Prokuratūros veiklos iki 2010 metų strateginis planas

Lietuvos respublikos
prokuratūros veiklos
iki 2010 metų strateginis planas
Misija
Prokuratūra yra
valstybės institucija, vykdanti Konstitucijoje ir Lietuvos Respublikos
įstatymuose nustatytas funkcijas.
Prokuratūra, atsižvelgdama į asmens,
visuomenės, valstybės teises ir teisingumo sistemos veiksmingumą, užtikrina
teisėtumą ir padeda teismams vykdyti teisingumą.
Vizija
Prokuratūra
savarankiška ir nepriklausoma institucija. Vykdydama veiklą, prokuratūra taiko
aukštus reikalavimus profesinės veiklos kokybei ir veiksmingumui.
Prokuratūra, aktyviai įgyvendindama savo
tikslus, kartu su kitomis institucijomis gina, saugo teisinės valstybės
principus ir siekia tokių vertybių:
·
pagarbos asmens teisėms;
·
objektyvumo ir skaidrumo;
·
baudžiamojo proceso ekonomiškumo;
·
atskaitomybės ir patikimumo;
·
atvirumo ir bendradarbiavimo.
Prioritetai
Prokuratūra numato
prioritetus ir bendruosius tikslus tokiose svarbiausiose srityse:
·
prokuratūros veiklos organizavimas;
·
prokurorai ir prokuratūros personalas;
·
proceso veikla ir rezultatai;
·
veiksminga prokuratūros informacinė
sistema;
·
viešieji ryšiai;
·
dalyvavimas teisėkūroje;
·
integracija į Europos Sąjungą ir
tarptautinis bendradarbiavimas.
|
Prioritetai
|
|
Uždaviniai
|
Veiklos
kryptys
|
1.
|
Prokuratūros veiklos organizavi-
mas
|
Veiksmingai ir lanksčiai veikianti institucija
|
1.
Prokuratūra užtikrina visos
institucijos veiklos lankstumą ir laikosi nustatytų veiklos procedūrų.
|
Kiekvienais
metais nustatyti prokuratūros veiklos prioritetus pagal nusikalstamas veikas.
Sukurti ir įdiegti
Prokuratūros veiklos monitoringo sistemą.
Tuo tikslu
nustatyti:
·veiklos
kryptis,
·struktūrą
ir kompetenciją,
·procedūros
taisykles.
Įsteigti vidaus
audito tarnybą.
Parengti lėšų
racionalaus naudojimo Prokuratūros įstatymo nustatytoms funkcijoms ir veiklai
įgyvendinti projektą.
|
2.
Prokuratūra palaipsniui įdiegia
tikslinį veiklos valdymą.
|
Restruktūrizuoti prokuratūrą atsižvelgiant į
įstatymo nustatytas naujas funkcijas. Tuo tikslu suformuoti:
1) apygardos prokuratūrose:
·
tarptautinės teisinės pagalbos baudžiamosiose bylose
teikimo struktūrą,
·
viešojo intereso gynimo struktūra;
2)
Generalinėje prokuratūroje Valdymo departamentą.
Įdiegti Generalinės prokuratūros ir teritorinių
prokuratūrų prokurorų veiklos planavimo vieneriems metams modelį.
|
3.
Prokuratūra nustato Generalinės
prokuratūros ir teritorinių prokuratūrų veiklos balansą, tikslus, parengia
veiklos planą ir paskirsto lėšas.
|
Perskirstyti
apygardos prokuratūros ir apylinkių prokuratūrų kompetenciją ir funkcijas.
Įgyvendinant
Prokuratūros veiklos monitoringą:
·parengti
Generalinės prokuratūros, jos struktūrinių padalinių ir teritorinių
prokuratūrų veiklos vertinimo kriterijus,
·kasmet
rengti palyginamąsias prokuratūros veiklos ataskaitas ir numatyti sprendimus
veiklos kokybei gerinti.
|
4.
Prokuratūra, taikydama aukštus
reikalavimus kvalifikacijai ir gerindama darbo aplinką, skatina veiklos
spartumą ir produktyvumą.
|
Suformuoti naujoms
prokuratūros funkcijoms vykdyti reikiamą prokuratūros personalą (santykiu 1
prokuroras : 1 prokuratūros darbuotojas).
Parengti
prokuratūros veiklos dokumentus, siekiant sudaryti sąlygas ir nustatyti
skatinimo kriterijus savarankiškam prokurorų kvalifikacijos kėlimui.
