Apie posėdžius 

EN  FR

2010-09-22 PRANEŠIMAS SPAUDAI


 


         LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

                                                ŽMOGAUS TEISIŲ KOMITETAS

 

Visuomenės informavimo ir žiniasklaidos poskyriui                                           2010-09-22

 

Žmogaus teisių komitetas ir toliau priima sprendimus dėl bet kokio smurto prieš vaikus uždraudimo

 

Rugsėjo 22 d. posėdyje komitetas apsvarstė Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 2, 4, 10, 43, 49, 53, 57 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą. Įstatymo projekte apibrėžiamos fizinės, psichologinės ir seksualinės prievartos sąvokos, įtvirtinamas principas, įpareigojantis tėvus ir kitus teisėtus vaiko atstovus apsaugoti vaiką nuo smurto. Komitetas iš esmės pritarė pateiktam įstatymo projektui.

 

2009 m. Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstaigos veiklos ataskaitoje minima, kad skundų dėl smurto vaikų atžvilgiu užregistruota beveik dvigubai, lyginant su 2007 metais.  Įstaiga, palyginusi gautų skundų skaičių, daro išvadą,  kad fizinio, psichologinio ir seksualinio smurto atvejai yra vieni iš dažniausių vaiko teisių pažeidimų.

Jungtinių Tautų Organizacija (toliau –JTO) 2006 m. pateikė tyrimo apie smurtą prieš vaikus rezultatus, kurie parodė, jog fizinės (kūno) bausmės vaikams yra pasaulinė problema, JTO rezoliucijoje siūloma iki 2009 m. uždrausti bet kokias fizines (kūno) bausmes vaikams kaip vaikus disciplinuojančią, kontroliuojančią ir jų elgesį koreguojančią priemonę. Iniciatorių pateiktame projekte konkrečios nuostatos, kuri prilygintų fizines bausmes smurtui, nėra.

Komitetas jau yra svarstęs Komiteto narės Onos Valiukevičiūtės įstatymo pataisas, kuriomis buvo siekiama uždrausti bet kokį smurtą prieš vaikus, o taip pat siūlyta  ir fizines bausmes prilyginti smurtui. Komitetas pritarė tokioms pataisoms, tačiau  2010 m. kovo  Seime šiam projektui pritarta nebuvo.

Komitetas apsvarstė Lietuvos Respublikos poziciją dėl Europos Komisijos  pasiūlymo dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos dėl bendrovių viduje perkeliamų trečiųjų šalių piliečių atvykimo ir apsigyvenimo sąlygų ir dėl pasiūlymo atitikimo subsidiarumo principui.

Pasiūlymu siekiama sudaryti perkeliamiems asmenims galimybes judėti Europos Sąjungoje – persikelti dirbti ar stažuotis iš įmonės padalinio, įsisteigusio vienoje valstybėje narėje, į kitoje valstybėje narėje įsisteigusį įmonės padalinį ar susijusią įmonę. Pasiūlymo įgyvendinimui pasirinkta priemonė yra direktyva, kuri suteikia valstybėms narėms didelį lankstumą ją įgyvendinant. Komitetas išreiškė nuomonę, kad  pasiūlymas neprieštarauja subsidiarumo principui. Tačiau Komiteto nuomone pasiūlymas prieštarauja proporcingumo principui. Pasiūlymo nuostatos, pagal kurias vienos valstybės narės kompetentingoms institucijoms suteikiama teisė leisti perkeliamiems asmenims dirbti kitose valstybėse narėse pažeidžia kitų valstybių narių nacionalinę kompetenciją reglamentuoti darbo rinkos santykius.

 

            Komitetas pritarė Migracijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos 2010 m. rugsėjo 3  d.  parengtai Lietuvos Respublikos pozicijai šiais klausimais.

 

Komitetas svarstė Lietuvos Respublikos pozicijos Dėl Europos Komisijos  pasiūlymo dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos dėl trečiųjų šalių piliečių atvykimo ir apsigyvenimo sezoninio darbo tikslais sąlygų ir dėl pasiūlymo atitikimo subsidiarumo principui. Pasiūlymu  numatomos trečiųjų šalių piliečių, kurie atvyksta į ES dirbti sezoninius darbus, atvykimo ir apsigyvenimo taisyklės ir nustatomos garantijos, siekiant užkristi kelią tokių darbuotojų išnaudojimui. Komitetas mano, kad  pasiūlymas neprieštarauja subsidiarumo principui. Komiteto nuomone, Europos Komisijos pasirinktos priemonės gali prieštarauti  proporcingumo principui, nes  tikslo galima pasiekti išduodant mažesnėmis administracinėmis sąnaudomis. Taip pat kyla abejonių, ar sezoniniams darbuotojams, atvykstantiems dirbti tik trumpam laikotarpiui, vertėtų suteikti visas socialines garantijas, numatytas sezoninių darbuotojų direktyvos 16 str..

 

Komitetas pritarė Migracijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos 2010 m. rugsėjo 3  d.  parengtai Lietuvos Respublikos pozicijai,   kad valstybėms narėms turėtų būti sudaryta galimybė kuo lanksčiau patenkinti sezoninių darbuotojų poreikį, todėl sezoniniams darbuotojams valstybės galėtų išduoti ne leidimus gyventi, o ilgalaikes nacionalines vizas. Tokiu būdu atvykimo procedūros būtų paprastesnės, trumpesnės ir pigesnės. Komitetas taip pat pritaria pozicijos rengėjo siūlymui, kad supaprastintos prašymų nagrinėjimo tvarkos taikymo kriterijus nustatytų valstybės narės savo  nacionalinėje teisėje.

 

 

 

 

 

Eglė Gibavičiūtė  (Žmogaus teisių komiteto biuro patarėja) tel. (8 5) 239 6809, el. p. [email protected]

 

 





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