2010 m. gruodžio 3 d. pranešimas VIR
Parlamentarė A. Zuokienė apskundė prokuroro nutarimą, nutraukti ikiteisminį tyrimą dėl bendrovės Helvetia Direct Marketing veiklos Lietuvoje. Pirmą kartą ji kreipėsi į Generalinę prokuratūrą dar kovo mėnesį.
Įmonė Helvetia Direct Marketing nuo 2009 metų pradžios prekiavo maisto papildais. Skambučių centro darbuotojai siūlė išbandyti sąnarių skausmą mažinančius bei liekninančius maisto papildus nemokamai. Susigundžiusiems pabandyti, tačiau po mėnesio ar kelių persigalvojusiems, niekaip nepavykdavo atsisakyti siuntų, nes niekas neatsakinėjo į skambučius ir laiškus. Pasirodo, papildus jiems siuntusi kompanija Lietuvoje nebuvo registruota. Čekijoje gaminamus maisto papildus pristato Kroatijos paštas ir jo tarptautiniai partneriai. Lietuvos paštą prekės pasiekia iš Estijos.
Nuo 2010 m. vasario į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą bei Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą skųsdamiesi žodžiu ir raštu kreipėsi šimtai žmonių.
2010 m. lapkritį Vilniaus m. apylinkės prokuratūra nutraukė ikiteisminį tyrimą baudžiamojoje byloje, paaiškinusi, jog nebuvo padaryta nusikalstama veika turinti nusikaltimo ar baudžiamojo nusižengimo požymių, tačiau pripažino, jog dėl higienos norminių aktų pažeidimo keltina administracinio teisės pažeidimo byla.
Kol buvo vilkinamas ikiteisminis tyrimas, maisto papildus ir toliau be apribojimų platinusi užsienio įmonė suskubo savotiškai legalizuotis ėmė veikti per partnerį atstovą Lietuvoje pagal įgaliojimą, o šis Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje šių metų rugsėjo 20 d. išrūpino trūkstamą pažymėjimą, leidžiantį užsiimti maisto papildų platinimu.
Žmonės pateko į pinkles. Šios kompanijos veiklos voratinklis išties painus, tačiau faktų pripažinti veiklą neteisėta daugiau nei pakankamai. Man keista, jog prokurorai deramai neanalizavo sutarčių, nepatikrino bankinių atsiskaitymų, sumokėtų ar ne mokesčių bei kitų svarbių įrodymų. Apgauti tūkstančiai Lietuvos žmonių, todėl tyrimą būtina atnaujinti, sako Seimo narė Agnė Zuokienė.
Prokurorai neatsižvelgė į šiuo atveju taikytinus teisės aktus, pagal kuriuos kiekviena užsienio įmonė, norinti užsiimti komercine ūkine veikla Lietuvoje, turi pasirinkit vieną iš 3 veiklos įteisinimo būdų: įsteigti Lietuvoje įmonę, filialą arba atstovybę, tačiau nei vienu iš paminėtų būdų įmonė Helvetia Direct Marketing savo veiklos nėra įteisinusi iki šiol.
Aurelija Dermantė,
Seimo narės Agnės Zuokienės padėjėja
Tel. (8 5) 239 6700