Parengti prokurorų
vykdomos proceso veiklos vertinimo kriterijus ir kontrolės sistemą.
|
5.
Prokuratūra nustato Generalinės
prokuratūros ir teritorinių prokuratūrų sąveiką, kuria tvirtus
bendradarbiavimo ryšius su kitomis institucijomis (gero bendradarbiavimo
dvasia).
|
Nustatyti patikimą
svarbių duomenų perdavimo kelią iš Generalinės prokuratūros į teritorines
prokuratūras ir atvirkščiai.
Nustatyti, kad
Generalinės prokuratūros struktūrinių padalinių ir teritorinių prokuratūrų
vyriausieji prokurorai, veiktų prokuratūros, kaip vieningos institucijos,
vardu.
Stiprinti
neformalų bendravimo ir bendradarbiavimo su ikiteisminio tyrimo įstaigomis,
teismais, advokatai.
|
2.
|
Prokurorai ir prokuratūros personalas
|
Patrauklios tarnybos prokuratūroje
sąlygos
|
1. Prokuratūra nustato prokurorų ir prokuratūros personalo atrankos,
mokymo ir kvalifikacijos kėlimo politiką.
|
Sukurti
prokuratūros mokymo sistemą.
Parengti
mokymo planus:
·
prokurorų mokymo,
·
prokurorų kvalifikacijos kėlimo,
·
prokuratūros personalo kvalifikacijos
kėlimo.
Įsteigti
teisėjų ir prokurorų mokymo centrą.
Tobulinti
prokurorų ir prokuratūros personalo kompiuterinį raštingumą (ECDL
pažymėjimas).
|
2. Prokuratūra, nustatydama geras tarnybos sąlygas ir patrauklų darbo
užmokestį, siekia užtikrinti prokuroro priėmimo į tarnybą ir jo tarnybos
veiksmingumą.
|
Visiems
prokurorams sukurti tinkamas darbo sąlygas.
Įstatymu įtvirtinti ne didesnį kaip 5 proc. prokuroro ir
teisėjo darbo užmokesčio dydžio skirtumą.
Įgyvendinti
Prokuratūros įstatymo normas dėl prokurorų sveikatos apsaugos tarnyboje ir
baigus ją.
Suformuoti
prokurorų stažuotojų mokymo sistemą, kurią sudarytų:
·
teorinis mokymas,
·
individuali stažuotės programa,
·
pagrindinė teisinė literatūra.
|
3. Prokuratūra,
tirdama, kaip prokurorai ir prokuratūros personalas vertina darbo sąlygas,
skatina jų pasitenkinimą darbu.
|
Sukurti ir įdiegti
prokurorų ir prokuratūros valstybės tarnautojų veiklos vertinimo sistemą
(vertinamieji pokalbiai kasmet).
Suformuoti prokurorų
ir prokuratūros personalo skatinimo sistemą.
Užtikrinti prokurorų
tarnybinės etikos normų laikymąsi.
|
4. Prokuratūra vykdo prokurorų ir prokuratūros personalo mokymą ir
kvalifikacijos kėlimą. Daugiausia dėmesio skiria aukštesniųjų vadovų ugdymo
programoms.
|
Parengti
ir įgyvendinti valdymo ir administravimo gebėjimų tobulinimo programą, skirtą
vyriausiesiems prokurorams.
Parengti
ir įgyvendinti veiklos organizavimo ir administravimo gebėjimų tobulinimo
programą, skirtą prokurorams.
Parengti ir įgyvendinti investicines prokurorų specializacijos
tokiose srityse programas:
·
aplinkos apsauga,
·
ES finansinių interesų apsauga,
·
intelektualinė nuosavybė,
·
nepilnamečių justicija.
Sudaryti galimybę prokurorams nuosekliai kelti kvalifikaciją ES
valstybėse narėse, kviesti ES valstybių narių ekspertus dalyvauti Lietuvos
prokurorų rengiamuose mokymuose.
|
3.
|
Proceso veikla ir rezultatai
|
Greitas ir
veiksmingas bylų nagrinėjimas, asmens, visuomenės, valstybės teisių gynimas
laikantis ekonomiš-kumo ir teisingumo principų
|
1. Prokuratūra per kaip įmanoma trumpiausią
laikotarpį vykdo procesą išsamiai nagrinėja bylas ir priima pagrįstus
sprendimus.
|
Sudaryti galimybę prokurorui geranoriškai
derinti su teisėju proceso veiksmų atlikimo teisme laiką.
