Pranešimai spaudai 

EN  FR

Mišrios Seimo narių grupės pranešimas: kas svarbiau- studentas ar reformos prestižas?


 

2009 m.sausio 15 d. pranešimas VIR

Seimo Mišrios Seimo narių grupės nariai atkreipiame valdančiosios daugumos dėmesį, kad permainos studijų finansavimo sferoje neturi riboti studijų prieinamumo mažas pajamas gaunančių šeimų vaikams.

Kaip teigia lietuvos valstiečių liaudininkų sąjungos narė, Seimo narė- Rima Baškienė, - " Vyriausybė, besirūpindama tuo, kad mūsų šalies universitetai patektų į pasaulio prestižinių aukštųjų mokyklų šimtuką, negali užmiršti svarbiausio tikslo - sudaryti sąlygas visiems gabiems piliečiams įgyti aukštąjį išsilavinimą, nepriklausomai nuo jų pajamų".

Deklaruojama, jog gabiausi studentai galės nemokėti už studijas(gaus "studijų krepšelį), o kitiems- galios lanksti bankinių paskolų sistema. Akivaizdu, kad ne visi moksleiviai turi vienodas galimybes pasirengti egzaminams. Didesnė tikimybė, kad turtingų tėvų vaikai gali papildomai mokytis, samdyti korepetitorius, turi kompiuterį su internetu ir pan. Mažas pajamas gaunančios šeimos, ypač kaimo vietovėse dažnai neturi pakankamai lėšų vaiko parengimui studijoms. Kyla abejonių, kad gabūs, bet neturėję pakankamai išteklių savo sugebėjimams lavinti, vaikai ( ir ypač kaimo vaikai)  turės, skirtingai nei dabar, iš karto mokėti už studijas arba imti paskolas.

Reformos kūrėjai nepateikdami aiškios informacijos kokią įtaką "studijų krepšelis" darys stojimo procedūroms, kokias studijas turės siūlyti aukštoji mokykla, kad atitiktų krepšelio reikalavimus, kokiomis sąlygomis bus sprendžiamas studijų kreditavimas ir t.t;jau dabar sukelia nerimą ir sumaištį abiturientams ir jų tėveliams. Juo labiau, kad skubama reformą pradėti vykdyti nuo 2009 m. rugsėjo 1 d.

Raginame Vyriausybę atsakingai vykdyti aukštojo mokslo reformą. Socialinė padėtis negali tapti priežastimi mažinančia galimybę siekti aukštojo išsilavinimo.

Daugiau informacijos:

Mišrios Seimo narių grupės seniūnas Antanas Baura

Tel. 8 698 42166





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