Kaimo reikalų komitetas 2010 m. lapkričio 11 d. posėdyje pritarė
Vyriausybės teiktam Lietuvos Respublikos
gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 2, 6, 7, 10, 12, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22,
27, 29, 30 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui Nr.
XIP-2622. Atsižvelgiant į tai, kad
nuo 2009 m. į apmokestinimo gyventojų pajamų mokesčiu sistemą įtraukti
ūkininkai ir kiti žemės ūkio veikla besiverčiantys asmenys ir jų pajamų
apmokestinimui buvo nustatyti pereinamieji laikotarpiai, šio įstatymo projekto
tikslas įšaldyti šių pajamų
apmokestinimą 5 procentų lygyje. Šį 5 procentų
pajamų mokesčio tarifą numatoma taikyti praktiškai visoms individualios veiklos
rūšims. Siekiant paskatinti žemės ūkio veiklą vykdančių gyventojų pagrindines
veiklos sritis žemės ūkio produktų gamybą ir tam tikrų paslaugų žemės ūkiui
teikimą, o taip pat užtikrinti tolesnį mokesčio lengvatos taikymą smulkiems
ūkininkams, projektu tikslinama žemės ūkio veiklos pajamų sąvoka bei šių pajamų
priskyrimo prie neapmokestinamųjų pajamų sąlygos. Be to, atsižvelgiant į žemės
ūkio veiklos specifiką, t.y. jos sezoniškumą, siekiama nustatyti galimybę žemės
ūkio veikla užsiimančiam gyventojui pasirinkti kitą nei kalendoriniai metai
mokestinį laikotarpį.
Svarstant šį įstatymo
projektą Kaimo reikalų komitetas nepritarė Ekonomikos komiteto pasiūlymui netaikyti lengvatų gyventojų pajamoms iš žemės ūkio
veiklos ir nustatyti kitus pajamų mokesčio tarifus: kai mokestinio laikotarpio
pajamos siekia iki 100 tūkst. Lt taikyti 5 proc. tarifą ir kai mokestinio laikotarpio pajamoms yra didesnės
kaip 100 tūkst. Lt taikyti 15 proc. tarifą.
Komitetas yra tos nuomonės, kad toks pakeitimas
reikštų, kad iš esmės būtų pakeičiama žemdirbių apmokestinimo sistema, visų
žemės ūkio veikla užsiimančių gyventojų, net ir uždirbančių labai mažai pajamų,
pajamos būtų apmokestinamos gyventojų pajamų mokesčiu, todėl labai tikėtina,
kad tai sąlygotų žemdirbių ir juos atstovaujančių organizacijų pasipiktinimą.
Kaimo reikalų komitetas konstatuoja, kad nėra ekonominio ir loginio pagrindimo, kodėl
individualia žemės ūkio veikla užsiimančius gyventojus, jei jų pajamos viršija
100 000 Lt, apmokestinti 15 proc. gyventojų pajamų mokesčio tarifu ir nurodo,
kad Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo nuostatos yra glaudžiai susijusios su
Sveikatos draudimo ir Valstybinio socialinio draudimo įstatymų nuostatomis.