Visuomenės plėtros, reprodukcinės sveikatos ir teisių parlamentinė grupė 

PRIEMONĖ PASAULIO ŽMONIŲ SVEIKATAI STIPRINTI


PRIEMONĖ PASAULIO ŽMONIŲ SVEIKATAI STIPRINTI

 

 

Pilnas finansavimas

Tvirtos sistemos

Geros pasinaudojimo galimybės

 

 

KĄ ES TURI NUVEIKTI

siekiant tūkstantmečio plėtros tikslų sveikatos apsaugos srityje iki 2015 m.

 

Priemonė pasaulio žmonių sveikatai stiprinti atsirado 2006 m. spalio mėnesį, suburdama sveikatos apsaugos ir plėtros srityje Briuselyje ir kai kuriose ES valstybėse narėse - Prancūzijoje, Vokietijoje, Italijoje, Ispanijoje ir Jungtinėje Karalystėje veikiančias nevyriausybines organizacijas. Priemone pasaulio žmonių sveikatai stiprinti Europa kviečiama imtis neatidėliotinų veiksmų, siekiant sudaryti sąlygas besivystančioms  šalims iki 2015 m. įgyvendinti Tūkstantmečio plėtros tikslus (TPT). Jos tikslas –  stebėti , kokį poveikį Europos šalių vyriausybių ir institucijų veiksmai ir politika daro besivystančiųjų šalių žmonių sveikatai bei padaryti įtaką sprendimų priėmėjams, kad jie geriau dirbtų savo darbą.

 

Šios „veiksmų gairės“ nubrėžia, ką ES ir jos institucijos žada nuveikti, siekiant paremti pilną finansavimą, tvirtų sistemų sukūrimą ir gerų galimybių pasinaudoti sveikatos priežiūros paslaugomis užtikrinimą, įskaitant konkrečius įsipareigojimus, susijusius su 4-uoju, 5-uoju ir 6-uoju TPT. Gairėse  pateikiamos rekomendacijos Europos Komisijai, Europos Parlamentui, Europos Vadovų Tarybai ir ES valstybėms narėms, kokių konkrečių veiksmų šios turėtų imtis.

 

Šį dokumentą 2010 m. vasario mėnesį parengė Priemonės pasaulio žmonių sveikatai stiprinti Briuselio partneriai (Europos Visuomenės sveikatos aljansas, STOP AIDS aljansas ir Plan International), pasinaudodami Priemonės pasaulio žmonių sveikatai stiprinti partnerių atliktais tyrimais ir bendradarbiaudami su Anne van Lancker.

 

ĮŽANGA

 

2000 m. pasaulio šalių vyriausybės, įskaitant ES, įsipareigojo siekti Tūkstantmečio plėtros tikslų (TPT) ir įdiegti globalinę stebėsenos sistemą, kuri padės įvertinti pasiektą pažangą skurdo ir nepritekliaus mažinimo srityje.

 

 Tarp šių tikslų - įsipareigojimas iki 2015 m. sumažinti vaikų mirtingumą (4-asis TPT), gerinti gimdyvių sveikatą (5-asis TPT) ir kovoti su ŽIV/AIDS, maliarija, tuberkulioze bei kitomis ligomis (6-asis TPT).

 

Nors pažanga  pasiekta, ji yra nevienoda atskirose šalyse, o iki 2015 m. yra telikę tik penkeri metai. Daugelyje šalių su trimis TPT susijusi sveikatos apsaugos padėtis yra labai prasta, ir tai neproporcingai veikia pažeidžiamas gyventojų grupes.

 

2008 m. buvo paženklinti precedento neturinčia veiksmų gausa visame pasaulyje, įskaitant ir ES  bendras pastangas, siekiant panaikinti skurdą tvarios plėtros pagalba.

 

Parama spartesniam TPT įgyvendinimo procesui buvo pareikšta Akros aukšto lygio susitikime pagalbos efektyvumo klausimais ir  JT aukšto lygio renginyje Niujorke 2008 m. rugsėjo 25 d. Tuo tikslu buvo patvirtinta ir ES Tūkstantmečio plėtros tikslų įgyvendinimo veiksmų darbotvarkė (Europos Vadovų Taryba, 2008 m. birželis).

 

ES įsipareigojimai dėl Oficialios pagalbos plėtrai (OPP), kuri iki 2010 m. turėtų sudaryti 0,56 proc. ir iki  2015 m. – 0,7 proc. bendrųjų nacionalinių pajamų  (BNP), buvo iš naujo patvirtinti 2008 m. lapkričio mėn. vykusioje Dohos konferencijoje  plėtros finansavimo klausimais.

