Seimo Kaimo reikalų komiteto
posėdyje svarstyta ir pritarta Lietuvos pozicijai dėl Europos Parlamento ir
Tarybos reglamento dėl nekomercinio gyvūnų augintinių judėjimo ES-12-52.
Komitetas taip pat pritarė
Lietuvos pozicijai dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos, kuria dėl
gyvūnų sveikatos reikalavimų, kuriais reglamentuojama prekyba Europos Sąjungoje
šunimis, katėmis ir šeškais ir jų importas į Sąjungą, iš dalies keičiama
Tarybos direktyva 92/65/EEB ES-12-54.
Posėdyje iš esmės pritarta
Mokslo ir studijų įstatymo 52 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr.
XIP-4157 ir Komiteto išvadoms bei pasiūlyta pagrindiniam komitetui projektą
tobulinti atsižvelgiant į pastabas bei Kaimo reikalų komiteto pasiūlymus. Projektu
siūloma į valstybės finansuojamų pirmosios pakopos ir vientisųjų
studijų pirmą kursą priimamų studentų
didžiausią skaičių kiekvienai aukštajai mokyklai nustatyti Švietimo ir mokslo
ministerijai, atsižvelgiant į ministerijų, pagal joms priskirtas kompetencijas,
pateiktus pagrįstus specialistų ilgalaikius poreikius ir rengimo galimybes.
Komitetas apsvarstė Teikiamų
rinkai trąšų įstatymo projektą Nr. XIP-3271 ir atsižvelgdamas į Seimo
kanceliarijos Teisės departamento bei valstybinių institucijų ir socialinių
partnerių pasiūlymus šį projektą patobulino.
Augalų apsaugos įstatymo
pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-4046 svarstyme padaryta dviejų savaičių pertrauka, atsižvelgiant į gautus
naujus pasiūlymus.
Komitetas pritarė
Administracinių teisės pažeidimų kodekso 107(3) straipsnio pakeitimo įstatymo
projektui Nr. XIP- 4047. Įstatymo projektas yra lydintysis Augalų apsaugos įstatymo pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-4046, kuriuo siūloma nustatyti augalų apsaugos produktų registravimo, leidimo
prekiauti ir šių produktų naudojimo tvarką ir numatyti atsakomybę už augalų
apsaugos produktų tiekimo rinkai ir reklamavimo reikalavimų pažeidimus.
Komitetas apsvarstė padėtį
šalies pieno sektoriuje. Nerimą kelią pasaulio rinkose krentanti pieno produktų
kaina, tačiau Lietuvoje pieno supirkimo kainos mažėja daug sparčiau negu
vidutiniškai Europos Sąjungoje. Kai
kurios pieno perdirbimo įmonės stengiasi paveikti pieno supirkimo kooperatyvus,
mokėdamos joms ženkliai mažesnę kainą už supirktą pieną, negu kitiems pieno
gamintojams. Šios įmonės, supirkdamos pieną Latvijoje, moka aukštesnę kainą
negu Lietuvoje.
Komitetas nusprendė kreiptis į
Vyriausybę siūlydamas surengti posėdį padėčiai pieno sektoriuje aptarti. Taip
pat, numato kreiptis į Konkurencijos tarybą siūlydamas atlikti pieno perdirbimo
įmonių veiklos tyrimą, siekiant išsiaiškinti kartelinių susitarimų galimybę
nustatant vienodas pieno supirkimo kainas pieno gamintojams bei įvertinti ženklų pieno
supirkimo kainų mažinimą išimtinai pieno
kooperatyvams.
Žemės ūkio ministerijai
siūloma kreiptis į ES Komisiją, kad būtų grąžintos eksporto subsidijos pieno produktams bei
padidinti stambesniems pieno ūkiams paramos intensyvumą, kad jie galėtų statyti
ūkiuose pieno perdirbimo įmones ir perdirbti bei realizuoti ūkyje pagamintą
pieną. Žemės ūkio ministerijai rekomenduota su socialiniais partneriais
įvertinti papildomų nacionalinių tiesioginių išmokų už pieną atsiejimo nuo
gamybos laikotarpį 2006-2007 metus bei išnagrinėti galimybes perskirstyti
nacionalinės paramos lėšas.
Komitetas taip pat apsvarstė
Seimo narių pasiūlymus Žuvininkystės įstatymo 2, 7, 8 ir 9 straipsnių pakeitimo
bei 11 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektui (NR.
XIP-46(3)).
Parengė Kaimo reikalų komiteto
biuro padėjėja Gintarė Rimeisienė
tel. (8 5) 239 6765, el. p. Gintarė.Rimeisienė@lrs.lt