
LIETUVOS
RESPUBLIKOS SEIMO
ŽMOGAUS TEISIŲ KOMITETAS
2011 metų pavasario
sesijos
Žmogaus teisių
komiteto veiklos
A T A S
K A I T A
Lietuvos Respublikos Seimo Žmogaus teisių komiteto (toliau
Komitetas) veiklos ataskaita parengta vadovaujantis Seimo statuto nuostatomis
ir patvirtinta 2011 m. rugsėjo 14 d. Komiteto posėdyje.
KOMITETO
SUDĖTIS
1. Arminas Lydeka Komiteto pirmininkas
2. Valerijus Simulik Komiteto
pirmininko pavaduotojas
3. Česlovas Juršėnas - Komiteto narys
4. Dalia Kuodytė - Komiteto narė
5. Evaldas Lementauskas
Komiteto narys (Komiteto narys nuo 2011 m. balandžio
21 d.)
6. Auksutė Ramanauskaitė
Skokauskienė Komiteto narė
7.
Ona Valiukevičiūtė - Komiteto narė
8. Mantas Varaška Komiteto narys
KOMITETO
BIURAS
1. Jolanta Savickienė - Biuro vedėja
2. Eglė Gibavičiūtė
- patarėja
3. Rūta Ragaliauskienė
- patarėja
4. Jūratė Mikulskienė
padėjėja
5. Deimantė Žegunė
- padėjėja
6. Dalia Skapaitė sekretorė
I. BENDRA INFORMACIJA
1. Įstatymų ir kitų teisės aktų projektų svarstymas
|
1.1.
|
Seimo pavedimai komitetui
Iš jų kaip pagrindiniam komitetui
kaip papildomam komitetui
|
22
5
17
|
1.2.
|
Svarstyta labai aktualių ir
aktualių pasiūlymų priimti ES teisės aktus pagal Europos Komisijos metinę
teisėkūros ir darbo programą
|
7
|
1.3.
|
Komiteto iniciatyva sudarytos
darbo grupės teisės aktų projektų rengimui
|
3
|
2. Posėdžiai ir klausymai
|
2.1.
|
Komiteto posėdžiai
Iš jų: išvažiuojamieji
|
20
|
2.2.
|
Klausymai
|
|
3.
Parlamentinė kontrolė
|
|
3.1.
|
Svarstyta
parlamentinės kontrolės klausimų
|
19
|
4.
Pareiškimų ir raštų nagrinėjimas
|
4.1.
|
Gauta
pareiškimų, raštų ir kitų dokumentų
|
493
|
4.2.
|
Parengta
atsakymų ir raštų
|
272
|
5. Renginiai
|
5.1.
|
Surengta
konferencijų, seminarų, diskusijų, pasitarimų, susitikimų, kitų renginių
|
19
|
6. Tarptautiniai ryšiai
|
6.1.
|
Surengta
vizitų
|
8
|
6.2.
|
Priimta
delegacijų
|
5
|
II. TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ SVARSTYMAS
1. Priimti svarbiausi teisės aktai, kuriuos svarstė
Komitetas.
1. 2011 m. balandžio 17 d. Komitetas svarstė Įstatymo Dėl atsakomybės už Lietuvos gyventojų
genocidą papildymo 1 straipsniu
įstatymo projektą
Nr. XIP-2745 ir jį lydinčiuosius Civilinio kodekso 1.134
straipsnio papildymo įstatymo projektą Nr. XIP-2746
bei Civilinio
kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir įgyvendinimo įstatymo 11 straipsnio
pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-2747. Projektų
tikslas įstatymu nustatyti nukentėjusių nuo Sovietų Sąjungos okupacinio
režimo asmenų teisę reikalauti iš nusikaltimų vykdytojų fizinių asmenų
nusikaltimais padarytos materialinės ir moralinės žalos atlyginimo, nevaržant
šio reikalavimo jokiais terminais. Seimas įstatymų projektus priėmė birželio 9 d. (Išvadų
rengėjos Dalia Kuodytė ir Auksutė Ramanauskaitė-Skokauskienė).
2. 2011 m. gegužės 26 d. Seimas priėmė
labai svarbų Komiteto darbo grupės parengtą Apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatymą (projektas Nr. XIP-2325(3).
Įstatymo tikslas
ginti fizinius asmenis nuo smurto artimoje aplinkoje, greitai reaguoti į
atsiradusią grėsmę, taikyti prevencines poveikio priemones, teikti tinkamą
pagalbą bei imtis prevencinio pobūdžio
priemonių. Įstatymu siekiama skatinti žmones gyventi santarvėje ir problemas
spręsti nekonfliktiniu būdu, užtikrinti, kad bet kuriuo smurto atveju
smurtautojui būtų pritaikytos prevencinio poveikio priemonės, užtikrintas
nukentėjusio asmens saugumas ir galimybė gauti reikiamą pagalbą. (Išvadų rengėjos Dalia Kuodytė ir Ona Valiukevičiūtė).
2. Komiteto apsvarstyti
svarbūs teisės aktų projektai,
kuriems pritarta arba
pritarta su pastabomis
1. 2011 m. kovo 16 d. Komiteto posėdyje
buvo svarstomi Administracinių teisės pažeidimų kodekso 1881
straipsnio pakeitimo įstatymo projektai Nr. XIP-1218
ir Nr. XIP-2311, kuriais numatomos didesnės
baudos už Lietuvos valstybės vėliavos iškėlimo nustatytos tvarkos pažeidimus.
Pasak projektų rengėjų, taip subjektai
būtų skatinami atidžiau laikytis įstatymo nuostatų, skatinamas piliečių
sąmoningumas ir pagarba valstybei, jos vėliavai. Projektu XIP-1218 siekiama
suvienodinti baudas už vėliavos iškėlimo tvarkos pažeidimą. t. y. padidinti
baudų dydžius už Lietuvos valstybės vėliavos iškėlimo tvarkos pažeidimą
sulyginant jas su baudomis už užsienio valstybės vėliavos, Europos Sąjungos ar
tarptautinės viešosios organizacijos vėliavos iškėlimo nustatytos tvarkos
pažeidimus. Komitetas nepritarė projektui Nr. XIP-2311, nes buvo pritarta alternatyviam projektui Nr. XIP-1218, kurio svarstymas Seime yra priėmimo
stadijoje. (Išvados rengėjas Mantas Varaška).
2. Komitetas pritarė
Policijos rėmėjų įstatymo 2, 4, 5, 6, 8, 15 ir 16 straipsnių pakeitimo, šeštojo
skirsnio pavadinimo pakeitimo bei įstatymo papildymo 51 straipsniu
įstatymo projektui Nr. XIP-1763(2), kurio tikslas - numatyti daugiau teisių ir savarankiškumo
policijos rėmėjams, kad išimtinais atvejais jie galėtų veikti be policijos
pareigūnų ir turėtų teisę, esant reikalui, panaudoti specialiąsias priemones.
