2010 

EN  FR

2010-04-07 dienos posėdyje


 

Komitetas 2010-04-07 d. posėdyje susipažino su Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos kontrolierės Rimantės Šalaševičiūtės pažyma „Dėl galimo Vilniaus rajono Paberžės „Verdenės“ vidurinės mokyklos mokinių teisių ir teisėtų interesų pažeidimo. Šis dokumentas parengtas ištyrus Vilniaus rajono Paberžės „Verdenės“ vidurinės mokyklos tarybos pirmininkės A. Gedrimienės ir kitų mokyklos pedagogų skundą dėl ugdymo proceso organizavimo esant patalpų trūkumui, saugios mokyklos aplinkos užtikrinimo ir galimo vaiko teisių į mokslą pažeidimo. Komitetas paprašė Vilniaus rajono savivaldybės informuoti, kaip vykdomas Vaiko teisių apsaugos kontrolierės sprendimas. Vilniaus rajono savivaldybės vicemeras Janas Gabrielis Mincevičius informavo Komitetą apie Vilniaus rajono savivaldybės merės M. Rekst įsakymu sudarytos darbo grupės darbą.

Komiteto posėdyje dalyvavo: Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos vidurinė mokyklos direktorė Jolanta Driukienė, direktorės pavaduotoja ugdymui Ana Jankovska, Vilniaus rajono Paberžės vidurinės mokyklos tarybos pirmininkė ir direktoriaus  pavaduotoja ugdymui Alina Gedrimienė, direktorė Vanda Nivinskienė; direktoriaus pavaduotoja ugdymui Regina Stankevičienė; matematikos mokytoja metodininkė Stasė Korsakovienė; socialinė pedagogė Rima Rybakova, tėvų komiteto atstovė Rasa Jarumbauskienė; mokytojas Vytautas Garšva.

NUSPRĘSTA:

Prašyti iki gegužės 1 d.:

1. Vilniaus rajono savivaldybės merę Mariją Rekst informuoti, kaip rajono savivaldybės institucijos vykdo Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus 2010-03-24 sprendimą Nr. 01-2010/1-22 „Dėl galimo Vilniaus rajono Paberžės „Verdenės“ vidurinės mokyklos mokinių teisių ir teisėtų interesų pažeidimo“.

2. Švietimo ir mokslo ministeriją pateikti informaciją apie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 11 d. nutarimo Nr. 1505 „Dėl Rytų Lietuvos švietimo infrastruktūros tobulinimo 2009-2012 metų programos“ įgyvendinimą.

 

Komitetas, gavęs kelėtos Vilniaus m. vidurinių mokyklų skundus, kuriuose reiškiamas nepasitenkinimas Vilniaus m. savivaldybės vykdoma mokyklų tinklo reorganizacija, pakvietė Vilniaus m. savivaldybės ir mokyklų atstovus į Komiteto posėdį, kurio metu bandyta išsiaiškinti mokyklų tinklo pertvarkos esmę ir nepasitenkinimo priežastis. Savivaldybės atsakingi pareigūnai tikino, kad pertvarka vykdoma orientuojantis į tai, kad būtų užtikrintas kokybiškas ugdymo procesas, kad nebūtų mokomasi dviem pamainomis. Nepasitenkinimo nepavyks išvengti, nes netgi toje pačioje bendruomenėje nėra vieningos nuomonės. Realybė tokia, kad 2009 m. mokinių skaičius sumažėjo 2,5 tūkst. Ir mažėjimo tendencija išlieka. Posėdyje dalyvavo Vilniaus miesto meras Vilius Navickas, Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Jonas Urbanavičius, Švietimo departamento direktorius Gintaras Alfonsas Petronis, Tarybos narys Povilas Tamošauskas, Vilniaus Mikalojaus Daukšos vidurinės mokyklos tarybos pirmininkas Raimundas Beinortas, direktorė Regina Mikalauskienė, Vilniaus m. Fabijoniškių, M. Dobužinskio vidurinių mokyklų, Gabijos gimnazijos, A. Kulviečio vidurinės mokyklos, Vilniaus m. rusų mokyklų tėvų tarybos atstovai. Seimo nariai kvietė Savivaldybę ir ugdymo įstaigas teikti pasiūlymus naujajam Švietimo įstatymo projektui.

