Vyriausybės užmojai atskirti Lietuvos geležinkelių infrastruktūrą, krovinių ir keleivių vežimą, yra tiesiausias žingsnis įmonės privatizavimo link. Būtent tokią grobuonišką, tik pelno siekiančią politiką vykdo liberalai ir konservatoriai.
Seimo opozicijos lyderis ragina visuomenę atsibusti ir suprasti, jog monopolinių ir socialiai jautrių paslaugų perdavimas į privačias rankas Lietuvai neduotų jokio teigiamo rezultato paslaugų kainos išaugtų, kai kam paslaugos taptų neprieinamos, o jų kokybė vargu, ar pagerėtų juk privatininkas siektų pelno. Tai pasitvirtino kitose šalyse, pvz., valstybinis Prancūzijos geležinkelis daug geriau funkcionuoja negu privatizuotasis Didžiosios Britanijos.
Žmonės visame pasaulyje jau nusigręžia nuo neoliberalizmo, supratę, jog tie, kurie valdo kapitalą, sukuria tokią aplinką, kurioje pučiasi tik jie patys pelnas auga ne procentais, bet kartais. Tuo metu eiliniai žmonės skursta. Keista, kad Lietuvos gyventojai taip aklai tiki liberalų ir konservatorių paistalais ir nemato to, kas taip akivaizdu, apgailestauja A.Butkevičius.
Pasak Seimo opozicijos lyderio, ES direktyva suteikia galimybę šalims pasirinkti geležinkelių valdymo modelį ir nereikalauja steigti atskiros infrastruktūros įmonės, o tik atskirti apskaitą.
Susisiekimo ministro postringavimai apie tai, neva Lietuva pažeidžia ES direktyvą, tėra blefas, siekiant palenkti savo pusėn tuos, kurie abejoja liberalų planais privatizuoti pelningą valstybei priklausančią įmonę. Negalime pritarti tokiai pozicijai. Lietuvos geležinkelių infrastruktūros atskyrimas tėra priedanga, po to sektų privatizacija. O įmonės perdavimas į privačias rankas reikštų ir darbo vietų skaičiaus mažinimą, darbuotojų atleidimą, kainų didinimą. Apie paslaugų kokybės pagerėjimą negali būti nė kalbos, juk privatininkui monopolistui svarbiausia pelnas, o ne kokybė, sako LSDP frakcijos seniūnas A.Butkevičius.
Opozicijos lyderis teigia, jog reforma šioje srityje jau patyliukais pradėta vykdyti. Neseniai sujungtos dvi pelningai veikiančios bendrovės Gelmagis, UAB ir Lentvario geležinkelio tiesimo centras.
Šios dvi įmonės dirbo pelningai, jos turėjo išskirtinę teisę tiesti geležinkelio bėgius, juos remontuoti, tačiau buvo sujungtos tam, kad vėliau būtų galima privatizuoti. Jei pasiduosime grobuoniškai, laukinei liberalizacijai ir konservatorių neišmanymui, sukursime puikią terpę privačioms monopolijoms ir privataus pelno didinimui tai Lietuvos gyventojams kainuos labai brangiai. Ar to nori Vyriausybė?
Atstovė spaudai Evelina Butkutė
Tel. 2396327, 865048830