2010-03-31 dienos posėdyje Švietimo ir mokslo viceministras pristatė Komitetui Vyriausybės
teikiamą Švietimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektą XIP-1814, kurio tikslas
panaikinti apskrities viršininko įgaliojimus ir juos paskirstyti kitiems
švietimo valdymo subjektams; integruoti Specialiojo ugdymo įstatymo nuostatas į
Švietimo įstatymą; suderinti Švietimo įstatymo nuostatas su Civiliniu kodeksu,
Mokslo ir studijų įstatymu, Biudžetinių įstaigų įstatymu ir kitais įstatymais.
Komitetas nusprendė laukti pastabų ir pasiūlymų iš
visuomenės ir papildomų komitetų išvadų
iki balandžio 15 d., balandžio 2 23 dienomis organizuoti klausymus ir
pradėti projekto svarstymą Komitete.
Komitetas svarstė Etninės globos Tarybos veiklos
2009 metų ataskaitą ir jai pritarė.
Komitetas pratarė nutarimo projektui XIP-98(2) Dėl 2012 metų paskelbimo Muziejų metais.
Komitetas kaip papildomas komitetas apsvarstė ir
pritarė Įstatymo dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Jungtinių Amerikos
Valstijų Vyriausybės susitarimo dėl bendradarbiavimo mokslo ir technologijų
srityje ratifikavimo projektui XIP-1536. Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir
Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybės susitarimas dėl bendradarbiavimo mokslo
ir technologijų srityje (toliau - Susitarimas) buvo pasirašytas 2009 m. birželio 22 d.
Vilniuje. Ratifikavus Susitarimą, bus sudarytas teisinis pagrindas Lietuvos ir
JAV tyrėjams efektyviau dalyvauti bendruose Lietuvos ir JAV mokslinių tyrimų
projektuose, skatinti Lietuvos ir JAV mokslininkų mobilumą, jų bendradarbiavimą
mokslo ir technologijų srityje.
Švietimo ir mokslo ministras informavo apie
apskričių pavaldumo įstaigų perdavimo savivaldybėms eigą, atsakė į Seimo narių
klausimus dėl šių įstaigų statuso, paaiškino apie galimus sprendimų variantus
dėl šių mokyklų finansavimo.
Posėdyje dalyvavęs švietimo ir mokslo
viceministras informavo, kad Vyriausybė svarsto galimybę skirti papildomai
lėšų, iš kurių savivaldybėms galima bus kompensuoti už ikimokyklinio ugdymo
pedagogų darbo užmokestį ir kai kurias įstaigų ūkio lėšas. Buvo kalbėta apie
tai, kad yra komplikuota taikyti mokinio krepšelio principą visa apimtimi
ikimokyklinio ugdymo pakopoje, nes ikimokyklinis ugdymas nėra privalomas. Vis
dėlto net ir iš dalies tokį principą taikant būtų atsižvelgiama į socialinį
veiksnį. Atsiradus galimybėms grįžti prie pedagogų darbo užmokesčio didinimo
programos, pirmiausia būtų didinamas darbo užmokestis ikimokyklinio ugdymo
pedagogams, nes jis dar neprilygsta bendrojo lavinimo mokyklų pedagogų darbo
užmokesčiui. Rengiant ikimokyklinio ugdymo pedagogų darbo užmokesčio modelį bus
atsižvelgiama į vaikų skaičių grupėje. Ministerija ieškos teisinių būdų
paprastinti privačių ikimokyklinio ugdymo įstaigų steigimo reikalavimus, tačiau
nemažins sveikatos ir higienos reikalavimų. Komiteto nariai konstatavo, kad
Švietimo ir mokslo ministerija sprendžia ikimokyklinio ugdymo problemas tiek,
kiek leidžia jos kompetencija. Kai kurie Seimo nariai tvirtino, kad mokytojų ir
ikimokyklinio ugdymo įstaigų auklėtojų atlyginimai neturėtų labai skirtis,
siūlė ieškoti galimybių padidinti atlyginimą ir šių įstaigų techniniam
personalui.
Komitetas svarstė su apskričių reforma susijusius Kilnojamųjų kultūros
vertybių apsaugos įstatymo 1, 4, 6, 11, 13, 16, 18 straipsnių, septintojo skirsnio
pavadinimo pakeitimo ir priedo papildymo įstatymo projektą, Kultūros centrų
įstatymo 4, 8, 11 ir 13 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą, Muziejų
įstatymo 4, 12 ir 13 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą ir Teatrų ir koncertinių įstaigų įstatymo 3
straipsnio pakeitimo įstatymo projektą, kuriems pritarė.