Apie
2009-06-10 Audito komiteto posėdį
Audito komitetas, posėdyje išklausęs Valstybinio
audito ataskaitą Biudžetinių įstaigų teikiamos paslaugos, įgyvendinant
specialiąsias programas
nusprendė pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei, rengiant 2010 metų
biudžetą, inicijuoti teisės aktų pakeitimus, siekiant
nustatyti, už kokias paslaugas biudžetinės įstaigos, vykdydamos specialiąsias
programas, turi imti atlygį; teikti informaciją apie biudžetinių įstaigų pajamų, gautų už paslaugas
vykdant specialiąsias programas, struktūrą kartu su išvada dėl valstybės
biudžeto vykdymo apyskaitos; aiškiai ir išbaigtai apibrėžti rinkliavos
objektą; nustatyti, kokios
sąnaudos turi būti įtraukiamos apskaičiuojant atlygį už paslaugas, už kurias
neimama valstybės rinkliava, užtikrinant, kad atlygio už paslaugas dydis
atitiktų jai suteikti patiriamas sąnaudas. Įvertinti biudžetinių įstaigų
teikiamas paslaugas ir imtis priemonių, kad biudžetinės įstaigos atsisakytų
teikti paslaugas, neatitinkančias funkcijų, numatytų jų veiklą
reglamentuojančiuose teisės aktuose. Finansų ministerijai siūloma periodiškai
atlikti biudžetinių įstaigų teikiamų paslaugų analizę ir teikti siūlymus
Vyriausybei dėl biudžetinių įstaigų teikiamų paslaugų, susijusių su juridinę
galią turinčių dokumentų, jų dublikatų išdavimu ir perregistravimu įtraukimo į
rinkliavos objektų sąrašą.
Siekiant, kad viešojo sektoriaus ištekliai būtų
naudojami racionaliai, taupiai, efektyviai bei rezultatyviai ir būtų sudarytos
pakankamos prielaidos Lietuvoje viešajam sektoriui bendradarbiauti su privačiu
sektoriumi, Audito komitetas apsvarstė ir pritarė Vyriausybės pateiktiems
įstatymų projektams, susijusiems su viešojo ir privataus sektoriaus
bendradarbiavimu:
Investicijų įstatymo 2
ir 4 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo ketvirtuoju (1) skirsniu
įstatymo projektui Nr.XP-3304;
Vietos savivaldos
įstatymo 17 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr.XP-3305;
Žemės įstatymo 9
straipsnio papildymo įstatymo projektui Nr.XP-3306;
Koncesijų įstatymo 28(1)
straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr.XP-3307.
Projektai
buvo parengti atsižvelgiant į valstybinio audito pateiktas išvadas bei
rekomendacijas, o taip pat vykdant Audito komiteto inicijuotą ir Seimo priimtą
nutarimą, kuriuo buvo raginama Vyriausybė pateikti Seimui reikalingas pataisas,
kad Lietuvoje būtų aiškiai reglamentuotas viešojo ir privataus sektoriaus
bendradarbiavimas.
Svarstant Lietuvos Respublikos politinių partijų
ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo pakeitimo
įstatymo projektą Audito komitetas nusprendė siūlyti keisti politinės reklamos
reglamentavimą. Siekiant paskatinti kuo anksčiau pareikšti apie dalyvavimą
rinkimuose, siūloma nustatyti, kad rinkimų agitacija prasideda nuo rinkimų
paskelbimo dienos.
Taip pat siūloma valstybės
biudžeto lėšomis finansuoti agituojančią dalyvauti rinkimuose socialinę
reklamą. O dalį biudžeto lėšų skirti visų politinės kampanijos dalyvių programų
pristatymui debatų laidose. Kitos agitacijos priemonės ir būdai būtų ribojami
tik nustatytu išlaidų politinei kampanijai dydžiu, taip sudarant sąlygas
kiekvienam kandidatui pasiekti savo auditoriją tais būdais, kurie jam atrodo
efektyviausi.
Manoma, kad toks reguliavimas leis ne tik
suaktyvinti politinę kampaniją, efektyviau panaudoti jai skiriamas valstybės
biudžeto lėšas, bet ir skatins visuomenės pilietiškumą, didins susidomėjimą
rinkimais.
Audito komitetas, kaip
papildomas komitetas, svarstė Akcinių bendrovių įstatymo 1, 4, 7, 14, 16, 18,
20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 37, 51, 52, 58, 59, 63,
64, 65, 74, 76, 78 straipsnių, septintojo skirsnio pavadinimo, priedo pakeitimo
ir papildymo bei Įstatymo papildymo 16(1), 26(1), 26(2), 30(1), 30(2), 30(3)
straipsniais įstatymo projektą Nr.XIP-604. Bendru sutarimu nuspręsta iš esmės pritarti įstatymo projektui
ir siūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti įstatymo
projektą atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir
pateiktus Seimo Audito komiteto pasiūlymus.