Siekti, kad 30% nusikalstamų veikų
ikiteisminis tyrimas baigtųsi supaprastinto proceso tvarka.
Imtis priemonių, kad sunkių ir labai sunkių
nusikaltimų įvykių vietų apžiūrą atliktų Identifikavimo tarnyba.
|
2. Prokuratūra, taikydama aukštus kokybės
reikalavimus ir vertindama rezultatus, užtikrina proceso veiklos kontrolę.
|
Padidinti prokuroro veiklos ikiteisminiame
tyrime veiksmingumą pagal nustatytus efektyvaus prokuroro darbo kriterijus.
Parengti
teritorinių prokuratūrų prokurorų faktinių darbo laiko sąnaudų analizės
metodiką ir pagal ją kasmet perskirstyti darbo krūvį.
Parengti teritorinių prokuratūrų funkcijų,
susijusių su baudžiamuoju procesu, patikrinimo metodiką.
|
3. Prokuratūra, atsižvelgdama į Nepilnamečių
justicijos programos prioritetus, siekia užtikrinti asmens, visuomenės,
valstybės pažeistų teisių ir teisėtų interesų gynimą.
|
Įgyvendinant Nepilnamečių justicijos
programą, parengti specializuotus prokurorus dirbti su nepilnamečiais.
Apibendrinti Lietuvos ir kitų ES valstybių
juridinio asmens baudžiamosios atsakomybės taikymo praktiką ir parengti
metodinę rekomendaciją.
Užtikrinti prokuratūros finansines galimybes
ginant viešąjį interesą.
|
4. Prokuratūra vertina proceso
veiklos rezultatus, atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo nustatytus
veiklos prioritetus, ir juos įgyvendindama užtikrina bendrąsias proceso
dalyvių ir šalių teises.
|
Sukurti veiksmingą ikiteisminio tyrimo įstaigų
pareigūnų proceso veiksmų kontrolę.
Kiekvienais
metais teikti Lietuvos Respublikos Seimui ataskaitą dėl policijos ir
ikiteisminio tyrimo įstaigų pareigūnų neteisėtų veiksmų.
Kartu su Teisingumo ministerija sukurti veiksmingą Įstatymo ,,Dėl neteisėtais
pareigūnų veiksmais padarytos žalos atlyginimo normų įgyvendinimo sistemą.
Parengti prokurorų mokymo programą,
atsižvelgiant į tarptautinių organizacijų rekomendacijas ir Europos Žmogaus
Teisių Teismo formuojamą tarptautinę baudžiamųjų bylų praktiką.
|
4.
|
Veiksminga
prokuratūros informacinė sistema
|
Saugus ir paprastas informacijos perdavimas
elektroni-nėmis ryšių priemonėmis
|
1. Prokuratūra
sukuria informacinę sistemą ir taip sudaro prielaidas Lietuvos teisingumo
informacinei sistemai kurti.
|
Sukurti
prokuratūros informacinę sistemą ir sudaryti galimybę prokurorams:
· dirbti su
bylomis elektroniniu, nuotoliniu būdu;
· saugiai ir
greitai keistis informacija išoriniu ir vidiniu elektroninio ryšio tinklu;
· užtikrinti
paprastą ir nenutrūkstamą ryšį visomis įmanomomis techninėmis priemonėmis;
· kitų institucijų duomenų bazėse naudotis
teisinės literatūros elektronine versija.
Sudaryti galimybę sujungti prokuratūros informacinę
sistemą (tarpusavio sutarimu su teismų ir ikiteisminio tyrimo įstaigų
informacinėmis sistemomis.
Prokuratūros informacinėje sistemoje įgyvendinti
naujausius technologinius sprendimus:
·
apibrėžiamos tipinės procedūros ir
sukuriamos modulinės struktūros;
·
sudaroma galimybė patogiai ir paprastai
naudotis vienodomis platformomis, gauti greitus atsakymus naudojantis
vienodomis sistemomis;
·
užtikrinama paprasta, greita ir saugi
duomenų paieška pirminiame šaltinyje.
Suformuoti
prokuratūros personalą, reikalingą prokuratūros informacinės sistemos veiklai
užtikrinti.
Parengti ir įgyvendinti trečiojo prokuratūros
informacinės sistemos etapo investicinį projektą.
|
5.
|
Viešieji ryšiai
|
Atviras požiūris į visuomenę, žiniasklaidą
ir institucijas kuriant prokuratūros įvaizdį
|
1. Prokuratūra
nustato viešųjų ryšių politiką, kuri užtikrintų objektyvų ir išsamų
visuomenės informavimą, taip pat atvirą bendravimą su ja.
|
Atlikti
prokuratūros įvaizdžio auditą.
