos pirmininkas                                                                               Algimantas Salamakinas



Pažymos apie Seimo narių dalyvavimą Seimo posėdžiuose
2008 metai


© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