Seimo Švietimo, mokslo
ir kultūros komiteto 2011 m. birželio 29 d. posėdyje Kultūros ministras Arūnas Gelūnas pristatė Menų
tarybos įstatymo projektą. Ministras akcentavo, kad rengiant įstatymo projektą buvo
remtasi Skandinavijos valstybių (Suomijos, Danijos) pavyzdžiais ir pasirinktas
institucijos, tiesiogiai pavaldžios ir atskaitingos
Kultūros ministerijai, modelis. Menų tarybos įstatymo projekte numatyta, kad
taryba administruotų valstybės biudžeto lėšas, įskaitant Europos Sąjungos ir
kitos finansinės paramos lėšas, skirtas kultūrai ir menams remti, vykdytų
kultūros sektoriaus stebėseną ir dalyvautų
įgyvendinant nacionalinę kultūros politiką, programas ir kitas iniciatyvas,
skirtas Lietuvos kultūros ir meno plėtrai bei stiprinimui. Menų tarybą sudarytų Kultūros ir meno ekspertų taryba, administracija
ir ekspertų komisijos. Ekspertų tarybą sudarytų 10 narių ir Menų tarybos
direktorius. 3 narius į ją deleguotų Lietuvos meno kūrėjų asociacija, 3 narius
kultūros ministras ir po 1 narį Finansų ministerija, Švietimo ir mokslo
ministerija, Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas ir Lietuvos mokslo
taryba. Menų tarybos ekspertų komisijos vertintų kultūros ir meno projektų, pretenduojančių
gauti Menų tarybos finansavimą, dokumentus ir teiktų rekomendacinio pobūdžio
išvadas Ekspertų tarybai. Ekspertų komisijų skaičių ir jų sudėtį tvirtintų
Ekspertų taryba.
Ministras
akcentavo, kad, įvertinus Kultūros paveldo departamento ir Lietuvos liaudies
kultūros centro kompetenciją, Menų taryba būtų orientuota į profesionalųjį meną
Komiteto
nariai itin domėjosi regionų įtraukimu ir regionų kultūros puoselėjimu, tarybos
administracijos funkcijomis, ekspertų institutu, Kultūros rėmimo fondo ir Menų
tarybos santykiu, įstatymo projekto atitikimu Lietuvos kultūros politikos
kaitos gairėse numatytai Kultūros tarybos koncepcijai. Seimo nariai akcentavo,
kad ekspertų institutas turi būti reglamentuotas įstatyme, o ne tarybos
nuostatuose. Komiteto nariai taip pat domėjosi, kodėl Menų tarybos įstatymo
projekte numatyta, kad taryba yra pavaldi Kultūros ministerijai, o ne Seimui,
kaip Lietuvos mokslo taryba. Seimo nariai taip pat kėlė klausimą dėl didelio
tarybos pavaldumo kultūros ministrui.
Komitetas
pasiūlė Kultūros ministerijai tobulinti Menų tarybos įstatymo projektą,
atsižvelgiant į Seimo narių išsakytas pastabas ir pasiūlymus.
Švietimo,
mokslo ir kultūros komitetas posėdyje taip pat svarstė Europos
Komisijos pasiūlymą Europos Parlamentui ir Tarybai dėl direktyvos Dėl tam
tikro leistino nenustatytų autorių teisių kūrinių naudojimo. Komitetas bendru
sutarimu pritarė Kultūros ministerijos pozicijai dėl šios direktyvos ir nutarė
pasiūlyti LR Vyriausybei sudaryti darbo grupę Lietuvos Respublikos autorių
teisių ir gretutinių teisių įstatymo ir šio įstatymo įgyvendinimui būtinų įstatymo lydimųjų teisės aktų pataisoms parengti atsižvelgiant į svarstomą
Europos Komisijos pasiūlymą.
Komiteto posėdyje buvo svarstomas Lietuvos radijo ir
televizijos asociacijos kreipimasis Dėl galimai neskaidrios Lietuvos radijo ir
televizijos komisijos finansinės veiklos. Komitetas pritarė siūlymui sudaryti
darbo grupę dėl Lietuvos radijo ir televizijos komisijos veiklos teisinio
reglamentavimo tobulinimo.
Komiteto posėdyje buvo svarstomi du Lietuvos nacionalinio
radijo ir televizijos įstatymo 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projektai (Nr. XIP-3353 ir Nr. XIP-3282). Komitetas
iš esmės pritarė Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos įstatymo 5
straipsnio pakeitimo įstatymo projektui XIP-3353 ir Lietuvos
nacionalinio radijo ir televizijos įstatymo 5 straipsnio pakeitimo įstatymo
projektui XIP-3282 ir siūlo sujungti šiuos projektus ir siūlo Seimui svarstyti
Komiteto patobulintą projektą XIP-3282(2).