Šiuo metu galiojantis Policijos rėmėjų įstatymas tokios galimybės nenumato.
Atvirkščiai, tikimasi, kad šie įstatymai padės sumažinti nusikalstamų veikų ar
kitokių teisės pažeidimų skaičių ypač atokesnėse bendruomenėse. (Išvados
rengėjai Valerijus Simulik, Mantas Varaška).
3.
Komitetas svarstė įstatymų projektų grupę dėl teismų reorganizavimo.
Įstatymų projektų tikslas didinti teismų išlaikymui skiriamų lėšų panaudojimo
efektyvumą, taupant teismų ūkines išlaidas, optimizuoti teismų bei teisėjų
darbo krūvį. Komitetas pritarė įstatymų projektams.
4. Komitetas pradėjo svarstyti Susirinkimų įstatymo pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-1599. Projekto uždavinys užtikrinti LR piliečių konstitucines teises rinktis
į taikius susirinkimus. Priėmus teikiamą įstatymo pakeitimo projektą, būtų
užkirstas kelias savivaldybių pareigūnų savivalei bei piktnaudžiavimui priimant
sprendimus dėl susirinkimų organizavimo, aiškiai reglamentuotas atsakingas
asmuo už sprendimų priėmimą, susirinkimų organizavimo tvarka, pranešimų
pateikimo formos. Komitetas nusprendė pavesti Komiteto narei Dalei
Kuodytei sušaukti klausymus ir parengti antrą projekto variantą, paprašius
Savivaldybių asociacijos nuomonės bei įvertinus Vyriausybės pastabas dėl šio
projekto. (Išvados rengėja Dalia Kuodytė).
5. Birželio 29 d. Žmogaus
teisių komitetas svarstė Seimo nutarimo Dėl Rezoliucijos Dėl
metadono naudojimo teisėtumo projektą Nr. XIP-3350,
kuriuo siekiama užkirsti kelią priklausomybių ligų plitimui, sukurti vieningą
gydymo, psichosocialinės reabilitacijos ir reintegracijos paslaugų sistemą
asmenims, sergantiems priklausomybės ligomis. Komitetas iš esmės pritarė
iniciatorių pateiktam projektui, tačiau pastebėjo, kad projektą būtina
tobulinti. Projektą reikia papildyti nuostata dėl tarpžinybinės darbo grupės
sudarymo, pavedant jai išanalizuoti galiojančius teisės aktus,
reglamentuojančius priklausomybės ligų prevenciją, gydymą, reabilitaciją,
socialinę reintegraciją bei parengti vieningos priklausomybės ligų prevencijos,
gydymo, reabilitacijos ir reintegracijos paslaugų sistemos sukūrimo koncepciją,
ypatingą dėmesį skiriant tarpinstitucinio
bendradarbiavimo sistemai, skirtai vaikų ir jaunimo, sergančiųjų priklausomybės
ligomis, ankstyvajai intervencijai, gydymui, reabilitacijai ir reintegracijai.
Patikslinti projektą numatant, kad tyrimą dėl galimo narkotinių ir
psichotropinių medžiagų naudojimo ne gydymo tikslais turėtų atlikti teisėsaugos institucijos. (Išvados
rengėjai Arminas Lydeka, Dalai Kuodytė).
3. Komiteto apsvarstyti teisės aktų projektai, kuriuos
Komitetas siūlo tobulinti
1. 2011 m. kovo 16 d. Komitetas svarstė Seimo
Statuto "Dėl Seimo statuto 25, 44, 47, 63 straipsnių pakeitimo, 80(1)
straipsnio pripažinimo netekusiu galios" projektą Nr.
XIP-2751. Projekte sprendžiamas Operatyvinės veiklos parlamentinės
kontrolės komisijos statuso klausimas. Komitetas, atsižvelgdamas į tai, kad Teisės
ir teisėtvarkos komitetas sudarė darbo grupę tai pačiai problemai spręsti,
nusprendė svarstyme daryti pertrauką, po kurios svarstyti abu parengtus teisės
aktų projektus. Komitetas pasiūlė projektų svarstymą įtraukti į 2011 m. rudens sesijos darbų programą. (Išvados rengėjas Mantas Varaška).
2. 2011 m.
kovo 23 d. posėdyje Komitetas svarstė Baudžiamojo
kodekso 42 ir 67 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir Kodekso papildymo 723 straipsniu įstatymo projektą Nr. XIP-1210 ir nusprendė siūlyti iniciatoriams jį
tobulinti. Projekto autorius siekė
įtvirtinti įpareigojimą naudoti lytinį potraukį mažinančias medicinines
priemones asmenims, padariusiems seksualinio pobūdžio nusikalstamas veikas.
Įstatymo projekto rengėjas mano, jog priėmus projektą recidyvinių seksualinių
nusikaltimų ženkliai sumažės. Įstatymo projekte įpareigojimas naudoti lytinį
potraukį mažinančias medicinines priemones būtų skiriamas teismo,
neatsižvelgiant į nuteistojo sutikimą. Tačiau, Komiteto nuomone, bet koks
gydymas yra intervencija į žmogaus kūną, kuris yra paties žmogaus privataus
gyvenimo dalis, todėl tokiai intervencijai yra būtinas asmens sutikimas. (Išvados
rengėjai Arminas Lydeka ir Mantas Varaška).
3. Gegužės 18 d.
Komitetas svarstė Darbo kodekso 214 straipsnio
papildymo įstatymo projektą Nr. XIP-2341, kurį pasiūlė grąžinti iniciatoriams tobulinti. Projekto autorius siūlo papildyti Darbo kodeksą, numatant tokį teisinį
reguliavimą, kuris leistų darbuotojams, auginantiems bendrojo lavinimo
mokykloje besimokantį vaiką iki dvylikos metų, turėti vieną papildomą poilsio
dieną per metus rugsėjo 1 dieną, paliekant darbuotojui jo vidutinį darbo
užmokestį. Komiteto nuomone, projektas tobulintinas dėl vaiko amžiaus ribos nustatymo
iki kurios tėvams gali būti suteikiama poilsio diena pirmąją mokslo metų dieną,
taip pat tuti būti nustatyta, kad numatoma poilsio
diena suteikiama tėvų prašymu, be to, reikėtų atsižvelgti į Vyriausybės pastabą
dėl papildomo biudžeto lėšų poreikio. (Išvados rengėja Ona Valiukevičiūtė).
