Eil. Nr.
|
Kokiu pagrindu remiantis svarstyta
|
Dėl ko kreiptasi
|
Komisijos sprendimai
|
1.
|
Remiantis Seimo statuto 78 straipsnio 1 dalies 3 punkto ir Valstybės
politikų elgesio kodekso 7 straipsnio 1 dalies nuostatomis
|
Dėl Seimo nario Lino Karaliaus veiksmų įvertinimo.
|
1. Seimo narys Linas Karalius, nedalyvaudamas
Seimo darbe, pažeidė Seimo statuto 10 straipsnio 1 ir 5 dalį.
2. Seimo narys Linas Karalius, be pateisinamos
priežasties nedalyvaudamas Seimo darbe, neatliko savo, kaip Tautos atstovo,
konstitucinės priedermės.
3. Seimo narys Linas Karalius, Sesijos metu
išvykdamas į užsienio kelionę, nesilaikė Seimo statuto 32 straipsnio 1 dalies
3 punkto nuostatų.
4. Seimo narys Linas Karalius, sudaręs galimybę
pasinaudoti savo balso teise kitam Seimo nariui, pažeidė Lietuvos Respublikos
Seimo statuto 111 straipsnio 4 dalį.
5. Seimo narys Linas Karalius pažeidė Lietuvos
Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso 4 straipsnio 1 dalies 1, 3 ir
5 punktų nuostatas ir pakenkė Lietuvos Respublikos Seimo reputacijai ir autoritetui.
|
2.
|
Seimo nario
Roko Žilinsko prašymas
|
Išnagrinėti, ar teisėtas buvo sprendimas
atleisti jį iš Seimo Atominės energetikos komisijos pirmininko pareigų.
|
Seimo Atominės energetikos komisijos pirmininko
atleidimo procedūra buvo vykdoma nesilaikant Seimo statuto 217 straipsnyje
nustatytų reikalavimų.
|
3.
|
Seimo nario Aleksandro Sacharuko prašymas
|
Išnagrinėti, ar teisėtas buvo sprendimas
atleisti jį iš Seimo Operatyvinės veiklos parlamentinės kontrolės komisijos
pirmininko pareigų.
|
1. Organizuojant neeilinį Seimo
Operatyvinės veiklos parlamentinės kontrolės komisijos posėdį dėl komisijos
pirmininko atleidimo, nesilaikyta Seimo statuto 52 straipsnio 1 dalies 1
punkto ir 2 dalies nuostatų.
2. Seimo Operatyvinės veiklos parlamentinės
kontrolės komisijos pirmininko atleidimo procedūra buvo vykdoma nesilaikant
Seimo statuto 217 straipsnyje nustatytų reikalavimų.
|
4.
|
Seimo Pirmininkės Irenos Degutienės prašymas
|
Pateikti išvadą, nurodant pagal kokias Seimo
statuto procedūras turėtų būti atleidžiami ar perrenkami Seimo komitetų ir
komisijų pirmininkai.
|
1. Kaimo reikalų komiteto
sprendimas,pareikšti nepasitikėjimą komiteto pirmininku Edmundu Pupiniu,
teisinių pasekmių nesukėlė.
2. Operatyvinės veiklos parlamentinės
kontrolės komisijos ir Atominės energetikos komisijos pirmininkai, pasikeitus
Seimo daugumos ir mažumos proporcijoms, turėtų būti perrenkami remiantis
Seimo statuto 46 straipsnio nuostatomis.
3. Seimo kaimo reikalų komiteto pirmininkas dėl
kitų priežasčių, nei nurodytos Seimo statuto 46 straipsnyje, iš užimamų
pareigų turėtų būti atleidžiamas vadovaujantis Seimo statuto 217-218
straipsnio nuostatomis.
|
5.
|
Remiantis Seimo statuto 78 straipsnio 1 dalies 6 punkto nuostata
|
Nagrinėjo, ar Seimo narė Rasa Juknevičienė
lėšas, skirtas išlaidoms, susijusioms su jos parlamentine veikla, panaudojo
pagal paskirtį.
|
Seimo narė Rasa Juknevičienė iš valstybės
biudžeto lėšų, skirtų Seimo nario parlamentinei veiklai, apmokėdama už
plakatų ir bukletų gamybą, skirtą Paminklinei Kristaus Prisikėlimo bažnyčiai
rengiamų renginių programai, šias lėšas panaudojo ne pagal paskirtį.
|
6.
