|
| Visuomenės plėtros, reprodukcinės sveikatos ir teisių parlamentinė grupė | |
PRIEMONĖ PASAULIO ŽMONIŲ SVEIKATAI STIPRINTI
PRIEMONĖ PASAULIO ŽMONIŲ SVEIKATAI STIPRINTI
Pilnas finansavimas
Tvirtos
sistemos
Geros
pasinaudojimo galimybės
KĄ ES TURI NUVEIKTI
siekiant tūkstantmečio plėtros tikslų sveikatos apsaugos srityje iki 2015
m.
Priemonė pasaulio žmonių sveikatai stiprinti atsirado 2006 m. spalio mėnesį, suburdama
sveikatos apsaugos ir plėtros srityje Briuselyje ir kai kuriose ES valstybėse
narėse - Prancūzijoje, Vokietijoje, Italijoje, Ispanijoje ir Jungtinėje
Karalystėje veikiančias nevyriausybines organizacijas. Priemone pasaulio
žmonių sveikatai stiprinti Europa kviečiama imtis neatidėliotinų veiksmų,
siekiant sudaryti sąlygas besivystančioms
šalims iki 2015 m. įgyvendinti Tūkstantmečio plėtros tikslus (TPT). Jos
tikslas stebėti , kokį poveikį
Europos šalių vyriausybių ir institucijų veiksmai ir politika daro
besivystančiųjų šalių žmonių sveikatai bei padaryti įtaką sprendimų priėmėjams,
kad jie geriau dirbtų savo darbą.
Šios veiksmų gairės nubrėžia, ką ES ir jos
institucijos žada nuveikti, siekiant paremti pilną finansavimą, tvirtų sistemų
sukūrimą ir gerų galimybių pasinaudoti sveikatos priežiūros paslaugomis
užtikrinimą, įskaitant konkrečius įsipareigojimus, susijusius su 4-uoju, 5-uoju
ir 6-uoju TPT. Gairėse pateikiamos
rekomendacijos Europos Komisijai, Europos Parlamentui, Europos Vadovų Tarybai
ir ES valstybėms narėms, kokių konkrečių veiksmų šios turėtų imtis.
Šį dokumentą 2010 m. vasario mėnesį parengė Priemonės
pasaulio žmonių sveikatai stiprinti Briuselio partneriai (Europos
Visuomenės sveikatos aljansas, STOP AIDS
aljansas ir Plan International),
pasinaudodami Priemonės pasaulio žmonių sveikatai stiprinti partnerių
atliktais tyrimais ir bendradarbiaudami su Anne van Lancker.
ĮŽANGA
2000 m. pasaulio šalių vyriausybės, įskaitant ES,
įsipareigojo siekti Tūkstantmečio plėtros tikslų (TPT) ir įdiegti globalinę
stebėsenos sistemą, kuri padės įvertinti pasiektą pažangą skurdo ir
nepritekliaus mažinimo srityje.
Tarp šių
tikslų - įsipareigojimas iki 2015 m. sumažinti vaikų mirtingumą (4-asis TPT),
gerinti gimdyvių sveikatą (5-asis TPT) ir kovoti su ŽIV/AIDS, maliarija,
tuberkulioze bei kitomis ligomis (6-asis TPT).
Nors pažanga
pasiekta, ji yra nevienoda atskirose šalyse, o iki 2015 m. yra telikę
tik penkeri metai. Daugelyje šalių su trimis TPT susijusi sveikatos apsaugos
padėtis yra labai prasta, ir tai neproporcingai veikia pažeidžiamas gyventojų
grupes.
2008 m. buvo paženklinti precedento neturinčia
veiksmų gausa visame pasaulyje, įskaitant ir ES bendras pastangas, siekiant panaikinti skurdą tvarios plėtros
pagalba.
Parama spartesniam TPT įgyvendinimo procesui buvo
pareikšta Akros aukšto lygio susitikime pagalbos efektyvumo klausimais ir JT aukšto lygio renginyje Niujorke 2008 m.
rugsėjo 25 d. Tuo tikslu buvo patvirtinta ir ES Tūkstantmečio plėtros tikslų
įgyvendinimo veiksmų darbotvarkė (Europos Vadovų Taryba, 2008 m. birželis).
ES įsipareigojimai dėl Oficialios pagalbos plėtrai (OPP), kuri iki 2010 m. turėtų sudaryti
0,56 proc. ir iki 2015 m. 0,7
proc. bendrųjų nacionalinių pajamų (BNP), buvo iš naujo patvirtinti 2008 m.
lapkričio mėn. vykusioje Dohos konferencijoje
plėtros finansavimo klausimais.
Galiausiai, 2009 m. gegužės mėnesį, ES patvirtino
ambicingą dokumentų paketą, dar kartą pabrėždama ketinimą laikytis savo
įsipareigojimų teikti paramą besivystančioms šalims, siekiančioms įveikti
ekonominę krizę ir pasiekti TPT.
Priemone pasaulio žmonių sveikatai stiprinti tikimasi
suteikti galimybes
besivystančioms šalims pasiekti
TPT sveikatos priežiūros srityje,
užtikrinti sveikatos priežiūrai pilną
finansavimą , tvirtų sveikatos priežiūros sistemų plėtrą pripažinti
prioritetu bei užtikrinti geras
galimybes visiems pasinaudoti plačiu sveikatos priežiūros paslaugų paketu.
1. ES įsipareigojimai dėl pilno finansavimo
- ES nori
vaidinti pagrindinį vaidmenį, siekiant užpildyti esamą sveikatos
priežiūros finansavimo spragą, kuri, kaip manoma iki 2010 m. pasieks 13,4 mlrd. eurų, o tai reikštų, kad
parama iki 2010 m. turėtų būti padidinta iki 8 mlrd. eurų ir beveik 6 mlrd. eurų iš jų būtų skirti Afrikos
šalims (Šaltinis: ES Tūkstantmečio
plėtros tikslų įgyvendinimo veiksmų darbotvarkė, 2008 m.).
- Taryba dar kartą pabrėžia poreikį toliau
plėtoti ir įgyvendinti novatoriškus finansavimo šaltinius, padidinti
galimybę prognozuoti finansinius srautus bei jų tvarumą ir labai ragina
valstybes nares dėti daugiau pastangų ieškant naujų novatoriškų šaltinių
ir mechanizmų (Šaltinis: Tarybos
išvados dėl pažangos, siekiant TPT, 2008 m.)
- ES
ragina numatyti tikslą padidinti galimybes prognozuoti programos pagalbos
srautus bent jau trejų metų
laikotarpiui, remiantis indikatyvinėmis prognozėmis (Šaltinis: ES Akros gairės, 2008 m.)
