Valdžios vairą perduodanti konservatorių ir liberalų Vyriausybė nesugebėjo užtikrinti Lietuvos geležinkeliams krovinių pervežimo stabilumo. Dėl Klaipėdos naftos sprendimo išnuomoti rezervuarus kompanijai Litasco AB Lietuvos geležinkeliai jau prarado trečdalį baltarusiškų krovinių. Apie tokį scenarijų Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininkas Algirdas Butkevičius Vyriausybę perspėjo dar rugsėjį, kai be konkurso Klaipėdos nafta išnuomojo rezervuarus Lukoil antrinei įmonei Litasco S.A
Į mano nuogąstavimus rugsėjį nebuvo atsižvelgta. Pabrėžiau, jog dėl tokio Klaipėdos naftos sprendimo galimas kainų pakilimas tiems ūkio subjektams, kurie savo naftos produktus į Klaipėdos jūrų uostą tiekia per Klaipėdos naftos terminalus. Tokiu būdu Lietuvos geležinkeliai gali prarasti dalį krovinių, ypač iš Baltarusijos. Akivaizdu, kad Klaipėdos nafta" susitarimas su Rusijos naftos koncerno Lukoil grupe nebuvo naudingas Lietuvai, mano žodžius, deja, patvirtina skaičiai. Lietuvos geležinkelių naftos transportavimo skaičiai smarkiai krenta. Praėjusių metų rugsėjį Lietuvos geležinkeliai iš Baltarusijos į Klaipėdos uostą pergabeno 211 tūkst. tonų naftos produktų, spalį 242 tūkst. tonų, o šių metų rugsėjį, po priimto sprendimo atsisakyti Transchemos produktų iš Baltarusijos 53 tūkst. tonų, spalį tik 3 tūkst. tonų. Sumažėjimas milžiniškas ir, mano nuomone, jį lėmė Ūkio ministro nesugebėjimas sukontroliuoti valstybės įmonių priimamų sprendimų. Štai kokį palikimą gaus naujoji Vyriausybė, - sako LSDP pirmininkas, kandidatas į premjero postą A. Butkevičius.
Pasak LSDP pirmininko, Vyriausybės strategija nuostolinga Lietuvai mažėja tamsių naftos produktų pervežimas ne tik iš Baltarusijos, bet ir iš kitų šalių, praėjusių metų spalį iš viso buvo pervežta 252,5 tūkst. tonų naftos, šių metų spalį pervežta tik 86,2 tūkst. t.
Atstovė spaudai Evelina Butkutė-Lazdauskienė
Tel. 2396327, 865048830