Apie posėdžius 

EN  FR

2011-03-23 Socialinių reikalų ir darbo komiteto posėdyje svarstyti įstatymų projektai ir aptartos Šeimynų įstatymo įgyvendinimo problemos


 

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas š. m. kovo 23 d. posėdyje po svarstymo pritarė Sveikatos sistemos įstatymo 40 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIP-2560, kuriuo siūloma sureguliuoti sveikatinimo programų finansavimą iš valstybės biudžeto lėšų, numatytų Sveikatos apsaugos ministerijai, taip, kad teisę pretenduoti į šį finansavimą turėtų ne tik asociacijos, tačiau ir kitų teisinių formų nevyriausybinės organizacijos – viešosios įstaigos bei labdaros ir paramos fondai.

Komitetas svarstė Socialinės paramos mokiniams įstatymo 1 ir 5 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą Nr. XIP-292, kuriuo siūloma visus besimokančius pagal priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas mokinius pietumis maitinti nemokamai. Nuspręsta šį projektą atmesti, nes jis neatitinka Vyriausybės programos nuostatų, įtvirtinančių siekį taupiai ir efektyviai naudoti mokesčių mokėtojų lėšas ir numatančių nemokamą maitinimą skirti mokiniams, kurie mokosi priešmokyklinio ugdymo įstaigose ar pagal pradinio ugdymo programas, 1–4 klasių vaikams, gyvenantiems šeimose, kurių pajamos vienam šeimos nariui neviršija 1,5 valstybės remiamų pajamų dydžio; į tai, kad nuo 2010 m. sausio 1 d. atskiros nemokamo maitinimo rūšys įstatyme nebeišskiriamos; ir į tai, kad siūloma nuostata skirti nemokamus pietus visiems mokiniams, kurie mokosi pagal priešmokyklinio ar pradinio ugdymo programas, suteiktų teisę į paramą toms šeimoms, kurioms ši parama nėra būtina. Įstatymui įgyvendinti iš valstybės biudžeto papildomai reikėtų apie 55,6 mln. litų, o mokyklų steigėjų papildomos lėšos patiekalų gamybos išlaidoms finansuoti – apie 13,4 mln. litų per metus.

Socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymo 4 straipsnio 2 dalies ir 15 straipsnio 6 dalies pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIP-460 yra siūloma  išimties tvarka skiriamos piniginės socialinės paramos didžiausią ribą piniginei socialinei paramai skirtose lėšose padidinti nuo 2 iki 4 procentų, o apskaičiuotą darbo užmokestį pakeisti išmokėtu. Apsvarstęs projektą, Komitetas nusprendė jį atmesti, atsižvelgdamas į Vyriausybės, Seimo Biudžeto ir finansų komiteto ir Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadų argumentus; į tai, kad nuo 2011 m. vasario 1 d. ne tik darbo užmokestis, bet ir dauguma kitų pajamų rūšių, kurios buvo išmokėtos ne mažiau kaip vieną mėnesį pavėluotai, yra įskaitomos į pajamas tų mėnesių, kuriais jos buvo išmokėtos; taip pat į tai, kad šiuo metu yra rengiama nauja įstatymo redakcija, kurią Vyriausybė numato pateikti svarstyti Seimui pavasario sesijos metu.

Komitetas pritarė Ūkio ministerijos parengtai Lietuvos Respublikos pozicijai dėl Europos Komisijos pasiūlymo dėl Tarybos reglamento dėl Europos Privačiosios bendrovės statuto (SPE) ir pirmininkaujančios valstybės narės diskusinio dokumento (Nr. ES-11-16). Komitetas pritarė pozicijos nuomonei pritarti naujam pirmininkaujančios valstybės narės siūlymui reglamento nuostatas dėl darbuotojų dalyvavimo įmonės (SPE) valdyme taikyti tuomet, kai 1/3 įmonės darbuotojų, bet nemažiau nei 500, nuolat dirba valstybėje narėje, taikančioje darbuotojams aukštesnio lygio dalyvavimo teises, nei valstybėje narėje, kurioje yra registruota įmonės buveinė. Reglamentu siūloma sukurti naują visoje Europos Sąjungoje vienodomis sąlygomis veikiančio juridinio asmens formą, skirtą smulkioms ir vidutinėms įmonėms.

Komitetas, vykdydamas parlamentinę kontrolę svarstė Šeimynų įstatymo įgyvendinimo problemas. Posėdyje išklausyti šeimynų atstovai. Atkreiptas dėmesys, kad pasitaiko atvejų, jog šeimynos negauna finansavimo iš kitų savivaldybių už jų vaikų priežiūrą; nėra nustatytas šeimynos dalyvio išlaikymo pajamų finansavimas, sumažėjus nustatytam vaikų skaičiui šeimynoje ir kita. Komitetas su Socialinės apsaugos ir darbo bei Finansų ministerijų atstovais aptarė keliamų problemų sprendimo būdus bei įstatymo tobulinimo galimybes. Nutarta komiteto narių vardu teikti Šeimynų įstatymo pataisas, numatančias, kad sutartis dėl socialinės globos finansavimo būtų sudaroma su kiekviena savivaldybe, kurios sprendimu vaikas apgyvendinamas šeimynoje, kad nepriklausomai nuo to, kuri savivaldybė apgyvendino vaiką šeimynoje, būtų užtikrinamas šio vaiko socialinės globos finansavimas. Taip pat siūloma įteisinti, kad šeimynos dalyvio išlaikymo pajamos nesumažėtų, kai šeimynoje sumažės vaikų skaičius bei Šeimynų įstatymas būtų suderintas su kitais teisės aktais. Rengiamos pataisos Seimo posėdžių sekretoriate bus registruotos artimiausiu metu.

Taip pat svarstant šeimynų problemas sutarta, kad Socialinės apsaugos ir darbo ministerija artimiausiu metu surengs seminarą šeimynų dalyviams bei vaiko teisių apsaugos ir socialinių paslaugų skyrių specialistams savivaldybėse Šeimynų įstatymo įgyvendinimo klausimais. Siekiant konstruktyvesnio dialogo, spartesnio problemų sprendimo ir platesnio šeimynų atstovavimo šeimynų dalyviams rekomenduota steigti asociaciją. Posėdžio metu prieita bendros nuomonės, kad svarbiausia – vaiko interesai ir pakviesta gernoriškai bendradarbiauti siekiant bendro tikslo. Šiuo metu šalyje veikia 43 šeimynos, jose globojami 303 vaikai.

 

 

Parengė

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto biuro patarėja

Asta Dolmantienė

tel. (8 5) 239 6822, el. p. [email protected]

 

 

 

 





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