2010 

EN  FR

2010-11-10 d. IŠKLAUSYTA INFORMACIJA APIE KAIMO PLĖTROS 2007-2013 PROGRAMOS VYKDYMĄ


 

 

                      Kaimo reikalų komitetas išklausė Žemės ūkio ministro Kazio Starkevičiaus informaciją  apie Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonių „Perėjimas prie ne žemės ūkio veiklos“ ir „Parama verslo kūrimui ir plėtrai“ vykdymą.

                      Ministras pažymėjo, kad 2009 m. rugpjūčio pabaigoje buvo peržiūrėtas remiamų veiklų sąrašas ir papildytas atsinaujinančios energijos gamybos veikla. Buvo atkreiptas dėmesys į tai, kad  energijos gamyba iš atsinaujinančių šaltinių niekada nebuvo prioritetinė veikla, jai finansuoti nebuvo skirta specialių programų ar prioritetų.

                      2010 m. atnaujinus paramos paraiškų rinkimą ir jau per pirmuosius paramos paraiškų rinkimo mėnesius pritrūkus šaukimui skirtų lėšų, buvo priimtas sprendimas sustabdyti paraiškų rinkimą, kartu siekiant palikti pakankamai lėšų kitoms alternatyvaus verslo veikloms pagal Programos III krypties priemones remti.

                      Ministras informavo Komitetą, kad nuo šių metų spalio 4 d. atnaujintas paramos paraiškų, užpildytų pagal Programos priemones „Perėjimas prie ne žemės ūkio veiklos“ ir „Parama verslo kūrimui ir plėtrai“, rinkimas, kuris truks iki lapkričio 12 dienos. Pagal šias priemones besikreipiantiems pareiškėjams, šalia visų kitų remiamų veiklos rūšių, suteikiama galimybės kreiptis šioms veikloms plėtoti:

                      - paliekama galimybė kreiptis paramos biodujų ir biokuro žaliavos gamybai kaimo vietovėse skatinti ir plėtoti;

                    - remiamų veiklų sąrašai papildyti tokiomis naujomis veiklomis, kaip specializuotos mažmeninės prekybos ūkininkų ir gamintojų pagaminta produkcija organizavimo veikla, stacionarių ir nestacionarių socialinio pobūdžio paslaugų organizavimas kaimo vietovėse ir pan.

                      Pareiškėjams (ūkininkams) išlieka galimybė paramos iki 250 KW galingumo vėjo jėgainėms statyti kreiptis pagal Programos I krypties priemonės ,,Žemės ūkio valdų modernizavimas“ antrąją veiklos sritį (tik tuo atveju, jei pagaminta energija bus naudojama tik valdos reikmėms).

                      Paskelbus šiuos šaukimus, nuo spalio 4 iki lapkričio 9 d., pagal abi priemones jau pateikta 60 paramos paraiškų, pagal kurias prašoma paramos suma sudaro 51,4 mln. Lt.

                    Ministras K. Starkevičius patikino Komiteto narius, kad  pavojaus, jog minėtoms priemonėms

įgyvendinti skirtos lėšos liks neįsisavintos, nėra.

                      Komiteto nariai konstatavo, kad vertinant šių priemonių teiktas paraiškas buvo tam tikrų trūkumų, nesuderintos atsakingų už energetiką institucijų nuomonės šiuo klausimu. Nutarta priimti sprendimą šiuo klausimu artimiausiame Komiteto posėdyje.

 

Posėdyje buvo svarstoma Lietuvos pozicija ir reglamento projektas dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai paramos kaimo plėtrai atitikimo subsidiarumo principui.

Komiteto nariai iš esmės pritarė Žemės ūkio ministerijos parengtai pozicijai ir akcentavo būtinybę siekti, jog reglamento projekte būtų numatyta, kad tinkamomis kompensuoti išlaidomis būtų laikomos tos išlaidos, kurios padarytos ne anksčiau kaip 12 mėn. iki paraiškos pateikimo.

Komitetas bendru sutarimu konstatavo, kad siūlomas reglamento projekto kai kuriuos nuostatos, kuriomis Europos Komisija siekia įgauti daugiau galių teisės aktų leidybos srityje priimant deleguotus teisės aktus, galimai prieštarauja subsidiarumo principui.

Taip pat buvo svarstomas reglamento projektas, nustatantis bendrosios tiesioginės paramos schemų ūkininkams pagal BŽŪP taisykles. Komitetas pritarė Žemės ūkio ministerijos parengtai pozicijai ir akcentavo, jog būtina atsisakyti naujosioms valstybėms narėms taikomo reikalavimo (reikalavimas netaikomas Bulgarijai ir Rumunijai), kad paramą tiesioginėmis išmokomis galima skirti tik už žemę, kuri 2003 m. birželio 30 d. buvo geros agrarinės būklės.

Komiteto nariai bendru sutarimu konstatavo, kad siūlomos reglamento projekto kai kuriuos nuostatos, kuriomis Europos Komisija siekia įgauti daugiau galių teisės aktų leidybos srityje priimant deleguotus teisės aktus, galimai prieštarauja subsidiarumo principui.

 

 

 

 

 

 

 

 

 





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