- ES
donorai turėtų taikyti Darbo pasidalijimo direktyvos nuostatas ir
sumažinant sektorių, kuriuose jie aktyviai veikia, skaičių bei peržiūrėti
pagalbos teikimo procedūras, trukdančias darbo procesų pasidalijimui
šalyje (Šaltinis: ES Akros gairės,
2008 m.).
Priemonėje pasaulio žmonių sveikatai rekomenduojama, kad:
1. ES valstybės narės ir
Europos Komisija nedelsiant įgyvendintų savo finansinius įsipareigojimus
sveikatos priežiūros srityje ir ES
Tūkstantmečio plėtros tikslų įgyvendinimo veiksmų darbotvarkę bei padidintų OPP
sveikatos apsaugai, kad iki 2015 m. būtų pasiektas tikslas - 0,1 proc. BNP,
laikantis PSO Makroekonomikos ir sveikatos apsaugos komisijos rekomendacijų.
2. ES valstybės narės ir
EK kauptų papildomas lėšas novatoriškų
finansavimo mechanizmų, įskaitant valiutos sandorių mokestį
(VSM), pagalba (ne mažiau kaip 10 mlrd. JAV dolerių papildomų išteklių
sveikatos apsaugai, pasinaudojant novatoriškais finansavimo mechanizmais,
remiantis Aukšto lygio darbo grupės novatoriško finansavimo klausimais
rekomendacija).
LAIKAS VEIKTI
KAS UŽ KĄ
ATSAKO
|
TERMINAS
|
Europos Komisija
|
·
Kartu su
Europos Vadovų Taryba rengia naują ES Tūkstantmečio plėtros
tikslų įgyvendinimo veiksmų darbotvarkę,
pagal kurią 0,1 proc. BNP numatoma skirti sveikatos apsaugai.
|
·
Balandžio
mėn. pateiktinas dokumentų paketas, 2010 m.
|
- Didina asignavimus sveikatos
apsaugai, vykdant programavimą pagal ES Biudžeto ir Europos Plėtros
fondo (EPF) Vystomojo bendradarbiavimo priemonę.
|
- Metinis ES biudžetas.
- Nauja finansinė
perspektyva, 2013-2018 m.
- 10-ojo ir 11-ojo EPF laikotarpio
vidurio patikra.
|
- Užtikrina, kad sutartyse dėl TPT
tikslų sveikatos apsaugai būtų skiriamas ypatingas dėmesys ir kad jose
būtų pakankamai rodiklių, leidžiančių įvertinti rezultatus sveikatos apsaugos
srityje. Šie rodikliai turėtų
atspindėti neturtingųjų padėtį, lyčių lygybės, lytinės ir reprodukcinės
sveikatos situaciją.
|
- 10-ojo ir 11-ojo EPF laikotarpio
vidurio patikra.
|
- Imasi energingo vaidmens, siekiant supaprastinti ES Darbo padalijimo procesą šalies
lygmeniu. Ragina valstybes nares nustatyti, ką kiekviena iš jų daro
sveikatos apsaugos srityje atitinkamose šalyse partnerėse, siekiant
užtikrinti, kad darbo pasidalijimas nenulems bendro sveikatos apsaugos
finansavimo mažėjimo.
|
- ES Darbo pasidalijimo direktyvos
veiklos sistema.
|
Europos parlamentas
|
|
·
Didina ES
biudžeto teminių programų Investavimo į žmones sveikatos voką.
|
·
Metinis ES
biudžetas ir nauja finansinė
perspektyva, 2013-2018 m.
|
·
Ragina EK
kiekvienais metais pranešti apie
pažangą, siekiant tikslo -
bazinei sveikatos apsaugai ir švietimui skirti 20 proc. lėšų, programuojant
pagal ES biudžeto Vystomojo bendradarbiavimo priemonę. Reikalauja, kad šis
tikslas būtų įtrauktas į EPF.
|
·
Metinio
biudžeto kontrolė.
·
Vystomojo
bendradarbiavimo priemonės laikotarpio vidurio patikra, 2010 m.
|
·
Vykdo ES
Darbo padalijimo direktyvos nuostatų įgyvendinimo stebėseną, ypač sveikatos
apsaugos srityje.
|
·
Rezoliucija
dėl Darbo pasidalijimo rezoliucijos nuostatų įgyvendinimo, 2010 m.
|
Europos Vadovų Taryba ir valstybės narės
|
·
Skiria 0,1
proc. BNP oficialiai pagalbos plėtrai sveikatos apsaugos srityje.
|
·
Valstybių
narių dvišalio vystymosi biudžetai.
|
·
Įsipareigoja
vykdyti ES Tūkstantmečio
plėtros tikslų įgyvendinimo veiksmų darbotvarkę ir peržiūrėti 2010 m. ir vėlesnių metų Veiksmų
darbotvarkės tikslus sveikatos apsaugos srityje.
|
·
Tarybos
išvados dėl balandžio mėn. pateiktino dokumentų paketo, 2010 m.
|
·
Renka
papildomas lėšas sveikatos apsaugai, įgyvendinant novatoriškus sveikatos
apsaugos finansavimo šaltinius, įskaitant valiutos sandorių mokestį.
|
·
Europos
Vadovų Tarybos išvados, ES pirmininkaujant Belgijai arba Vengrijai, 2010/2011
m.
|
·
Įsipareigoja
prisidėti finansuojant sutartis dėl TPT tikslų ir palaiko teisėkūros
iniciatyvas nacionaliniame lygmenyje, siekiant vykdyti daugiametės pagalbos
programavimą įgyvendinant Akros veiksmų darbotvarkę .
|
·
ES
pasirengimas ketvirtajam Aukšto lygio forumui dėl pagalbos efektyvumo, 2011
m.
|
·
Įsipareigoja
planuoti ES valstybių narių pagalbos teikimą sveikatos apsaugos srityje
visose šalyse partnerėse, siekiant užtikrinti, kad sveikatos apsaugos
sektoriuje būtų aktyviai įgyvendinamos Darbo padalijimo direktyvos nuostatos.
|
·
ES Darbo
pasidalijimo direktyvos veiksmų sistema, 2010 m.
|
2. ES įsipareigojimai kurti tvirtas sistemas
·
Bendras
tikslas stiprinti sveikatos apsaugos sistemas, įskaitant vietines ir
bendruomenines sveikatos apsaugos sistemas bei integruoti su ŽIV/AIDS, tuberkuliozės
ir maliarijos prevencija ir gydymu susijusias paslaugas, remiasi pirminės
sveikatos priežiūros principais ir investicijomis į sveikatos sektoriaus darbo
jėgą, įskaitant gebėjimų ugdymą ligų prevencijai, gydymui, priežiūrai ir vietos
sveikatos apsaugos tinklų kūrimui. Tai yra pagrindas remti kovą su
šiomis tris ligomis (Šaltinis: Tarybos išvados dėl pažangos, įgyvendinant Europos kovos su ŽIV/AIDS,
maliarija ir tuberkulioze Išorės veiksmų programą, 2009 m.).
