2004 metų ataskaitos 

Prokuratūros veiklos iki 2010 metų strateginis planas


 

Lietuvos respublikos

prokuratūros veiklos iki 2010 metų strateginis planas

 

 

Misija

 

Prokuratūra yra valstybės institucija, vykdanti Konstitucijoje ir Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatytas funkcijas.

 

Prokuratūra, atsižvelgdama į asmens, visuomenės, valstybės teises ir teisingumo sistemos veiksmingumą, užtikrina teisėtumą ir padeda teismams vykdyti teisingumą.

Vizija

 

Prokuratūra – savarankiška ir nepriklausoma institucija. Vykdydama veiklą, prokuratūra taiko aukštus reikalavimus profesinės veiklos kokybei ir veiksmingumui.

 

Prokuratūra, aktyviai įgyvendindama savo tikslus, kartu su kitomis institucijomis gina, saugo teisinės valstybės principus ir siekia tokių vertybių:

·        pagarbos asmens teisėms;

·        objektyvumo ir skaidrumo;

·        baudžiamojo proceso ekonomiškumo;

·        atskaitomybės ir patikimumo;

·        atvirumo ir bendradarbiavimo.

 

Prioritetai

Prokuratūra numato prioritetus ir bendruosius tikslus tokiose svarbiausiose srityse:

·        prokuratūros veiklos organizavimas;

·        prokurorai ir prokuratūros personalas;

·        proceso veikla ir rezultatai;

·        veiksminga prokuratūros informacinė sistema;

·        viešieji ryšiai;

·        dalyvavimas teisėkūroje;

·        integracija į Europos Sąjungą ir tarptautinis bendradarbiavimas.

 

 

 

 

 

 

Prioritetai

Tikslai

Uždaviniai

Veiklos kryptys

 

1.

 

Prokuratūros veiklos organizavi-

mas

 

Veiksmingai ir lanksčiai veikianti institucija

 

1.      Prokuratūra užtikrina visos institucijos veiklos lankstumą ir laikosi nustatytų veiklos procedūrų.

 

Kiekvienais metais nustatyti prokuratūros veiklos prioritetus pagal nusikalstamas veikas.

 

Sukurti ir įdiegti Prokuratūros veiklos monitoringo sistemą.

Tuo tikslu nustatyti:

·veiklos kryptis,

·struktūrą ir kompetenciją,

·procedūros taisykles.

 

Įsteigti vidaus audito tarnybą.

 

Parengti lėšų racionalaus naudojimo Prokuratūros įstatymo nustatytoms funkcijoms ir veiklai įgyvendinti projektą.

 

 

2.      Prokuratūra palaipsniui įdiegia tikslinį veiklos valdymą.

 

Restruktūrizuoti prokuratūrą atsižvelgiant į įstatymo nustatytas naujas funkcijas. Tuo tikslu suformuoti:

1) apygardos prokuratūrose:

·  tarptautinės teisinės pagalbos baudžiamosiose bylose teikimo struktūrą,

·  viešojo intereso gynimo struktūra;

2) Generalinėje prokuratūroje – Valdymo departamentą.

 

Įdiegti Generalinės prokuratūros ir teritorinių prokuratūrų prokurorų veiklos planavimo vieneriems metams modelį.

 

 

3.      Prokuratūra nustato Generalinės prokuratūros ir teritorinių prokuratūrų veiklos balansą, tikslus, parengia veiklos planą ir paskirsto lėšas.

 

Perskirstyti apygardos prokuratūros ir apylinkių prokuratūrų kompetenciją ir funkcijas.

 

Įgyvendinant Prokuratūros veiklos monitoringą:

·parengti Generalinės prokuratūros, jos struktūrinių padalinių ir teritorinių prokuratūrų veiklos vertinimo kriterijus,

·kasmet rengti palyginamąsias prokuratūros veiklos ataskaitas ir numatyti sprendimus veiklos kokybei gerinti.

 

4.      Prokuratūra, taikydama aukštus reikalavimus kvalifikacijai ir gerindama darbo aplinką, skatina veiklos spartumą ir produktyvumą.

Suformuoti naujoms prokuratūros funkcijoms vykdyti reikiamą prokuratūros personalą (santykiu 1 prokuroras : 1 prokuratūros darbuotojas).

 

Parengti prokuratūros veiklos dokumentus, siekiant sudaryti sąlygas ir nustatyti skatinimo kriterijus savarankiškam prokurorų kvalifikacijos kėlimui.

 

Parengti prokurorų vykdomos proceso veiklos vertinimo kriterijus ir kontrolės sistemą.