4. Birželio 8 d. Komitetas nepritarė Seimo nutarimo Dėl Vaiko teisių apsaugos institucijų sistemos
pertvarkos koncepcijos patvirtinimo projektui
+ koncepcijai Nr. XIP-2814. Poreikis
pertvarkyti vaiko teisių apsaugos institucijų sistemą ir šalyje sukurti
centrinę vaiko gerovės politiką kuriančią ir įgyvendinančią instituciją, kuri
spręsdama vaikų problemas turėtų realius teisinius ir ekonominius veikimo
svertus visoje šalyje ir atliktų vaiko gerovės sisteminį stebėjimą, yra
įtvirtintas ir Vaiko gerovės valstybės politikos koncepcijoje, patvirtintoje
Seimo 2003 metais. Teikiamu Seimo nutarimu tvirtinama koncepcija būtų keičiama
Valstybės vaiko teisių ir įvaikinimo tarnybos struktūra, suteikiant centrinės
vaiko gerovę įgyvendinančios institucijos statusą. Komitete buvo suabejota Valstybės
vaiko teisių ir įvaikinimo tarnybos pajėgumu atlikti centrinės vaiko gerovės
politiką įgyvendinančios institucijos funkcijas. Taip pat buvo reaguota į
visuomenės atstovų bei savivaldybių asociacijos kritinę nuomonę dėl pertvarkos. Buvo akcentuota, kad daugumą koncepcijoje
nustatytų tikslų galima pasiekti nekeičiant institucinės sistemos, o stiprinant
ir tinkamai finansuojant esamą. (Išvados rengėja Ona Valiukevičiūtė).
III.
EUROPOS SĄJUNGOS IR TARPTAUTINĖ TEISĖ
1. 2011
m. kovo 9 d. posėdyje Komitetas
svarstė Europos Komisijos pasiūlymą dėl Europos Parlamento ir Tarybos
direktyvos dėl Keleivio Duomenų Įrašo (KDĮ) naudojimo terorizmo bei sunkių
nusikaltimų prevencijos, nustatymo, tyrimo ir baudžiamojo persekiojimo tikslais
(KOM (2011) 32 galutinis). Pagrindinis direktyvos projekto tikslas harmonizuoti Europos Sąjungos
(toliau ES) šalyse narėse taikomas procedūras, kuriomis oro vežėjai būtų
įpareigoti teikti PNR duomenis teisėsaugos institucijoms, kurios pagerintų
gebėjimus identifikuoti teroristines ir kitas sunkias nusikalstamas veikas, jas
užkardyti, tirti bei vykdyti baudžiamąjį persekiojimą. Vienas iš direktyvos
projekto tikslų užtikrinti teisinį tikrumą vežėjams, nustatant jiems aiškius
teisinius reikalavimus, t. y. užkertamas kelias iškreipti konkurenciją,
nustatant vienodus reikalavimus visiems vežėjams, vykdantiems skrydžius į ES ir
iš jos. Komiteto
nuomone, pasiūlymas neprieštarauja subsidiarumo
principui ir iš esmės pritarė Pasiūlyme išdėstytoms kovos su organizuotu
nusikalstamumu priemonėms. Tačiau Komitetas išreiškė nepritarimą galimam
direktyvos apimties išplėtimui, įtraukiant ES viduje vykdomų skrydžių KDĮ
naudojimą. Komiteto nuomone, toks direktyvos išplėtimas gali tapti visuotinio
sekimo problema, kuomet būtų renkami milijonų nekaltų žmonių asmens duomenys
(Išvados rengėjas Arminas Lydeka).
2. Kovo 9 d. posėdyje Komitetas apsvarstė Lietuvos Respublikos
poziciją dėl Komisijos komunikato Tarybai,
Europos Parlamentui, Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir
Regionų komitetui Užtikrintas laisvas darbuotojų judėjimas. Teisės ir
pagrindiniai pokyčiai (KOM (2010) 373 galutinis). Šio Komunikato tikslas yra apibrėžti bendrą ES
darbuotojų migrantų teisių padėtį, atnaujinti Komunikatą, atsižvelgiant į
teismų praktiką ir teisės pokyčius, plačiau skleisti informaciją apie
darbuotojų migrantų teises ir skatinti jas gerbti. Komitetas pritarė Lietuvos
pozicijai ir Europos Komisijos siekiui skatinti judėjimą ES ir sudaryti
tam geresnes sąlygas. Komitetas paragino Lietuvos Respublikos Vyriausybę imtis
priemonių, siekiant kuo plačiau skleisti informaciją ir supažindinti ES
piliečius su jų teisėmis, galimybėmis ir teikiama pagalba (Išvados rengėjas Arminas Lydeka).
3. 2011 m. balandžio 20 d. Komitetas apsvarstė Europos Komisijos Pasiūlymą dėl
Europos Parlamento ir Tarybos reglamento, kuriuo iš dalies keičiami Europos
Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 562/2006,
nustatantis taisyklių, reglamentuojančių asmenų judėjimą per sienas, Bendrijos
kodeksą (Šengeno sienų kodeksas), ir Konvencija dėl Šengeno susitarimo
įgyvendinimo ( KOM(2011)
118 galutinis). Pasiūlymu keičiamas Šengeno sienų kodeksas, kuris įtvirtina
taisykles, reglamentuojančias asmenų kontrolę jiems kertant ES valstybių narių
išorės sienas, bei numato, jog kertant jų vidaus sienas asmenų kontrolė nebus
vykdoma. Pasiūlyme numatyti pakeitimai suteiktų Šengeno sienų kodeksui daugiau
aiškumo, sumažintų galimybes skirtingai aiškinti galiojantį tekstą bei padėtų
išspręsti taikant šį kodeksą praktikoje kilusias problemas. Pasiūlymu
nustatomas aiškus teisinis reglamentavimas, taikomas dvišaliams susitarimams,
susijusiems su bendrais patikrinimais kertant ES valstybių narių išorės sienas. Komitetas pritarė
Lietuvos Respublikos pozicijai, nes pasiūlymas neprieštarauja subsidiarumo principui.
(Išvados rengėjai Arminas
Lydeka, Mantas Varaška).
4. 2011 m.
gegužės 18 d.
Komitetas svarstė Pasiūlymą dėl Tarybos reglamento dėl jurisdikcijos,
taikytinos teisės, teismo sprendimų pripažinimo ir vykdymo, susijusių su
sutuoktinių turto teisiniu režimu (KOM (2011)126 galutinis). Asmenims judant vidaus
sienų neturinčioje erdvėje, gerokai pagausėjo santuokų tarp skirtingų valstybių
narių piliečių. Tokios poros susiduria su praktiniais bei teisiniais
sunkumais valdydamos turtą ir jį dalydamos dėl santuokos nutraukimo arba vieno
iš sutuoktinių mirties. Šiuos sunkumus neretai lemia dideli taikytinų
materialinės ir tarptautinės privatinės teisės normų, kuriomis reglamentuojamos
turtinės santuokos pasekmės, skirtumai. Šio Pasiūlymo tikslas sudaryti išsamų sutuoktinių turto teisiniam režimui
taikytinos tarptautinės privatinės teisės normų rinkinį. Pasiūlyme nagrinėjami
jurisdikcijos, taikytinos teisės, teismo sprendimų pripažinimo ir vykdymo,
susijusių su sutuoktinių turto teisiniu režimu, klausimai. Pasiūlyme pateiktos
normos, taikytinos tik tarpvalstybinio pobūdžio situacijoms. Komitetas, atlikęs Pasiūlymo
nuostatų analizę, nusprendė, kad
Pasiūlymas neprieštarauja subsidiarumo principui ir iš esmės pritarė Lietuvos
Respublikos pozicijai (Išvados rengėjas Arminas Lydeka).