·
Siekiant
užtikrinti tvarius žmogiškųjų išteklių krizės sprendimus platesniame sveikatos
apsaugos sektoriaus finansavimo kontekste besivystančiose šalyse, reikalingi
tinkami finansiniai ištekliai. Taryba taip pat primena valstybių narių 2005 m.
gegužės mėn. prisiimtą įsipareigojimą (...), o taip pat įsipareigojimą skatinti
ilgalaikio prognozuojamo finansavimo mechanizmus, siekiant praplėsti
investicijų sveikatos apsaugos srityje erdvę (Šaltinis: Tarybos išvados dėl Europos veiklos programos kritinio sveikatos
sistemos darbuotojų trūkumo besivystančiose šalyse problemai spręsti, 2007-2013
m., 2007 m.).
·
Taryba
ragina teikti paramą, padedant sukurti, valdyti, vykdyti stebėseną ir įvertinti
žmogiškųjų išteklių plėtros strategiją, sudarančią nacionalinės sveikatos
apsaugos sistemos dalį, tuo pat metu įtraukiant pilietinę visuomenę ir privatų
sektorių reaguoti nacionaliniame lygmenyje, nacionalinės nuosavybės užtikrinimo
tikslais (Šaltinis: ten pat).
·
Tikimasi,
kad didesnės ES investicijos šiame sektoriuje prisidės (...) papildomai
finansuojant nacionalinių planų vykdymą, pasinaudojant tarptautinės sveikatos
apsaugos partnerystės bei kitų
susijusių iniciatyvų IHP+ pagalba. Be to, tikimasi, kad didesnės investicijos
leis proporcingai didinti sveikatos apsaugos darbuotojų skaičių, suteikti jiems
didesnius įgaliojimus, plėtoti tvarias sveikatos apsaugos sistemų finansavimo
sistemas, įskaitant socialinę apsaugą (šaltinis: ES Tūkstantmečio plėtros tikslų įgyvendinimo veiksmų darbotvarkė, 2008
m.).
·
ES ragina
visus donorus 50 proc. ar daugiau vyriausybinės paramos lėšų nukreipti per
šalių sistemas, tame tarpe didinant procentą pagalbos, skiriamos per įvairias
programas, tokias, kaip pagalba biudžetui ar Sektorinis metodas (SWAp),
(Šaltinis: ES Akros gairės, 2008 m.).
KAS UŽ KĄ
ATSAKO
|
TERMINAS
|
Europos Komisija
|
- Aiškiai akcentuoja poreikį
pripažinti, paremti ir mokyti bendruomenės sveikatos apsaugos
darbuotojus ir apmokėti jiems už darbą, laikant tai sveikatos apsaugos
stiprinimo strategijos dalimi.
|
- Europos Sąjungos komunikatas dėl
pasaulio žmonių sveikatos, 2010 m.
|
- Peržiūri Europos Veiksmų programos
įgyvendinimą ir jos veiksmingumą, siekiant spręsti kritinio sveikatos
apsaugos darbuotojų trūkumo besivystančiose šalyse problemą, įtraukiant
pilietinę visuomenę.
|
- Pirmasis pusmečio vertinimas turi
būti baigtas 2011 m., o antrasis 2013 m.
|
- Įkuria stiprią EK tarpžinybinę
grupę, kaip siūloma ES komunikate dėl pasaulio žmonių sveikatos,
siekiant sustiprinti EK atskirų veiksmų ir politikos krypčių tarpusavio
ryšį ir geriau koordinuoti veiksmus.
|
|
- Vykdo ES Elgesio kodekso nuostatų
įgyvendinimo įdarbinant sveikatos apsaugos darbuotojus besivystančiose
šalyse, mėlynosios kortelės naudojimo ir papildomų priemonių įgyvendinimo rezultatų stebėseną.
|
- Komunikatas dėl Metinės vystymosi
politikos darnos
|
- Užtikrina, kad ES delegacijose
šalyse partnerėse būtų pakankamai sveikatos ekspertų ir stiprina jų
gebėjimą vykdyti tvirtą ir prasmingą dialogą sveikatos apsaugos
klausimais.
|
- Politinio dialogo sveikatos
klausimais gairės ES delegacijoms, 2010 m.
|
- Užtikrina, kad politinio dialogo
sveikatos klausimais gairės ES delegacijoms atspindėtų holistinį ir
platų požiūrį į sveikatą ir sveikatos apsaugos sistemų stiprinimą,
įskaitant bendruomenių sveikatos sektoriaus darbuotojų vaidmens
stiprinimą.
|
- Politinio dialogo sveikatos
klausimais gairės ES delegacijoms, 2010 m.
|
- Į biudžeto paramos programų
stebėsenos sistemas įtraukia svarius rezultatais grindžiamus konkrečius
sveikatos ir lyčių lygybės rodiklius.
|
- Metodika bendrajai biudžeto
paramai įvertinti, 2010 m.
- Šalių sistemų ir techninės pagalbos
naudojimo elgesio kodeksas, 2010 m.
|
Europos Parlamentas
|
·
Akcentuoja
itin svarbų bendruomenių darbuotojų vaidmens sveikatos sistemose stiprinimo
klausimą bei poreikį tinkamai remti, apmokyti bendruomenių sveikatos apsaugos
sistemos darbuotojus ir apmokėti už jų darbą.
|
·
Rezoliucija
dėl Europos Sąjungos komunikato dėl pasaulio žmonių sveikatos, 2010 m.
|
·
Vykdo
konkrečių EK biudžeto paramos programų rezultatų sveikatos apsaugos srityje
stebėseną.
|
·
Vykdomas
Europos Audito Rūmų ataskaitos rekomendacijų dėl EK paramos sveikatos
apsaugos srityje Afrikoje, į pietus nuo Sacharos,
įgyvendinimas.
|
·
Kelia
svarbius klausimus, susijusius su Europos veiksmų programos įgyvendinimu,
sprendžiant kritinio darbuotojų trūkumo sveikatos sektoriuje problemą.
|
·
Klausimai
raštu Europos Komisijai ir Tarybai bei rezoliucija dėl Europos veiksmų
programos kritinio sveikatos sistemos darbuotojų trūkumo besivystančiose
šalyse problemai spręsti, 2010 m.
|
·
Diegia platų
sveikatos apsaugos sistemų, įskaitant bendruomenines sistemas, stiprinimo
požiūrį.
|
·
Tarybos
išvados dėl Europos Sąjungos komunikato dėl pasaulio žmonių sveikatos, 2010
m.
|
·
Užtikrina
didesnį ir platesnį ES dalyvavimą IHP+ veikloje, įkuriant bendrą fondą,
kuriuo tikslas - paremti nacionalinius sveikatos sektoriaus planus,
užtikrinti geresnį veiksmų koordinavimą ir efektyvesnį dialogą sveikatos
apsaugos sektoriuje.