 

Galiausiai, 2009 m. gegužės mėnesį, ES patvirtino ambicingą dokumentų paketą, dar kartą pabrėždama ketinimą laikytis savo įsipareigojimų teikti paramą besivystančioms šalims, siekiančioms įveikti ekonominę krizę ir pasiekti TPT.

 

Priemone  pasaulio žmonių sveikatai stiprinti  tikimasi  suteikti galimybes  besivystančioms  šalims pasiekti TPT sveikatos priežiūros srityje,  užtikrinti  sveikatos priežiūrai  pilną  finansavimą , tvirtų sveikatos priežiūros sistemų plėtrą pripažinti prioritetu bei užtikrinti  geras galimybes visiems pasinaudoti plačiu sveikatos priežiūros paslaugų paketu.

 

1. ES įsipareigojimai dėl pilno finansavimo

 

  • ES nori vaidinti pagrindinį vaidmenį, siekiant užpildyti esamą sveikatos priežiūros finansavimo spragą, kuri, kaip manoma  iki 2010 m. pasieks 13,4 mlrd. eurų, o tai reikštų, kad parama iki 2010 m. turėtų būti padidinta iki 8 mlrd. eurų ir  beveik 6 mlrd. eurų iš jų būtų skirti Afrikos šalims (Šaltinis: ES Tūkstantmečio plėtros tikslų įgyvendinimo veiksmų darbotvarkė, 2008 m.).
  •  Taryba dar kartą pabrėžia poreikį toliau plėtoti ir įgyvendinti novatoriškus finansavimo šaltinius, padidinti galimybę prognozuoti finansinius srautus bei jų tvarumą ir labai ragina valstybes nares dėti daugiau pastangų ieškant naujų novatoriškų šaltinių ir mechanizmų (Šaltinis: Tarybos išvados dėl pažangos, siekiant TPT, 2008 m.)
  • ES ragina numatyti tikslą padidinti galimybes prognozuoti programos pagalbos srautus  bent jau trejų metų laikotarpiui, remiantis indikatyvinėmis prognozėmis (Šaltinis: ES Akros gairės, 2008 m.)
  • ES donorai turėtų taikyti Darbo pasidalijimo direktyvos nuostatas ir sumažinant sektorių, kuriuose jie aktyviai veikia, skaičių bei „peržiūrėti pagalbos teikimo procedūras, trukdančias darbo procesų pasidalijimui šalyje” (Šaltinis: ES Akros gairės, 2008 m.).

 

Priemonėje pasaulio žmonių sveikatai rekomenduojama, kad:

 

1. ES valstybės narės ir Europos Komisija nedelsiant įgyvendintų savo finansinius įsipareigojimus sveikatos priežiūros srityje ir  ES Tūkstantmečio plėtros tikslų įgyvendinimo veiksmų darbotvarkę bei padidintų OPP sveikatos apsaugai, kad iki 2015 m. būtų pasiektas tikslas - 0,1 proc. BNP, laikantis PSO Makroekonomikos ir sveikatos apsaugos komisijos rekomendacijų.

 

2. ES valstybės narės ir EK  kauptų papildomas lėšas novatoriškų finansavimo mechanizmų, įskaitant valiutos sandorių mokestį (VSM), pagalba (ne mažiau kaip 10 mlrd. JAV dolerių papildomų išteklių sveikatos apsaugai, pasinaudojant novatoriškais finansavimo mechanizmais, remiantis Aukšto lygio darbo grupės novatoriško finansavimo klausimais rekomendacija).

 

 

 

 

 

LAIKAS VEIKTI

 

KAS UŽ KĄ ATSAKO

TERMINAS

Europos Komisija

·        Kartu su Europos  Vadovų Taryba rengia  naują ES Tūkstantmečio plėtros tikslų įgyvendinimo veiksmų darbotvarkę, pagal kurią 0,1 proc. BNP numatoma skirti sveikatos apsaugai.

 

·                   Balandžio mėn. pateiktinas dokumentų paketas, 2010 m.

 

 

  • Didina asignavimus sveikatos apsaugai, vykdant programavimą pagal ES Biudžeto ir Europos Plėtros fondo (EPF) Vystomojo bendradarbiavimo priemonę.

