DĖL
ŽEMĖS ŪKIO ĮMONIŲ ŪKINĖS VEIKLOS POVEIKIO APLINKAI REGLAMENTAVIMO
2009 m. lapkričio
18 d. Nr.110-P-33(38)
Vilnius
Komitetas konstatuoja, kad normatyviniai aktai
reglamentuojantys ūkinės veiklos ribojimus nesuderinti tarpusavyje, neatitinka
ženkliai pasikeitusių žemės ūkio gamybos sąlygų. Planuojamos ūkinės veiklos
poveikio vertinimo procedūros sudėtingos, vertinimo kriterijai netikslūs ir
nepakankami, o nustatant sanitarinės apsaugos zonas daug neobjektyvumo.
Komitetas nusprendžia:
1. Pasiūlyti Vyriausybei sudaryti Ministro Pirmininko kanclerio vadovaujamą
tarpžinybinę darbo grupę dėl
gyvulininkystės, paukštininkystės ir žemės ūkio įmonių objektų sanitarinių
apsaugos zonų nustatymo ir poveikio aplinkai vertinimo proceso tobulinimo,
įtraukiant į jos sudėtį ekspertus, mokslo institucijų, asociacijų, Žaliųjų
judėjimo ir vietos bendruomenių atstovus.
2. Parengti
ir suderinti poveikio aplinkai vertinimo ir sanitarinių apsaugos zonų nustatymo
teisinių aktų pakeitimo projektus, įvertinant gyvulininkystės, paukštininkystės
ir žemės ūkio įmonių gamybinių objektų
dydžius, juose taikomas pažangias taršą mažinančias technologijas ir
įrengimus.
3. Atnaujinamiems bei rekonstruojamiems
gyvulininkystės ar paukštininkystės objektams, kurie jau veikė, netaikyti tokių
pačių griežtų reikalavimų dėl statybų leidimų išdavimo bei ūkinės veiklos
apribojimų, kurie yra nustatyti ar numatomi
naujai statomiems objektams.
4. Atsižvelgiant į gamtines ir vietos sąlygas,
nustatyti gyvulių, kiaulių, paukščių ir žvėrelių didžiausią koncentracijos lygį
gyvulininkystės objektuose, įvertinant juose pažangių technologijų mažinančių neigiamą
poveikį gyvenamajai aplinkai taikymą, taip pat apsvarstyti galimybes kaip
parinkti stambių gyvulininkystės ir paukštininkystės kompleksų statybos vietas,
atsižvelgiant į atskirų šalies vietovių ypatumus.
5. Įvertinti Atsinaujinančių išteklių energetikos
įstatymo projekto nuostatas dėl gyvulininkystės, paukštininkystės ir kitų
kompleksų biodujų jėgainių įrengimo, gaunamų produktų - dujų ir elektros
energijos realizavimo galimybių
pagrįstomis kainomis bei siekti, kad ES parama biodujų jėgainių įrengimui būtų finansuojama iki 65 proc. visų tinkamų finansuoti
projekto išlaidų.
6. Peržiūrėti
Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymą, patikslinant
vietos savivaldos institucijų kompetencijos ribas bei tiksliau nustatant kokios
institucijos nagrinėja poveikio vertinimo dokumentus bei patikslinant kriterijus kada būtina atlikti poveikio vertinimą.
7. Siekiant sumažinti taršą, peržiūrėti
esamus reikalavimus mėšlo saugojimui, transportavimui ir panaudojimui,
patikslinant mėšlo skleidimui reikalingą
žemės sklypo dydį ir jo atstumus nuo taršos šaltinio.
8. Patobulinti ūkinės veiklos poveikio
aplinkai vertinimo kontrolės sistemą, mažinant kontroliuojančių institucijų
skaičių ir gerinant jų darbo kokybę.
9. Šalinti nepagristas biurokratines
kliūtis ir pasiekti, kad naujų fermų statybai, rekonstrukcijai ir remontui
leidimai išduodami ir ūkinės veiklos poveikio vertinimo procedūros
būtų atliekamos griežtai laikantis įstatymais nustatytų terminų.
10. Iki 2010
m. kovo 10 d. Kaimo reikalų komitetui pateikti informaciją apie šio sprendimo
įgyvendinimą ir parengtus svarstymui Seime įstatymų projektus.
Komiteto pirmininkas Edmundas Pupinis