5. 2011 m.
gegužės 18 d. Komitetas svarstė Pasiūlymą dėl
Tarybos reglamento dėl jurisdikcijos, taikytinos teisės, teismo sprendimų
pripažinimo ir vykdymo, susijusių su registruotos partnerystės turtinėmis
pasekmėmis (KOM
(2011) 127 galutinis). Šiuo
pasiūlymu siekiama ES sukurti aiškius teisinio reglamentavimo pagrindus,
apimančius su registruotos partnerystės turtiniais aspektais susijusios
jurisdikcijos ir taikytinos teisės nustatymą, taip pat palengvinti teismo
sprendimų ir kitų dokumentų judėjimą iš vienos valstybės narės į kitą. Pažymėtina, kad
Pasiūlymu nederinamas ir nekeičiamas registruotos partnerystės reglamentavimas
nacionalinėje materialinėje teisėje, taip pat nesiekiama valstybes nares
įpareigoti nustatyti registruotos partnerystės institutą nacionalinėje teisėje, o siekiama padėti partneriams
išspręsti turtinius klausimus. Komiteto
nuomone, Pasiūlymas neprieštarauja subsidiarumo
principui ir iš esmės pritarė Lietuvos Respublikos pozicijai (Išvados
rengėjas Arminas Lydeka).
6. 2011 m.
birželio 22 d. Komitetas apsvarstė Pasiūlymą dėl Europos Parlamento ir Tarybos
Direktyvos, kuria nustatomi būtiniausi nusikaltimų aukų teisių, paramos joms ir
jų apsaugos standartai (KOM(2011)275 galutinis). Pasiūlymu
dėl Direktyvos nustatomos nusikaltimų aukų (nukentėjusiųjų) teisių (tiek
baudžiamajame procese, tiek ir už jo ribų) įgyvendinimo taisyklės, išvardinamos
bei tarptautiniu mastu unifikuojamos pagrindinės nukentėjusiųjų teisės (pvz., teisė į informaciją, teisė būti išklausytam, teisė į
apsaugą, teisė į teisinę pagalbą ir daugelis kitų). Minėtame pasiūlyme taip pat
nustatomi žalos, patirtos dėl nusikalstamų veiksmų, atlyginimo mechanizmai bei
kiti paramos nukentėjusiesiems būdai.
Pažymėtina, kad Pasiūlyme dėl Direktyvos išplečiama nukentėjusiojo
sąvoka, tokiu būdu suteikiant galimybę
ginti ir nukentėjusiųjų šeimos narių teises bei teisėtus interesus. Pasiūlymu
nustatomos itin pažeidžiamos aukos, kurios skirstomos pagal asmenines savybes
bei pagal tai, nuo kokios rūšies nusikalstamos veikos nukentėjo. Iš esmės Pasiūlymu siekiama kiek įmanoma
efektyviau užtikrinti nukentėjusiųjų teisių apsaugą baudžiamajame procese,
teikiant jiems aiškia ir suprantama kalba informaciją apie proceso eigą bei
priimtus sprendimus, paramą bei pagalbą.
Komitetas, atlikęs Pasiūlymo nuostatų analizę, nusprendė, kad Pasiūlymas neprieštarauja subsidiarumo
principui ir iš esmės pritarė Lietuvos Respublikos pozicijai (Išvados
rengėjas Arminas Lydeka).
7.
Birželio 29 d. Komitetas apsvarstė Pasiūlymą dėl Europos Parlamento ir Tarybos
reglamento, kuriuo iš dalies keičiamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 539/2001, nustatantis trečiųjų šalių, kurių piliečiai,
kirsdami išorines sienas, privalo turėti vizas, ir trečiųjų šalių, kurių
piliečiams toks reikalavimas netaikomas, sąrašus (KOM (2011) 290
galutinis). Šiuo reglamento keitimu siekiama nustatyti vizų apsaugos sąlygą,
kuria remiantis būtų galima greitai, laikinai sustabdyti bevizio režimo taikymą
į teigiamą sąrašą įtrauktai trečiajai šaliai, susidarius nepaprastajai padėčiai, kai reikia kuo greičiau reaguoti
siekiant padėti valstybėms narėms įveikti patiriamus sunkumus. Taip pat reglamente pateikiamos reikiamos trumpalaikio
buvimo ir vizos apibrėžtys. Pakeitimais norima visiškai suderinti bendrą vizų politiką,
nustatant naujas, vienodesnes vizų reikalavimo taikymo ar netaikymo įvairių
kategorijų trečiųjų šalių piliečiams taisykles; nustatyti aiškias vizų
reikalavimo taikymo ar netaikymo kai kurių tarptautinės teisės subjektų, kurie
nėra laikomi tarptautinėmis tarpvyriausybinėmis organizacijomis, išduotų laissez-passer ir
pasų turėtojams taisykles. Komitetas, išnagrinėjęs Pasiūlymą, nusprendė, kad
jis neprieštarauja subsidiarumo principui ir iš esmės
pritarė Lietuvos Respublikos pozicijai (Išvados rengėjas Arminas Lydeka).
IV. PARLAMENTINĖ KONTROLĖ
1. Parlamentinės kontrolės srityje Komitetas 2011 m. kovo 16 d. surengė Diskusiją
dėl pasiūlymų siekiant efektyviai spręsti
smurto ir patyčių problemas mokyklose Diskusijoje dalyvavo Valstybės
institucijų ir nevyriausybinių organizacijų atstovai. Komitetas nutarė kreiptis į Švietimo ir mokslo ministeriją su pasiūlymu
parengti Švietimo įstatymo pataisas apibrėžiant patyčių sąvoką ir nustatant
mokyklos pareigą įgyvendinti patyčių ir smurto prevenciją. Taip pat nutarta
kreiptis į Švietimo, mokslo ir kultūros, Teisės ir teisėtvarkos bei
Informacinės visuomenės plėtros komitetus surengti pasitarimą, aptariant
nepilnamečių ir nepilnamečių tėvų
(globėjų) atsakomybės dėl smurto ir patyčių reglamentavimo trūkumus, o taip pat
aptarti priemones, kuriomis būtų užkertamas kelias smurto scenų sklaidai
elektroninėje erdvėje. (Kuratorės -
Dalia Kuodytė ir Ona Valiukevičiūtė).
2. 2011
m. balandžio 13 d.