 

  • Metinis ES biudžetas.
  • Nauja  finansinė  perspektyva, 2013-2018 m.
  • 10-ojo ir 11-ojo EPF laikotarpio vidurio patikra. 
  • Užtikrina, kad sutartyse dėl TPT tikslų sveikatos apsaugai būtų skiriamas ypatingas dėmesys ir kad jose būtų pakankamai rodiklių, leidžiančių įvertinti  rezultatus sveikatos apsaugos srityje.  Šie rodikliai turėtų atspindėti neturtingųjų padėtį, lyčių lygybės, lytinės ir reprodukcinės sveikatos situaciją.
  • 10-ojo ir 11-ojo EPF laikotarpio vidurio patikra.
  • Imasi energingo  vaidmens, siekiant supaprastinti   ES Darbo padalijimo procesą šalies lygmeniu. Ragina valstybes nares nustatyti, ką kiekviena iš jų daro sveikatos apsaugos srityje atitinkamose šalyse partnerėse, siekiant užtikrinti, kad darbo pasidalijimas nenulems bendro sveikatos apsaugos finansavimo mažėjimo.
  • ES Darbo pasidalijimo direktyvos veiklos sistema.

Europos parlamentas

 

 

·        Didina ES biudžeto teminių programų „Investavimo į žmones“ „sveikatos voką“.

·    Metinis ES biudžetas ir nauja finansinė  perspektyva, 2013-2018 m.

·        Ragina EK kiekvienais metais pranešti apie  pažangą, siekiant  tikslo - bazinei sveikatos apsaugai ir švietimui skirti 20 proc. lėšų, programuojant pagal ES biudžeto Vystomojo bendradarbiavimo priemonę. Reikalauja, kad šis tikslas būtų įtrauktas į EPF.

 

·    Metinio biudžeto kontrolė.

·    Vystomojo bendradarbiavimo priemonės laikotarpio vidurio patikra, 2010 m.

·        Vykdo ES Darbo padalijimo direktyvos nuostatų įgyvendinimo stebėseną, ypač sveikatos apsaugos srityje.

·    Rezoliucija dėl Darbo pasidalijimo rezoliucijos nuostatų įgyvendinimo, 2010 m.

 

Europos Vadovų Taryba ir valstybės narės

·        Skiria 0,1 proc. BNP oficialiai pagalbos plėtrai sveikatos apsaugos srityje.

·    Valstybių narių dvišalio vystymosi biudžetai.

·        Įsipareigoja vykdyti ES Tūkstantmečio plėtros tikslų įgyvendinimo veiksmų darbotvarkę ir peržiūrėti 2010 m. ir vėlesnių metų Veiksmų darbotvarkės tikslus sveikatos apsaugos srityje.

·    Tarybos išvados dėl balandžio mėn. pateiktino dokumentų paketo, 2010 m.

·        Renka papildomas lėšas sveikatos apsaugai, įgyvendinant novatoriškus sveikatos apsaugos finansavimo šaltinius, įskaitant valiutos sandorių mokestį.

·    Europos Vadovų Tarybos išvados, ES pirmininkaujant Belgijai arba Vengrijai, 2010/2011 m.

·        Įsipareigoja prisidėti finansuojant sutartis dėl TPT tikslų ir palaiko teisėkūros iniciatyvas nacionaliniame lygmenyje, siekiant vykdyti daugiametės pagalbos programavimą įgyvendinant Akros veiksmų darbotvarkę .

·    ES pasirengimas ketvirtajam Aukšto lygio forumui dėl pagalbos efektyvumo, 2011 m.

·        Įsipareigoja planuoti ES valstybių narių pagalbos teikimą sveikatos apsaugos srityje visose šalyse partnerėse, siekiant užtikrinti, kad sveikatos apsaugos sektoriuje būtų aktyviai įgyvendinamos Darbo padalijimo direktyvos nuostatos.

·    ES Darbo pasidalijimo direktyvos veiksmų sistema, 2010 m.

 

 

2. ES įsipareigojimai kurti tvirtas sistemas

 

·        Bendras tikslas stiprinti sveikatos apsaugos sistemas, įskaitant vietines ir bendruomenines sveikatos apsaugos sistemas bei integruoti su ŽIV/AIDS, tuberkuliozės ir maliarijos prevencija ir gydymu susijusias paslaugas, remiasi pirminės sveikatos priežiūros principais ir investicijomis į sveikatos sektoriaus darbo jėgą, įskaitant gebėjimų ugdymą ligų prevencijai, gydymui, priežiūrai ir vietos sveikatos apsaugos tinklų kūrimui. Tai yra pagrindas remti kovą  su  šiomis  tris ligomis  (Šaltinis: Tarybos išvados dėl pažangos, įgyvendinant Europos kovos su ŽIV/AIDS, maliarija ir tuberkulioze Išorės veiksmų programą, 2009 m.).