|
·
ES
pozicija dėl kitos Tarptautinės partnerystės sveikatos apsaugos srityje IHP+
ministerijų apžvalgos, 2010 m.
|
·
Įgalina
šalis partneres pasinaudoti įvairiais finansavimo mechanizmais, įskaitant
bendrojo ir sektorinio biudžeto paramą, Globalinės partnerystės sveikatos
apsaugos srityje ir atskirų projektų paramą, siekiant stiprinti sveikatos
sistemas.
|
·
Valstybių
narių dvišalio vystymosi biudžetai.
|
·
Plėtoja ir
diegia ES Elgesio kodekso reikalavimus etiškam sveikatos sektoriaus
darbuotojų įdarbinimui, remiantis valstybių narių geriausia praktika.
|
·
Tarybos
išvadų dėl Europos veiksmų programos įgyvendinimas, sprendžiant kritinio
darbuotojų trūkumo sveikatos sektoriuje problemą (2007-2013 m.).
|
·
Akcentuoja
ir remia žmogiškųjų išteklių plėtros strategijos, kuri sudaro pagrindinę
nacionalinių sveikatos apsaugos sistemų dalį, kūrimą ir stebėseną.
|
·
Tarybos
išvados dėl Europos Sąjungos komunikato dėl pasaulio žmonių sveikatos, 2010
m.
|
·
Vykdo bet
kokius šalies politikos pakeitimus, kurie yra nurodyti kaip būtini Komunikato
dėl Metinės vystymosi politikos darnos Žmogiškųjų išteklių skyriuje.
|
·
Jei būtina
- 2011 ir 2013 m.
|
3. ES
įsipareigojimai dėl gerų galimybių užtikrinimo
·
Taryba
sveikina į Europos programą įtrauktą įsipareigojimą atsižvelgti į lyčių lygybės
aspektą visuose veiksmuose, įskaitant lyčių lygybės užtikrinimą teikiant
sveikatos priežiūros paslaugas ir siekiant karjeros, o taip pat siekiant
palengvinti bendruomeninės sveikatos priežiūros naštą, tenkančią daugiausia
moterims ir mergaitėms (Šaltinis: Europos
veiklos programa kritinio sveikatos sistemos darbuotojų trūkumo besivystančiose
šalyse problemai spręsti, 2007-2013 m.)
·
Šias
pastangas turi paremti donorai,
parlamentai, pilietinė visuomenė bei kitos suinteresuotos grupės, tame
tarpe ir marginalizuotos moterų organizacijų grupės, vidaus atskaitomybės
stiprinimo procese (šaltinis: ES
Akros gairės, 2008 m.).
- ES remia
ir sveikina pilietinės visuomenės organizacijų dalyvavimą politinėse
konsultacijose, o taip pat įgyvendinant plėtros programas, kurios yra
neatskiriamos kuriant atskaitingas ir atsakingas valstybes, o taip pat ir
dažnai geriausiai galinčios teikti paslaugas marginalizuotoms visuomenės
grupėms (Šaltinis: Tarybos išvados
dėl pažangos paspartinimo, siekiant TPT, 2008 m.).
·
Taryba
pripažįsta, kad, norint veiksmingai spręsti trijų ligų problemą, reikia, kad su
jomis susiduriantys asmenys ir bendruomenės (...), o taip pat pilietinė
visuomenė ir privatus sektorius labiau įsitrauktų planuojant įvairias
strategijas ir programas. Toks jų įsitraukimas dažnai reikalauja paramos vietinių pilietinės visuomenės organizacijų
gebėjimams ugdyti (Šaltinis: Tarybos išvados dėl pažangos, įgyvendinant
Europos kovos su ŽIV/AIDS, maliarija ir tuberkulioze išorės veiksmų programą,
2009 m.).
·
Numatyti
bendrus veiksmus, siekiant stiprinti rajonines ir nacionalines sveikatos
apsaugos sistemas, įskaitant sveikatos apsaugos valdymo informacines sistemas,
mokesčio už bazinės sveikatos priežiūros paslaugas panaikinimą, stiprinant
prevencines sveikatos priežiūros sistemas ir švietimą sveikatos apsaugos
srityje, o taip pat platesnį pilietinės visuomenės partnerių dalyvavimą
(Šaltinis: Bendra ES ir Afrikos
strategija, 2007 m.).
Priemonėje
pasaulio žmonių sveikatai stiprinti rekomenduojama, kad:
1. Europos valstybės narės ir Europos Komisija
tvirtai remtų socialinę apsaugą, leidžiančią nemokamai pasinaudoti sveikatos
priežiūros paslaugomis nustatytose vietose.
2. Europos Sąjungos valstybės narės ir Europos
Komisija užtikrintų tikslinę paramą pilietinės visuomenės gebėjimams ugdyti
ir suteikti galimybes jai prasmingai dalyvauti IHP+ šalies lygmeniu.
KAS UŽ KĄ
ATSAKO
|
TERMINAS
|
Europos
Komisija
|
- Skatina nemokamą prieigą prie sveikatos priežiūros paslaugų nustatytose vietose, mokesčio už šias paslaugas panaikinimą ir visuotinės galimybės
gauti sveikatos priežiūros paslaugas užtikrinimą, skiriant ypatingą
dėmesį moterims, mergaitėms ir marginalizuotoms gyventojų grupėms bei
formuluojant konkrečius pasiūlymus šiam tikslui pasiekti.
|
- Europos
Sąjungos komunikatas dėl pasaulio žmonių sveikatos, 2010 m.
|
- Užtikrina prasmingą pilietinės
visuomenės, ypač moterų ir bendruomeninių organizacijų, atstovaujančių
marginalizuotas ir pažeidžiamas visuomenės grupes, dalyvavimą IHP+,
skiriant išteklius ir kuriant erdvę politiniam dialogui su pilietine
visuomene šalies ir pasaulio
lygmeniu.
|
- Politinio dialogo gairės ES
delegacijoms sveikatos apsaugos klausimais, 2010 m.
|
- Garantuoja Kairo tarptautinės konferencijos
Gyventojai ir plėtra /Kairo deklaracijos ir Veiksmų programos, Pekino
deklaracijos ir Veiksmų platformos, įgyvendinimą.
|
- Europos Sąjungos Lyčių lygybės
veiksmų planas, 2010 m.
|
- Užtikrina, kad lyčių klausimai ir
teisė į sveikatos apsaugą būtų veiksmingai atspindėta visose ES plėtros
politikos kryptyse, programose, projektuose ir biudžetuose, taip pat
skiriant ir finansinę bei techninę paramą šalims partnerėms.
|
- Metiniai veiksmų planai pagal
teminę biudžeto eilutę Investavimas į žmones
- Daugiametė indikatyvinė
programa Nevalstybiniai
veikėjai, 2011-2013 m.
|
Europos
Parlamentas
|
- Primygtinai ragina teikti nemokamas
sveikatos paslaugas, įskaitant lytinės ir reprodukcinės sveikatos
paslaugas, kad jomis būtų galima naudotis nustatytose vietose visose
Europos Sąjungos šalyse partnerėse.
|
- Rezoliucija dėl Europos Sąjungos
komunikato dėl pasaulio žmonių sveikatos, 2010 m.
|
- Vykdo stebėseną, kad lyčių
klausimai ir teisė į sveikatos apsaugą būtų atspindėti visose ES plėtros
politikos kryptyse, programose, projektuose ir biudžetuose.
|
- Metinio biudžeto kontrolė.
