Apie posėdžius 

EN  FR

2012-04-18 Socialinių reikalų ir darbo komitetas aptarė Savanoriškos veiklos įstatymo įgyvendinimą


 

Balandžio 18 d. Socialinių reikalų ir darbo komitetas posėdyje svarstė Seimo nutarimo „Dėl valstybės pažangos strategijos „Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030“ patvirtinimo“ projektą Nr. XIP-3889. Komitetas iš esmės pritarė šiam projektui, atkreipdamas dėmesį, jog darni šeima – vienas esminių elementų, užtikrinančių visuomenės atsparumą ir brandą bei tautos išlikimą, todėl manytina, kad šeimos institutui Valstybės pažangos strategijoje turi būti skirtas deramas dėmesys. Be to, siekiant įgyvendinti „Nacionalinio susitarimo dėl šeimai palankios aplinkos kūrimo“, kuris taip pat buvo inicijuotas visuomeninių organizacijų, derintas su visuomene ir pasirašytas politinių partijų, nuostatas, pasiūlė papildyti dokumentą, kad kuriant šeimai palankią aplinką būtų plečiama kompleksinių paslaugų ir infrastruktūros šeimai sistema, užtikrinta šeimos gerovė ir materialinis saugumas, sudarytos palankios sąlygos šeimos prokreacinės funkcijos įgyvendinimui, formuojamas teigiamas visuomenės požiūris į šeimą. Šiam pasiūlymui komitete pritarta bendru sutarimu.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas, vietoj Biudžeto ir finansų komiteto perskirtas pagrindiniu, taip pat apsvarstė Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 6, 17 ir 27 straipsnių pakeitimo ir papildymo bei įstatymo papildymo nauju 17‘ straipsniu įstatymo projektą Nr. XIP-3038, kuriuo siūloma įvesti progresinį gyventojų pajamų mokestį ir išplėsti šio mokesčio bazę. Komitetas nusprendė įstatymo projektą grąžinti iniciatoriams patobulinti atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadoje pateiktas pastabas, taip pat kreiptis į Seimo valdybą ir siūlyti sudaryti darbo grupę galimos progresinių mokesčių sistemos Lietuvoje principams nustatyti.

Komitetas, vykdydamas parlamentinę kontrolę, aptarė Savanoriškos veiklos įstatymo, įsigaliojusio 2011 m. rugpjūčio 1 d., įgyvendinimą. Aptarime dalyvavo Socialines apsaugos ir darbo ministerijos, Lietuvos jaunimo organizacijų tarybos, Maltos ordino atstovai. Buvo priminta įstatymo paskirtis, esminės nuostatos ir įgyvendinimo aspektai, taip pat pateikti siūlymai ateičiai ir savanoriškos veiklos plėtojimo kryptys. Konstatuota, kad įstatymu savanorišką veiklą plėtojančioms organizacijoms sudaryta palanki teisinė aplinka, įstatymas padeda kontroliuojančioms institucijoms kompetentingai komunikuoti su organizacijomis, įstatymo nuostatos yra pakankamai aiškios, leidžiančios organizacijoms savanorių veiklą organizuoti atsižvelgiant į veiklos sritį ir ypatumus, taip pat organizacijos pobūdį ir gerąją praktiką. Įstatymas padeda savanoriams ir savanoriškos veiklos organizatoriams reguliuoti tarpusavio santykius.

Specialistai siūlo didinti įstatymo žinomumą, pristatyti jį plačiau ir suprantamai aiškinti jo nuostatas potencialiems savanoriškos veiklos organizatoriams ir finansuotojams, stiprinti savanoriškos veiklos pripažinimo aspektus, taip pat su savanorišką veiklą plėtojančiais organizacijų ir kontroliuojančių institucijų atstovais aptarti Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo taikymą praktikoje ir, esant poreikiui, aprašą keisti.

Savanorišką veiklą jie siūlo plėtoti taip: informuoti visuomenę ir formuoti palankų požiūrį į savanorišką veiklą, vykdyti savanorišką veiklą atskirose viešosios politikos srityse, „tinklinti“ savanorišką veiklą plėtojančias organizacijas ir gerinti organizacijų darbo su savanoriais kokybę.

Komiteto nariai domėjosi, kaip įstatymas paskatino savanoriškos veiklos plitimą, kaip specialiomis programomis yra skatinama savanoriška veikla, ar bus (ir jei bus – kada) parengta tipinė savanoriškos veiklos sutartis, kaip savanorišką veiklą skatina savivaldybės.

Komiteto nariai ir svečiai pasidžiaugė, kad prieš nepilnus metus priimto ir įsigaliojusio įstatymo įgyvendinimas startavo sėkmingai, o tai paskatino savanoriškos veiklos plitimą.

 

Socialinių reikalų ir darbo komiteto biuro informacija

 

 





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