 

·        Siekiant užtikrinti tvarius žmogiškųjų išteklių krizės sprendimus platesniame sveikatos apsaugos sektoriaus finansavimo kontekste besivystančiose šalyse, reikalingi tinkami finansiniai ištekliai. Taryba taip pat primena valstybių narių 2005 m. gegužės mėn. prisiimtą įsipareigojimą (...), o taip pat įsipareigojimą skatinti ilgalaikio prognozuojamo finansavimo mechanizmus, siekiant praplėsti investicijų sveikatos apsaugos srityje erdvę (Šaltinis: Tarybos išvados dėl Europos veiklos programos kritinio sveikatos sistemos darbuotojų trūkumo besivystančiose šalyse problemai spręsti, 2007-2013 m., 2007 m.).

 

·        Taryba ragina teikti paramą, padedant sukurti, valdyti, vykdyti stebėseną ir įvertinti žmogiškųjų išteklių plėtros strategiją, sudarančią nacionalinės sveikatos apsaugos sistemos dalį, tuo pat metu įtraukiant pilietinę visuomenę ir privatų sektorių reaguoti nacionaliniame lygmenyje, nacionalinės nuosavybės užtikrinimo tikslais (Šaltinis: ten pat).

 

·        Tikimasi, kad didesnės ES investicijos šiame sektoriuje prisidės (...) papildomai finansuojant nacionalinių planų vykdymą, pasinaudojant tarptautinės sveikatos apsaugos partnerystės  bei kitų susijusių iniciatyvų IHP+ pagalba. Be to, tikimasi, kad didesnės investicijos leis proporcingai didinti sveikatos apsaugos darbuotojų skaičių, suteikti jiems didesnius įgaliojimus, plėtoti tvarias sveikatos apsaugos sistemų finansavimo sistemas, įskaitant socialinę apsaugą (šaltinis: ES Tūkstantmečio plėtros tikslų įgyvendinimo veiksmų darbotvarkė, 2008 m.).

 

·        ES ragina visus donorus 50 proc. ar daugiau vyriausybinės paramos lėšų nukreipti per šalių sistemas, tame tarpe – didinant procentą pagalbos, skiriamos per įvairias programas, tokias, kaip pagalba biudžetui ar Sektorinis metodas (SWAp), (Šaltinis: ES Akros gairės, 2008 m.).

 

KAS UŽ KĄ ATSAKO

TERMINAS

Europos Komisija

  • Aiškiai akcentuoja poreikį pripažinti, paremti ir mokyti bendruomenės sveikatos apsaugos darbuotojus ir apmokėti jiems už darbą, laikant tai sveikatos apsaugos stiprinimo strategijos dalimi.
  • Europos Sąjungos komunikatas dėl pasaulio žmonių sveikatos, 2010 m.
  • Peržiūri Europos Veiksmų programos įgyvendinimą ir jos veiksmingumą, siekiant spręsti kritinio sveikatos apsaugos darbuotojų trūkumo besivystančiose šalyse problemą, įtraukiant pilietinę visuomenę.
  • Pirmasis pusmečio vertinimas turi būti baigtas 2011 m., o antrasis – 2013 m.
  • Įkuria stiprią EK tarpžinybinę grupę, kaip siūloma ES komunikate dėl pasaulio žmonių sveikatos, siekiant sustiprinti EK atskirų veiksmų ir politikos krypčių tarpusavio ryšį ir geriau koordinuoti veiksmus.
  • Vykdoma šiuo metu.
  • Vykdo ES Elgesio kodekso nuostatų įgyvendinimo įdarbinant sveikatos apsaugos darbuotojus besivystančiose šalyse, „mėlynosios kortelės“ naudojimo ir papildomų priemonių įgyvendinimo rezultatų stebėseną.
  • Komunikatas dėl Metinės vystymosi politikos darnos
  • Užtikrina, kad ES delegacijose šalyse partnerėse būtų pakankamai sveikatos ekspertų ir stiprina jų gebėjimą vykdyti tvirtą ir prasmingą dialogą sveikatos apsaugos klausimais.
  • Politinio dialogo sveikatos klausimais gairės ES delegacijoms, 2010 m.
  • Užtikrina, kad politinio dialogo sveikatos klausimais gairės ES delegacijoms atspindėtų holistinį ir platų požiūrį į sveikatą ir sveikatos apsaugos sistemų stiprinimą, įskaitant bendruomenių sveikatos sektoriaus darbuotojų vaidmens stiprinimą.
  • Politinio dialogo sveikatos klausimais gairės ES delegacijoms, 2010 m.
  • Į biudžeto paramos programų stebėsenos sistemas įtraukia svarius rezultatais grindžiamus konkrečius sveikatos ir lyčių lygybės rodiklius.
  • Metodika bendrajai biudžeto paramai  įvertinti, 2010 m.
  • Šalių sistemų ir techninės pagalbos naudojimo elgesio kodeksas, 2010 m.