|
Seimo nario Manto Varaškos prašymas
|
Įvertinti galimybes dalyvauti Seimo
specialiosios tyrimo komisijos dėl Seimo narių pateiktų siūlymų pradėti
apkaltos procesą Seimo nariui Aleksandrui Sacharukui pagrįstumui ištirti ir
išvadai dėl pagrindo pradėti apkaltos procesą parengti ir Seimo Specialiosios
tyrimo komisijos dėl Seimo narių pateiktų siūlymų pradėti apkaltos procesą
Seimo nariui Linui Karaliui pagrįstumui ištirti ir išvadai dėl pagrindo
pradėti apkaltos procesą parengti darbe.
|
1. Esant abejonėms dėl šališkumo,
rekomenduotina Seimo nariui pačiam, vadovaujantis savo sąžine, apsispręsti
dėl dalyvavimo Seimo Specialiosiose tyrimo komisijų darbe.
2. Remiantis Seimo statuto 228 straipsnio 1
dalimi, apkaltos proceso iniciatorius gali būti apkaltos komisijos nariu.
|
7.
|
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto prašymas
|
Išnagrinėti klausimą dėl Lietuvos Respublikos
gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 9 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto
XIP-1270 (toliau Projektas XIP-1270) įtraukimo į 2010 m. balandžio 15 d.
Seimo plenarinių posėdžių darbotvarkę.
|
Seimo Biudžeto ir finansų komitetas, pritaręs išvadai
Dėl Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 9 straipsnio
pakeitimo įstatymo projekto (XIP-1270), remiantis Seimo statuto 145
straipsnio 1 dalimi, turėtų pateikti išvadą dėl galimų lėšų, susijusių su
valstybės biudžeto koregavimu, šaltinių.
|
8.
|
Kupiškio rajono savivaldybės mero Jono Jaručio prašymas
|
Išnagrinėti klausimą dėl Seimo narės Aurelijos
Stancikienės veiksmų, galimai prieštaraujančių Seimo statuto ir Lietuvos
Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso nuostatoms.
|
Seimo narė Aurelija Stancikienė, apsilankydama Kupiškio
rajono savivaldybėje, Lietuvos Respublikos Seimo statuto ir Lietuvos Respublikos
valstybės politikų elgesio kodekso nuostatų nepažeidė.
|
9.
|
Klaipėdos Garažų ir mažųjų laivų eksploatavimo bendrijos Smiltelės
prašymas
|
Dėl Seimo nario Evaldo Jurkevičiaus veiksmų
naudojantis Seimo nario įgaliojimais sprendžiant klausimus, susijusius ir su
jo privačiais interesais.
|
1. Seimo narys Evaldas Jurkevičius
atstovaudamas Individualių namų savininkų bendruomenės Smeltė interesus
valstybinėse institucijose, nesilaikė Respublikos viešųjų ir privačių
interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 13 straipsnio 1 dalies
nuostatų.
Seimo narys Evaldas Jurkevičius
nesilaikė Valstybės politikų elgesio kodekso 4
straipsnio 1 dalies 7 punkte įtvirtinto nesavanaudiškumo principo.
|
10.
|
Seimo Socialdemokratų partijos frakcijos prašymas ir Seimo Pirmininko
pavaduotojo Česlovo Stankevičiaus pavedimas
|
Išnagrinėti klausimą dėl Seimo nutarimo Dėl
kreipimosi į Lietuvos Respublikos Konstitucinį Teismą su prašymu ištirti, ar
kai kurios Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo nuostatos
neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai projekto išbraukimo iš
Seimo posėdžių darbotvarkės.
|
1. 2010 m. balandžio22 d. Seimo plenariniame
posėdyje teikiant balsuoti dėl Seimo nutarimo Dėl kreipimosi į Lietuvos
Respublikos Konstitucinį Teismą su prašymu ištirti, ar kai kurios Lietuvos
Respublikos sveikatos draudimo įstatymo nuostatos neprieštarauja Lietuvos
Respublikos Konstitucijai projekto išbraukimo iš darbotvarkės buvo pažeista
Lietuvos Respublikos Seimo statuto 92 straipsnio 1 dalies nuostata, įpareigojanti privalomai įtraukti
klausimus į Seimo posėdžių darbotvarkę, jei to raštu pageidauja 1/3 Seimo
narių.
2.