- Vystomojo bendradarbiavimo
priemonės laikotarpio vidurio patikra, 2010 m.
|
- Skatina lyčių aspektą įtraukti į
biudžeto planavimą, stebėseną ir vertinimą, siekiant užtikrinti išteklių
skyrimą lyčių lygybės programoms.
|
- Rezoliucija dėl Europos Sąjungos
lyčių lygybės veiksmų plano, 2010 m.
|
- Pabrėžia gyvybiškai svarbų
pilietinės visuomenės ir nacionalinių parlamentų vaidmenį vystant bei
įgyvendinant nacionalinius sveikatos planus ir atliekant jų stebėseną.
|
- Rezoliucija dėl Europos Sąjungos
komunikato dėl pasaulio žmonių sveikatos, 2010 m.
|
Taryba ir
valstybės narės
|
- Patvirtina veiksmų gaires dėl
finansinės ir techninės paramos teikimo vykdant 2009 m. patvirtintą JT
Generalinės Asamblėjos Šešių šalių deklaraciją, kurioje išreikšta valia įgyvendinti nemokamą sveikatos apsaugos politiką.
|
- Tarybos išvados dėl Europos
Sąjungos komunikato dėl pasaulio žmonių sveikatos, 2010 m.
|
- Patvirtina svarbiausius Europos
Sąjungos ir dvišalių politikų bei programų dėl pasaulio žmonių sveikatos
principus, kad būtų daroma pažanga įgyvendinant visuotinę teisę į
sveikatą (teisėmis grindžiamą požiūrį, universalią aprėptį, lygybę ir
demokratinę nuosavybę).
|
- Tarybos išvados dėl Europos
Sąjungos komunikato dėl pasaulio žmonių sveikatos, 2010 m.
|
- Užtikrina didelį dėmesį
demokratinei nuosavybei pabrėžiant prasmingą pilietinės visuomenės
įsitraukimą įgyvendinant Akros veiksmų darbotvarkę.
|
- Europos Sąjungos pozicija dėl
ketvirtojo aukšto lygio forumo dėl pagalbos veiksmingumo, 2011 m.
|
- Patvirtina veiksmų gaires dėl techninės ir
finansinės paramos pilietinės visuomenės įsitraukimui į nacionalinės
sveikatos politikos vykdymo ir planavimo procesus, įskaitant IHP+,
siekiant užtikrinti moterų, mergaičių ir jautrių bei marginalizuotų
visuomenės grupių poreikių patenkinimą.
|
- Europos Sąjungos pozicija dėl kitos
IHP+ ministerijų apžvalgos, 2010 m.
|
Priedas
Europos Sąjungos
įsipareigojimai siekiant 4-ojo, 5-ojo ir 6-ojo Tūkstantmečio plėtros tikslų
Laikas
veikti siekiant 4-ojo, 5-ojo ir 6-ojo Tūkstantmečio plėtros tikslų
Europos Sąjungos įsipareigojimai
siekiant 4-ojo
Tūkstantmečio plėtros tikslo
- Europos
Sąjunga remia 4-ąjį TPT: iki 2015 m. dviem trečdaliais sumažinti vaikų
mirtingumą.
- 2010 m.
tarpiniai tikslai (Šaltinis: ES Tūkstantmečio plėtros tikslų
įgyvendinimo veiksmų darbotvarkė, 2008 m.):
- kiekvienais
metais išgelbėti 4 mln. daugiau vaikų gyvybių, Afrikoje 2 milijonus,
- kiekvienais
metais 35 mln. daugiau gimdymų priimti kvalifikuotam medicininiam
personalui, Afrikoje 13 milijonų,
- padidinti
integruoto valdymo programų dėl vaikų ligų aprėptį.
·
Europos
Sąjunga siekia, kad vaikai gautų pagrindines paslaugas, įskaitant visuotinę ir
nemokamą galimybę gauti pagrindines sveikatos apsaugos paslaugas (Šaltinis: Europos
Sąjungos veiksmų planas dėl vaikų teisių vykdant išorės veiksmus, 2008 m.).
·
Remia
socialinės apsaugos sistemas, skirtas vaikams, patiriantiems ypatingus sunkumus
(neįgalumą, kuris išnaudojamas arba dėl kurio priekabiaujama, gyvenimą
nedarnioje šeimoje ir socialinę atskirtį, našlaičius, ŽIV/AIDS paveiktus
pažeidžiamus vaikus (Šaltinis: ten pat).
·
Europos
Sąjunga deda pastangas vystymo srityje ir toliau stiprina šalių partnerių
sistemas ir pajėgumus, kad nediskriminuojant būtų teikiamos pagrindinės
paslaugos, įskaitant visuotinę gimimų registraciją, visuotinę nemokamą galimybę
gauti pagrindines sveikatos apsaugos, lytinės ir reprodukcinės sveikatos
priežiūros bei švietimo paslaugas (Šaltinis: Tarybos išvados dėl Europos
Sąjungos veiksmų plano dėl vaikų teisių vykdant išorės veiksmus, 2008 m.).
KAS UŽ KĄ
ATSAKO
|
TERMINAS
|
Europos
Komisija
|
- Skiria pakankamai lėšų, kad vaikai
gautų sveikatos apsaugos paslaugas remiantis Europos Sąjungos biudžeto
vystomojo bendradarbiavimo priemone
|
|
- Remia lytinės ir reprodukcinės
sveikatos bei jaunimo teisių skatinimą vykdant teminę programą
Investavimas į žmones ir kitas iš ES biudžeto finansuojamas temines
programas.
|
- Programos Investavimas į žmones
laikotarpio vidurio patikra, 2010 m.
