Teisės aktų projektų svarstymas 

EN  FR

Aplinkos apsaugos komitetas svarsto Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo 13, 14 ir 15 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-4781 ir Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-4782


Aplinkos apsaugos komitetas svarsto

Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo 13,  14 ir 15 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-4781 ir

 

Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-4782

 

Įstatymų projektų rengėjas – Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

 

Įstatymo projektų rengimą paskatino šios priežastys:

1. Nesudarytos galimybės lengvatinius kreditus atnaujinimo (modernizavimo) projektams įgyvendinti teikti bendrojo naudojimo objektų valdytojų, veikiančių butų ir kitų patalpų savininkų naudai, vardu ir savivaldybių paskirtiems juridiniams asmenims, įgyvendinantiems atnaujinimo (modernizavimo) projektus pagal savivaldybių programas. Tai riboja atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo būdus ir galimybes, nes daugeliu atveju daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkams, pageidaujantiems dalyvauti atnaujinimo (modernizavimo) procese, psichologiškai nepatogu ir finansiškai nepatrauklu lėšas projektui įgyvendinti skolintis savo vardu ir tapti skolininkais bankui. Be to kai kreditavimo sutartis pasirašoma butų ir kitų patalpų savininkų vardu užtrunka bankinės procedūros ir rizikos vertinimai. Tai stabdo projektų įgyvendinimo procesą.

2. Nereglamentuotas kredito ir palūkanų apmokėjimas nepasiturintiems gyventojams, kai atnaujinimo (modernizavimo) projektai įgyvendinami pagal savivaldybės patvirtintą programą.

3. Lengvatinio kredito teikimas apribotas projekto įgyvendinimo (t. y. statybos rangos darbų) finansavimu. Praktika parodė, kad yra aktualus ir projekto parengimo kreditavimas, kadangi nuosavų lėšų stoka projekto parengimo stadijoje dažnai tampa kliūtimi priimti sprendimus dėl namo atnaujinimo (modernizavimo).

 

Įstatymų projektų tikslas – didinti savivaldybių iniciatyvą rengti savivaldybių energinio efektyvumo didinimo ir teritorijų tvarkymo programas ir sudaryti lankstesnes sąlygas įgyvendinti daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektus.

Uždaviniai įstatymų projektų tikslui įgyvendinti:

1. Numatyti galimybę sutartis su bankais dėl lengvatinio kredito teikimo atnaujinimo (modernizavimo) projektams įgyvendinti sudaryti ne tik butų ir kitų patalpų savininkų vardu, bet ir  bendrojo naudojimo objektų valdytojo, veikiančio butų ir kitų patalpų savininkų naudai, vardu, taip pat savivaldybių paskirtiems fiziniams ar juridiniams asmenims, įgyvendinantiems savivaldybių patvirtintas programas.

2. Užtikrinti valstybės paramos teikimą nepasiturintiems gyventojams, kai atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimą finansuoja savivaldybės paskirtas fizinis ar juridinis asmuo pagal savivaldybės patvirtintą programą.

3. Nustatyti, kad lengvatinis kreditas teikiamas ir projektui parengti.

 

 

Pasiūlymų ir pastabų laukiame iki 2012 m. spalio 24 d.

 

Pasiūlymus ir pastabas siųskite adresu:

Seimo posėdžių sekretoriatas

Lietuvos Respublikos Seimas

Gedimino pr. 53, LT-01109 Vilnius

El. paštas possek@lrs.lt

Faksas (8 5) 239 6279





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