2010-05-26
Nr.101-I-29
Vilnius
Seimo
Etikos ir procedūrų komisija (toliau Komisija): Vaidotas Bacevičius, Vytautas
Bogušis, Vida Marija Čigriejienė, Jonas Juozapaitis, Egidijus Klumbys, Antanas Nedzinskas,
Konstantas Ramelis, Algimantas Salamakinas, Dalia Teišerskytė, Ona
Valiukevičiūtė, Mečislovas Zasčiurinskas remdamasi Lietuvos Respublikos Seimo
statuto 78 straipsnio 1 dalies 4 punkto nuostata ir reaguodama į Seimo Tvarkos
ir teisingumo partijos frakcijos seniūno pavaduotojo Kęsto Komskio prašymą,
išnagrinėjo klausimą dėl Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo
2,9,10,11,13,19,26,30,34,36,38,39 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir 12
straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektą Nr. XIP-1618(2)
(toliau Projektas XIP-1618(2)) svarstymo procedūros nutraukimo 2010 m.
balandžio 13 d. Seimo rytiniame plenariniame posėdyje, taip galimai pažeidžiant
Seimo statuto 109 straipsnio 1 dalies nuostatas.
Etikos
ir procedūrų komisija konstatuoja:
2010 m. balandžio 13 d. Seimo
rytiniame plenariniame posėdyje vyko socialinių paslaugų įstatymo
2,9,10,11,13,19,26,30,34,36,38,39 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir 12
straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektą Nr. XIP-1618(2)
(toliau Projektas XIP-1618(2)) svarstymas. Išklausytos pagrindinio Komiteto
Socialinių reikalų ir darbo komiteto, papildomų komitetų Biudžeto ir finansų
ir Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetų išvados dėl įstatymo projekto
XIP-1618(2). Vadovaujantis Seimo statuto 151 straipsnio 3 dalies 9 punktu,
priimti sprendimai dėl įstatymo projekto XIP-1618(2) pataisų ir papildymo,
kuriuos svarstymo metu pagrindiniame komitete metu pateikė įstatymų leidybos
iniciatyvos teisę turintys asmenys ir
kuriems pagrindinis komitetas nepritarė. Patvirtintoje 2010 m. balandžio
13 d. rytinio plenarinio posėdžio darbotvarkėje šiam klausimui skirtas laikas
nuo 12.45 iki 13.15 valandos. Tuo vadovaujantis pirmininkaujanti plenariniam
posėdžiui Seimo Pirmininkė Irena Degutienė padarė svarstymo pertrauką,
teigdama: Gerbiamieji kolegos, šiuo klausimu svarstymą baigėme. Svarstymo
pertrauka, nes pagal darbotvarkę šio klausimo laikas pasibaigęs, ir visada taip
bus. Dėkoju pranešėjai..
Įstatymo svarstymo tęsinys vyko 2010 m. balandžio
15 d. rytiniame plenariniame posėdyje. Svarstymo metu Darbo partijos frakcijos
vardu Seimo narys Kęstutis Daukšys paprašė klausimo svarstyme padaryti
pertrauką iki kito posėdžio, pertraukai buvo pritarta (balsavo 98 Seimo nariai.
Už 40, prieš 33, susilaikė 25). 2010 m. balandžio 15 d. vakariniame
posėdyje tęsiant įstatymo projekto XIP-1618(2) svarstymą, nutarta pritarti
pagrindinio komiteto patvirtintam projektui su posėdžio metu priimtomis
pataisomis po svarstymo Seimo posėdyje.
Seimo statuto dvidešimt antrame skirsnyje
Įstatymo projekto svarstymas Seimo posėdyje numatyta įstatymo projekto
svarstymo tvarka, galimi Seimo sprendimai, papildomos pertraukos įstatymo
projekto svarstymo metu galimybės. Seimo statuto 153 straipsnio 1 dalies 4
punkte numatyta, kad po svarstymo Seimas sprendžia ar daryti projekto svarstymo
pertrauką, jeigu svarstyti nebaigiama tame pačiame posėdyje arba jeigu
paaiškėja, kad Seimo nariams reikia papildomos informacijos įstatymui
svarstyti, arba šio statuto 109 straipsnyje nustatyta tvarka.
Seimo statuto 109 straipsnyje
reglamentuojama klausimo svarstymo pertraukos ir svarstymo atidėjimo tvarka.
Šio straipsnio 1 dalyje numatyta, kad svarstant kiekvieną klausimą, iki
balsavimo pradžios posėdžio pirmininko reikalavimu, pagrindinio komiteto
reikalavimu, taip pat frakcijos reikalavimu, kurį paremia ne mažiau kaip 1/3
posėdyje dalyvaujančių Seimo narių, arba opozicinės frakcijos reikalavimu, kurį
paremia ne mažiau kaip 1/5 posėdyje dalyvaujančių Seimo narių, daroma neeilinė,
ne trumpesnė kaip 30 minučių ir ne ilgesnė kaip 1 valandos, klausimo svarstymo
pertrauka arba klausimo svarstymas atidedamas kitam artimiausiam posėdžiui.
Pažymėtina, kad Seimo statuto 11
straipsnio 1 dalyje nurodoma, kad laikoma, kad Seimo narys dalyvavo Seimo
posėdyje, jeigu jis užsiregistravo daugiau kaip pusėje iš anksto numatytų ir numatytu laiku įvykusių balsavimų dėl
teisės akto priėmimo ir užsiregistravo visuose tos dienos Seimo posėdžiuose.
Komisija ne kartą yra atkreipusi dėmesį, o 2007-12-05 išvadoje Nr. 101-I-34
nusprendusi: Siūlyti Seimo seniūnų sueigai netvirtinti tokių Seimo plenarinių posėdžių
darbotvarkių, kuriose posėdžių laikas užsitęsia iki vėlyvo vakaro, o pirmininkaujantiems Seimo posėdžiams
laikytis patvirtintų posėdžių darbotvarkių. Atkreiptinas dėmesys, kad
Seimo statuto 93 straipsnio 1 dalis numato, kad Seimo Pirmininkas kartu su
Seimo Pirmininko pavaduotojais pagal patvirtintą savaitės posėdžių darbotvarkę
sudaro detalų kiekvienos posėdžių dienos darbotvarkės projektą, kuriame
kiekvienam klausimui atskirtai turi būti nurodytas pranešėjas ir svarstymo ar balsavimo laikas. Seimo
statuto 100 straipsnyje nurodomos Seimo posėdžio pirmininko pareigos ir teisės.
Pažymėtina, kad 100 straipsnio 2 dalies 2 punkte nurodoma, kad Seimo posėdžio
pirmininkas rūpinasi Seimo posėdžių darbo tvarka, stebi, kad juose būtų
laikomasi šio statuto.
Etikos ir procedūrų komisija nusprendė:
Pirmininkaujanti Seimo
Pirmininkė Irena Degutienė 2010 m. balandžio 13 d. Seimo rytiniame plenariniame
posėdyje nutraukusi įstatymo dėl Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų
įstatymo 2,9,10,11,13,19,26,30,34,36,38,39 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir
12 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektą Nr. XIP-1618(2)
svarstymo procedūrą nepažeidė Seimo statuto nuostatų.
Balsavimo rezultatai: už-8,
prieš-1, susilaikė -2.
Komisijos
pirmininkas Algimantas Salamakinas