 

5.      Prokuratūra nustato Generalinės prokuratūros ir teritorinių prokuratūrų sąveiką, kuria tvirtus bendradarbiavimo ryšius su kitomis institucijomis (gero bendradarbiavimo dvasia).

 

Nustatyti patikimą svarbių duomenų perdavimo kelią iš Generalinės prokuratūros į teritorines prokuratūras ir atvirkščiai.

 

Nustatyti, kad Generalinės prokuratūros struktūrinių padalinių ir teritorinių prokuratūrų vyriausieji prokurorai, veiktų prokuratūros, kaip vieningos institucijos, vardu.

 

Stiprinti neformalų bendravimo ir bendradarbiavimo su ikiteisminio tyrimo įstaigomis, teismais, advokatai.

 

 

 

2.

 

Prokurorai ir prokuratūros personalas

 

Patrauklios tarnybos prokuratūroje sąlygos

 

1.    Prokuratūra nustato prokurorų ir prokuratūros personalo atrankos, mokymo ir kvalifikacijos kėlimo politiką.

 

 

Sukurti prokuratūros mokymo sistemą.

 

Parengti mokymo planus:

·  prokurorų mokymo,

·  prokurorų kvalifikacijos kėlimo,

·  prokuratūros personalo kvalifikacijos kėlimo.

 

Įsteigti teisėjų ir prokurorų mokymo centrą.

 

Tobulinti prokurorų ir prokuratūros personalo kompiuterinį raštingumą (ECDL pažymėjimas).

 

 

2.    Prokuratūra, nustatydama geras tarnybos sąlygas ir patrauklų darbo užmokestį, siekia užtikrinti prokuroro priėmimo į tarnybą ir jo tarnybos veiksmingumą.

 

Visiems prokurorams sukurti tinkamas darbo sąlygas.

 

Įstatymu įtvirtinti ne didesnį kaip 5 proc. prokuroro ir teisėjo darbo užmokesčio dydžio skirtumą.

 

Įgyvendinti Prokuratūros įstatymo normas dėl prokurorų sveikatos apsaugos tarnyboje ir baigus ją.

 

Suformuoti prokurorų stažuotojų mokymo sistemą, kurią sudarytų:

·  teorinis mokymas,

·  individuali stažuotės programa,

·  pagrindinė teisinė literatūra.

 

 

3.    Prokuratūra, tirdama, kaip prokurorai ir prokuratūros personalas vertina darbo sąlygas, skatina jų pasitenkinimą darbu.

 

Sukurti ir įdiegti prokurorų ir prokuratūros valstybės tarnautojų veiklos vertinimo sistemą (vertinamieji pokalbiai kasmet).

 

Suformuoti prokurorų ir prokuratūros personalo skatinimo sistemą.

 

Užtikrinti prokurorų tarnybinės etikos normų laikymąsi.

 

 

4. Prokuratūra vykdo prokurorų ir prokuratūros personalo mokymą ir kvalifikacijos kėlimą. Daugiausia dėmesio skiria aukštesniųjų vadovų ugdymo programoms.

 

Parengti ir įgyvendinti valdymo ir administravimo gebėjimų tobulinimo programą, skirtą vyriausiesiems prokurorams.

 

Parengti ir įgyvendinti veiklos organizavimo ir administravimo gebėjimų tobulinimo programą, skirtą prokurorams.

 

Parengti ir įgyvendinti investicines prokurorų specializacijos tokiose srityse programas:

·  aplinkos apsauga,

·  ES finansinių interesų apsauga,

·  intelektualinė nuosavybė,

·  nepilnamečių justicija.

 

Sudaryti galimybę prokurorams nuosekliai kelti kvalifikaciją ES valstybėse narėse, kviesti ES valstybių narių ekspertus dalyvauti Lietuvos prokurorų rengiamuose mokymuose.

 

 

 

3.

 

Proceso veikla ir rezultatai

 

Greitas ir veiksmingas bylų nagrinėjimas, asmens, visuomenės, valstybės teisių gynimas laikantis ekonomiš-kumo ir teisingumo principų

 

1. Prokuratūra per kaip įmanoma trumpiausią laikotarpį vykdo procesą – išsamiai nagrinėja bylas ir priima pagrįstus sprendimus.

 

 

Sudaryti galimybę prokurorui geranoriškai derinti su teisėju proceso veiksmų atlikimo teisme laiką.

 

Siekti, kad 30% nusikalstamų veikų ikiteisminis tyrimas baigtųsi supaprastinto proceso tvarka.