Komitetas svarstė Seimo
kontrolierių 2010 metų veiklos ataskaitą. Ataskaitą pristatė Seimo
kontrolieriai Romas Valentukevičius ir Augustinas Normantas. Romas Valentukevičius atkreipė
dėmesį, kad 2010 metais Seimo kontrolierių įstaigoje iš viso gauti 1 986
fizinių ir juridinių asmenų skundai ir pareiškimai. Pagrįstais pripažintas 1001
skundas. Aštuoniolika tyrimų atlikta Seimo kontrolierių iniciatyva.
Kontrolierius paminėjo, kad dažniausiai skųstasi pažeistomis teisėmis į
teisingą viešąjį administravimą, saugią ir ekologišką aplinką. Seimo
kontrolierius Augustinas Normantas išskyrė daugiabučių bendrųjų patalpų
administravimo problemą, t. y. neaiškus administratoriaus veiklos kontrolės
mechanizmas, nepakankamas savininkų informavimas apie administratoriaus vykdomą
veiklą, neaiški jo finansinė atskaitomybė. Kontrolierius pateikė savivaldybėms rekomendacijas dėl
savivaldybės ir administratoriaus veiklos skaidrumo užtikrinimo. Taip pat Kontrolierius
išskyrė kitas problemines sritis, t. y. mokyklų sistemos optimizavimo,
biurokratizmo atvejus sprendžiant aplinkos pritaikymo neįgaliesiems klausimus,
komunalinių atliekų tvarkymo bei kitas problemas. Komitete pritarta Seimo
kontrolierių 2010 metų veiklos ataskaitai, tačiau buvo pasiūlyta kreiptis į
Seimo valdybą su siūlymu sudaryti darbo grupę, kuri kodifikuotų visų žmogaus teisių
srityje dirbančių kontrolierių įstatymus, nustatytų kontrolierių veiklos
sistemą, padedančią efektyviausiai spręsti atitinkamos srities problemas. Darbo
grupėje galėtų būti panagrinėtas klausimas dėl Seimo kontrolieriaus teisės
tiesiogiai kreiptis į Konstitucinį teismą.
3. Svarstytas klausimas ir dėl
centrinės žmogaus teisių institucijos, atitinkančios Paryžiaus principus
(tokios Lietuvoje dabar nėra), funkcijų delegavimo Seimo kontrolierių įstaigai.
Tokią instituciją steigti rekomenduoja tarptautinės organizacijos ir ekspertai.
(Kuratoriai - Arminas Lydeka ir Mantas Varaška).
4. Vykdydamas parlamentinę
kontrolę, Komitetas periodiškai nagrinėja piliečių skundus dėl Seimo
kontrolierių darbo. Komitetas, norėdamas atkreipti dėmesį į Seimo
kontrolierių pažymose teikiamas rekomendacijas vykdomajai bei įstatymus
leidžiamajai valdžioms, nusprendė kreiptis į Seimo valdybą su pasiūlymu
paraginti šakinius Seimo komitetus,
gavusius Seimo kontrolierių pažymas, savo kompetencijos ribose reaguoti
į pateiktas jų rekomendacijas.
5. 2011
m. balandžio 20 d.
svarstyta Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos 2010 metų veiklos
ataskaita. Pasak Kontrolierės Aušrinės Burneikienės 2010 m.
Lietuvoje lygių galimybių srityje iš esmės situacija blogėjo: Socialinių reikalų ir darbo
ministerijoje buvo uždarytas Lyčių lygybės skyrius, Generalinėje
prokuratūroje panaikintas specialiųjų tyrimų skyrius, specializuotai tyręs
diskriminacijos bei neapykantos kurstymo bylas, nebeliko struktūros ar
mechanizmo, įgyvendinančio moterų ir vyrų lygybę valstybiniu lygmeniu.
Komitetui didelį susirūpinimą kėlė tai, kad padidėjo neįvykdytų Seimo siūlymų
Vyriausybei skaičius dėl lygių galimybių politikos. Komitetas iš esmės pritarė
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos 2010 m. ataskaitai
ir nusprendė kreiptis į Vyriausybę dėl Lygių galimybių kontrolieriaus
rekomendacijų vykdymo jautriais klausimais, susijusiais su lygių galimybių
politika. (Kuratoriai Ona Valiukevičiūtė ir
Mantas Varaška).
6. Balandžio
20 d. Žmogaus teisių komitetas apsvarstė Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 metų
veiklos ataskaitą. Įvertinęs prastėjančią padėtį lygių galimybių srityje ir
šiuo požiūriu Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos veiklą, ataskaitai
nepritarė, nors buvo pabrėžta, kad kitų ministerijų veikla žmogaus teisių
aspektu galėtų būti vertinama teigiamai.
7. 2011 m. balandžio 20 d Komitetas,
reaguodamas į Lietuvos gėjų lygos kreipimąsi į Lygių galimybių kontrolierę ,,Dėl Europos
Parlamento ir Tarybos direktyvos 2006/54/EB įgyvendinimo transseksualių žmonių
atžvilgiu ir į Lietuvos gėjų lygos kreipimąsi į LR Ministrą Pirmininką ,,Dėl
Europos Tarybos Ministrų Komiteto Rekomendacijos CM/Rec (2010)5 įgyvendinimo
Lietuvoje veiksmų plano, surengė pasitarimą, kuriame dalyvavo Lygių galimybių kontrolierė, Ministro pirmininko
kabineto atstovai, nevyriausybinių organizacijų nariai. (Kuratoriai Arminas
Lydeka ir Ona Valiukevičiūtė).
8. Balandžio 27 d. posėdyje
svarstyta Žurnalistų etikos inspektoriaus
tarnybos 2010 metų veiklos ataskaita. Pastebėta, kad
žurnalistų etikos klausimai atsidūrė trijų kontrolės institucijų akiratyje:
Lietuvos radijo ir televizijos komisijos, Žurnalistų etikos inspektoriaus
tarnybos ir Leidėjų etikos komisijos. Komitetas svarstė galimybę dėl šių
institucijų apjungimo siekiant aiškumo žodžio laisvės ir žmogaus teisių
apsaugos derinimo srityje. Kalbėta apie internetinių portalų valdytojų
atsakomybę už jų portaluose patalpintos informacijos turinį bei įpareigojimą
komentatoriams skelbtis tikraisiais vardais. Komitetas pritarė Žurnalistų
etikos tarnybos 2010 metų veiklos ataskaitai, taip pat nusprendė kreiptis į Žurnalistų
etikos inspektorių su prašymu
pateikti Komitetui siūlymus dėl Inspektoriaus tarnybos galių stiprinimo, dėl
Institucijos reorganizavimo galimybių, sukonkretinant jos funkcijas ir
suderinant jas su bendrais Seimo skiriamų kontrolierių veiklos principais. Taip
pat nuspręsta kviesti Lietuvos radijo ir televizijos komisijos atstovus į Komiteto
posėdį siekiant aptarti licencijuotų
laidų korektiškumo žmogaus teisių požiūriu klausimą. (Kuratorius Mantas Varaška).
