2010 

EN  FR

2010-03-31 dienos posėdyje


2010-03-31 dienos posėdyje    Švietimo ir mokslo viceministras pristatė Komitetui Vyriausybės teikiamą Švietimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektą XIP-1814, kurio tikslas – panaikinti apskrities viršininko įgaliojimus ir juos paskirstyti kitiems švietimo valdymo subjektams; integruoti Specialiojo ugdymo įstatymo nuostatas į Švietimo įstatymą; suderinti Švietimo įstatymo nuostatas su Civiliniu kodeksu, Mokslo ir studijų įstatymu, Biudžetinių įstaigų įstatymu ir kitais įstatymais.

Komitetas nusprendė laukti pastabų ir pasiūlymų iš visuomenės ir papildomų komitetų išvadų  iki balandžio 15 d., balandžio 2 – 23 dienomis organizuoti klausymus ir pradėti projekto svarstymą Komitete. 

Komitetas svarstė Etninės globos Tarybos veiklos 2009 metų ataskaitą ir jai pritarė.

Komitetas pratarė nutarimo projektui XIP-98(2) Dėl 2012 metų paskelbimo Muziejų metais.

Komitetas kaip papildomas komitetas apsvarstė ir pritarė Įstatymo dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybės susitarimo dėl bendradarbiavimo mokslo ir technologijų srityje ratifikavimo projektui XIP-1536. Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybės susitarimas dėl bendradarbiavimo mokslo ir technologijų srityje (toliau - Susitarimas) buvo pasirašytas 2009 m. birželio 22 d. Vilniuje. Ratifikavus Susitarimą, bus sudarytas teisinis pagrindas Lietuvos ir JAV tyrėjams efektyviau dalyvauti bendruose Lietuvos ir JAV mokslinių tyrimų projektuose, skatinti Lietuvos ir JAV mokslininkų mobilumą, jų bendradarbiavimą mokslo ir technologijų srityje.

 

Švietimo ir mokslo ministras informavo apie apskričių pavaldumo įstaigų perdavimo savivaldybėms eigą, atsakė į Seimo narių klausimus dėl šių įstaigų statuso, paaiškino apie galimus sprendimų variantus dėl šių mokyklų finansavimo.

 

Posėdyje dalyvavęs švietimo ir mokslo viceministras informavo, kad Vyriausybė svarsto galimybę skirti papildomai lėšų, iš kurių savivaldybėms galima bus kompensuoti už ikimokyklinio ugdymo pedagogų darbo užmokestį ir kai kurias įstaigų ūkio lėšas. Buvo kalbėta apie tai, kad yra komplikuota taikyti mokinio krepšelio principą visa apimtimi ikimokyklinio ugdymo pakopoje, nes ikimokyklinis ugdymas nėra privalomas. Vis dėlto net ir iš dalies tokį principą taikant būtų atsižvelgiama į socialinį veiksnį. Atsiradus galimybėms grįžti prie pedagogų darbo užmokesčio didinimo programos, pirmiausia būtų didinamas darbo užmokestis ikimokyklinio ugdymo pedagogams, nes jis dar neprilygsta bendrojo lavinimo mokyklų pedagogų darbo užmokesčiui. Rengiant ikimokyklinio ugdymo pedagogų darbo užmokesčio modelį bus atsižvelgiama į vaikų skaičių grupėje. Ministerija ieškos teisinių būdų paprastinti privačių ikimokyklinio ugdymo įstaigų steigimo reikalavimus, tačiau nemažins sveikatos ir higienos reikalavimų. Komiteto nariai konstatavo, kad Švietimo ir mokslo ministerija sprendžia ikimokyklinio ugdymo problemas tiek, kiek leidžia jos kompetencija. Kai kurie Seimo nariai tvirtino, kad mokytojų ir ikimokyklinio ugdymo įstaigų auklėtojų atlyginimai neturėtų labai skirtis, siūlė ieškoti galimybių padidinti atlyginimą ir šių įstaigų techniniam personalui.

 

Komitetas svarstė su apskričių reforma susijusius Kilnojamųjų kultūros vertybių apsaugos įstatymo 1, 4, 6, 11, 13, 16, 18 straipsnių, septintojo skirsnio pavadinimo pakeitimo ir priedo papildymo įstatymo projektą, Kultūros centrų įstatymo 4, 8, 11 ir 13 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą, Muziejų įstatymo 4, 12 ir 13 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą ir  Teatrų ir koncertinių įstaigų įstatymo 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą, kuriems pritarė.

 

 





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