2010-06-02
Nr.101-I-30
Vilnius
Seimo
Etikos ir procedūrų komisija (toliau Komisija): Algimantas Salamakinas, Vida
Marija Čigriejienė, Vaidotas Bacevičius, Vytautas Bogušis, Julius Dautartas,
Jonas Juozapaitis, Egidijus Klumbys, Vytautas Kurpuvesas, Antanas Nedzinskas,
Konstantas Ramelis, Rūta Rutkelytė, Dalia Teišerskytė, Ona Valiukevičiūtė,
Mečislovas Zasčiurinskas remdamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 78
straipsnio 1 dalies 8 punkto ir Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio
kodekso 7 straipsnio 1 dalies 1 punkto nuostatomis, išnagrinėjo Lietuvos
savivaldybių asociacijos prezidento Ričardo Malinausko prašymą įvertinti Seimo
nario Evaldo Jurkevičiaus veiksmus, nustatant ar nebuvo pažeistas Lietuvos
Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso nuostatos ir neviršytos Lietuvos
Respublikos Seimo statute įtvirtintos Seimo nario teisės.
Etikos
ir procedūrų komisija konstatuoja:
2010 m. vasario 22 d. į
Komisiją kreipėsi Lietuvos savivaldybių asociacijos prezidentas Ričardas
Malinauskas. Savo prašyme jis nurodė, kad 2010 m. sausio 13 d. Seimo narys
Evaldas Jurkevičius raštu Nr. SN-S-299 kreipėsi į Klaipėdos miesto savivaldybės
tarybą ir elektroniniais laiškais į kiekvieną tarybos narį, siūlydamas jiems
neberemti išskirtines teises šalyje užsitikrinusios Lietuvos savivaldybių
asociacijos (toliau LSA).
Seimo narys Evaldas
Jurkevičius kreipimesi į Klaipėdos miesto savivaldybės tarybą išsakė savo
požiūrį dėl Lietuvos savivaldybių asociacijos: Lietuvoje yra šimtai
nevyriausybinių organizacijų - vadinamųjų NVO. Jų veiklą reglamentuoja Lietuvos
Respublikos asociacijų įstatymas. Tačiau LSA yra aukščiau nei kitos NVO. LSA
veiklą vis dar reglamentuoja specialiai jai sukurtas įstatymas. Ši organizacija
gyvena iš savivaldybių dotacijų. Šiame kreipimesi Seimo narys Evaldas
Jurkevičius pasiūlė Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos nariams atkreipti
dėmesį į skiriamas savivaldybės lėšas LSA.
Lietuvos Respublikos įstatymo
Dėl Lietuvos savivaldybių asociacijos pagrindinių nuostatų 4 straipsnyje
nurodoma, kad Asociacijos nare gali būti kiekviena savivaldybės taryba,
priėmusi savo sprendimą. Ši įstatyme įtvirtinta nuostata suponuoja, kad nėra nustatytas
imperatyvus reikalavimas savivaldybei tapti asociacijos nare.
Seimo nario teisės ir pareigos įtvirtintos
Seimo statuto, kuris turi įstatymo galią (Lietuvos Respublikos Konstitucijos 76
straipsnis), antrame skirsnyje. Šio skirsnio 9 straipsnio 1 dalies 11 punkte
nurodoma, kad Seimo narys turi teisę šio statuto nustatyta tvarka kreiptis su
paklausimais į Vyriausybės narius, kitų valstybės institucijų vadovus, pateikti
jiems, taip pat Seimo pareigūnams klausimų.
Lietuvos
Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso 2 straipsnio 1 dalis apibrėžia,
kas yra valstybės politikai tai asmenys, įstatymų nustatyta tvarka išrinkti į
Seimo nario, Respublikos Prezidento, Europos Parlamento nario, savivaldybės
tarybos nario ar savivaldybės mero pareigas ar paskirti į Vyriausybės nario,
savivaldybės mero pavaduotojo pareigas. Šio kodekso 4 straipsnio 1 dalies 5 punkte nurodyta, kad
valstybės politikas viešajame gyvenime turi vadovautis padorumo principu, t. y.
elgtis deramai pagal einamas pareigas, vengti situacijų, kai politiko elgesys
kenktų jo ar institucijos, kurioje jis eina pareigas, reputacijai ir
autoritetui, vengti nesąžiningų pranašumo būdų, gautą oficialią informaciją
naudoti tik pareigoms atlikti ir nesipelnyti iš jos.
Etikos
ir procedūrų komisija nusprendė:
Seimo
narys Evaldas Jurkevičius raštu kreipdamasis į Klaipėdos miesto savivaldybės
tarybą nepažeidė Seimo statuto ir Lietuvos Respublikos valstybės politikų
elgesio kodekso nuostatų.
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
Komisijos pirmininkas Algimantas
Salamakinas