- Nauja finansinė perspektyva,
2013-2018 m.
|
Europos Parlamentas
|
|
- Konkrečiai pabrėžia poreikį imtis
skubių priemonių, kad būtų sumažintas vaikų mirtingumas ir užtikrinta
galimybė vaikams gauti pagrindines sveikatos apsaugos paslaugas, labai
susitelkiant į vaikų teises ir ypatingą dėmesį skiriant pažeidžiamiems
vaikams.
|
- Rezoliucija dėl Europos Sąjungos
pozicijos Jungtinių Tautų
aukščiausiojo lygio susitikimui dėl Tūkstantmečio plėtros tikslų, 2010
m.
|
Taryba ir
valstybės narės
|
- Proporcingai didina
įsipareigojimus, kad būtų pasiektas 4-asis TPT, teikia konkretų
finansavimą, siekiant mažinti vaikų mirtingumą ir veikmingai įtraukti
vaikų teises į visas sveikatos apsaugos programas.
|
·
Tarybos
išvados dėl balandžio mėn. pateiktino dokumentų paketo, 2010 m.
·
Valstybių
narių dvišalio vystymosi biudžetai.
|
·
Stiprina
visuomenės sveikatos sistemas, kurios užtikrina rentabilias sveikatos
apsaugos paslaugas gimdyvėms, naujagimiams ir kūdikiams, kad paslaugos būtų
prieinamos visoms visuomenės grupėms, įskaitant pažeidžiamus vaikus.
|
·
Tarybos
išvados dėl balandžio mėn. pateiktino dokumentų paketo, 2010 m.
|
·
Visiškai
išnaudoja vaiko teisių apsaugos priemonių rinkinį, siekiant sustiprinti šalių
partnerių, donorų ir kitų suinteresuotų grupių galimybes įtraukti požiūrį dėl
vaiko teisių į teisės aktus, programavimą, biudžetą, veiksmingą vaiko teisių
apsaugą ir vaikų dalyvavimą.
|
- Tęsiamas politinis dialogas su
šalimis partnerėmis.
|
Laikas
veikti siekiant 4-ojo, 5-ojo ir 6-ojo Tūkstantmečio plėtros tikslų
Europos
Sąjungos įsipareigojimai siekiant 5-ojo Tūkstantmečio plėtros tikslo
- Europos
Sąjunga remia 5-ojo Tūkstantmečio plėtros tikslo A uždavinį: trimis
ketvirtadaliais sumažinti gimdyvių mirštamumą, ir B uždavinį: iki 2015 m.
pasiekti visuotinę galimybę gauti reprodukcinės sveikatos apsaugos
paslaugas.
- 2010 m.
tarpiniai tikslai (Šaltinis: ES Tūkstantmečio plėtros tikslų
įgyvendinimo veiksmų darbotvarkė, 2008 m.):
- teikti
skubią paramą siekiant visuotinės galimybės gauti reprodukcinės sveikatos
apsaugos paslaugas,
- kiekvienais
metais 35 mln. daugiau gimdymų priimti kvalifikuotam medicininiam
personalui; Afrikoje 13 milijonų,
- 50 mln.
daugiau moterų Afrikoje aprūpinti šiuolaikinėmis kontracepcinėmis
priemonėmis ir užtikrinti galimybę gauti šeimos planavimo paslaugas.
- Pripažįsta,
kad krizės poveikis sustiprina poreikį ypač daug dėmesio skirti tiems TPT,
kurių siekiant pasiekta mažiausia pažanga, būtent, 1-ajam ir 5-ajam TPT
tikslui (Šaltinis: Tarybos išvados dėl paramos krizę siekiančioms
įveikti besivystančioms šalims, 2009 m.).
- Pripažįsta
moterų teisę kontroliuoti ir laisvai bei atsakingai priimti sprendimus dėl
klausimų, susijusių su lytine ir reprodukcine sveikata (Šaltinis: Tarybos
išvados dėl lyčių lygybės ir moterų teisių stiprinimo vystomojo
bendradarbiavimo srityje, 2007 m.).
- Lytinė
ir reprodukcinė sveikata ir teisės skatinamos siekiant iki 2015 m.
užtikrinti visuotinę galimybę gauti reprodukcinės sveikatos apsaugos
paslaugas ir sumažinti naujagimių, kūdikių ir gimdyvių sergamumą ir
mirtingumą, kaip numatyta tarptautinėje konferencijoje Gyventojai ir
plėtra (ICPD) ir Maputo veiksmų plane (Šaltinis: Bendra ES ir Afrikos
strategija, 2007 m.).
- TPT
negalima pasiekti nepadarius pažangos siekiant visuotinės lytinės ir
reprodukcinės sveikatos ir teisių tikslų, nurodytų Kairo tarptautinės
konferencijos Gyventojai ir plėtra darbotvarkėje (Šaltinis: Europos
konsensusas dėl vystymosi, 2005 m.).
KAS UŽ KĄ
ATSAKO
|
TERMINAS
|
Europos Komisija
|
- Spartindama atsaką į gimdyvių
mirštamumą, didindama visuotinę galimybę gauti lytinės ir reprodukcinės
sveikatos apsaugos paslaugas ir, remdama nacionalinių veiksmų planų
rengimą atsižvelgiant į lyčių teises ir lygybę, skatina aiškiai
įsipareigoti siekti 5-ojo TPT.
|
- Metinis balandžio mėn. pateiktinas
dokumentų paketas ir darbinis dokumentas personalui dėl Tūkstantmečio
plėtros tikslų.
|
- Stiprindama sveikatos apsaugos
sistemas, stiprina pirminę sveikatos priežiūrą ir užtikrina, kad būtų
prieinamas rentabilus ir išsamus paketas su informacija apie lytinę ir
reprodukcinę sveikatą, paslaugomis ir prekėmis. Papildomai stiprina šių
paslaugų integravimą su ŽIV prevencija, gydymo ir priežiūros
paslaugomis, naujagimių ir vaikų sveikatos apsaugos paslaugomis bei
prieinamų ir įperkamų paslaugų užtikrinimu visiems žmonėms, įskaitant
jaunimą, marginalizuotas, pažeidžiamas gyventojų grupes bei
pažeidžiamose situacijose esančius žmones.
|
·
Europos
Sąjungos komunikatas dėl pasaulio žmonių sveikatos, 2010 m.
|
·
Remdamasi
ES biudžeto vystomojo bendradarbiavimo priemone, teminėmis programomis
Investavimas į žmones ir Nevalstybiniai veikėjai, skiria atitinkamą ir
prognozuojamą finansavimą lytinės ir reprodukcinės sveikatos paslaugoms
užtikrinti.
|
·
Metinis ES
biudžetas ir nauja finansinė perspektyva, 2013-2018 m.
·
Programos
Investavimas į žmones laikotarpio vidurio patikra, 2010 m.
·
Metiniai
veiksmų planai. Programa Investavimas į žmones.
·
Programos
Nevalstybiniai veikėjai laikotarpio vidurio patikra.