9. Gegužės 11 d. Komitete Vaiko teisių apsaugos kontrolierė Edita Žiobienė pristatė
įstaigos 2010 metų veiklos ataskaitą, kuriai buvo pritarta. Kontrolierė
ataskaitoje siūlė priimti politinį sprendimą dėl vaiko teisių apsaugos institucijų
reformos, prioritetinį dėmesį skirti vaiko teisių politikos formavimui ir
įgyvendinimui bei tobulinti įstatyminį reguliavimą vaiko teisių apsaugos
srityje, ratifikuoti Europos Tarybos Konvenciją dėl vaikų apsaugos nuo
seksualinio išnaudojimo ir seksualinės prievartos, užtikrinti efektyvesnes
prevencines priemones vaiko teisių apsaugos srityje, sprendžiant smurto prieš
vaikus, įskaitant patyčias, mokyklos nelankymo bei ydingo vaikų elgesio
problemas. (Kuratorė Ona Valiukevičiūtė).
10. Gegužės 18 d. svarstyta Generalinės prokuratūros 2010 metų veiklos
ataskaita. Komitetas aptarė aktualiausias prokuratūros veiklos problemas žmogaus
teisių aspektu. Akcentuotas ikiteisminio tyrimo medžiagos paviešinimo
klausimas, nes ikiteisminio tyrimo duomenų nutekėjimas žiniasklaidai
kelia nerimą, bylos neretai ištiriamos žurnalistų ir suformuojama visuomenės
nuomonė dėl bylos baigties be teismo. Pastebėta, kad negerbiamas
nekaltumo prezumpcijos principas, pateikiant informaciją apie žmogų, kaip apie
nusikaltėlį, be teismo sprendimo. Taip pat keltos asmens duomenų paviešinimo
problemos, akcentuotas neapykantos kurstymo internetinėje erdvėje
klausimas. Komitetas išreiškė susirūpinimą dėl labai didelio
leidimų, išduodamų slaptiems telefoniniams pasiklausymams, skaičiaus. Komitetas operatyvinių duomenų rinkimo ir saugojimo problemą
nutarė įtraukti atskirai, aptariant Duomenų saugojimo direktyvos
(Direktyva 2006/24/EB) taikymo vertinimo ataskaitą. Nors buvo išsakyta nemažai pastebėjimų dėl probleminių prokuratūros
veiklos klausimų, ataskaitai pritarta.
11. Komitetas,
atkreipdamas dėmesį į išaugusį slaptų pokalbių pasiklausymų sankcionavimo
skaičių, gegužės 25 d. surengė pasitarimą dėl Europos Komisijos
ataskaitos dėl Duomenų saugojimo direktyvos taikymo. Pasitarime dalyvavo Generalinės
prokuratūros, Aukščiausiojo Teismo, Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos
atstovai. Komitetas, siekdamas įvertinti
konkrečių slaptų tyrimo veiksmų inicijavimo, sankcionavimo ir gautų rezultatų
panaudojimo aspektus bei kitus su operatyvinės veiklos kontrole susijusius
klausimus, kreipėsi į Seimo Pirmininkę Ireną Degutienę dėl pritarimo
Generalinės prokuratūros prašymui
atlikti viso operatyvinės veiklos kontrolės mechanizmo efektyvumo
auditą, taip pat kreipėsi į Valstybinę duomenų apsaugos inspekciją su prašymu
pateikti Komitetui informaciją apie 2008, 2009 bei 2010 metais kauptą
informaciją apie Lietuvos
Respublikos elektroninių ryšių įstatyme nurodytus duomenis dėl sunkių ir labai
sunkių nusikaltimų tyrimo, atskleidimo ir baudžiamojo persekiojimo tikslais bei
šios informacijos pagrindu teiktus Europos Komisijai statistinius duomenis. (Kuratoriai Valerijus Simulik,
Arminas Lydeka, Dalia Kuodytė).
12. Birželio 8 d. Žmogaus teisių komitetas svarstė nacionalinės žmogaus
teisių institucijos, atitinkančios Paryžiaus principus, steigimo klausimą ir
galimus modelius. Nacionalinės žmogaus teisių institucijos steigimo
klausimą daug metų kelia nevyriausybinės organizacijos. Svarstyme dalyvavo
Teisingumo ministras, Seimo kontrolieriai, Vaiko teisių apsaugos kontrolierė,
visuomenės atstovai, kiti suinteresuoti asmenys. Paryžiaus principuose yra
numatytos šiai institucijai priskirtinos funkcijos: žmogaus teisių stebėjimas,
patarimai valdžios institucijoms, įskaitant patarimus dėl galiojančių ir rengiamų
teisės aktų, žmogaus teisių sklaida ir
visuomenės švietimas žmogaus teisių klausimais, tarptautinis bendradarbiavimas
ir galima papildoma skundų nagrinėjimo funkcija. Aptartas Žmogaus teisių komiteto ir Teisingumo
ministerija parengtas institucijos veiklos projektas, kuriuo siekiama išplėsti
esamos Seimo kontrolierių įstaigos galias, įstatymą derinti pagal Paryžiaus
principuose keliamus reikalavimus, sukurti naują koordinacinę instituciją
Žmogaus teisių tarybą (toliau Taryba). Diskusijoje buvo ir kitų nuomonių: viena -
Seimo kontrolieriams būdingos funkcijos nesutampa su nacionalinei institucijai
priskiriamomis funkcijomis, kita - žmogaus teises reikia ginti, o ne stebėti,
todėl abejotina tokios institucijos misija. Komitetas nusprendė kreiptis į
Seimo valdybą su pasiūlymu sudaryti darbo grupę, kuri parengtų teisės aktus, reikalingus Seimui atskaitingų
kontrolės institucijų funkcijoms tobulinti ir Seimo kontrolierių įstaigos
veiklai reglamentuoti pagal nacionalinei žmogaus teisių institucijai Paryžiaus
principuose keliamus reikalavimus.
14. Diskusija dėl nekaltumo prezumpcijos principo
laikymosi. Diskusijos metu iškeltas ikiteisminio tyrimo medžiagos
paviešinimo klausimas. Ikiteisminio tyrimo medžiaga tiesiogiai disponuoja
prokurorai ir ikiteisminio tyrimo pareigūnai. Tačiau ikiteisminio tyrimo
duomenų nutekėjimas žiniasklaidai kelia nerimą, bylos neretai ištiriamos
žurnalistų ir suformuojama visuomenės nuomonė dėl bylos baigties be teismo.
Pastebėta, kad negerbiamas nekaltumo prezumpcijos principas, pateikiant
informaciją apie žmogų, kaip apie nusikaltėlį, be teismo sprendimo. Komitetas
sudarė darbo grupę problemai spręsti. (Kuratoriai Evaldas Lementauskas
ir Mantas Varaška).