 

Imtis priemonių, kad sunkių ir labai sunkių nusikaltimų įvykių vietų apžiūrą atliktų Identifikavimo tarnyba.

 

 

 

 

2. Prokuratūra, taikydama aukštus kokybės reikalavimus ir vertindama rezultatus, užtikrina proceso veiklos kontrolę.

 

Padidinti prokuroro veiklos ikiteisminiame tyrime veiksmingumą pagal nustatytus efektyvaus prokuroro darbo kriterijus.

 

Parengti teritorinių prokuratūrų prokurorų faktinių darbo laiko sąnaudų analizės metodiką ir pagal ją kasmet perskirstyti darbo krūvį.

 

Parengti teritorinių prokuratūrų funkcijų, susijusių su baudžiamuoju procesu, patikrinimo metodiką.

 

 

 

3. Prokuratūra, atsižvelgdama į Nepilnamečių justicijos programos prioritetus, siekia užtikrinti asmens, visuomenės, valstybės pažeistų teisių ir teisėtų interesų gynimą.

 

Įgyvendinant Nepilnamečių justicijos programą, parengti specializuotus prokurorus dirbti su nepilnamečiais.

 

Apibendrinti Lietuvos ir kitų ES valstybių juridinio asmens baudžiamosios atsakomybės taikymo praktiką ir parengti metodinę rekomendaciją.

 

Užtikrinti prokuratūros finansines galimybes ginant viešąjį interesą.

 

 

4. Prokuratūra vertina proceso veiklos rezultatus, atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo nustatytus veiklos prioritetus, ir juos įgyvendindama užtikrina bendrąsias proceso dalyvių ir šalių teises.

 

Sukurti veiksmingą ikiteisminio tyrimo įstaigų pareigūnų proceso veiksmų kontrolę.

 

Kiekvienais metais teikti Lietuvos Respublikos Seimui ataskaitą dėl policijos ir ikiteisminio tyrimo įstaigų pareigūnų neteisėtų veiksmų.

 

Kartu su Teisingumo ministerija sukurti veiksmingą Įstatymo ,,Dėl neteisėtais pareigūnų veiksmais padarytos žalos atlyginimo“ normų įgyvendinimo sistemą.

 

Parengti prokurorų mokymo programą, atsižvelgiant į tarptautinių organizacijų rekomendacijas ir Europos Žmogaus Teisių Teismo formuojamą tarptautinę baudžiamųjų bylų praktiką.

 

 

 

4.

 

Veiksminga prokuratūros informacinė sistema

 

Saugus ir paprastas informacijos perdavimas elektroni-nėmis ryšių priemonėmis

 

1. Prokuratūra sukuria informacinę sistemą ir taip sudaro prielaidas Lietuvos teisingumo informacinei sistemai kurti.

 

Sukurti prokuratūros informacinę sistemą ir sudaryti galimybę prokurorams:

·    dirbti su bylomis elektroniniu, nuotoliniu būdu;

·    saugiai ir greitai keistis informacija išoriniu ir vidiniu elektroninio ryšio tinklu;

·    užtikrinti paprastą ir nenutrūkstamą ryšį visomis įmanomomis techninėmis priemonėmis;

·     kitų institucijų duomenų bazėse naudotis teisinės literatūros elektronine versija.

 

Sudaryti galimybę sujungti prokuratūros informacinę sistemą (tarpusavio sutarimu su teismų ir ikiteisminio tyrimo įstaigų informacinėmis sistemomis.

 

 

 

Prokuratūros informacinėje sistemoje įgyvendinti naujausius technologinius sprendimus:

·  apibrėžiamos tipinės procedūros ir sukuriamos modulinės struktūros;

·  sudaroma galimybė patogiai ir paprastai naudotis vienodomis platformomis, gauti greitus atsakymus naudojantis vienodomis sistemomis;

·  užtikrinama paprasta, greita ir saugi duomenų paieška pirminiame šaltinyje.

 

Suformuoti prokuratūros personalą, reikalingą prokuratūros informacinės sistemos veiklai užtikrinti.

 

Parengti ir įgyvendinti trečiojo prokuratūros informacinės sistemos etapo investicinį projektą.

 

 

 

 

5.

 

Viešieji ryšiai

 

Atviras požiūris į visuomenę, žiniasklaidą ir institucijas kuriant prokuratūros įvaizdį

 

1. Prokuratūra nustato viešųjų ryšių politiką, kuri užtikrintų objektyvų ir išsamų visuomenės informavimą, taip pat atvirą bendravimą su ja.

 

Atlikti prokuratūros įvaizdžio auditą.

