Kaimo reikalų komitetas svarstė Lietuvos Respublikos
poziciją dėl Komisijos komunikato BŽŪP artėjant 2020
m.. Komitetas pritarė pozicijos nuostatoms atsisakyti tiesioginių išmokų sąsajų
su istoriniais referenciniais rodikliais, siekti tiesioginių išmokų lygio ES
valstybėse narėse suvienodinimo. Komitetas mano, kad reikėtų išlaikyti ir rinkos
reguliavimo priemones.
Be to, Komitetas rekomendavo Žemės ūkio ministerijai
kreiptis į Lietuvos agrarinės ekonomikos institutą atlikti tyrimą dėl tiesioginių
išmokų apskaičiavimo.
KRK, kaip papildomas komitetas, posėdyje
svarstė Seimo narės D. Bekintienės įregistruotą
Saugomų teritorijų įstatymo 31 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr.
XIP-1809. Kadangi Seimo valdyba 2010 m. gruodžio 1 d. dėl
pagrindinio Žemės įstatymo 45 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr.
XIP-1719(2) paprašė Vyriausybės nuomonės, buvo nuspręsta daryti
įstatymo projekto Nr. XIP-1809 svarstymo Komitete pertrauką iki Vyriausybė
pateiks Seimui išvadą
dėl įstatymo projekto Nr. XIP-1719(2).
Komitetas išklausė informaciją apie paramos pusiau natūriniam
ūkininkavimui įsisavinimą. Konstatuota, kad teikiama 5 179 Lt į metus parama
yra maža ir paramos priemonė nepatraukli pareiškėjams, kurių ūkis nuo 2 iki 4 EDV (europinis dydžio vienetas). Pažymėta, kad paramos
dydis yra nustatytas reglamente.
Žemės ūkio ministras informavo, kad š. m. gruodžio 3 d. gavo Europos
Komisijos pritarimą dėl šios priemonės pakeitimo ir nuo ateinančių metų paramos
galės kreiptis ūkiai, kurių dydis nuo 1 EDV. Tikimasi,
jog šis pakeitimas ženkliai padidins priemonės populiarumą.
Seimo Kaimo reikalų
komitetas nusprendė sudaryti darbo grupę Trąšų tvarkymo įstatymo projektui
rengti. Darbo grupės vadovas Komiteto
pirmininkas Edmundas Pupinis. Numatomo parengti įstatymo projekto tikslas apsaugoti vartotojus nuo netinkamos kokybės trąšų ir įgyvendinti vienodus
reikalavimus trąšų gamintojams ir naudotojams. Dabartiniu metu Lietuvoje trąšų
tvarkymo srityje nėra reikiamos teisinės
bazės ir akredituotos laboratorijos tikrinti iš trečiųjų šalių įvežamas
mineralines trąšas, negalima nustatyti trąšų vežėjų atsakomybės už nekokybišką
produktą.