2010-05-18 Nr.101-I-25
Vilnius
Seimo
Etikos ir procedūrų komisija (toliau Komisija) Vaidotas Bacevičius, Vida
Marija Čigriejienė, Jonas Juozapaitis, Egidijus Klumbys, Vytautas Kurpuvesas,
Antanas Nedzinskas, Konstantas Ramelis, Rūta Rutkelytė, Algimantas Salamakinas,
Dalia Teišerskytė, Ona Valiukevičiūtė, Mečislovas Zasčiurinskas: gavusi
Lietuvos Respublikos Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų
frakcijos prašymą ir remdamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 78 straipsnio
1 dalies 4 punkto nuostata, išnagrinėjo klausimą dėl balsavimo procedūros tvirtinant
Seimo rezoliuciją.
Etikos
ir procedūrų komisija konstatuoja:
2010
m. gegužės 13 d. Seimo plenariniame posėdyje vyko Seimo rezoliucijos Dėl
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 metų veiklos ataskaitos projekto Nr.
XIP-2047 (toliau Rezoliucija) priėmimas. 71 Seimo narys balsavo už pasiūlymą
priimti Rezoliuciją be pataisų, 57 ‑ prieš ir 3 susilaikė.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo statuto (toliau Statuto) 184
straipsnio 1 dalies 1 punkto nuostata, nurodančia, kad siūlymas priimti Seimo
rezoliuciją be pataisų negali būti priimtas, jeigu tam prieštarauja daugiau
kaip 1/3 visų Seimo narių, siūlymui priimti Rezoliuciją be pataisų nepritarta.
Tuomet
pirmininkaujantis Seimo posėdžiui Seimo Pirmininko pavaduotojas Česlovas
Vytautas Stankevičius paskelbė alternatyvų balsavimą: redaguoti Rezoliucijos
projektą arba atmesti Rezoliucijos projektą. 71 Seimo narys balsavo už siūlymą
redaguoti Rezoliucijos projektą ir 61 atmesti. Jokių pataisų ir pasiūlymų
Rezoliucijos projektui nepateikta.
Seimui
nutarus rezoliucijos projektą redaguoti, Seimas turi nustatyti jos svarstymo
datą ir laiką ir sudaryti redakcinę komisiją. Vadovaujantis Statuto 185
straipsnio 2 dalies nuostata, redakcinėje komisijoje negali būti daugiau kaip 9
Seimo nariai.
Seimo
nariui Jurgiui Razmai pasiūlius, Seimas bendru sutarimu pritarė, kad redakcinė
komisija būtų sudaryta iš 12 Seimo narių.
Statuto
207 straipsnyje aptariama, kokius veiksmus Seimas turi atlikti Vyriausybei
pateikus metinę ataskaitą. Šio straipsnio 3 dalyje nurodoma, kad po Vyriausybės
ataskaitos pateikimo ją svarsto Seimo komitetai, o po to rengiama speciali
Seimo diskusija. Diskusijos pabaigoje Seimas gali priimti rezoliuciją.
Tokia statuto straipsnio formuluotė reikštų, kad Seimas turi spręsti dėl
rezoliucijos priėmimo ar nepriėmimo. Seimo statute nėra numatyta, kad Seimo
komitetai turi pateikti savo išvadas dėl Vyriausybės programos. Seimo Etikos ir
procedūrų komisijos 2010-05-12 išvadoje (Nr. 101-I-24) Dėl Vyriausybės metinės
ataskaitos nusprendė, kad Lietuvos Respublikos Seimo statutas neįpareigoja
Seimo komitetų apsvarsčius Vyriausybės metinę ataskaitą pateikti Seimui
išvadas. Todėl net ir Seimas gali apsiriboti tik diskusija nepriimdamas jokios
rezoliucijos.
Seimo statuto 182 straipsnio 1 dalyje
įtvirtinta, kad rezoliucija yra Seimo nenorminis aktas, priimamas, kai siekiama
patvirtinti raštu Seimo nuomonę kokiu nors valstybei svarbiu klausimu. Tokia Seimo Statuto formuluotė reikštų, kad
jeigu Seimas nutaria priimti rezoliuciją, o Seimo statuto 207 straipsnio 3
dalyje nėra numatyta, kad Seimo komitetai turi pateikti išvadas dėl Vyriausybės
ataskaitą, tai rezoliucijoje negali būti pritarimo ar nepritarimo dėl
Vyriausybės metinės ataskaitos.
Etikos
ir procedūrų komisija nusprendė:
- Sudarant
redakcinę komisiją redaguoti Seimo rezoliucijos Dėl Lietuvos Respublikos
Vyriausybės 2009 metų veiklos ataskaitos projektą Nr. XIP-2047, buvo
pažeista Lietuvos Respublikos Seimo statuto 185 straipsnio 2 dalies
nuostata.
Balsavimo rezultatai: bendru
sutarimu.
- Redaguota
rezoliucija priimama paprasta posėdyje dalyvaujančių Seimo narių balsų
dauguma.
Balsavimo
rezultatai: už 11, prieš 0, susilaikė 1.
Komisijos
pirmininkas Algimantas
Salamakinas