Kaimo reikalų komitetas svarsto:
Žemės įstatymo Nr. I-446 42 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą
(Nr. XIIP-1858).
(Priežastys,
paskatinusios rengti Lietuvos Respublikos žemės įstatymo Nr. I-446 42
straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (toliau įstatymo projektas),
susijusios su siekiu tikslinti galiojančio Žemės įstatymo 42 straipsnio 2
dalies nuostatas.
Siekiant
aiškesnio reglamentavimo, siūloma nustatyti, kad žemės sklypų formavimo ir
pertvarkymo projektai rengiami šiuos projektus organizavusių asmenų lėšomis
tiek tuomet, kai šie žemės sklypai yra valstybiniai, tiek tuomet, kai jie
nuosavybės teise priklauso savivaldybėms. Be to, tikslinama pati žemės sklypų
formavimo ir pertvarkymo projektų sąvoka.
Siūloma
įrašyti nuostatą, kad privačių žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektai
rengiami žemės sklypų savininkų lėšomis. Ši nuostata nėra nauja, privačių žemės
sklypų savininkai už formavimo ir pertvarkymo projektų rengimą iki 2014 m.
sausio 1 d. mokėjo pagal Žemės įstatymo
42 straipsnio 2 dalį, kurioje buvo nustatyta, kad žemės sklypų
pertvarkymo projektai rengiami projektą organizavusių asmenų lėšomis. Žemės
įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje buvo įvardyta, kas galėjo būti šių projektų
organizatoriai, t. y. privačios žemės sklypų savininkai, Nacionalinė žemės
tarnyba, kai formuojami ir pertvarkomi valstybinės žemės sklypai, o
savivaldybei nuosavybės teise priklausančių žemės sklypų savivaldybės taryba
ar jos įgaliotas savivaldybės administracijos direktorius. Lietuvos Respublikos
žemės įstatymo 2, 9, 10, 12, 13, 15, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30,
32, 33, 37, 38, 39, 40, 41, 45, 46, 47, 48, 49, 51, 52 straipsnių pakeitimo ir
papildymo įstatymo (įsigaliojo 2014 m. sausio 1 d.) 22 straipsnyje, kuriuo buvo
pakeistas Žemės įstatymo 40 straipsnis, buvo įtvirtinta, kad žemės sklypų
formavimo ir pertvarkymo projektų rengimą organizuoja tik savivaldybių
administracijos ir Nacionalinė žemės tarnyba. Taigi tarp žemės sklypų formavimo
ir pertvarkymo projektų rengimo organizatorių neliko privačios žemės sklypų
savininkų, o tai reikštų, kad nuo
2014 m. sausio 1 d. privačių žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo
projektų rengimo išlaidas turėtų dengti arba savivaldybių administracijos, arba
Nacionalinė žemės tarnyba. Tokia situacija būtų nesuderintina su Lietuvos
Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo
juo įstatymo 8 straipsnyje įtvirtintais valstybės ir savivaldybių turto
valdymo, naudojimo ir disponavimo juo principais, pvz., šio įstatymo 8
straipsnio 3 punkte nustatyta, kad valstybės ir savivaldybių turtas turi būti
valdomas, naudojamas ir juo disponuojama vadovaujantis, be kita ko, racionalumo
principu, reiškiančiu, kad valstybės ir savivaldybių turtas turi būti
tausojamas, nešvaistomas ir racionaliai tvarkomas.
Šio
įstatymo projekto uždavinys pasiūlytomis nuostatomis, išspręsti susidariusią
ydingą situaciją, kai valstybė privalėtų apmokėti privačių žemės sklypų
formavimo ir pertvarkymo projektų rengimo išlaidas.)
Pasiūlymų
ir pastabų laukiame iki 2014-07-09
Pasiūlymus ir
pastabas siųskite adresu:
Seimo
posėdžių sekretoriatas
Gedimino pr.
53, LT-01109 Vilnius
El. paštas [email protected]
Faksas (8 5) 239 6279
Teisės aktų projektus ir su jais susijusią medžiagą galite rasti interneto
tinklalapyje adresu www.lrs.lt.
arba gauti Seimo kanceliarijos
Komunikacijos departamento Priėmimo skyriuje (tel. (8 5) 239 6060)