2014 m. 

Žemės įstatymo Nr. I-446 42 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (Nr. XIIP-1858).


 

Kaimo reikalų komitetas svarsto:

 

Žemės įstatymo Nr. I-446 42 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (Nr. XIIP-1858).

 

(Priežastys, paskatinusios rengti Lietuvos Respublikos žemės įstatymo Nr. I-446 42 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (toliau – įstatymo projektas), susijusios su siekiu tikslinti galiojančio Žemės įstatymo 42 straipsnio 2 dalies nuostatas.

 

Siekiant aiškesnio reglamentavimo, siūloma nustatyti, kad žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektai rengiami šiuos projektus organizavusių asmenų lėšomis tiek tuomet, kai šie žemės sklypai yra valstybiniai, tiek tuomet, kai jie nuosavybės teise priklauso savivaldybėms. Be to, tikslinama pati žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų sąvoka.

 

Siūloma įrašyti nuostatą, kad privačių žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektai rengiami žemės sklypų savininkų lėšomis. Ši nuostata nėra nauja, privačių žemės sklypų savininkai už formavimo ir pertvarkymo projektų rengimą iki 2014 m. sausio 1 d. mokėjo pagal Žemės įstatymo     42 straipsnio 2 dalį, kurioje buvo nustatyta, kad žemės sklypų pertvarkymo projektai rengiami projektą organizavusių asmenų lėšomis. Žemės įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje buvo įvardyta, kas galėjo būti šių projektų organizatoriai, t. y. privačios žemės sklypų savininkai, Nacionalinė žemės tarnyba, kai formuojami ir pertvarkomi valstybinės žemės sklypai, o savivaldybei nuosavybės teise priklausančių žemės sklypų – savivaldybės taryba ar jos įgaliotas savivaldybės administracijos direktorius. Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 2, 9, 10, 12, 13, 15, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 32, 33, 37, 38, 39, 40, 41, 45, 46, 47, 48, 49, 51, 52 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo (įsigaliojo 2014 m. sausio 1 d.) 22 straipsnyje, kuriuo buvo pakeistas Žemės įstatymo 40 straipsnis, buvo įtvirtinta, kad žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų rengimą organizuoja tik savivaldybių administracijos ir Nacionalinė žemės tarnyba. Taigi tarp žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų rengimo organizatorių neliko privačios žemės sklypų savininkų, o tai reikštų, kad nuo       2014 m. sausio 1 d. privačių žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų rengimo išlaidas turėtų dengti arba savivaldybių administracijos, arba Nacionalinė žemės tarnyba. Tokia situacija būtų nesuderintina su Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 8 straipsnyje įtvirtintais valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo principais, pvz., šio įstatymo 8 straipsnio 3 punkte nustatyta, kad valstybės ir savivaldybių turtas turi būti valdomas, naudojamas ir juo disponuojama vadovaujantis, be kita ko, racionalumo principu, reiškiančiu, kad valstybės ir savivaldybių turtas turi būti tausojamas, nešvaistomas ir racionaliai tvarkomas.

 

Šio įstatymo projekto uždavinys – pasiūlytomis nuostatomis, išspręsti susidariusią ydingą situaciją, kai valstybė privalėtų apmokėti privačių žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų rengimo išlaidas.)

 

 

 

 

 

 

           

 

Pasiūlymų ir pastabų laukiame iki  2014-07-09

 

 

 

 

Pasiūlymus ir pastabas siųskite adresu:

 

Seimo posėdžių sekretoriatas

Lietuvos Respublikos Seimas

Gedimino pr. 53, LT-01109 Vilnius

El. paštas [email protected]

Faksas (8 5) 239 6279

Teisės aktų projektus ir su jais susijusią medžiagą galite rasti interneto tinklalapyje adresu www.lrs.lt. arba gauti Seimo kanceliarijos Komunikacijos departamento Priėmimo skyriuje (tel. (8 5) 239 6060)


Naujausi pakeitimai - 2014-06-30
Gintarė Rimeisienė




© Seimo kanceliarija

https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_d=149152&p_k=1&p_r=20128