NUSPRĘSTA: 1. Prašyti Vilniaus miesto savivaldybės institucijų rengiant švietimo įstaigų reorganizavimo teisės aktų projektus atsižvelgti į Viešojo administravimo įstatymo 7 straipsnio „Pareiga tartis dėl administracinio reglamentavimo“ nuostatas:

„1. Viešojo administravimo subjektai dėl administracinių sprendimų, susijusių su bendrais teisėtais visuomenės interesais, turi konsultuotis su visuomenės interesams tam tikroje srityje atstovaujančiomis organizacijomis (asociacijų, profesinių sąjungų, kitų nevyriausybinių organizacijų atstovais), o įstatymų numatytais atvejais – ir su gyventojais ar jų grupėmis.

2. Konsultavimosi būdus (suinteresuotų asmenų sueigos, apklausos, viešai skelbti susirinkimai, atstovų kvietimai, kiti nuomonių išaiškinimo būdai), jeigu įstatymų nenustatyta kitaip, pasirenka pats viešojo administravimo subjektas.

3. Informacija apie konsultavimosi būdą, jo dalyvius ir rezultatus turi būti skelbiama administracinio sprendimo projektą parengusio viešojo administravimo subjekto tinklalapyje.“

2. Prašyti Švietimo ir mokslo ministerijos iki gegužės 1 d.:

2.1. pateikti siūlymų dėl gimnazijos tipo mokyklų kriterijų, kai tokių mokyklų tikslams pasiekti būtina vykdyti vientisą kelių ugdymo turinio koncentrų programą (kai mokykloje dėstomoji kalba ne lietuvių, kai tik tam tikrose mokyklose jau keletas dešimtmečių tradiciškai einamos visuomenei svarbios programos ir jas baigus laikomas atitinkamas egzaminas ar kita forma įvertinami mokinių gebėjimai iš išeitos programos, kai mokykla yra atokiame mikrorajone ar miesto pakraštyje ir t.t);

2.2. pateikti Komitetui Vyriausybės nutarimų, kuriais reglamentuojami mokinio krepšelio metodika, mokyklų steigimo, reorganizavimo, pertvarkymo ir likvidavimo kriterijai ir principai, projektus.

 

Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas, išnagrinėjęs Lietuvos studentų atstovybių sąjungos pateiktus siūlymus Piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymui, pritarė ir nutarė parengti pasiūlymą dėl šio įstatymo 15 straipsnio 1 dalies 23 punkto ir 7 straipsnio 1 dalies 5 punkto pakeitimo. Socialinės stipendijos nėra įskaitomos į bendras šeimos pajamas, tačiau kitų rūšių stipendijos įskaitomos. Pasiūlyme nustatoma, kad visų rūšių stipendijos nebūtų neįskaitytos į  bendras šeimos pajamas. Bet kokios rūšies stipendija skirta studentui, visų pirma siejama su  studento poreikiais siekiant įgyti aukštąjį išsilavinimą, ir nėra tiesiogiai susijusi su studento šeimos socialine gerove. Taip pat siūlomas anksčiau minėto įstatymo pakeitimas, kurį priėmus studentai turės teisę į piniginę socialinę paramą, kai jiems sukaks 24 metai ir studijos dar nebus užbaigtos.

 

Komitetas svarstė su apskričių reforma susijusius Etninės valstybinės globos pagrindų įstatymo 5, 8, 10 straipsnių pakeitimo ir įstatymo projektą XIP-1531(2) ir Dainų švenčių įstatymo 2, 8, 14 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą ir jiems pritarė.





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