15. Birželio 29 d.
Žmogaus teisių komitetas apsvarstė klausimą dėl situacijos Šiaulių tardymo izoliatoriuje. Komitetas gavo labai
didelį skaičių panašaus pobūdžio skundų dėl blogų suimtųjų gyvenimo sąlygų.
Gautas grupės suimtųjų pranešimas apie vykdomą bado akciją. Buvo viešinama
informacija ir apie birželio 19 d. vykusį suimtųjų maištą. Siekiant įvertinti susidariusią
situaciją Komiteto sprendimu Žmogaus teisių komiteto pirmininko pavaduotojas
Valerijus Simulik birželio 27 d. lankėsi Šiaulių tardymo izoliatoriuje. Valerijus
Simulik pastebėjo, kad Šiaulių tardymo izoliatoriuje
ilgą laiką nebuvo pastovaus direktoriaus, todėl nepakankamai užtikrinta vidaus
taisyklėmis nustatyta tvarka. Pradėjus vadovauti direktoriui Ramūnui Zutkiui reikalaujama griežtai laikytis nustatytų taisyklių,
o tai ir kelia nuteistųjų nepasitenkinimą. Komitete aptartos kylančios
sveikatos priežiūros problemos. Išsiaiškinta, kad dėl mažų medikų atlyginimų,
norinčių dirbti tardymo izoliatoriuje, neatsiranda, darbo krūviai dideli.
Atkreiptas dėmesys į prastą senų izoliatoriaus pastatų būklę, mažas kameras ir
blogą ventiliaciją. Tačiau ši problema dabar sprendžiama pradėtos statyti naujos
patalpos.
16. Per ataskaitinį laikotarpį
Komitetas tris kartus svarstė piliečių skundus dėl Seimo kontrolierių darbo, tačiau jų pagrįstumas nepasitvirtino.
V. PILIEČIŲ IR VISUOMENINIŲ ORGANIZACIJŲ
SKUNDAI, PAREIŠKIMAI,
PASIŪLYMAI, VALSTYBINIŲ INSTITUCIJŲ RAŠTAI IR KITA
KORESPONDENCIJA
Per
ataskaitinį laikotarpį Komitetas gavo 493
įvairaus pobūdžio laiškų, skundų, pareiškimų, valstybės institucijų raštų.
Parengta 272 atsakymų, raštų bei
persiųsta piliečių skundų pagal kompetenciją nagrinėti kitoms institucijoms.
Didžioji
dalis skundų gaunama iš įkalinimo ar laisvės apribojimo įstaigų. Nuteistieji nepatenkinti nustatyta tvarka, prastomis gyvenimo sąlygomis, administracijos
pareigūnų veiksmais, ikiteisminio tyrimo pareigūnų priimtais sprendimais, bylos
nagrinėjimo eiga, teismų priimtais sprendimais.
VI.
KOMITETO RUDENS SESIJOJE SURENGTOS
KONFERENCIJOS, SUSITIKIMAI, KITI
RENGINIAI IR INICIATYVOS
1. Kovo 18 d. Marijampolės švietimo centro surengtoje regioninėje
konferencijoje Laisvės gynimo bei didžiųjų netekčių istorija ir mokykla
Žmogaus teisių komiteto narė Auksutė
Ramanauskaitė - Skokauskienė skaitė pranešimą
Lietuvos partizaninio karo istorija pilietiškumo, patriotizmo ugdymo
šaltinis.
2. Kovo 30 d. Žmogaus teisių komitetas kartu su Lietuvos žmogaus
teisių asociacija surengė konferenciją tema Viešasis interesas ir jo
gynimas. Konferencijoje aptartas viešojo intereso sampratos klausimas, teismų
praktika vertinant viešąjį interesą, esminės viešojo intereso gynimo problemos,
prokuroro vaidmuo ginant viešąjį interesą, viešojo intereso užtikrinimas
energetikos srityje, aplinkos ir kultūros paveldo kaip viešojo intereso
objekto tema, visuomenės dalyvavimas priimant svarbiausius sprendimus.
3. Komiteto
narys Mantas Varaška kovo 19-26 dienomis
dalyvavo Vyriausiosios rinkimų komisijos
kartu su Tarptautine rinkimų ugdymo taryba (JAV) organizuotame tarptautiniame
rinkimų studijų ture.
4. Komiteto pirmininkas Arminas Lydeka balandžio
10-16 dienomis posėdžiavo Europos Tarybos Parlamentinės Asamblėjos
plenarinėje sesijoje Strasbūre.
5. Kovo 23 d. Žmogaus
teisių komitetas surengė akademinės visuomenės atlikto Tyrimo "Žmogaus
teisių politika Lietuvoje: valstybės institucijų ir nevyriausybinių
organizacijų veiklos suderinamumas" pristatymą Valstybinių institucijų
ir nevyriausybinių organizacijų atstovams.
6. Komiteto pirmininko pavaduotojas Valerijus Simulik vyko į Rygą (Latvijos Respublika) balandžio 4 d.
dalyvauti susitikime su Latvijos Seimo Draugystės grupės nariais.
7. Komiteto
pirmininko pavaduotojas Valerijus
Simulik balandžio 28 29 dienomis dalyvavo susitikimuose su Šiaurės šalių tyrimų ir
inovacijų institucijų atstovais Osle (Norvegijos Karalystė).
8. Komiteto
pirmininkas Arminas Lydeka
gegužės 25-28 dienomis Briuselyje (Belgijos Karalystė dalyvavo Europos draugų draugijos rengiamame
aukščiausio lygio susitikime tema Europos ribotų išteklių strategija ir
Klimato Parlamento organizuojamame forume apie atsinaujinančią energiją,
finansavimo bei investavimo galimybes.
9. Balandžio 13 d. Žmogaus teisių komitetas susitiko
su Jungtinių Tautų Vyriausiojo Pabėgėlių Komisaro Valdybos Regioninio biuro
Baltijos ir Šiaurės šalims vadovu Johannes Gerbard Ten Feld. Susitikime aptartos pabėgėlių, taip pat asmenų,
kuriems suteikiama papildoma apsauga, integracijos Lietuvoje problemos. Svečias
paragino Lietuvą ratifikuoti Asmenų be pilietybės skaičiaus mažinimo
konvenciją.
10. Balandžio 28 d. Komiteto
narė Ona Valiukevičiūtė susitiko su Kaliningrado apskrities žmogaus
teisių įgaliotine teisininke I. F. Veršinina ir
Kaliningrado apskrities vaiko teisių įgaliotine prie gubernatoriaus A. B. Maister. Susitikime aptarti vizų išdavimo sistemos trūkumai bei sienos kirtimo klausimai, apsikeista informacija apie vaikų ir
moterų teisių padėtį bei lygių galimybių politiką šalyse.
