Posėdyje buvo svarstomas Europos Parlemento ir Tarybos reglamento
projektas dėl maisto labiausiai nepasiturintiems Sąjungos asmenims projektas.
Komitetas bendru sutarimu konstatavo, kad siūlomas įstatymo galią
turintis teisės akto projektas atitinka subsidiarumo principą. Taip pat
Komitetas, pritardamas Žemės ūkio ministerijos parengtai pozicijai, rekomendavo
siekti, kad maisto labiausiai nepasiturintiems Sąjungos asmenims programa būtų
pilnai finansuojama iš ES biudžeto.
Komiteto nariai svarstė ir pritarė Komiteto patobulintam Žuvininkystės
įstatymo 2, 3, 4, 10, 12, 14, 18, 22, 23, 24, 26, 26(1), 26(2), 26(3), 26(5), 26(11),
26(14), 26(15), 26(17), 26(18), 26(19), 27, 29 straipsnių ir Įstatymo priedo
pakeitimo ĮSTATYMO PROJEKTUI ir Komiteto išvadoms. Šiuo projektu siekiama
sukonkretinti Žemės ūkio ministerijos ir Aplinkos ministerijos kompetenciją,
nurodomos konkrečios valstybės valdymo institucijos, kurioms pavedama vykdyti
tam tikras žuvininkystės srities reglamentavimo funkcijas, išplečiamas žvejybos
reglamentavimo priemonių sąrašas. Ryšium su Žuvininkystės departamento prie Žemės
ūkio ministerijos pavadinimo pakeitimu į Žuvininkystės tarnybą prie Žemės ūkio
ministerijos, atitinkamai keičiamos Žuvininkystės įstatymo nuostatos.
Kaimo reikalų komitetas svarstė 2011 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą Nr. XIP-2525.
Svarstymo metu išklausę žemės ūkio ministro Kazio Starkevičiaus informaciją apie numatomą žemės ūkio finansavimą
2011 metais, komiteto nariai iš esmės pritarė Vyriausybės pateiktam
biudžeto projektui.
Ministras K. Starkevičius pažymėjo, kad
2011 m. numatoma skirti žemės ūkiui 2 mlrd. 850 mln. litų arba 282 mln.
litų daugiau negu 2010 metais, iš kurių 75 proc. sudaro Europos Sąjungos lėšos.
Labai svarbu, kad Vyriausybė rado galimybių užtikrinti kaimo plėtros priemonių
bendrąjį finansavimą, apmokėti ankstesniais metais prisiimtus tęstinius
įsipareigojimus. Tam tikslui 2011 metais numatoma skirti 23 mln.litų daugiau
bendrojo finansavimo lėšų. Numatoma vėl skirti lėšas (3 mln.lt) kaimo
bendruomenių įsikūrimui, padengti įsiskolinimus biodegalų
gamintojams, skirti daugiau asignavimų
žemės gražinimo darbams finansuoti (20,8 mln.lt) ir kompensacijoms už valstybės išperkamą žemę
mokėti (5 mln.lt.).
Apsvarstyti Sveikatos draudimo įstatymo 17 straipsnio pakeitimo
įstatymo (XIP-2546) ir Valstybinio
socialinio draudimo įstatymo 2, 4, 7 ir 9 straipsnių pakeitimo įstatymo 1, 3 ir
4 straipsnių pakeitimo įstatymo (XIP-2547) projektai.
Žemės ūkio
subjektų apmokestinimas ir mokesčio dydis priklausė nuo žemės ūkio valdos
europinio dydžio vienetų ir tam tikslui yra patvirtinti skaičiavimo metodiniai
principai. Pasikeitus Europos Komisijos reglamentui ekonominis valdos dydis
siejamas ne su europinio dydžio vienetais, o su valdos standartine produkcija.
Kaimo
reikalų komitetas, kaip papildomas komitetas, siūlo pagrindiniams Sveikatos
reikalų ir Socialinių reikalų ir darbo komitetams atsižvelgti į tai, kad žemės valdų savininkams yra suprantama ir
įprasta dabar taikoma valdų skaičiavimo metodika, todėl siūlo ir toliau išlaikyti
analogiškus dabartinei tvarkai sveikatos draudimo ir socialinio draudimo įmokų
mokėtojų grupavimo principus, t.y.
žemės ūkio valdos ar ūkio ekonominis dydį skaičiuoti atsižvelgiant į
standartinį gamybinį pelną, o ne pagal standartinę produkciją.