2009 metai 

EN  FR

2009 m. birželio 10 d. Audito komiteto posėdis


Apie 2009-06-10 Audito komiteto posėdį

 

              Audito komitetas, posėdyje išklausęs Valstybinio audito ataskaitą „Biudžetinių įstaigų teikiamos paslaugos, įgyvendinant specialiąsias programas“ nusprendė pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei, rengiant 2010 metų biudžetą, inicijuoti teisės aktų pakeitimus, siekiant nustatyti, už kokias paslaugas biudžetinės įstaigos, vykdydamos specialiąsias programas, turi imti atlygį; teikti informaciją apie biudžetinių įstaigų pajamų, gautų už paslaugas vykdant specialiąsias programas, struktūrą kartu su išvada dėl valstybės biudžeto vykdymo apyskaitos; aiškiai ir išbaigtai apibrėžti rinkliavos objektą; nustatyti, kokios sąnaudos turi būti įtraukiamos apskaičiuojant atlygį už paslaugas, už kurias neimama valstybės rinkliava, užtikrinant, kad atlygio už paslaugas dydis atitiktų jai suteikti patiriamas sąnaudas. Įvertinti biudžetinių įstaigų teikiamas paslaugas ir imtis priemonių, kad biudžetinės įstaigos atsisakytų teikti paslaugas, neatitinkančias funkcijų, numatytų jų veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose. Finansų ministerijai siūloma periodiškai atlikti biudžetinių įstaigų teikiamų paslaugų analizę ir teikti siūlymus Vyriausybei dėl biudžetinių įstaigų teikiamų paslaugų, susijusių su juridinę galią turinčių dokumentų, jų dublikatų išdavimu ir perregistravimu įtraukimo į rinkliavos objektų sąrašą.

 

Siekiant, kad viešojo sektoriaus ištekliai būtų naudojami racionaliai, taupiai, efektyviai bei rezultatyviai ir būtų sudarytos pakankamos prielaidos Lietuvoje viešajam sektoriui bendradarbiauti su privačiu sektoriumi, Audito komitetas apsvarstė ir pritarė Vyriausybės pateiktiems įstatymų projektams, susijusiems su viešojo ir privataus sektoriaus bendradarbiavimu:

Investicijų įstatymo 2 ir 4 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo ketvirtuoju (1) skirsniu įstatymo projektui Nr.XP-3304;

Vietos savivaldos įstatymo 17 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr.XP-3305;

Žemės įstatymo 9 straipsnio papildymo įstatymo projektui Nr.XP-3306;

Koncesijų įstatymo 28(1) straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr.XP-3307.

 Projektai buvo parengti atsižvelgiant į valstybinio audito pateiktas išvadas bei rekomendacijas, o taip pat vykdant Audito komiteto inicijuotą ir Seimo priimtą nutarimą, kuriuo buvo raginama Vyriausybė pateikti Seimui reikalingas pataisas, kad Lietuvoje būtų aiškiai reglamentuotas viešojo ir privataus sektoriaus bendradarbiavimas.

 

Svarstant Lietuvos Respublikos politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo projektą Audito komitetas nusprendė siūlyti keisti politinės reklamos reglamentavimą. Siekiant paskatinti kuo anksčiau pareikšti apie dalyvavimą rinkimuose, siūloma nustatyti, kad rinkimų agitacija prasideda nuo rinkimų paskelbimo dienos.

            Taip pat siūloma valstybės biudžeto lėšomis finansuoti agituojančią dalyvauti rinkimuose socialinę reklamą. O dalį biudžeto lėšų skirti visų politinės kampanijos dalyvių programų pristatymui debatų laidose. Kitos agitacijos priemonės ir būdai būtų ribojami tik nustatytu išlaidų politinei kampanijai dydžiu, taip sudarant sąlygas kiekvienam kandidatui pasiekti savo auditoriją tais būdais, kurie jam atrodo efektyviausi.

Manoma, kad toks reguliavimas leis ne tik suaktyvinti politinę kampaniją, efektyviau panaudoti jai skiriamas valstybės biudžeto lėšas, bet ir skatins visuomenės pilietiškumą, didins susidomėjimą rinkimais.

 

Audito komitetas, kaip papildomas komitetas, svarstė Akcinių bendrovių įstatymo 1, 4, 7, 14, 16, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 37, 51, 52, 58, 59, 63, 64, 65, 74, 76, 78 straipsnių, septintojo skirsnio pavadinimo, priedo pakeitimo ir papildymo bei Įstatymo papildymo 16(1), 26(1), 26(2), 30(1), 30(2), 30(3) straipsniais įstatymo projektą Nr.XIP-604. Bendru sutarimu nuspręsta iš esmės pritarti įstatymo projektui ir siūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti įstatymo projektą atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir pateiktus Seimo Audito komiteto pasiūlymus.





© Seimo kanceliarija
Į PRADŽIĄ