Ekonomikos komitetas (2010-12-15), svarstydamas
Vyriausybės pateiktą, Ūkio ministerijos Įmonių teisės ir viešųjų pirkimų
politikos departamento ir Įmonių bankroto valdymo departamento prie Ūkio
ministerijos parengtą Seimo nutarimo „Dėl Garantinio fondo 2011metų lėšų
sąmatos patvirtinimo“ projektą (XIP-2717), ypatingą dėmesį skyrė Garantinio
fondo 2011metų lėšų sąmatos projekte numatytų išlaidų pagrįstumui. Komitetas
pasiūlė ne tik esminiai (nuo 1000 iki 272,5 tūkst. Lt) sumažinti minėtame
sąmatos projekte numatytas Garantinio fondo administravimo išlaidas (šiam
pasiūlymui Seimas 2010 gruodžio 22 d. pritarė), bet ir kartu nusprendė
pasiūlyti Specialiųjų tyrimų tarnybai ištirti, ar Garantinio fondo 2011 metų lėšų sąmatos projektas (jame numatytos
išlaidos) neturi galimai nepagrįsto pinigų panaudojimo požymių.
Specialiųjų tyrimų tarnyba, išnagrinėjusi Ekonomikos
komiteto iškeltą klausimą (bei pridėtas dokumentų kopijas), informavo, kad,
jos nuomone, nėra duomenų apie korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas, tačiau
Komiteto pateikta informacija galės būti panaudota analizuojant ir
apibendrinant informaciją apie korupciją ir su ja susijusius socialinius
ekonominius reiškinius.
Ekonomikos komitetas taip pat su prašymu įvertinti
Seimui pateikto Garantinio fondo 2011 metų
lėšų sąmatos projekto sudarymą, sąmatos išlaidų planavimą, ar numatytos
išlaidos neturi neefektyvaus ir galimai nepagrįsto pinigų panaudojimo požymių
kreipėsi į Valstybės kontrolę. Tačiau gavo atsakymą, kad Valstybės
kontrolieriaus patvirtintoje 2011 m. valstybinio audito programoje nenumatyta
atlikti Garantinio fondo 2010 ar 2011 metų
sąmatos finansinio audito, nes auditus atlieka audito įmonės, o neatlikus
audito procedūrų įvertinti Garantinio fondo 2011 metų lėšų sąmatos projektą
teisėtumo ir ekonomiškumo požiūriu negali.
Ekonomikos komitetas numato
stebėti, kaip bus vykdoma Garantinio fondo 2011 metų lėšų sąmata, ypač joje numatytos administravimo išlaidos.