Lapkričio
9 d. ir 11 d. Socialinių
reikalų ir darbo komitetas posėdžiuose svarstė 2012 metų valstybės biudžeto
ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo (Nr.
XIP-3716) ir
jį lydinčiųjų įstatymų projektus. Komitetas po svarstymo kitų metų biudžeto
projektui iš esmės pritarė, pateikdamas pasiūlymus.
Komitetas taip
pat pritarė Garantinio fondo įstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui
Nr. XIP-3731, kuriuo siekiama garantuoti savalaikį
neįvykdytų darbuotojų reikalavimų patenkinimą. Šiuo metu Garantinio fondo įstatymas nustato, kad
Lietuvos Respublikoje įsteigti juridiniai asmenys, išskyrus biudžetines
įstaigas, politines partijas, profesines sąjungas, religines bendruomenes ir
bendrijas, taip pat ES valstybių narių juridinių asmenų ar kitų organizacijų
padaliniai moka 0,1 proc. priskaičiuoto darbuotojams
darbo užmokesčio (nuo kurio skaičiuojamos valstybinio socialinio draudimo
įmokos) įmokas. Įmonių įmokų dydis nuo 0,2 iki 0,1 proc.
buvo sumažintas 2008 m., nes tuo metu įmonių įmokos
daugiau nei tris kartus viršijo išmokas ir Garantinio fondo sąskaitoje buvo
sukaupta 80 mln. Lt. Šios įmokos sumažinimui buvo pritarusi.
Lietuvos Respublikos trišalė taryba, tačiau su sąlyga, kad esant būtinybei,
įmoka būtų didinama.
Įstatymo projekte siūloma padidinti
įmonių įmokas iki 0,2 proc. priskaičiuoto
darbuotojams darbo užmokesčio. Atsižvelgiant į 2012 metų pradžios Garantinio
fondo likutį bei 2011 metais numatomas įplaukas į Garantinį fondą iš įmonių
sumokėtų įmokų (18 mln. Lt), nenustačius
papildomų Garantinio fondo finansavimo šaltinių ar nepadidinus finansavimo iš
esamų šaltinių, Garantinis fondas 2012 metais nebūtų pajėgus vykdyti
įsipareigojimų siekiant užtikrinti minimalų darbuotojų apsaugos lygį jų
darbdaviui tapus nemokiam.
Taip
pat vyko komiteto klausymai dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms
šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3743 Vietos savivaldos įstatymo 6, 7 ir 32
straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto XIP-3744. Šių teisės aktų
pakeitimo tikslas – atsižvelgiant į šalies socialinius ekonominius pokyčius, tobulinti piniginės socialinės paramos
teikimo sistemą, įtvirtinant racionalesnį socialinės pašalpos teikimo ir
kompensavimo už būsto šildymo, geriamojo ir karšto vandens išlaidas nepasiturintiems
gyventojams principą, sustiprinti savivaldybių ir bendruomenių galias
socialinės paramos teikime, priskiriant piniginės socialinės paramos teikimą
bandomosiose (pilotinėse) savivaldybėse savarankiškajai
savivaldybių funkcijai, bei siekiant piniginei socialinei paramai skirtų lėšų
racionalesnio panaudojimo.
Parengė
Socialinių
reikalų ir darbo komiteto
biuro patarėja
Asta Dolmantienė
(85) 2396822