Balandžio 25 d. Socialinių reikalų ir darbo komitetas posėdyje svarstė Mažųjų bendrijų įstatymo projektą lydinčiuosius – Užimtumo rėmimo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-4014; Darbo kodekso 91 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-4015; Valstybinio socialinio draudimo įstatymo 2, 7, 9 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-4016; Valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-4017; Socialinių paslaugų įstatymo 2 ir 30 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-4018. Pateikiamu įstatymų projektų paketu siekiama sukurti naujos teisinės formos juridinių asmenų – mažųjų bendrijų – teisinį reguliavimą, siekiant spartinti verslo pradžią ir sudaryti teisines prielaidas mažiausiomis išlaidomis įsitvirtinti rinkoje. Mažoji bendrija užpildytų nišą tarp individualiosios įmonės ir uždarosios akcinės bendrovės ir sudarytų galimybę verslo organizavimą ir vykdymą grįsti asmeniniu pasitikėjimu paremtu bendradarbiavimo principu. Įstatymų projektais siekiama nustatyti pagrindinius mažosios bendrijos bruožus – supaprastintą mažosios bendrijos steigimo tvarką, valdymo struktūrą ir veiklos sąlygas. Komitetas, savo kompetencijos ribose apsvarstęs pagrindinį įstatymo projektą lydinčiuosius projektus, iš esmės pritarė nuostatai, kad būtų nustatytos tokios mažųjų bendrijų, tikrųjų ūkinių bendrijų ir komanditinių ūkinių bendrijų (kai tokios bendrijos įgyja likviduojamos bendrijos statusą) narių ir tikrųjų narių bedarbio statuso įgijimo sąlygos, kokios yra taikomos ir individualių įmonių, kai įmonėms yra suteiktas likviduojamos įmonės statusas, savininkams. Iš esmės pritarta siūlymui nustatyti mažųjų bendrijų narių socialinio draudimo garantijas, kokios šiuo metu taikomos individualių įmonių savininkams ir ūkinių bendrijų tikriesiems nariams. Papildomai komitetas pasiūlė iniciatoriams pateikti Seimui Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto 2012 metų rodiklių patvirtinimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektą, nustatantį mažųjų bendrijų narių socialinio draudimo ir sveikatos draudimo įmokų tarifus. Taip pat pritarta Socialinių paslaugų įstatymo pataisoms, siūlančioms nustatyti teisę teikti socialines paslaugas ir mažosioms bendrijoms, atitinkančioms teisės aktų reikalavimus, taip pat nustatant asmens finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas į asmens gaunamas pajamas įskaityti ir mažųjų bendrijų nario pajamas. Siūloma, kad šios nuostatos įsigaliotų nuo š. m. liepos 1 dienos.

Komitetas su išlyga pritarė Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstatymo 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui, Nr. XIP-4277, kuriuo, kaip ir su juo susijusių įstatymų pakeitimuose, iniciatoriai siūlo siekiant užtikrinti efektyvią parlamentinę kontrolę numatyti, kad Seimui nepritarus vadovo, kurį paskyrė į pareigas, arba kurio paskyrimui reikalingas Seimo pritarimas, pateiktai metinės veiklos ataskaitai, valstybės institucijos vadovas yra atleidžiamas iš užimamų pareigų. Komitetas, atsižvelgdamas į Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2012-04-06 išvados dėl pagrindinio – Seimo statuto „Dėl Seimo statuto 206 straipsnio pakeitimo“ projekto Nr. XIP-4269, su kuriuos susijęs ir svarstomas projektas XIP-4277, pasiūlė Seimo paskirtam pagrindiniam komitetui patobulinti pagrindinį Nr. XIP-4269 ir jį lydinčiuosius teisės aktų projektus, numatant, kad Seimo paskirtas pagrindinis komitetas, Seimui priėmus nutarimą nepritarti metinei vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus ar kitų Seimo skiriamų valstybės institucijos vadovų pateiktai veiklos ataskaitai, imasi iniciatyvos svarstyti institucijos vadovo atsakomybės klausimą, dėl kurio tolesnių pareigų ėjimo apsisprendžia Seimas slaptu balsavimu daugiau kaip pusės visų Seimo narių balsų dauguma.
Socialinių reikalų ir darbo komiteto biuro patarėja Asta Dolmantienė
tel. (85) 239 6822