Pirmininkaujantys 2010 m. balandžio 22 d. Seimo posėdžiams Seimo Pirmininko
pavaduotojai Algis Kašėta ir Česlovas Stankevičius, neatsižvelgdami į siūlymus
papildomai įrašyti klausimą į priimtą dienos posėdžių darbotvarkę, pažeidė
Lietuvos Respublikos Seimo statuto 94 straipsnio 1 dalies nuostatos.
|
11.
|
Seimo nario Arvydo Anušausko prašymas
|
Dėl Seimo Etikos ir procedūrų komisijos
pirmininko elgesio įvertinimo.
|
Rekomenduoti Seimo Etikos ir procedūrų
komisijos pirmininkui Algimantui Salamakinui atsakingai komentuoti klausimus,
kol vyksta Komisijos tyrimas.
|
12.
|
UAB Lexano skundas
|
Dėl Seimo sveikatos reikalų komiteto pirmininko
Antano Matulo veiksmų.
|
Seimo Sveikatos reikalų komiteto
pirmininkas Antanas Matulas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Viešojo
administravimo įstatymo 23 straipsniu, gavęs kreipimąsi ir kreipdamasis į
Finansų ministeriją, nepažeidė Valstybės politikų elgesio kodekso nuostatų ir
Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnybos
įstatymo.
|
13.
|
Lietuvos medikų profesinės sąjungos prašymas
|
Įvertinti Seimo Sveikatos reikalų komiteto
pirmininko Antano Matulo elgesį.
|
Remiantis Lietuvos Respublikos valstybės
politikų elgesio kodekso 9 straipsnio 1 dalies 2 punkto nuostata, apsiriboti
svarstymu Komisijoje.
|
14.
|
Seimo posėdžio pirmininkės pavedimas išnagrinėti Nacionalinio saugumo ir
gynybos komiteto prašymą
|
Pateikti išvadą dėl komitetų posėdžių ir
posėdžiuose priimamų klausimų teisėtumo.
|
Remiantis Lietuvos Respublikos Seimo
statuto 53 straipsnio 4 dalies nuostata sprendimai Seimo komitetų posėdžiuose
turi būti priimami esant kvorumui, t. y. balsavime dalyvaujant daugiau kaip
pusei visų Seimo komiteto narių.
|
15.
|
Remiantis Seimo statuto 78 straipsnio 1 dalies nuostatomis
|
Dėl Vyriausybės metinės ataskaitos svarstymo
procedūrų.
|
1. Remiantis Lietuvos Respublikos Seimo statuto
207 straipsnio 2 d. nuostata Seimo komitetai svarsto Vyriausybės ataskaitą.
2. Lietuvos Respublikos Seimo statutas
neįpareigoja Seimo komitetų apsvarsčius Vyriausybės metinę ataskaitą pateikti
Seimui išvadą.
|
16.
|
Seimo valdybos pavedimas, Seimo nario Arūno Valinsko prašymas, Seimo
nario Evaldo Jurkevičiaus prašymas
|
Įvertinti Seimo nario Arūno Valinsko viešus
pasisakymus.
|
1. Seimo narys Arūnas Valinskas pažeidė Lietuvos
Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso 4 straipsnio 5 ir 6 dalyse
įtvirtintus padorumo ir pavyzdingumo principus.
2. Rekomenduoti Seimo nariams vengti
posakių, diskredituojančių Lietuvos Respublikos Seimo ir Seimo narių
autoritetą.
|
17.
|
Seimo narės Rimos Baškienės prašymas
|
Įvertinti Seimo nario Gedimino Kirkilo skelbiamų
teiginių atitikimą Valstybės politikų elgesio kodeksui.
|
1. Seimo narys Gediminas Kirkilas pažeidė
Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso 4 straipsnio 5 ir 6
dalyse įtvirtintus padorumo ir pavyzdingumo principus.
2. Rekomenduoti Seimo nariams vengti posakių,
diskredituojančių Lietuvos Respublikos Seimo ir Seimo narių autoritetą.
|
18.
|
Tauragės rajono savivaldybės mero prašymas
|
Įvertinti Seimo nario Stasio Šedbaro veiksmus.
|
Seimo narys Stasys Šedbaras, kreipdamasis į
Vyriausybės atstovą Tauragės apskrityje, teisės aktų nuostatų nepažeidė.
|
19.
|
Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos prašymas
|
Išsiaiškinti, ar Seimo narys Jonas Jagminas
nesupainiojo viešųjų ir privačių interesų.
|
Seimo narys Jonas Jagminas nepažeidė Viešųjų ir
privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo ir Lietuvos
Respublikos Seimo statuto nuostatų.
|
20.
|
Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos prašymas
|
Išaiškinti, ar Seimo posėdžio pirmininkas
teisingai traktavo Seimo statuto 184 straipsnį.
|
1. Seimo rezoliucijos po Vyriausybės ataskaitos
svarstymo nepriėmimas teisinių pasekmių nesukelia.
