Kaimo
reikalų komitetas, kaip papildomas komitetas,
2008 m. gruodžio 17 d posėdyje apsvarstė Pelno mokesčio įstatymo 2, 5, 12, 34, 382, 41, 58
straipsnių pakeitimo ir papildymo ir Įstatymo papildymo 401
straipsniu ir IX1 skyriumi įstatymo projektą Nr. XP-3424(2),
Pelno mokesčio įstatymo 2, 4, 5, 26, 41, 43, 54 straipsnių pakeitimo ir
papildymo įstatymo 1, 3 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą Nr. XIP-156,
kuriems Komitetas pritarė. Šie projektai
numato, kad žemės ūkio ir kooperatinėms bendrovėms už 2009
metais prasidėjusį mokestinį laikotarpį apskaičiuotas apmokestinamasis pelnas
apmokestinamas taikant 5 procentų pelno mokesčio tarifą, o už 2010 metais
prasidėjusį mokestinį laikotarpį – 10 procentų pelno mokesčio tarifą. Šios
dalies nuostatos žemės ūkio veiklą vykdantiems vienetams taikomos tik tuo
atveju, jeigu per mokestinį laikotarpįdaugiau kaip 50 procentų jų
pajamų sudaro pajamos iš žemės ūkio veiklos. Kooperatinėms bendrovėms
(kooperatyvams) taikomas lengvatinis apmokestinimas, jeigu per mokestinį
laikotarpį daugiau kaip 50 procentų kooperatinės bendrovės (kooperatyvo) pajamų
sudaro pajamos iš žemės ūkio veiklos arba per mokestinį laikotarpį
daugiau kaip 85 procentus kooperatinės bendrovės (kooperatyvo) pajamų sudaro
pajamos iš žemės ūkio veiklos ir (arba) pajamos už parduotus įsigytus iš
savo narių šių narių pagamintus žemės ūkio produktus ir
(arba) savo nariams parduotus degalus, trąšas, sėklas, pašarus,
priemones nuo kenkėjų ir piktžolių bei materialųjį turtą,
skirtą naudoti tik savo narių žemės ūkio veikloje.
Taip pat, Komitetas pritarė Pelno mokesčio įstatymo 3, 33, 34, 35, 55 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo 2,
3, 4 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIP-158 ir Pelno mokesčio įstatymo 5, 12, 26, 35, 36, 37, 53 straipsnių
pakeitimo ir papildymo, Įstatymo papildymo 371 bei 372
straipsniais ir Įstatymo 3 priedėlio papildymo įstatymo 2 straipsnio
pripažinimo netekusiu galios ir 12 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIP-159.
Komitetas svarstė maisto produktų saugos ir
ūkininkų išaugintos produkcijos tiekimo vartotojams klausimus.
Kaip
pažymėjo komiteto pirmininkas Edmundas Pupinis naujoje Vyriausybės programoje
numatoma kurti alternatyvias prekybos
žemės ūkio ir maisto produktais vietas, skatinti tiesioginius pardavimus
iš ūkių, mažinti nepagristus reikalavimus ir siekti, kad rinka būtų aprūpinta
geros kokybės ir sveikais maisto produktais.
Posėdžio
metu atkreiptas dėmesys į tai, kad miestuose trūksta tam tikslui tinkamų
turgaviečių, (Lietuvoje veikia tik šimtas turgaviečių), o ir iš esamų ūkininkus
baigia išstumti drabužių ir pramoninių
prekių bei importinių vaisių ir daržovių
pardavėjai. Gera
idėja įgyvendinta Vilniuje Tymo kvartale, kur
įkurtas ekologiškų produktų turgus. Posėdyje svarstyta kaip galima būtų išplėsti atitinkantį
visus būtinus reikalavimus turgaviečių
tinklą, vystyti prekybą tiesiogiai ūkininkų ūkiuose, kokios tam
reikalingos skatinimo priemonės.
Kita
posėdyje nagrinėjamų klausimų dalis apėmė
maisto produktų sauga ir su tuo susijusius reikalavimus. Plačiau
apie tai informavo Valstybinės maisto ir
veterinarijos tarnybos direktorius K.
Lukauskas. Jis pažymėjo, kad nuo
š.m. spalio 26 d. įsigaliojo nauji Maisto tvarkymo subjektų tvirtinimo ir registravimo
reikalavimai. Sudaromos sąlygos, kad smulkieji ūkininkai savo užaugintą
produkciją ar pagamintus maisto produktus palankiausiomis sąlygomis galėtų
realizuoti turgavietėse ar mugėse. Nustatyta eilė minimalių reikalavimų mažiems
pieno ūkiams, ūkininkams augintiems paukščius, triušius ir kitą produkciją
tiesiogiai parduoti vartotojams. Tokiu
būdu pirkėjas galės įsigyti daugiau lietuviškų ir ekologiškų produktų.
Posėdyje
dalyvavęs žemės ūkio ministras Kazys Starkevičius pažymėjo, kad vartai
smulkiajam verslui atverti ir svarbu, kad geros idėjos, vystant alternatyvią
prekybą, būtų toliau įgyvendinamos, siekiant užtikrinti, kad mūsų šalies
smulkieji gamintojai konkurencinėje kovoje bebūtų išstumti iš rinkos.
KRK patarėjas
Leonardas Michelbertas
Tel. 239 6766