I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šis reglamentas nustato Lietuvos Respublikos Seimo Antikorupcijos komisijoje (toliau vadinama – Komisija) sudarytų darbo grupių (toliau vadinama - darbo grupės) darbo organizavimo bei sprendimų priėmimo, vykdant joms pavestus uždavinius, tvarką.
2. Komisijoje sudarytos darbo grupės savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto, Lietuvos Respublikos Seimo Antikorupcijos komisijos įstatymo nuostatomis bei Komisijos priimtais sprendimais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais.
II. BENDRIEJI KOMISIJOS DARBO GRUPIŲ SUDARYMO IR DARBO ORGANIZAVIMO KLAUSIMAI
3. Komisija iš savo narių gali sudaryti darbo grupes konkretiems klausimams nagrinėti. Darbo grupės vadovu Komisija skiria vieną iš savo narių. Komisijos pirmininkas ir jo pavaduotojas yra visų darbo grupių nariai.
4. Darbo grupės vadovas kartu su Komisijos pirmininku koordinuoja ir kontroliuoja darbo grupės veiklą.
5. Darbo grupė turi teisę:
5.1. gauti reikalingą informaciją iš ministerijų, Generalinės prokuratūros prie Lietuvos Aukščiausiojo Teismo, Valstybės kontrolės, Specialiųjų tyrimų tarnybos, Valstybės saugumo departamento bei kitų valstybės ir savivaldybių institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų;
5.2. siūlyti šios dalies 5.1 punkte nurodytoms institucijoms atlikti patikrinimus ir spręsti klausimus pagal savo kompetenciją;
5.3. kviesti į posėdžius valstybės pareigūnus ir tarnautojus, kitus asmenis;
5.4. suderinusi su Seimo kancleriu pasitelkti Seimo kanceliarijos specialistų, ar suderinus su kitų valstybės institucijų vadovais, pasitelkti kitų specialistų bei ekspertų;
5.5. įstatymų nustatyta tvarka gauti informaciją, sudarančią tarnybos ar valstybės paslaptį.
6. Darbo grupės vadovas savo kompetencijos ribose turi teisę pasirašyti darbo grupės parengtus siunčiamus raštus. Nesant darbo grupės vadovo raštus pasirašo Komisijos pirmininkas.
7. Darbo grupės posėdžius pagal poreikį šaukia darbo grupės vadovas arba Komisijos pirmininkas, bet ne rečiau kaip 1 kartą per mėnesį, o įvykęs posėdis įforminamas protokolu. Darbo grupės posėdis laikomas įvykusiu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė darbo grupės narių. Darbo grupės posėdžiai paprastai yra vieši. Darbo grupės narių sprendimu gali būti rengiami uždari posėdžiai, kuriuose gali dalyvauti tik darbo grupės vadovo pakviesti asmenys.
8. Posėdžių metu svarstomi darbo grupės nagrinėjami klausimai, išklausomi kitų darbo grupės narių ar Komisijos narių pasiūlymai bei pastabos. Posėdžiuose numatomų svarstyti klausimų planas sudaromas pagal darbo grupės vadovo, darbo grupės narių ar Komisijos pirmininko pasiūlymus.
III. DARBO GRUPĖS IŠVADOS IR KOMISIJOS SPRENDIMAI
9. Darbo grupė dėl atlikto tyrimo parengia ir teikia Komisijos posėdyje svarstyti siūlomas išvadas. Darbo grupės nariai, nesutinkantys su darbo grupės priimtomis išvadomis, turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie siūlomų išvadų projekto.
10. Komisijos sprendimai dėl darbo grupės pateiktų išvadų priimami Komisijos posėdyje atviru balsavimu paprasta posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma.
11. Posėdyje išnagrinėjusi klausimą ar apsvarsčiusi darbo grupės išvadą, Komisija gali priimti šiuos sprendimus:
11.1 teikti pasiūlymus Seimui, Vyriausybei ir kitoms institucijoms dėl teisės aktų priėmimo ir tobulinimo, korupcijos, ekonominių ir finansinių nusikaltimų bei kitų teisės pažeidimų prevencijos ir užkardymo;
11.2 perduoti medžiagą tirti teisėsaugos institucijoms;
11.3 siūlyti skirti tarnybines nuobaudas netinkamai savo pareigas einantiems pareigūnams ir kitiems valstybės tarnautojams;
11.4 atkreipti pareigūnų ir kitų valstybės tarnautojų dėmesį į įstatymų nesilaikymą, tarnybinės etikos bei kitus pažeidimus ir reikalauti pašalinti nurodytus trūkumus;
11.5 atsisakyti nagrinėti skundą arba nutraukti jo nagrinėjimą;
11.6 Komisija priima ir kitus sprendimus, reikalingus Komisijos uždaviniams vykdyti.
12. Informaciją apie Komisijos darbo grupės veiklą, sprendimus visuomenės informavimo priemonėms teikia Komisijos pirmininkas ir darbo grupės vadovas.