2. Sudarant redakcinę komisiją redaguoti Seimo
rezoliucijos Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 metų veiklos
ataskaitos projektą Nr. XIP-2047, buvo pažeista Lietuvos Respublikos Seimo
statuto 185 straipsnio 2 dalies nuostata.
|
21.
|
Seimo posėdžio pirmininko kreipimasis
|
Dėl Seimo statuto 109 straipsnio taikymo Seimo
statuto 39 skirsnyje.
|
Pripažinti, kad 2010 m. gegužės 18 d. Seimo
plenarinio posėdžio metu, svarstant 1-4 klausimą dėl Seimo nutarimo Dėl
pritarimo Seimo specialiosios tyrimo komisijos dėl Seimo narių pateiktų
siūlymų pradėti apkaltos procesą Seimo nariui Aleksandrui Sacharukui
pagrįstumui ištirti ir išvadai dėl pagrindo pradėti apkaltos procesą parengti
išvadoms (projektas XIP-2074), turi būti laikomasi Seimo statuto 109 straipsnio
nuostatų.
|
22.
|
Seimo darbo partijos frakcijos seniūno pavaduotojo prašymas
|
Dėl galimybės daryti pertrauką Vyriausybės
valandos metu
|
Pirmininkaujantis Seimo posėdžiui Seimo
pirmininko pavaduotojas Algis Kašėta 2010 m. balandžio 29 d. Seimo posėdyje,
neteikdamas balsuoti dėl Vyriausybės valandos atidėjimo, Lietuvos Respublikos
Seimo statuto nuostatų nepažeidė.
|
23.
|
Seimo tvarkos ir teisingumo partijos frakcijos seniūno pavaduotojo
prašymas
|
Išnagrinėti klausimą dėl Lietuvos Respublikos
socialinių paslaugų įstatymo 2, 9, 10, 11, 13, 19, 26, 30, 34, 36, 38, 39
straipsnių pakeitimo ir papildymo ir 12 straipsnio pripažinimo netekusiu
galios įstatymo projektą Nr. XIP-1618(2) (toliau Projektas XIP-1618(2))
svarstymo procedūros nutraukimo 2010 m. balandžio 13 d. Seimo rytiniame
plenariniame posėdyje, taip galimai pažeidžiant Seimo statuto 109 straipsnio
1 dalies nuostatas.
|
Pirmininkaujanti Seimo Pirmininkė Irena
Degutienė 2010 m. balandžio 13 d. Seimo rytiniame plenariniame posėdyje
nutraukusi įstatymo dėl Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 2,
9, 10, 11, 13, 19, 26, 30, 34, 36, 38, 39 straipsnių pakeitimo ir papildymo
ir 12 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektą Nr.
XIP-1618(2) svarstymo procedūrą nepažeidė Seimo statuto nuostatų.
|
24.
|
Seimo nario Vytauto Kurpuveso prašymas ir komisijos iniciatyva
|
apsvarstyti Seimo nario Andriaus Šedžiaus viešus
pasisakymus visuomenės informavimo priemonėse, kurie galimai žemina Seimo
narių Lino Karaliaus ir Roko Žilinsko garbę ir orumą, menkina jų reputaciją,
daro neigiamą įtaką jų politiniam įvaizdžiui visuomenėje bei diskredituoja
Seimo autoritetą ir dėl Seimo nario Sauliaus Stomos išsakytų teiginių.
|
1. Seimo nariai Andrius Šedžius ir Saulius Stoma
pažeidė Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso 4 straipsnio
5 ir 6 dalyse įtvirtintus padorumo ir pavyzdingumo principus.
2. Rekomenduoti Seimo nariams vengti posakių,
diskredituojančių Lietuvos Respublikos Seimo ir Seimo narių autoritetą.
|
25.
|
Lietuvos savivaldybių asociacijos prašymas
|
Įvertinti Seimo nario Evaldo Jurkevičiaus
veiksmus, raginant Klaipėdos miesto savivaldybės tarybą neberemti Lietuvos
savivaldybių asociacijos.
|
Seimo narys Evaldas Jurkevičius raštu
kreipdamasis į Klaipėdos miesto savivaldybės tarybą nepažeidė Seimo statuto
ir Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso nuostatų.
|
26.
|
Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto prašymas
|
Paaiškinti, ar komitetas turi įgaliojimus
preliminariai vertinti įstatymo projekto nuostatos atitikimą Konstitucijai,
jei iš esmės analogiška nuostata įtvirtinta galiojančiame įstatyme.
|
Lietuvos Respublikos Seimo Teisės ir
teisėtvarkos komitetas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138
straipsnio 2 dalies ir 67 straipsnio 1 dalies nuostatomis, yra įgaliotas
teikti Seimui išvadą dėl bet kurio svarstomo teisės akto projekto atitikimo
Lietuvos Respublikos Konstitucijai.
