2014 m. 

Tiekiamų rinkai trąšų įstatymo Nr. XI-2157 pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektas (Nr. XIIP-1692).


 

Kaimo reikalų komitetas svarsto:

 

Tiekiamų rinkai trąšų įstatymo Nr. XI-2157 pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektą (Nr. XIIP-1692).

 

(Lietuvos Respublikos tiekiamų rinkai trąšų  įstatymas (toliau –  Trąšų įstatymas) įsigaliojo  2013 m. gegužės 1 d.  Įgyvendinant  Trąšų įstatymą,  parengti  įgyvendinamųjų  teisės aktų projektai ir nustatyta  tvarka  buvo pateikti  derinti  suinteresuotoms institucijoms.

 

Europos teisės departamentas  prie  Teisingumo ministerijos pateikė pastabas, kad  kai  kurie teisės aktų projektai laikytini techninio reglamento projektais, todėl, kaip  numatyta 1998 m. birželio 22 d.  Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje 98/34/EB, nustatančioje  informacijos apie techninius standartus ir reglamentus teikimo tvarką (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 20 tomas,  p. 337)  (toliau – direktyva), turi būti teikiami derinti Europos Komisijai.

 

Europos Komisija, išnagrinėjusi  teisės aktų projektus, pateikė  išsamią nuomonę ir komentarus, atkreipdama dėmesį  į tai,  kad   Bendrijos trąšų rinką reglamentuoja  2003 m. spalio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 2003/2003 dėl trąšų (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 32 tomas, p. 467) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2012 m. kovo 14 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 223/2012 (OL 2012 L 75, p. 12) (toliau – reglamentas), kuris taikomas tiesiogiai, todėl nacionaliniai teisės aktai negali prieštarauti minėtam reglamentui.

 

Taip pat Europos Komisija pažymėjo, kad Trąšų įstatymas pagal minėtą direktyvą nesuderintas su Europos Komisija,  todėl neaiški jo  taikymo sritis.

 

Komisijos tarnybų nuomone,  pateikti derinti Trąšų  įstatymą įgyvendinantys  teisės aktai dėl Lietuvos Respublikos rinkai  tiekiamų trąšų ir tręšiamųjų produktų identifikavimo ir jų įtraukimo į Lietuvos Respublikos rinkai tiekiamų trąšų ir tręšiamųjų produktų identifikavimo sąrašą,  tiekiamų rinkai  trąšų ir tręšiamųjų produktų, jų kokybės, naudojimo ir specialiųjų pakavimo, ženklinimo ir tiekimo rinkai reikalavimų nustatymo, sukuria laisvo prekių  judėjimo apribojimų precedentą.

 

Be to, Europos Komisija akcentavo, kad pagal direktyvos 9 straipsnio 2 dalies nuostatas, valstybė narė, parengusi atitinkamą techninio reglamento projektą, privalo atidėti jo priėmimą šešiems mėnesiams nuo jo pranešimo datos.

 

Patvirtinus  Trąšų  įstatymą  įgyvendinamuosius teisės aktus, prilygstančius techniniams reglamentas, nesuderintus  su Europos Komisija, pagal  Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 258 straipsnio 2 dalį, jei atitinkama valstybė narė per Komisijos nustatytą laiką neatsižvelgia į  pateiktą  nuomonę,  Komisija gali perduoti šį reikalą svarstyti Europos Sąjungos Teisingumo Teismui.

 

Įstatymo projekto tikslas  ‒ pašalinti  konkurencijos sąlygų  ir laisvo prekių judėjimo bendrojoje  rinkoje  apribojimus,  garantuoti tiesioginį, kaip numatyta  Europos Bendrijos steigimo  sutarties 249 str.,  reglamento taikymą.

 

Pažymėtina ir tai, kad  Trąšų įstatymo  2 straipsnyje nurodyta, jog  Lietuvos Respublikos rinkai tiekiamoms trąšoms ir tręšiamiesiems produktams  Trąšų  įstatymas taikomos tik tiek, kiek tai nereglamentuoja  Europos Sąjungos teisės aktai, o  minėto Trąšų įstatymo  4 straipsnyje nurodyta, kad  trąšos ir tręšiamieji produktai, klasifikuojami kaip cheminės medžiagos ar preparatai arba savo sudėtyje turintys cheminių medžiagų, turi būti tvarkomi vadovaujantis  šiuo įstatymu tiek, kiek to nereglamentuoja Lietuvos Respublikos cheminių medžiagų ir preparatų įstatymas.

 

Įvertinant  Trąšų  įstatyme  išvardytas išlygas ir tai, kad yra nemažai nacionalinių teisės aktų, reglamentuojančių tam tikras sritis, taip pat tai, kad Trąšų įstatymą  įgyvendinamieji  teisės aktai nepriimti ir Trąšų įstatymo nuostatos netaikomas, todėl vadovaujamasi kitais šiuo metu galiojančiais teisės aktais,  minėto Trąšų  įstatymo pripažinimas netekusiu galios neturės neigiamo poveikio vidaus trąšų ir tręšiamųjų  produktų rinkos funkcionavimui.

 

Be to, kaip pažymėjo ES Komisija įgyvendinamųjų teisės aktų derinimo metu, šiuo metu reglamentas  išsamiai peržiūrimas, o į šios peržiūros parengiamąjį darbą įtrauktos  valstybių narių institucijos  (Ūkio ministerijos atstovai). Šiuo reglamentu siekiama suderinti  visų tręšiamųjų medžiagų teikimo rinkai taisykles. Priėmus šį naują teisės aktą ateityje, jis turės didelį poveikį nacionalinėms teisės sistemoms, kuriomis reglamentuojamos tręšiamosios medžiagos, įskaitant ir dabar galiojančius teisės aktus.)

 

 

           

 

 

 

 

 

Pasiūlymus ir pastabas siųskite adresu:

 

Seimo posėdžių sekretoriatas

Lietuvos Respublikos Seimas

Gedimino pr. 53, LT-01109 Vilnius

El. paštas [email protected]

Faksas (8 5) 239 6279

Teisės aktų projektus ir su jais susijusią medžiagą galite rasti interneto tinklalapyje adresu www.lrs.lt. arba gauti Seimo kanceliarijos Komunikacijos departamento Priėmimo skyriuje (tel. (8 5) 239 6060)


Naujausi pakeitimai - 2014-05-12
Gintarė Rimeisienė




© Seimo kanceliarija

https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_d=147584&p_k=1&p_r=20128