2009 

EN  FR

Apie KOMITETO 2009-11-25 d. POSĖDĮ


PERTVARKOMA ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJA IR JAI PAVALDŽIOS ĮSTAIGOS

 

Posėdyje buvo  svarstytas Teritorijų planavimo 22 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas. Jo tikslas – atsisakyti nereikalingų teritorijų planavimo dokumentų rengimo procedūrų, supaprastinti ir atpiginti gyvenamųjų namų statybą. Komitetas, atsižvelgdamas į gautas pastabas bei pasiūlymus nusprendė jį grąžinti iniciatoriams tobulinti, sujungiant jį su Teritorijų planavimo įstatymo 2, 12, 19, 21, 22, 23, 24 ir 26 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu į vieną bendrą projektą.

 

Komitetas, paskirtas pagrindiniu, svarstė Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą (Nr. XP-3082) ir Seimo Antikorupcijos komisijos perduotą E.Bylaitienės peticiją, ir nusprendė juos atmesti.

Pasiūlymo tikslas - išplėsti sąrašą piliečių, turinčių teisę atkurti nuosavybės teises į išlikusį nekilnojamąjį turtą, kadangi esama situacijų, kai nesant šiuo metu įstatyme numatytų paveldėtojų, turtas pereina valstybei.

Komitetas, įvertinęs Vyriausybės ir papildomo Biudžeto ir finansų komiteto išvadas bei Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, nusprendė, kad keisti šiuo metu nustatytą nuosavybės teisių atkūrimo teisinį reguliavimą nėra tikslinga nes:

1. Nė viename LR Konstitucinio Teismo nutarime nėra konstatuota, kad siūlomas keisti įstatymo straipsnis tiek, kiek nustato baigtinį pretendentų atkurti nuosavybės teises sąrašą, prieštarauja LR Konstitucijai. Be to, šis teismas ne kartą išaiškino, kad Lietuvoje taikoma ribota restitucija.

2. Nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo procesas jau eina į pabaigą (98%), todėl siūlomas naujas teisinis reglamentavimas gali pažeisti teisėtų lūkesčių ir teisinio tikrumo principus tų asmenų, kurie šiuo metu disponuoja grąžintinu turtu.

3. Pažymėtina, kad įstatymo projekto įgyvendinimas būtų susijęs su valstybės finansinių įsipareigojimų didinimu.

Komitetas posėdyje svarstė Žemės įstatymo 7, 9, 14, 19, 22, 23, 30, 34, 46, 49, 50, 51, 52 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą (Nr. XP-1906(4)) ir pritarė pagal Seimo paskirtų papildomais komitetų, Specialiųjų tyrimų tarnybos ir Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas patobulintam variantui ir Komiteto išvadoms.

Įstatymo projektu siekiama daug ir įvairių tikslų ir uždavinių, tačiau svarbiausia - siūloma į žemės sklypų konsolidacijos procesą įtraukti ir valstybinės žemės sklypus. Tokiu būdu galima suprojektuoti kelius, bendro naudojimo objektus, kadangi tarp privačių žemės sklypų dažniausia likę nedidelio ploto valstybiniai žemės sklypai.

Patobulintame projekte atsižvelgta į valstybės institucijų pastabas ir pasiūlymus dėl didesnio žemės konsolidacijos proceso viešumo ir skaidrumo užtikrinimo, aiškesnio sureguliavimo bei numatyta nemažai papildomų saugiklių, siekiant užkirsti kelią galimiems piktnaudžiavimams.

 

Kaimo reikalų komitetas posėdyje svarstė Seimo narių Dailio Alfonso Barakausko ir Antano Matulo parengtą Genetiškai modifikuotų organizmų įstatymo 4 ir 9 straipsnių papildymo ir pakeitimo įstatymo projektą (Nr. XIP-799). Įstatymo projekto rengėjų teigimu, priėmus šį įstatymą bus sugriežtintas genetiškai modifikuotų organizmų išleidimo į natūralią aplinką reglamentavimas ir kontrolė.

Komitetas apsvarstęs įstatymo projektą ir įvertinęs Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas pasiūlė pagrindiniam Aplinkos apsaugos komitetui grąžinti įstatymo projektą iniciatoriams tobulinti, atsižvelgiant į Teisės departamento pastabas.

 

Komitetas išklausė Žemės ūkio ministerijos kanclerės Dalios Miniataitės informaciją apie ministerijos ir pavaldžių organizacijų struktūrinius  pertvarkymus.

Nuo 2010 m. balandžio 1 d. turi pradėti  funkcionuoti nauja ministerijos administracinė struktūra. Peržiūrėjus vykdomą veiklą ir funkcijas tikimasi 10 proc. sumažinti valdymo aparatą, įvertinant tai, kad iki š.m. spalio 1 d. ministerijoje jau sumažinti 23 etatai.

Numatoma sujungti Valstybinę augalų apsaugos tarnybą, Valstybinę sėklų ir grūdų tarnybą  bei Valstybinį augalų veislių tyrimo centrą į Valstybinę augalininkystės tarnybą prie Žemės ūkio ministerijos. Bus optimizuotas laboratorijų skaičius bei sumažintas  augalų veislių tyrimo stočių skaičius.

Valstybinėje gyvulių veislininkystės priežiūros tarnyboje siekiama nustatyti optimalų vykdomų funkcijų ir valstybės tarnautojų bei darbuotojų, atliekančių šias funkcijas, santykį, ministerijoje koncentruojamos veislininkystės politikos formavimo funkcijos, keičiamos asociacijoms skiriamo finansavimo nuostatos.

Optimizuojama ,,VĮ Gyvulių produktyvumo kontrolė“ veikla ir bus suteikta galimybė  ūkininkams patiems vykdyti produktyvumo kontrolę jiems, taupant savo  ir biudžeto lėšas.

Pertvarkomos žuvininkystės sektoriaus srities institucijos, reorganizuojant Žuvininkystės departamentą, Valstybinį žuvivaisos ir žuvininkystės tyrimų centrą ir VĮ „Laukystos žuvų veislynas“, jas apjungiant į vieną Žuvininkystės tarnybą prie Žemės ūkio ministerijos. Taip pat nuo 2010 m. sausio 1 d. numatoma žuvininkystės sektoriaus politikos formavimo funkcijas perduoti Ministerijai. Atlikus šiuos pertvarkymus šioje srityje darbuotojų skaičius sumažės 115 etatų.

Numatomi pertvarkymai ir kitose Žemės ūkio ministerijai pavaldžiuose įstaigose.





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