2011 m. vasario 2 d. pranešimas VIR
(Apie komiteto 2011-02-02 posėdį)
Komiteto posėdyje buvo pristatyta Žemės ūkio
ministerijos informacija dėl išmokų už karves žindenes. Jos yra atsietos nuo
gamybos ir mokamos pagal 2007 m. istoriniu laikotarpiu augintas žindenes. Atsižvelgiant
į problemas gyvulininkystės sektoriuje buvo patvirtinta Mėsinės
galvijininkystės plėtros programa. Jos tikslas paskatinti mėsinės
galvijininkystės plėtrą, suintensyvinant kokybiškos galvijienos gamybą,
racionaliau panaudojant mažiau palankių ūkininkauti vietovių žemės ūkio
naudmenas, diegiant ir tobulinant veislininkystės technologijas bei metodus,
optimaliai išnaudojant vietinį gamybinį potencialą.
Pagal parengtą ir su Europos Komisija
derinamą specialios paramos schemą rengiamos tiesioginių išmokų už mėsinius
galvijus ir mėsines avis mokėjimo taisyklės. Pažymėtina, kad taisyklės dėl
programos įgyvendinimo ir paramos sumos bus patvirtintos iki š. m. balandžio
mėn. pabaigos.
Žemės ūkio ministerijos atstovas informavo,
kad gautas iš Europos Komisijos sutikimas taikyti paramą jautriems sektoriams,
t. y. iki 10 proc. nuo viso tiesioginės paramos voko skirti specifiniams
sektoriams.
Komitetas svarstė Europos Parlamento ir
Tarybos reglamento projektą, kuriuo supaprastinamas kokybės schemų
administravimas, trys žemės ūkio ir maisto produktų kokybės schemos (saugomas
kilmės vietos ir geografines nuorodas; garantuoti tradiciniai gaminiai;
neprivalomi kokybės terminai) sujungiamos į vieną reguliavimo struktūrą.
Komitetas pritarė Vyriausybės pozicijai
pritarti reglamento projektui bei nuomonei, kad visų garantuotų tradicinių
gaminių, įregistruotų be pavadinimo apsaugos, registracija išliktų ir po šio
projekto įsigaliojimo bei galiotų tol, kol veiks pati schema, nes įmonės jau
yra padariusios investicijas, susijusias su šiais gaminiais, Lietuvos atveju -
skilandžio, populiarinimu ir pardavimų skatinimais. Taip pat svarstytina
projekto nuostata, pagal kurią ši schema taikoma tik perdirbtiems žemės ūkio
produktams, nes, Lietuvos nuomone, reikėtų išlaikyti nuostatą, kad garantuotais
tradiciniais gaminiais gali būti registruojami ir neperdirbti žemės ūkio
produktai.
Posėdyje buvo svarstomas reglamento projektas
dėl ekologinės gamybos ir ekologiškų produktų ženklinimo. Komitetas įvertinęs
reglamento projektą, palaikė Žemės ūkio ministerijos poziciją nepritarti
reglamento projektui. Taip pat Komitetas konstatavo, kad siūlomas projektas
galimai prieštarauja subsidiarumo principui, nes Komisija deleguotais aktais
keistų esmines reglamento projekto nuostatas.
Kaimo reikalų komitetas, kaip papildomas
komitetas, apsvarstė ir pritarė Atliekų tvarkymo įstatymo 2, 30,
34 straipsnių, aštuntojo (1) skirsnio pakeitimo ir papildymo, įstatymo
papildymo 34(19) straipsniu, aštuntuoju (2), aštuntuoju (3), aštuntuoju (4),
aštuntuoju (5), aštuntuoju (6), aštuntuoju (7), aštuntuoju (8) skirsniais ir 16
straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektui (Nr. XIP-2735), Pakuočių ir pakuočių atliekų
tvarkymo įstatymo 2, 7, 8, 9, 10 straipsnių pakeitimo ir papildymo 6(1), 7(1)
straipsniais įstatymo projektui (NR.XIP-2736) ir Mokesčio už aplinkos teršimą
įstatymo 2, 5, 8 straipsnių ir 3 priedėlio pakeitimo ir papildymo įstatymo
projektui (Nr. XIP-2737).
Kaimo reikalų komiteto pirmininkas Edmundas
Pupinis pažymėjo, kad po ilgų svarstymų ir Komiteto raginimų, Aplinkos
ministerija atsižvelgė į šienainio plėvelės panaudojimo specifiką, ir pasiūlė Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo
projekte ūkininkų nelaikyti gamintojais (pakuočių naudotojais).
Įsigaliojus šiam siūlymui, ūkininkavimo veikla užsiimantiems asmenims nereikės
teikti į vidaus rinką išleistų pakuočių apskaitos ataskaitos ir mokesčio už
aplinkos teršimą pakuočių atliekomis deklaracijos. Tačiau ūkininkams išliks
pareiga sudaryti sutartis dėl šienainio plėvelių sutvarkymo.
Kaimo reikalų komitetas pritarė Planuojamos
ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10,
12, 15 straipsnių, 1, 2, 3 priedų pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui (Nr. XIP-2327ES) ir pasiūlė pagrindiniam
Aplinkos apsaugos komitetui projektą patobulinti atsižvelgiant į Seimo
kanceliarijos Teisės departamento išvadose pateiktas pastabas bei į Kaimo
reikalų komiteto išvadą.
Šio projekto tikslas užtikrinti tinkamą Orhuso konvencijos nuostatų įgyvendinimą, nevaržant
visuomenės teisės teikti bet kokius komentarus, informaciją ar nuomonę
planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo klausimais ir atsisakyti
reikalavimo teikti tik motyvuotus pasiūlymus, patikslinti suinteresuotos
visuomenės apibrėžtį ir įgyvendinti suinteresuotos visuomenės teisę kreiptis į
teismus dėl priimtų su aplinka susijusių sprendimų. Taip pat šiuo įstatymo projektu į nacionalinę teisę perkeliamos Europos Parlamento
ir Tarybos direktyvos.
Kaimo reikalų komiteto biuro sekretorė
Jolanta Zibavičiūtė
tel. 239 6768 el. p. Jolanta.zibaviciute@lrs.lt