 

Nustatyti siekiamą prokuratūros įvaizdį ir jį formuoti pagal pasirinktas gaires:

· prokuroro kompetencija nekelia abejonių,

· prokuratūra patikima ir gerai funkcionuojanti institucija.

 

Užtikrinti sociologinių apklausų apie prokuratūros autoritetą visuomenėje objektyvumą ir atskirą reitingavimą.

 

Suformuoti prokuratūros viešųjų ryšių organizavimo struktūrą.

 

 

2. Prokuratūra sukuria ir tobulina interneto svetainę.

 

 

Tobulinti prokuratūros interneto svetainę.

 

3. Prokuratūra įgyvendina visuomenės šviečiamąsias priemones prokuratūros statuso ir veiklos klausimais

 

Sukurti aktyvią informacijos sklaidos sistemą apie prokuratūros tikslus, veiklą, rezultatus, užtikrinti prokuratūros atvirumą ir skaidrumą, stiprinti visuomenės pasitikėjimą.

 

Teikti apskričių viršininkų ir savivaldybių institucijoms informaciją apie teritorinių prokuratūrų veiklą (kasmet).

 

Parengti paskaitų ciklą apie prokuroro statusą ir užduotis mokykloms ir ikimokyklinėms įstaigoms.

 

 

6.

 

Dalyvavimas teisėkūroje

 

Aktyvus dalyvavimas kuriant naujus teisės aktus

 

1. Prokuratūra aktyviai dalyvauja:

· kuriant naujus įstatymus;

· įgyvendinant įstatymus;

· stebint ir analizuojant įstatymų poveikį

 

Užtikrinti prokurorų dalyvavimą kuriant nacionalinės teisės sistemą, atitinkančią teisinės valstybės sampratą ir ES teisinę patirtį.

 

Parengti prokurorų ir ikiteisminio tyrimo įstaigų pareigūnų baudžiamojo ir civilinio proceso veiklos praktikos formavimo sistemą.

 

Išanalizuoti ir apibendrinti, kaip įgyvendinamos generalinio prokuroro įsakymais patvirtintos rekomendacijos dėl proceso veiklos, ir kodifikuoti jų pataisas.

 

Išanalizuoti ir apibendrinti, kaip taikomos baudžiamojo proceso įstatymų normos, parengti metodinių rekomendacijų sąvadą.

 

Suformuoti Generalinėje prokuratūroje darbo grupę teisės norminių aktų projektams, išvadoms ir pasiūlymams rengti.

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

Integracija į Europos Sąjungą ir tarptautinis bendradar-biavimas

 

Dvišalio ir daugiašalio bendradar-biavimo stiprinimas

 

1. Prokuratūra numato plėtoti:

·  veiklą Eurojuste, Europos teisminiame tinkle (EJN) ir kitose panašiose institucijose,

·  nuolatinius ryšius su Europolu, OLAF,

·  tolesnį ES teisyno (Acquis) įgyvendinimą,

·  tarptautinį bendradarbiavimą baudžiamosiose bylose,

·  bendradarbiavimą su Baltijos jūros regiono šalių teisėsaugos institucijomis,

·  ryšius su Tarptautine prokurorų asociacija,

·  dalyvavimą tarptautiniuose daugiašaliuose ir dvišaliuose projektuose.

 

Įvertinti prokuratūros bendradarbiavimo su ES kompetentingomis institucijomis patirtį ir teikti pasiūlymus dėl organizacinių ryšių bei Lietuvos teisės aktų tobulinimo.

 

Aktyviai dalyvauti Europos Bendrijų programose, skirtose ES valstybėms narėms.

 

Parengti įstatymų ir teisės norminių aktų projektus, kurie įtvirtintų prokurorų dalyvavimą tarptautiniuose paramos trečiosioms šalims projektuose.

 

Sukurti specialias prokurorų ir prokuratūros personalo mokymo programas, kurios padėtų tobulinti užsienio kalbų įgūdžius bei gerinti žinių apie Europos ir tarptautinės teisės taikymą.

]

Formuoti Lietuvos prokuratūros ir ES valstybių narių prokuratūrų dvišalį ir daugiašalį bendradarbiavimą.

 

 

 

 

 

RengĖ:

Generalinė prokuratūra,

Valdymo kontrolės ir analizės skyrius

Virginijus Sabutis, 2 66 23 02, el.p.: [email protected]


Naujausi pakeitimai - 2005-03-14
Žydrė Butkevičienė




© Seimo kanceliarija

https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_d=40380&p_k=1&p_r=3372