Seimo vicepirmininkas liberalcentristas Raimondas Šukys teigia, kad dabartinis Lietuvos vežėjų boikotas Rusijos muitinėse yra ne tik galimo Kremliaus ekonominio karo, bet ir pačios Lietuvos institucijų nesugebėjimo bendrauti su kaimyne, pavyzdys.
Norime ar nenorime, tačiau su Rusija esame kaimynai, todėl ir problemas privalome spręsti, o ne kariauti propagandinius karus. Rusija specifinė šalis, reikalaujanti išskirtinio, neproginio dėmesio, tačiau ir su ja būtina bei galima tartis ir susitarti.
Pavyzdžiui, man būnant Vidaus reikalų ministru 2006 m. Lietuvos-Latvijos ir Latvijos-Rusijos pasienyje buvo kilusi panaši krizė, tačiau ją sugebėjome išspręsti greičiau dar ir dėl to, kad tuomet būta normalaus, nuolatinio, dalykinio tarpinstitucinio bendravimo tiek su Rusijos, tiek su Latvijos pasienio tarnybomis. To ypač pasigendu narpliojant šiųmetinį konfliktą, kuomet nemaža dalimi ūkinės, žinybinės problemos peršokant šakines ministerijas bei jų neišnaudojant iškart perkeliamos į aukščiausiąjį lygį, - pastebi Seimo vicepirmininkas Raimondas Šukys.
Buvusio Vidaus reikalų ministro nuomone, kai kurie dabartinės Vyriausybės ministrai per daug įsijautę į vietines politines intrigas, o asmenines atostogas laikydami didesniu prioritetu nei darbas tiesiog užmiršo tiesiogines savo pareigas.
Be abejo dabar madinga viską nurašyti krizei. Tačiau norėtųsi, kad net ir sunkmečiu ministerijos vykdytų būtinas valstybės atstovavimo funkcijas. Pavyzdžiui, tiek per dabartinį, tiek per 2006 m. vežėjų konfliktą pasigedau tiesiogiai už šią ūkio šaką atsakingos aktyvios ir aiškios Susisiekimo bei muitinę kuruojančios Finansų ministerijų vadovybės pozicijos. Atrodo, kad ir tuomet, ir dabar Lietuvos vežėjų interesus tarpvalstybiniame lygmenyje tegali ginti asociacija Linava.
Taip pat gaila, bet nenuostabu, kad su kaimyninių valstybių atsakingais pareigūnais susipažįstama tik įvykus eiliniam konfliktui ar problemai. Priešingai, manau, kad tik neproginis, nekonfliktinis, nuolatinis Lietuvos ir kaimyninių valstybių institucijų bendradarbiavimas galėtų sukurti pasitikėjimo atmosferą leidžiančią jei neeliminuoti, tai bent jau paspartinti problemų sprendimą, - teigia R.Šukys.
Liberalcentristas apgailestauja, kad Lietuva taip nieko ir nepasimokė iš ankstesnių vežėjų blokadų.
Nors 2006 m. vežėjų blokada Latvijos pasienyje galiausiai buvo atšaukta, tačiau iki galo taip ir neišsiaiškinta kodėl latviai tuomet nepraleido mūsų vežėjų, nebūta jokių tarpvyriausybinių susitarimų dėl tokių situacijų prevencijos ir panašiai. Kaip ir tuomet, taip ir dabar greičiausiai nesuveiks, deja labai jau formalus Europos Komisijos įsikišimas į konfliktą, - mano Seimo vicepirmininkas Raimondas Šukys.
Seimo pirmininko pavaduotojo sekretoriatas