2010 

EN  FR

2010-12-08 d. SUDARYTA DARBO GRUPĖ TRĄŠŲ TVARKYMO ĮSTATYMO PROJEKTUI RENGTI


 

 

Kaimo reikalų komitetas svarstė Lietuvos Respublikos poziciją dėl Komisijos komunikato „BŽŪP artėjant 2020 m.“. Komitetas pritarė pozicijos nuostatoms atsisakyti tiesioginių išmokų sąsajų su istoriniais referenciniais rodikliais, siekti tiesioginių išmokų lygio ES valstybėse narėse suvienodinimo. Komitetas mano, kad reikėtų išlaikyti ir rinkos reguliavimo priemones.

Be to, Komitetas rekomendavo Žemės ūkio ministerijai kreiptis į Lietuvos agrarinės ekonomikos institutą atlikti tyrimą dėl tiesioginių išmokų apskaičiavimo.

 

KRK, kaip papildomas komitetas, posėdyje svarstė Seimo narės D. Bekintienės įregistruotą Saugomų teritorijų įstatymo 31 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-1809. Kadangi Seimo valdyba 2010 m. gruodžio 1 d. dėl pagrindinio Žemės įstatymo 45 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-1719(2) paprašė Vyriausybės nuomonės, buvo nuspręsta daryti įstatymo projekto Nr. XIP-1809 svarstymo Komitete pertrauką iki Vyriausybė pateiks Seimui išvadą dėl įstatymo projekto Nr. XIP-1719(2)

 

Komitetas išklausė informaciją apie paramos pusiau natūriniam ūkininkavimui įsisavinimą. Konstatuota, kad teikiama 5 179 Lt į metus parama yra maža ir paramos priemonė nepatraukli pareiškėjams, kurių ūkis nuo 2 iki 4 EDV (europinis dydžio vienetas). Pažymėta, kad paramos dydis yra nustatytas reglamente.

Žemės ūkio ministras informavo, kad š. m. gruodžio 3 d. gavo Europos Komisijos pritarimą dėl šios priemonės pakeitimo ir nuo ateinančių metų paramos galės kreiptis ūkiai, kurių dydis nuo 1 EDV. Tikimasi, jog šis pakeitimas ženkliai padidins priemonės populiarumą.

 

                 Seimo Kaimo reikalų komitetas nusprendė sudaryti darbo grupę Trąšų tvarkymo įstatymo projektui rengti.  Darbo grupės vadovas – Komiteto pirmininkas Edmundas Pupinis. Numatomo parengti įstatymo projekto tikslas apsaugoti vartotojus nuo netinkamos kokybės trąšų ir įgyvendinti vienodus reikalavimus trąšų gamintojams ir naudotojams. Dabartiniu metu Lietuvoje trąšų tvarkymo srityje  nėra reikiamos teisinės bazės ir akredituotos laboratorijos tikrinti iš trečiųjų šalių įvežamas mineralines trąšas, negalima nustatyti trąšų vežėjų atsakomybės už nekokybišką produktą.

 

 

 

 





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