2009 gruodžio 2 d. posėdyje Socialinių reikalų ir darbo komitetas nepritarė Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus 2008 m. veiklos ataskaitai ir pasiūlė pagrindiniam komitetui atmesti Seimo nutarimo Dėl vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus 2008 metų veiklos ataskaitos projektą. Komitetas pasiūlė Seimui svarstant klausimą dėl Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus kandidatūros ir skyrimo naujai kadencijai, atsižvelgti į komiteto pareikštą nuomonę.
Komitetui, svarstant ataskaitą ir pateiktą informaciją dėl kontrolieriaus įstaigos veiklos, kilo abejonių, ar Vaiko teisių apsaugos kontrolierė nenuslėpė informacijos apie pedofilų tinklo egzistavimą Lietuvoje.
Komitetas, priimdamas sprendimą dėl Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus 2008 m. veiklos ataskaitos, įvertino ir išvadoje konstatavo, kad:
Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus veikloje stokojama efektyvaus kontrolieriui suteiktų teisių ir pareigų įgyvendinimo, nepakankamas dėmesys skiriamas vaiko teisių apsaugos sistemos stebėsenai, vaiko teisių ir teisėtų interesų apsaugai (tame tarpe vaiko teisių apsaugos garantijų baudžiamajame procese užtikrinimui),
Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus dalyvavimas užtikrinant vaiko teises ir teisėtus interesus dažnai epizodinis, apsiribojant formaliu susirašinėjimu, akcentuojant atskirų institucijų veiklos trūkumus, o nesiimant jų veiklos koordinavimo bei tarpinstitucinio bendradarbiavimo skatinimo, sisteminių sprendimų priėmimo;
Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstatymu kontrolieriui suteikti įgaliojimai koordinuoti valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų, nevyriausybinių organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų veiksmus sprendžiant su vaiko teisių ir jo teisėtų interesų apsauga ir užtikrinimu susijusius klausimus bei skatinti bendradarbiavimą tarp žinybų, vykdomi nepakankamai, paviršutiniškai, kai kuriais atvejais pavėluotai;
abejotinas Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstaigos darbo organizavimo efektyvumas, įstaigoje nusistovėjusi horizontali pavaldumo struktūra, nėra aiškaus pasidalijimo atsakomybe, įstaigos veiklos ir finansavimo pagrįstumas kelia abejonių;
kai kurie ataskaitiniu laikotarpiu Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus atlikti tyrimai kelia abejonių dėl jų tikslingumo ir objektyvumo, vaikų interesų paisymo. Pavyzdžiui, tyrimo Dėl seksualinio smurto prieš vaikus paplitimo vaikų globos ir specialiojo ugdymo įstaigose metu vaikams pateiktas klausimynas galimai suteikė vaikams tokios informacijos apie seksualinius santykius, kuri nepilnamečiams neturėtų būti propaguojama. Taip pat galimai turėjo neigiamos įtakos tyrime dalyvavusių vaikų tolesniam psichiniam, doroviniam vystymuisi (moksliniais tyrimais įrodyta, kad pokalbiai apie seksualinę prievartą vaikams gali daryti neigiamą poveikį: vaikams, patyrusiems seksualinę prievartą, priminimas apie traumą gali sukelti pakartotinį traumavimą, trikdyti normalią raidą; tiems, kurie nėra to patyrę, gali sukelti panašias pasekmes, kaip realiai išgyventa seksualinės prievartos trauma). Abejotinas minėto tyrimo tikslingumas kaip nurodyta ataskaitoje, iš statistinių duomenų žinoma, jog seksualinis smurtas prieš vaikus mūsų šalyje egzistuoja, tad manytina, kad šiam faktui pagrįsti papildomas tyrimas nebuvo reikalingas. Vaiko teisių apsaugos kontrolierius kaip minėto tyrimo rezultatus pateikia rekomendacijas ir siūlo prevencines priemones dėl seksualinio smurto prieš vaikus mažinimo, tačiau tyrimo išvadoje pasigendama esminės informacijos kokių konkrečių veiksmų ėmėsi Vaiko teisių apsaugos kontrolierius, nustatęs seksualinės prievartos prieš vaikus atvejus, siekiant apginti šių vaikų teises ir teisėtus interesus (ar buvo imtasi priemonių apsaugoti vaikus nuo tolesnės prievartos, ar buvo organizuotas reikiamos paramos nukentėjusiems vaikams suteikimas, ar buvo sprendžiamas atsakomybės už prieš vaikus vykdytas veikas klausimas);
Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstatyme numatyta, kad kontrolierius informuoja Respublikos Prezidentą, Seimą, Vyriausybę, atitinkamos savivaldybės tarybą bei kitas įstaigas, įmones ar organizacijas apie teisės aktų pažeidimus. Vaiko teisių apsaugos kontrolierius viešai yra išsakęs nuomonę, kad penkeri metai, kaip Lietuvoje veikia pedofilai ir nekyla abejonių, kad veikia ne pavieniai, o visas pedofilų tinklas. Tačiau tokios informacijos Vaiko teisių apsaugos kontrolierius nei LR Seimui ar kitoms atitinkamos institucijoms nėra pateikęs, apie tai nėra duomenų ir svarstomoje ataskaitoje. Kyla pagrįstų abejonių, ar ši svarbi informacija nebuvo nulėpta;
Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstatyme įtvirtintas kontrolieriaus veiklos viešumo principas, kur numatyta, kad Vaiko teisių apsaugos kontrolierius viešai teikia informaciją visuomenei apie savo veiklą bei vaiko teisių ir jo teisėtų interesų apsaugą Lietuvos Respublikoje, išskyrus informaciją, dėl kurios gali būti pažeistos vaiko teisės ar jo teisėti interesai. Komitetui kelia abejonių Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus informacijos apie vaikus visuomenės informavimo priemonėms teikimas, nesiimant priemonių operatyviai stabdyti informacijos, galinčios pažeisti vaikų teises ir teisėtus interesus, patekimą į viešumą. Komiteto nuomone, prioriteto suteikimas informacijos apie Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus veiklą skleidimui, o ne vaiko teisių užtikrinimui iš esmės prasilenkia su Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstatyme įtvirtintu pagrindiniu Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus veiklos tikslu ginti vaiko teises ir jo teisėtus interesus.
Komiteto biuro informacija