PERTVARKOMA ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJA IR JAI
PAVALDŽIOS ĮSTAIGOS
Posėdyje buvo
svarstytas Teritorijų planavimo 22 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas.
Jo tikslas atsisakyti nereikalingų teritorijų planavimo dokumentų rengimo
procedūrų, supaprastinti ir atpiginti gyvenamųjų namų statybą. Komitetas,
atsižvelgdamas į gautas pastabas bei pasiūlymus nusprendė jį grąžinti
iniciatoriams tobulinti, sujungiant jį su Teritorijų planavimo įstatymo 2, 12,
19, 21, 22, 23, 24 ir 26 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu į vieną bendrą projektą.
Komitetas, paskirtas pagrindiniu, svarstė Piliečių
nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo 2 straipsnio
pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą (Nr. XP-3082) ir Seimo Antikorupcijos komisijos perduotą E.Bylaitienės
peticiją, ir nusprendė juos atmesti.
Pasiūlymo tikslas - išplėsti sąrašą piliečių, turinčių teisę atkurti nuosavybės teises į
išlikusį nekilnojamąjį turtą, kadangi esama situacijų, kai nesant šiuo
metu įstatyme numatytų paveldėtojų, turtas pereina valstybei.
Komitetas, įvertinęs Vyriausybės ir papildomo
Biudžeto ir finansų komiteto išvadas bei Seimo kanceliarijos Teisės
departamento pastabas, nusprendė, kad keisti šiuo metu nustatytą nuosavybės
teisių atkūrimo teisinį reguliavimą nėra tikslinga nes:
1. Nė viename LR Konstitucinio Teismo
nutarime nėra konstatuota, kad siūlomas keisti įstatymo straipsnis tiek, kiek
nustato baigtinį pretendentų atkurti nuosavybės teises sąrašą, prieštarauja LR
Konstitucijai. Be to, šis teismas ne kartą išaiškino, kad Lietuvoje taikoma
ribota restitucija.
2. Nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį
turtą atkūrimo procesas jau eina į pabaigą (98%), todėl siūlomas naujas teisinis
reglamentavimas gali pažeisti teisėtų lūkesčių ir teisinio tikrumo principus tų
asmenų, kurie šiuo metu disponuoja grąžintinu turtu.
3. Pažymėtina, kad įstatymo projekto įgyvendinimas būtų susijęs su
valstybės finansinių įsipareigojimų didinimu.
Komitetas posėdyje svarstė Žemės įstatymo 7,
9, 14, 19, 22, 23, 30, 34, 46, 49, 50, 51, 52 straipsnių pakeitimo ir papildymo
įstatymo projektą (Nr. XP-1906(4)) ir pritarė pagal Seimo paskirtų papildomais
komitetų, Specialiųjų tyrimų tarnybos ir Seimo kanceliarijos Teisės departamento
pastabas patobulintam variantui ir Komiteto išvadoms.
Įstatymo projektu siekiama
daug ir įvairių tikslų ir uždavinių, tačiau svarbiausia - siūloma į žemės
sklypų konsolidacijos procesą įtraukti ir valstybinės žemės sklypus. Tokiu būdu
galima suprojektuoti kelius, bendro naudojimo objektus, kadangi tarp privačių
žemės sklypų dažniausia likę nedidelio ploto valstybiniai žemės sklypai.
Patobulintame projekte
atsižvelgta į valstybės institucijų pastabas ir pasiūlymus dėl didesnio žemės
konsolidacijos proceso viešumo ir skaidrumo užtikrinimo, aiškesnio
sureguliavimo bei numatyta nemažai papildomų saugiklių, siekiant užkirsti kelią
galimiems piktnaudžiavimams.
Kaimo reikalų komitetas posėdyje svarstė
Seimo narių Dailio Alfonso Barakausko ir Antano
Matulo parengtą Genetiškai modifikuotų
organizmų įstatymo 4 ir 9 straipsnių papildymo ir pakeitimo įstatymo projektą (Nr.
XIP-799). Įstatymo projekto rengėjų
teigimu, priėmus šį įstatymą bus sugriežtintas genetiškai modifikuotų organizmų išleidimo į natūralią aplinką reglamentavimas ir kontrolė.
Komitetas apsvarstęs įstatymo projektą ir
įvertinęs Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas pasiūlė pagrindiniam
Aplinkos apsaugos komitetui grąžinti įstatymo projektą
iniciatoriams tobulinti, atsižvelgiant į Teisės departamento pastabas.
Komitetas išklausė Žemės ūkio ministerijos
kanclerės Dalios Miniataitės informaciją apie
ministerijos ir pavaldžių organizacijų struktūrinius pertvarkymus.
Nuo 2010
m. balandžio 1 d. turi pradėti funkcionuoti nauja ministerijos
administracinė struktūra. Peržiūrėjus vykdomą veiklą ir funkcijas tikimasi 10
proc. sumažinti valdymo aparatą, įvertinant tai, kad iki š.m. spalio 1 d.
ministerijoje jau sumažinti 23 etatai.
Numatoma sujungti Valstybinę
augalų apsaugos tarnybą, Valstybinę sėklų ir grūdų tarnybą bei Valstybinį augalų veislių tyrimo centrą į
Valstybinę augalininkystės tarnybą prie Žemės ūkio ministerijos. Bus
optimizuotas laboratorijų skaičius bei sumažintas augalų veislių tyrimo stočių skaičius.
Valstybinėje gyvulių veislininkystės priežiūros tarnyboje siekiama
nustatyti optimalų vykdomų funkcijų ir valstybės tarnautojų bei darbuotojų,
atliekančių šias funkcijas, santykį, ministerijoje koncentruojamos
veislininkystės politikos formavimo funkcijos, keičiamos asociacijoms skiriamo
finansavimo nuostatos.
Optimizuojama ,,VĮ Gyvulių produktyvumo kontrolė veikla ir
bus suteikta galimybė ūkininkams patiems
vykdyti produktyvumo kontrolę jiems, taupant savo ir biudžeto lėšas.
Pertvarkomos žuvininkystės sektoriaus srities
institucijos, reorganizuojant Žuvininkystės departamentą, Valstybinį žuvivaisos
ir žuvininkystės tyrimų centrą ir VĮ Laukystos žuvų veislynas, jas apjungiant
į vieną Žuvininkystės tarnybą prie Žemės ūkio ministerijos. Taip pat nuo 2010 m. sausio 1 d. numatoma
žuvininkystės sektoriaus politikos formavimo funkcijas perduoti Ministerijai.
Atlikus šiuos pertvarkymus šioje srityje darbuotojų skaičius sumažės 115 etatų.
Numatomi pertvarkymai ir
kitose Žemės ūkio ministerijai pavaldžiuose įstaigose.