·
Metiniai
veiksmų planai. Programa Nevalstybiniai veikėjai.
|
Europos
Komisija
|
- Šalyse skatina politinį dialogą apie lytinės ir
reprodukcinės sveikatos ir teisių svarbą mažinant skurdą ir siekiant
TPT.
|
- Politinio dialogo sveikatos
klausimais gairės ES delegacijoms, 2010 m.
|
Europos Parlamentas
|
- Atlieka stebėseną ir tikrina, kaip
įgyvendinama Europos Parlamento rezoliucija dėl 5-ojo TPT įgyvendinimo
Europos Sąjungoje, pasitelkiant jungtines parlamentines delegacijas.
|
- Rezoliucija dėl Europos Sąjungos
komunikato dėl pasaulio žmonių sveikatos, 2010 m.
- Rezoliucija dėl balandžio mėn.
pateiktino dokumentų paketo, 2010 m.
- Rezoliucija dėl Europos Sąjungos
pozicijos dėl Jungtinių Tautų aukšto lygio susitikimo dėl Tūkstantmečio
plėtros tikslų, 2010 m.
- Metinis ES biudžetas ir nauja
finansinė perspektyva, 2013-2018 m.
|
Taryba ir valstybės narės
|
·
Skatina
aiškų politinį ir finansinį įsipareigojimą siekiant 5-ojo TPT remiant
teisėmis ir lygybe pagrįstų nacionalinių veiksmų planų plėtrą, ypatingą
dėmesį skiriant marginalizuotoms žmonių grupėms sveikatos apsaugos sistemose
bei esantiems pažeidžiamose situacijose.
|
- Europos Sąjungos pozicija dėl
Jungtinių Tautų aukščiausiojo lygio susitikimo dėl Tūkstantmečio plėtros
tikslų, 2010 m.
·
Valstybių
narių dvišalio vystymosi biudžetai ir įnašai į Europos plėtros fondą.
|
·
Stiprindamos
sveikatos apsaugos sistemas, stiprina pirminę sveikatos priežiūrą ir
užtikrina, kad būtų prieinamas rentabilus ir platus paketas su informacija
apie lytinę ir reprodukcinę sveikatą, paslaugomis ir prekėmis. Stiprina
integravimą su ŽIV prevencija, gydymo ir priežiūros paslaugomis, naujagimių
ir vaikų sveikatos apsaugos paslaugomis. Užtikrina prieinamas ir įperkamas
paslaugas visiems žmonėms, įskaitant jaunimą, marginalizuotas, pažeidžiamas
grupes bei pažeidžiamose situacijose esančius žmones.
|
·
Tarybos
išvados dėl Europos Sąjungos komunikato dėl pasaulio žmonių sveikatos, 2010
m.
|
Laikas
veikti siekiant 4-ojo, 5-ojo ir 6-ojo Tūkstantmečio plėtros tikslų
Europos Sąjungos įsipareigojimai
siekiant 6-ojo Tūkstantmečio plėtros tikslo
- Europos
Sąjungos įsipareigojimas siekti 6-ojo Tūkstantmečio plėtros tikslo: iki
2015 m. sustabdyti ŽIV/AIDS, maliarijos, tuberkuliozės ir kitų apleistų
ligų plitimą ir pakeisti tendenciją mažėjimo linkme bei teikti šalims
pagalbą, kad iki 2010 m. jos proporcingai didintų galimybes gauti
visuotines ŽIV prevencijos, gydymo, priežiūros ir paramos paslaugas.
- 2010 m.
tarpiniai tikslai (Šaltinis: ES Tūkstantmečio plėtros tikslų
įgyvendinimo veiksmų darbotvarkė, 2008 m.):
- iki
2010 m. teikti 8 mlrd. eurų didesnę paramą sveikatai, kuri padės iki 2010
m. kiek įmanoma priartėti prie visuotinės ir nemokamos galimybės gauti
ŽIV/AIDS prevencijos ir gydymo paslaugas bei sumažinti sergamumą,
- ES
toliau teikti paramą Pasauliniam kovos su AIDS, tuberkulioze ir maliarija
fondui ir UNITAID (iki 2013 m. ACP (Azijos, Karibų, Ramiojo vandenyno
šalių) valstybėms iš EPF skirti 50 mln. JAV dolerių per metus),
- į
Afriką pristatyti maždaug 75 mln. daugiau apsauginių tinklelių ir remti
šalies pastangas užtikrinti visuotinę aprėptį, imantis veiksmingų
priemonių kontroliuoti maliarijos plitimą.
- Kova su
skurdu bus sėkminga tik tuomet, kai investavimas į žmones (visų pirma
investavimas į sveikatą, švietimą ir ŽIV/AIDS prevenciją) bus visų
suprantamas kaip svarbus dalykas (Šaltinis: Europos konsensusas dėl
vystymosi, 2005 m.). Stiprinamos pastangos sudaryti galimybes
gyventojams iki 2010 m. gauti visuotines pagrindines sveikatos priežiūros
paslaugas, ŽIV/AIDS, tuberkuliozės ir maliarijos prevencijos, gydymo,
priežiūros ir paramos paslaugas ir bendradarbiauti kovojant su kitomis
pandeminėmis ligomis bei su meningitu, ypač didelį dėmesį skiriant
moterims, vaikams ir paaugliams, pagyvenusiesiems ir neįgaliesiems bei
gyventojams, priklausantiems pažeidžiamoms grupėms (Šaltinis: Europos
Sąjungos ir Afrikos strateginė partnerystė, 2007 m.). Gerinama
galimybė gauti ŽIV/AIDS, tuberkuliozės, maliarijos, lytinės ir
reprodukcinės sveikatos prevencijos, gydymo, priežiūros ir paramos
paslaugas (Šaltinis: Europos Sąjungos ir Afrikos partnerystė siekiant
Tūkstantmečio plėtros tikslų, 2008-2010 m.).
- Pasauliui
kovojant su šiomis trimis ligomis reikalinga, kad, remdamasi Europos konsensuse dėl vystymosi ir
ES Tūkstantmečio plėtros tikslų
įgyvendinimo veiksmų darbotvarkėje numatytais įsipareigojimais bei
bendromis Europos šalies nuosavybės, lyčių lygybės ir žmogaus teisių
vertybėmis Europos Sąjunga atliktų lyderio vaidmenį (Šaltinis: Pažangos
ataskaita dėl Europos kovos su ŽIV/AIDS, maliarija ir tuberkulioze išorės
veiksmų programos, 2009 m.).
