Kaimo reikalų komitetas svarsto:
Kompensacijų už valstybės išperkamą nekilnojamąjį turtą dydžio,
šaltinių, mokėjimo terminų bei tvarkos, taip pat valstybės garantijų ir
lengvatų, numatytų Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą
atkūrimo įstatyme, įstatymo Nr. VIII-792 7 straipsnio pakeitimo įstatymo
projektą (Nr. XIIP-1759).
(Lietuvos
Respublikos kompensacijų už valstybės išperkamą nekilnojamąjį turtą dydžio,
šaltinių, mokėjimo terminų bei tvarkos, taip pat valstybės garantijų ir
lengvatų, numatytų Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą
atkūrimo įstatyme, įstatymo Nr. VIII-792 7 straipsnio pakeitimo įstatymo
projektas (toliau įstatymo projektas) parengtas įgyvendinant Lietuvos
Respublikos Konstitucinio Teismo 2013 m. spalio 10 d. nutarimą Dėl Lietuvos
Respublikos kompensacijų už valstybės išperkamą nekilnojamąjį turtą dydžio,
šaltinių, mokėjimo terminų bei tvarkos, taip pat valstybės garantijų ir
lengvatų, numatytų Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą
atkūrimo įstatyme, Įstatymo (2003 m. spalio 14 d. redakcija) 7 straipsnio (2005
m. gruodžio 23 d. redakcija) 4 dalies (2011 m. lapkričio 10 d. redakcija)
atitikties Lietuvos Respublikos Konstitucijai, kuriame buvo pripažinta, jog
Lietuvos Respublikos kompensacijų už valstybės išperkamą nekilnojamąjį turtą
dydžio, šaltinių, mokėjimo terminų bei tvarkos, taip pat valstybės garantijų ir
lengvatų, numatytų Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą
atkūrimo įstatyme, įstatymo (2003 m. spalio 14 d. redakcija) 7 straipsnio (2005
m. gruodžio 23 d. redakcija) 4 dalis (2011 m. lapkričio 10 d. redakcija) tiek,
kiek joje nebuvo nustatytas galutinis piniginių kompensacijų už valstybės
išperkamą žemę, kuri nustatytąja tvarka buvo priskirta miestų teritorijoms iki
1995 m. birželio 1 d., kai sprendimas atkurti nuosavybės teises priimtas po
2012 m. sausio 31 d., išmokėjimo terminas, prieštaravo Lietuvos Respublikos
Konstitucijos 23 straipsnio 1, 2 dalims, 128 straipsnio 2 daliai,
konstituciniam teisinės valstybės principui.
Konstitucinis
teismas minėtame nutarime konstatavo, kad įstatymų leidėjas, reguliuodamas
piniginių kompensacijų už valstybės išperkamą žemę, kuri nustatytąja tvarka
buvo priskirta miestų teritorijoms iki 1995 m. birželio 1 d., kai sprendimas
atkurti nuosavybės teises priimtas po 2012 m. sausio 31 d., mokėjimo santykius,
įtvirtino tokį teisinį reguliavimą, kuriuo nenustatė vieno svarbiausių su
šiomis piniginėmis kompensacijomis susijusių elementų galutinio jų išmokėjimo
termino. Konstitucinis teismas nurodė, kad įtvirtinęs tokį minėtą teisinį
reguliavimą, įstatymų leidėjas nesilaikė iš Konstitucijos, inter
alia jos 23 straipsnio 1 ir 2 dalių, 128 straipsnio 2
dalies, konstitucinio teisinės valstybės principo kylančio reikalavimo galutinį
šių piniginių kompensacijų išmokėjimo terminą, kaip vieną svarbiausių su šiomis
piniginėmis kompensacijomis susijusių elementų, nustatyti įstatyme.
Įstatymo
projektu siekiama įgyvendinti Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2013 m.
spalio 10 d. nutarimą, t. y. nustatyti piniginių kompensacijų už valstybės
išperkamą žemę, kuri nustatytąja tvarka buvo priskirta miestų teritorijoms iki
1995 m. birželio 1 d., kai sprendimas atkurti nuosavybės teises priimtas po
2012 m. sausio 31 d., išmokėjimo terminą.)
Pasiūlymų
ir pastabų laukiame iki 2014-06-04
Pasiūlymus ir
pastabas siųskite adresu:
Seimo
posėdžių sekretoriatas
Gedimino pr.
53, LT-01109 Vilnius
El. paštas [email protected]
Faksas (8 5) 239 6279
Teisės aktų projektus ir su jais susijusią medžiagą galite rasti interneto
tinklalapyje adresu www.lrs.lt.
arba gauti Seimo kanceliarijos
Komunikacijos departamento Priėmimo skyriuje (tel. (8 5) 239 6060)