Informacija apie posėdžius 

EN  FR

Komisijos išvada „Dėl Seimo nario Stasio Šedbaro veiksmų“


2010-05-12 Nr.101-I-21

Vilnius

 

            Seimo Etikos ir procedūrų komisija (toliau – Komisija): Vaidotas Bacevičius, Vytautas Bogušis, Vida Marija Čigriejienė, Julius Dautartas, Jonas Juozapaitis, Egidijus Klumbys, Vytautas Kurpuvesas, Antanas Nedzinskas, Konstantas Ramelis, Rūta Rutkelytė, Algimantas Salamakinas, Dalia Teišerskytė, Ona Valiukevičiūtė remdamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 78 straipsnio 1 dalies 8 punkto ir Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso 7 straipsnio 1 dalies 1 punkto nuostatomis, išnagrinėjo Tauragės rajono savivaldybės mero prašymą įvertinti Seimo nario Stasio Šedbaro veiksmus.

 

            Etikos ir procedūrų komisija konstatuoja:

            2010 m. vasario 23 d. į Komisiją kreipėsi Tauragės rajono savivaldybės meras Pranas Petrošius. Savo prašyme jis nurodė, kad 2010 m. sausio 27 d. Tauragės rajono savivaldybės taryba ir asmeniškai kiekvienas tarybos narys gavo Lietuvos Respublikos Seimo nario Stasio Šedbaro viešą kreipimąsi į Vyriausybės atstovą Tauragės apskrityje. Šiuo kreipimusi Seimo narys Stasys Šedbaras prašė Vyriausybės atstovą įgyvendinti Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 4 straipsnyje nustatytus Vyriausybės atstovo įgaliojimus, kad būtų panaikintas Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 15 straipsnio nuostatoms prieštaraujantis Tauragės rajono savivaldybės tarybos sprendimas. Seimo narys tokį prašymą motyvavo tuo, kad Vyriausioji tarnybinės etikos komisija 2009 m. gruodžio 16 d. nusprendė, kad Tauragės rajono savivaldybės mero pavaduotojas Pranas Petrošius nevykdė Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 3 straipsnio 2 punkto ir pažeidė 11 straipsnio 1 bei 2 dalies, 7 straipsnio 2 dalies nuostatas, o Tauragės rajono savivaldybės taryba 2010 m. sausio 22 d. posėdyje priėmė sprendimą „Dėl Tauragės rajono savivaldybės mero išrinkimo“, kuriuo Tauragės rajono savivaldybės meru išrinko tarybos narį Praną Petrošių, kurio atžvilgiu, Seimo nario nuomone, taikytina Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 15 straipsnio nuostata, draudžianti priimti į valstybinę tarnybą asmenis, kurie nustatyta tvarka pripažinti pažeidę Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatas.

            Tauragės rajono savivaldybės mero Prano Petrošiaus teigimu, jam dar nespėjus pasinaudoti konstitucine teise apskųsti Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos sprendimą, Seimo nario Stasio Šedbaro pastangomis žiniasklaidoje ir bendruomenėje apie jį formuojama neigiama nuomonė, menkinamas jo autoritetas, klaidinama visuomenė, kad į mero pareigas jis negalėjo būti išrinktas. Tauragės apskrities laikraščio „Tauragės kurjeris“ 2010 m. sausio 29 d. Nr. 8 straipsnyje „Mero regalijas siūbuoja nežinia“ cituojamas Seimo nario Stasio  Šedbaro teiginys: „Jei Vyriausybės atstovas nereaguos į šiuos faktus, kelsime klausimą dėl jo paties tinkamumo eiti šias pareigas“. Tauragės rajono savivaldybės mero Prano Petrošiaus nuomone, Seimo narys neturi teisės kištis į savivaldos reikalus, vykdyti teisingumą, daryti įtaką savivaldybės tarybos nariams ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovui.

            Seimo narys Stasys Šedbaras 2010-03-26 paaiškinime Komisijai Nr. SN-S-15/2010 nurodė, kad Vyriausioji tarnybinės etikos komisija 2009 m. gruodžio 16 d. priėmė sprendimą Nr. KS-103 „Dėl Prano Petrošiaus“, kuriuo pripažino, kad Tauragės rajono savivaldybės mero pavaduotojas Pranas Petrošius, turintis privatų interesą, susijusį su jo nekilnojamuoju turtu Akmenos gatvėje, Pagramančio miestelyje, Mažonų seniūnijoje, dalyvaudamas jungtiniame komitetų bei Tarybos posėdžiuose ir balsuodamas už Tarybos sprendimą dėl lėšų skyrimo Mažonų seniūnijos gatvių remontui, taip pat nenurodęs naujų keliančių interesų konfliktą aplinkybių savo privačių interesų deklaracijoje, nevykdė Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo 3 straipsnio 2 punkto ir pažeidė 11 straipsnio 1 bei 2 dalies, 7 straipsnio 2 dalies nuostatas.

            Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2010 m. sausio 22 d. posėdyje buvo numatyta svarstyti rajono mero Roberto Piečios ir mero pavaduotojo Prano Petrošiaus atleidimo iš jų užimamų pareigų klausimus. Šiame posėdyje priimtas sprendimas Nr. 1-1407 „Dėl Tauragės rajono savivaldybės mero išrinkimo“, kuriuo, neatsižvelgiant į tai, kad Prano Petrošiaus atžvilgiu priimtas Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos sprendimas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje nevykdymo, naujuoju meru išrinktas Pranas Petrošius. Viešųjų privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 15 straipsnis nustato apribojimus asmenims, kurie nustatyta tvarka pripažįstami pažeidusiais Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimus. Tokie asmenys vienerius metus nuo pažeidimo paaiškėjimo dienos negali būti skatinamai, skiriami į aukštesnes pareigas, o tarnybos santykiams pasibaigus bet kuriais pagrindais, trejus metus nuo pažeidimo paaiškėjimo dienos negali būti priimami į valstybės tarnybą. Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatos, remiantis šio įstatymo 2 straipsnio 1 dalies nuostata, taikomi ir valstybės politikams.

            Seimo narys Stasys Šedbaras Komisijai paaiškino, kad jis tuomet, kai į jį kreipėsi kai kurie Tauragės rajono savivaldybės tarybos nariai, kad Tauragės rajono savivaldybės taryboje nevykdomas Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos sprendimas, raštu kreipėsi į Vyriausybės atstovą Tauragės apskrityje, prašydamas įgyvendinti Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 4 straipsnyje nustatytus Vyriausybės atstovo įgaliojimus, kad būtų įvertintas Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 1 5 straipsnio nuostatoms galimai prieštaraujantis Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2010 m. sausio 22 d. sprendimas „Dėl Tauragės rajono savivaldybės mero išrinkimo“, kuriuo Tauragės rajono savivaldybės meru buvo išrinktas tarybos narys Pranas Petrošius, kurio atžvilgiu taikytina Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 15 straipsnio nuostata.

            Dėl Prano Petrošiaus nurodytų argumentų, kad, jam nespėjus pasinaudoti konstitucine teise apskųsti Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos sprendimo, Seimo narys Stasys Šedbaras žiniasklaidoje ir bendruomenėje apie jį formavo neigiamą nuomonę, menkino jo autoritetą, paaiškinime Komisijai Seimo narys atsakė, kad visų pirma Pranas Petrošius iki Tauragės rajono savivaldybės tarybos posėdžio nesuvokė Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos sprendimo teisinių pasekmių ir neketino skųsti šios komisijos sprendimo. Prašymą Vilniaus apygardos administraciniam teismui dėl Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2009m. gruodžio 16 d. sprendimo panaikinimo Pranas Petrošius padavė tą pačią dieną (2010 m. sausio 29 d.), kai buvo surašytas Vyriausybės atstovo Tauragės apskrityje teikimas Tauragės rajono savivaldybės tarybai dėl Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2010 m. sausio 22 d. sprendimo „Dėl Tauragės rajono savivaldybės mero išrinkimo“ panaikinimo. Be to Seimo narys Stasys Šedbaras atkreipė dėmesį, kad Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos sprendimai įsigalioja juos pasirašius komisijos pirmininkui ir skundo padavimas automatiškai nesustabdo šios komisijos priimto sprendimo galiojimo. Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos sprendimai skelbiami viešai, todėl informacija apie valstybės politiko padarytą pažeidimą buvo vieša ir su ja galėjo susipažinti tiek Tauragės rajono savivaldybės tarybos nariai, tiek ir visa visuomenė.

            Dėl to, kad visuomenės informavimo priemonės išspausdino kai kuriuos teiginius, kurie gali būti traktuojami kaip Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovo Tauragės apskrityje gąsdinimas, Seimo narys Stasys Šedbaras nurodė, kad Seimo nario priesaika ir Konstitucijoje numatytas jo statusas įpareigoja jį, kaip Tautos atstovą, veikti aktyviai, ypač kai kyla įtarimų, kad valdžios įstaigos nevykdo Konstitucijoje numatytos priedermės tarnauti žmonėms. Seimo nario teigimu, Vyriausybės atstovas Tauragės apskrityje, žinodamas apie Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2009 m. gruodžio 16 d. sprendimą, apie Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2010 m. sausio 22d. sprendimą ir apie Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2010 m. sausio 25 d. paskelbtą viešą Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos kreipimąsi į Tauragės rajono savivaldybės tarybą, nesiėmė jokių veiksmų, kol nebuvo paragintas vykdyti savo pareigas.

            Seimo narys Stasys Šedbaras apgailestauja, kad patyręs politikas Pranas Petrošius Seimo nario raginimą atsakingas pareigas einantį valstybės pareigūną vykdyti jam pavestas pareigas traktuoja kaip šio pareigūno gąsdinimą.

            Etikos ir procedūrų komisija nusprendė:

            Seimo narys Stasys Šedbaras, kreipdamasis į Vyriausybės atstovą Tauragės apskrityje, teisės aktų nuostatų nepažeidė.

 

            Balsavimo rezultatai: už – 13, prieš –0, susilaikė –1.

 

 

Komisijos pirmininkas                                                                           Algimantas Salamakinas



Pažymos apie Seimo narių dalyvavimą Seimo posėdžiuose
2008 metai


© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