- Europos Sąjunga, būdama didžiausia pasaulio donore
apskritai, ypač sveikatos sektoriuje, tebėra priešakyje pasauliui dedant
pastangas išlaikyti finansinius įsipareigojimus, kovojant su šiomis trimis
ligomis. Ji pasaulio ir šalies lygiu dirba naudodamasi daugeliu finansinių
priemonių, įskaitant Pasaulinį kovos su AIDS, tuberkulioze ir maliarija fondą, Jungtinių
Tautų sistemą, bei kitas susijusias priemones ir organizacijas, įskaitant
nevyriausybines (Šaltinis: Tarybos išvados dėl pažangos, įgyvendinant
Europos kovos su ŽIV/AIDS, maliarija ir tuberkulioze išorės veiksmų
programą, 2009 m.). Šiame kontekste Taryba prašo Komisiją inicijuoti
platų konsultacinį procesą su valstybėmis narėmis ir kitomis
suinteresuotomis šalimis ir, remiantis Europos Sąjungos veiksmų pamokomis,
paruošti geografiškai išsamią Europos kovos su ŽIV/AIDS, maliarija ir
tuberkulioze išorės veiksmų programą 2012-iesiems ir kitiems metams
(Šaltinis: ten pat).
- Įgalina
veiksmingus ir tvarius šalių atsakus per ilgalaikes ir prognozuojamas
investicijas mokslo ir tyrimų srityje kuriant naujas priemones ir
intervencijas (Šaltinis: ten pat).
KAS UŽ KĄ ATSAKO
|
TERMINAS
|
Europos
Komisija
|
·
Atlieka
stiprų koordinuojantį vaidmenį ES veiksmų komandose, kurios buvo sukurtos
įgyvendinant Europos kovos su ŽIV/AIDS, maliarija ir tuberkulioze išorės
veiksmų programą.
|
·
ES veiksmų
komandų parengimas veiksmams 2010 m. ir kt.
|
·
Pristato
Europos kovos su ŽIV/AIDS, maliarija ir tuberkulioze veiksmų programos
laikotarpio pabaigos patikrą ir inicijuoja platų konsultacinį procesą su
valstybėmis narėmis ir suinteresuotais asmenimis rengiant naują veiksmų
programą 2012 m. ir vėlesniam laikotarpiui.
|
·
2010 m.,
2011 m.
|
·
Teikia
didesnius ir prognozuojamus išteklius kovojant su ŽIV/AIDS, maliarija ir
tuberkulioze ir stiprina sveikatos sistemas panaudodama įvairius finansinius
mechanizmus. Tai turėtų aprėpti rezultatais pagrįstus biudžeto paramos
modalumus, pavyzdžiui, sutartį dėl Tūkstantmečio plėtros tikslų. Naudoja
konkrečius su sveikata susijusius rodiklius ir teikia didelę paramą
Pasauliniam kovos su ŽIV/AIDS, tuberkulioze ir maliarija fondui.
|
·
Metinis ES
biudžetas.
·
Pasaulinio
fondo papildymas, 2010 m.
·
10-ojo ir
11-ojo Europos plėtros fondo laikotarpio vidurio patikra.
|
·
Teikia
paramą kuriant naujas šių ligų prevencijos ir gydymo priemones, įskaitant
Produkto tobulinimo partnerystes.
|
·
Metinis ES
biudžetas.
·
10-ojo ir
11-ojo Europos plėtros fondo laikotarpio vidurio patikra.
|
Europos
Komisija
|
- Užtikrina, kad Europos Bendrijos
prekybos politika besivystančiose šalyse nekeltų grėsmės galimybei gauti
vaistų ir remtų šalis, kad jos galėtų lanksčiai naudotis Susitarimu dėl intelektinės
nuosavybės teisių aspektų, susijusių su prekyba (TRIPS).
|
·
Europos
kovos su ŽIV/AIDS, maliarija ir tuberkulioze veiksmų programos įgyvendinimas.
|
Europos Parlamentas
|
·
Daro
spaudimą, kad būtų tęsiama Europos kovos su ŽIV/AIDS, maliarija ir
tuberkulioze veiksmų programa 2012 m. ir ilgiau.
|
·
Rezoliucija
dėl kovos su ŽIV/AIDS, maliarija ir tuberkulioze veiksmų programos
laikotarpio pabaigos patikros, 2011 m.
|
·
Užtikrina
padidintus asignavimus į Pasaulinį kovos su ŽIV/AIDS, tuberkulioze ir
maliarija fondą, kad padėtų išvengti iš jo teikiamo finansavimo atotrūkio,
bei pakankamą finansavimą Produkto tobulinimo partnerystėms, kad jos sukurtų
naujas prevencijos ir gydymo priemones, įskaitant vakcinas ir mikrobicidus.
|
·
Metinis ES
biudžetas.
·
Programos
Investavimas į žmones laikotarpio vidurio patikra, 2010 m.
·
Nauja
finansinė perspektyva, 2013-2018 m.
|
Taryba ir
valstybės narės
|
- Didina paramą Pasauliniam kovos su
AIDS, tuberkulioze ir maliarija fondui.
- Veiksmingai vykdo Darbo
pasidalijimo direktyvos, stiprinančios ES valstybių narių dalijimąsi
priemonėmis ir keitimąsi geriausiomis praktikomis, susijusiomis su
šiomis trimis ligomis, nuostatas. Darbas atliekamas sudarius partnerystę
su šiomis ligomis sergančių žmonių organizacijomis ir kitais
nevalstybiniais partneriais.
|
- Pasaulinio fondo papildymas, 2010
m.
- Politinis dialogas su šalimis
partnerėmis.
- ES veiksmų komandų dalyvavimas
įgyvendinant Europos kovos su ŽIV/AIDS, maliarija ir tuberkulioze
veiksmų programą.
|
- Užtikrina naujos Europos ir
besivystančių šalių partnerystės klinikinių bandymų srityje (EDCTP)
steigimą. Ši partnerystė finansuotų klinikinius bandymus ir stiprintų
besivystančių šalių galimybes kovoti su šiomis ligomis.
|
- ES Septintoji pagrindų programa ir
kt.
|
- Teikia subalansuotą finansavimą
Produkto tobulinimo partnerystėms, dedant pastangas sukurti naujas
prevencijos ir gydymo priemones, įskaitant vakcinas ir mikrobicidus.
|
- Valstybių narių dvišalio vystymosi
biudžetai.
|
Priemonėje pasaulio žmonių
sveikatai stiprinti rekomenduojama, kad:
1. Europos Sąjungos valstybės narės ir Europos
Komisija pademonstruotų nuoseklų supratimą politikoje ir programavime stiprinti
sveikatos apsaugos, įskaitant bendruomenės, sistemas ir gyvybiškai svarbų
bendruomenės sveikatos apsaugos darbuotojų vaidmenį.
2. Europos Sąjungos pagalbos veiksmingumo
darbotvarkė, kaip nurodyta Akros gairėse, būtų įgyvendinama taip, kad duotų
naudos sveikatos apsaugos sektoriui, o Europos
veiklos programos kritinio sveikatos sistemos darbuotojų trūkumo
besivystančiose šalyse problemai spręsti (2007-2013 m.) įgyvendinimas labai
prisidėtų prie sveikatos sistemos stiprinimo.
LAIKAS VEIKTI
|
|