|
27.
|
Seimo nario Petro Gražulio prašymas
|
Įvertinti, ar Seimo valdyba neviršijo Seimo
statute numatytų įgaliojimų.
|
1. Lietuvos Respublikos Seimo valdyba, priėmusi
sprendimą komandiruoti Seimo narius Mantą Adomėną ir Roką Žilinską į Briuselį
(Belgijos karalystė) 2010 m. balandžio 29 d. dalyvauti Europos Parlamento
Gėjų ir lesbiečių teisių grupės diskusijoje Mažumų susirinkimų ir žodžio
laisvė Lietuvoje, neviršijo Lietuvos Respublikos Seimo statuto 32
straipsnyje įtvirtintų Seimo valdybos įgaliojimų.
2. Rekomenduoti Seimo valdybai, svarstant Seimo
narių siuntimo į komandiruotes klausimus, atsižvelgti į Seimo nariams,
siunčiamiems į komandiruotes, Seimo komitetų pateiktų užduočių aktualumą ir
svarbą.
|
28.
|
Remiantis Seimo statuto 78 straipsnio 1 dalies 3 punkto ir Valstybės
politikų elgesio kodekso 7 straipsnio 1 dalies nuostatomis
|
Dėl galimo interesų konflikto Seimo nario Evaldo
Jurkevičiaus veikloje.
|
Seimo narys Evaldas Jurkevičius nepažeidė
Lietuvos Respublikos Seimo statuto 18 straipsnio reikalavimų.
|
29.
|
Klaipėdos teritorinės ligonių kasos prašymas
|
Įvertinti Seimo Antikorupcijos komisijos
pirmininko Kęsto Komskio galimai neteisėtus veiksmus, viršijant jam suteiktus
įgaliojimus.
|
Rekomenduoti Seimo Antikorupcijos komisijos
pirmininkui Kęstui Komskiui, viešai teikiant informaciją apie Seimo
Antikorupcijos komisijos ar jos darbo grupės atliekamo tyrimo eigą, su juo
susijusius asmenis ir būsimą komisijos sprendimą, laikytis Lietuvos Respublikos Seimo
Antikorupcijos komisijos įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 2 punkto nuostatų.
|
30.
|
Seimo nario Kazimiero Uokos prašymas
|
Įvertinti Seimo narės Marijos Aušrinės
Pavilionienės elgesio atitikimą Seimo statutui bei kitiems teisės aktams,
reglamentuojantiems Seimo narių veiklą.
|
1. Seimo nariai turi teisę viešai reikšti
savo nuomonę ir įsitikinimus.
2. Rekomenduoti Seimo nariams viešajame gyvenime
vadovautis Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse
įtvirtintais principais.
|
31.
|
Seimo frakcijos Tvarka ir teisingumas prašymas
|
Įvertinti, ar nebuvo pažeistos Seimo statuto
nuostatos, reglamentuojančios Vyriausybės ataskaitos svarstymo procedūras.
|
Pirmininkaujantis 2010 m. gegužės 11 d.
Seimo rytiniam plenariniam posėdžiui Seimo Pirmininko pavaduotojas Algis
Kašėta, nutraukdamas diskusiją dėl Vyriausybės 2009 metų veiklos ataskaitos,
nesilaikė Lietuvos Respublikos Seimo statuto 18 straipsnio 7 dalies
nuostatos.
|
32.
|
Remiantis Seimo statuto 78 straipsnio 1 dalies 6 punkto nuostata
|
Dėl Seimo nario Algimanto Dumbravos lėšų, skirtų
išlaidoms, susijusioms su jo parlamentine veikla, panaudojimo.
|
Seimo narys Algimantas Dumbrava iš
valstybės biudžeto lėšų, skirtų Seimo nario parlamentinei veiklai,
apmokėdamas už lankstinukų gamybą, skirtą kraujo donorystės skatinimui, šias
lėšas panaudojo ne pagal paskirtį.
|
33.
|
Remiantis Seimo statuto 78 straipsnio 1 dalies 6 punkto nuostata
|
Dėl Seimo nario Gedimino Navaičio lėšų, skirtų
išlaidoms, susijusioms su jo parlamentine veikla, panaudojimo.
|
1. Seimo narys Gediminas Navaitis iš
valstybės biudžeto lėšų, skirtų Seimo nario parlamentinei veiklai,
apmokėdamas už kelionę į Šveicarijos konfederaciją, šias lėšas panaudojo
pagal paskirtį.
2. Rekomenduoti Seimo valdybai aiškiau
formuluoti priimtus sprendimus.
|