Nustatyti siekiamą prokuratūros
įvaizdį ir jį formuoti pagal pasirinktas gaires:
· prokuroro
kompetencija nekelia abejonių,
· prokuratūra
patikima ir gerai funkcionuojanti institucija.
Užtikrinti sociologinių apklausų apie prokuratūros
autoritetą visuomenėje objektyvumą ir atskirą reitingavimą.
Suformuoti prokuratūros viešųjų ryšių organizavimo
struktūrą.
|
2. Prokuratūra
sukuria ir tobulina interneto svetainę.
|
Tobulinti
prokuratūros interneto svetainę.
|
3. Prokuratūra
įgyvendina visuomenės šviečiamąsias priemones prokuratūros statuso ir veiklos
klausimais
|
Sukurti aktyvią
informacijos sklaidos sistemą apie prokuratūros tikslus, veiklą, rezultatus,
užtikrinti prokuratūros atvirumą ir skaidrumą, stiprinti visuomenės
pasitikėjimą.
Teikti apskričių viršininkų ir savivaldybių
institucijoms informaciją apie teritorinių prokuratūrų veiklą (kasmet).
Parengti paskaitų ciklą apie prokuroro statusą ir
užduotis mokykloms ir ikimokyklinėms įstaigoms.
|
6.
|
Dalyvavimas teisėkūroje
|
Aktyvus dalyvavimas kuriant naujus
teisės aktus
|
1. Prokuratūra aktyviai dalyvauja:
· kuriant naujus įstatymus;
· įgyvendinant įstatymus;
· stebint ir analizuojant įstatymų poveikį
|
Užtikrinti
prokurorų dalyvavimą kuriant nacionalinės teisės sistemą, atitinkančią
teisinės valstybės sampratą ir ES teisinę patirtį.
Parengti
prokurorų ir ikiteisminio tyrimo įstaigų pareigūnų baudžiamojo ir civilinio
proceso veiklos praktikos formavimo sistemą.
Išanalizuoti
ir apibendrinti, kaip įgyvendinamos generalinio prokuroro įsakymais
patvirtintos rekomendacijos dėl proceso veiklos, ir kodifikuoti jų pataisas.
Išanalizuoti ir apibendrinti, kaip taikomos
baudžiamojo proceso įstatymų normos, parengti metodinių rekomendacijų sąvadą.
Suformuoti
Generalinėje prokuratūroje darbo grupę teisės norminių aktų projektams,
išvadoms ir pasiūlymams rengti.
|
7.
|
Integracija į Europos Sąjungą ir
tarptautinis bendradar-biavimas
|
Dvišalio ir daugiašalio
bendradar-biavimo stiprinimas
|
1.
Prokuratūra numato plėtoti:
· veiklą
Eurojuste, Europos teisminiame tinkle (EJN) ir kitose panašiose
institucijose,
·
nuolatinius ryšius su Europolu, OLAF,
· tolesnį ES
teisyno (Acquis) įgyvendinimą,
· tarptautinį
bendradarbiavimą baudžiamosiose bylose,
·
bendradarbiavimą su Baltijos jūros
regiono šalių teisėsaugos institucijomis,
·
ryšius su Tarptautine prokurorų
asociacija,
·
dalyvavimą tarptautiniuose
daugiašaliuose ir dvišaliuose projektuose.
|
Įvertinti
prokuratūros bendradarbiavimo su ES kompetentingomis institucijomis patirtį ir teikti pasiūlymus dėl organizacinių
ryšių bei Lietuvos teisės aktų tobulinimo.
Aktyviai
dalyvauti Europos Bendrijų programose, skirtose ES valstybėms narėms.
Parengti
įstatymų ir teisės norminių aktų projektus, kurie įtvirtintų prokurorų
dalyvavimą tarptautiniuose paramos trečiosioms šalims projektuose.
Sukurti
specialias prokurorų ir prokuratūros personalo mokymo programas, kurios
padėtų tobulinti užsienio kalbų įgūdžius bei gerinti žinių apie Europos ir
tarptautinės teisės taikymą.
]
Formuoti
Lietuvos prokuratūros ir ES valstybių narių prokuratūrų dvišalį ir daugiašalį
bendradarbiavimą.
|
|