11. Balandžio 18
d. Komiteto narė Ona
Valiukevičiūtė dalyvavo VO Gelbėkit vaikus atlikto
Tyrimo apie JT Vaiko teisių konvencijos
bendrųjų priemonių įgyvendinimą nacionaliniu lygiu pristatyme Šakių
savivaldybėje.
12. Komiteto narė Auksutė
Ramanauskaitė-Skokauskienė gegužės 19-20 dienomis
dalyvavo Demokratijų bendrijos
Parlamentinio forumo susitikime Tbilisyje (Gruzija).
13. Gegužės
11 d. Žmogaus teisių komitetas ir Seimo Europos
informacijos biuras surengė Europos savaitės diskusiją tema Europos
vienybė tautų įvairovė. Tautinės mažumos Lietuvoje.
14. Gegužės 11 d.
Nevyriausybinė
Organizacija Gelbėkit vaikus Žmogaus teisių komitete pristatė Tyrimą Valdymas atitinkantis vaiko poreikius. Tyrimu
siekta nustatyti kiek Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencijos bendrosios
įgyvendinimo priemonės yra įgyvendintos nacionaliniu ir vietiniu lygmeniu Lietuvoje.
Tyrėjai teigė, kad valstybės įstatymai ir kiti teisės
aktai yra suderinti su Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija (toliau
Konvencija) ir Konvencijos principai yra perkelti į šalies teisės aktus. Tačiau
konstatuota, kad nors įstatymai ir kiti teisės aktai yra suderinti su
Konvencija, praktinis įstatymų įgyvendinimas ne visada atitinka geriausius
vaiko interesus.
15. Gegužės 12 d.
Žmogaus teisių komiteto narė Auksutė
Ramanauskaitė Skokauskienė dalyvavo Dauguose
(Alytaus rajonas), rajono mokyklų renginyje Mirono kelias, skirtame 1918 m. vasario 16 d. Nepriklausomybės
Akto signatarui Vladui Mironui atminti.
16. Gegužės
13 d. Lietuvos
Politinių kalinių ir tremtinių sąjungos istorinės atminties ir patriotinio
ugdymo išvažiuojamajame komiteto posėdyje Druskininkuose dalyvavo Komiteto narė
Auksutė Ramanauskaitė Skokauskienė.
17. Komiteto pirmininko pavaduotojas Valerijus Simulik gegužės 19 20
dienomis dalyvavo Teisingumo
ministerijos ir Kalėjimų departamento rengiamoje konferencijoje tema
Nuteistųjų integracija į visuomenę.
18. Gegužės 25 27 dienomis ESBO, Žmogaus teisių komitetas
ir Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstaiga surengė mokomąjį seminarą tema Tyrimai ir baudžiamasis persekiojimas dėl vaikų
seksualinės prievartos internete.
19.
Komiteto pirmininkas Arminas Lydeka
2011 m. gegužės 31 - birželio 3 dienomis dalyvavo Europos Tarybos Parlamentinės Asamblėjos
Migracijos, pabėgėlių ir gyventojų komiteto posėdžiuose Korfu
(Graikijos Respublika).
20. Komiteto narė Dalia
Kuodytė 2011 m. birželio 19-25 dienomis dalyvavo Europos Tarybos Parlamentinės Asamblėjos
plenarinėje sesijoje Strasbūre (Prancūzijos Respublika).
21. Komiteto pirmininko pavaduotojas Valerijus Simulik
ir Komiteto narys Mantas Varaška gegužės 26 d.
dalyvavo Pasitarime dėl Vaiko teisių
apsaugos institucijų sistemos pertvarkymo koncepcijos projekto.
23.
Birželio 6 d. Komiteto pirmininkas Arminas Lydeka priėmė Europos Tarybos Vietos ir regionų valdžių
kongreso delegaciją. Delegacija domėjosi kaip Lietuvoje įgyvendinamos
Europos vietos savivaldos chartijos nuostatos.
25. Birželio 22 d. Kandidatė į
Jungtinių Tautų Moterų diskriminacijos panaikinimo komitetą prof. Dalia Leinartės
pristatė Komitetui savo veiklos programą. Žmogaus teisių komiteto nariai išreiškė palaikymą kandidatei, aukštai
įvertino jos nuopelnus lyčių lygybės srityje ir įsipareigojo imtis priemonių,
kad būtų užtikrinta pakankama parama viešinant kandidatės darbus tarptautiniame
lygmenyje. Pasak kandidatės D.Leinartės, norint tapti
JT komiteto nariu realiai reikėtų gauti maždaug 98 valstybių balsus. Balsavimo
teisę turi 186 valstybės. Komiteto narė Dalia Kuodytė pasiūlė rugsėjo mėn. surengti posėdį, į kurį kviesti Užsienio reikalų ir
Socialinės apsaugos ir darbo ministrus ir išsiaiškinti, kokių veiksmų imtasi,
kad minėta kandidatė būtų paskirta į Jungtinių
Tautų Moterų diskriminacijos panaikinimo komitetą.
26. Birželio 22 d. Žmogaus teisių stebėjimo instituto direktorius Henrikas Mickevičius
pristatė Komitetui
Žmogaus teisių padėties Lietuvoje
apžvalgą (2009 ir 2010 metų apžvalga).
27. Birželio 26 d. Komiteto
narė Auksutė Ramanauskaitė Skokauskienė dalyvavo prieš 70 metų sovietų armijos
sušaudytų Pravieniškių kalėjimo kalinių ir tarnautojų pagerbimo ceremonijoje
minėjime Pravieniškėse.
28. Birželio
29 d. Žmogaus
teisių komiteto narė Auksutė Ramanauskaitė-Skokauskienė
dalyvavo susitikime su Filipinų Respublikos ambasadore ponia Maria Zeneida Collinson LR Seime.
29. Birželio
30 d. Komiteto
narė Auksutė RamanauskaitėSkokauskienė dalyvavo
aukšto lygio Demokratijų bendrijos Parlamentinio forumo susitikime LR Seime.
30. Liepos 1 d. Komiteto narė Auksutė Ramanauskaitė Skokauskienė
susitiko su Lietuvos Respublikos ambasados Baltarusijoje darbuotojais Lietuvos
Respublikos ambasadoje Minske, pagerbė sovietų teroro aukų atminimą Červenėje ir Kuropatuose
(Baltarusijoje).
31. Liepos 12 d. Žmogaus teisių komiteto narė Auksutė
Ramanauskaitė Skokauskienė dalyvavo Lietuvos Respublikos Prezidentės
organizuotame pasitarime dėl Nacionalinės
žmogaus teisių institucijos steigimo Lietuvoje perspektyvų.
32. Liepos
13 d. Komitetas susitiko
su Nacionalinių žmogaus teisių institucijų Tarptautinio koordinacinio komiteto
pirmininke p. Rosslyn Noonan.
Komiteto
pirmininkas
Arminas Lydeka