 

Europos Parlamentas

·        Akcentuoja itin svarbų bendruomenių darbuotojų vaidmens sveikatos sistemose stiprinimo klausimą bei poreikį tinkamai remti, apmokyti bendruomenių sveikatos apsaugos sistemos darbuotojus ir apmokėti už jų darbą.

·        Rezoliucija dėl Europos Sąjungos komunikato dėl pasaulio žmonių sveikatos, 2010 m.

·        Vykdo konkrečių EK biudžeto paramos programų rezultatų sveikatos apsaugos srityje stebėseną.

·        Vykdomas Europos Audito Rūmų ataskaitos rekomendacijų dėl EK paramos sveikatos apsaugos srityje  Afrikoje, į pietus nuo Sacharos, įgyvendinimas.

·        Kelia svarbius klausimus, susijusius su Europos veiksmų programos įgyvendinimu, sprendžiant kritinio darbuotojų trūkumo sveikatos sektoriuje problemą.

·        Klausimai raštu Europos Komisijai ir Tarybai bei rezoliucija dėl Europos veiksmų programos kritinio sveikatos sistemos darbuotojų trūkumo besivystančiose šalyse problemai spręsti, 2010 m.

·        Diegia platų sveikatos apsaugos sistemų, įskaitant bendruomenines sistemas, stiprinimo požiūrį.

·        Tarybos išvados dėl Europos Sąjungos komunikato dėl pasaulio žmonių sveikatos, 2010 m.

·        Užtikrina didesnį ir platesnį ES dalyvavimą IHP+ veikloje, įkuriant bendrą fondą, kuriuo tikslas - paremti nacionalinius sveikatos sektoriaus planus, užtikrinti geresnį veiksmų koordinavimą ir efektyvesnį dialogą sveikatos apsaugos sektoriuje.

·        ES pozicija dėl kitos Tarptautinės partnerystės sveikatos apsaugos srityje IHP+ ministerijų apžvalgos, 2010 m.

·        Įgalina šalis partneres pasinaudoti įvairiais finansavimo mechanizmais, įskaitant bendrojo ir sektorinio biudžeto paramą, Globalinės partnerystės sveikatos apsaugos srityje ir atskirų projektų paramą, siekiant stiprinti sveikatos sistemas.

·        Valstybių narių dvišalio vystymosi biudžetai.

·        Plėtoja ir diegia ES Elgesio kodekso reikalavimus etiškam sveikatos sektoriaus darbuotojų įdarbinimui, remiantis valstybių narių geriausia praktika.

·        Tarybos išvadų dėl Europos veiksmų programos įgyvendinimas, sprendžiant kritinio darbuotojų trūkumo sveikatos sektoriuje problemą (2007-2013 m.).

·        Akcentuoja ir remia žmogiškųjų išteklių plėtros strategijos, kuri sudaro pagrindinę nacionalinių sveikatos apsaugos sistemų dalį,  kūrimą ir stebėseną.

·        Tarybos išvados dėl Europos Sąjungos komunikato dėl pasaulio žmonių sveikatos, 2010 m.

·        Vykdo bet kokius šalies politikos pakeitimus, kurie yra nurodyti kaip būtini Komunikato dėl Metinės vystymosi politikos darnos  Žmogiškųjų išteklių skyriuje. 

·        Jei būtina - 2011 ir 2013 m.

 

 

3. ES įsipareigojimai dėl gerų galimybių užtikrinimo

 

·        Taryba sveikina į Europos programą įtrauktą įsipareigojimą atsižvelgti į lyčių lygybės aspektą visuose veiksmuose, įskaitant lyčių lygybės užtikrinimą teikiant sveikatos priežiūros paslaugas ir siekiant karjeros, o taip pat siekiant palengvinti bendruomeninės sveikatos priežiūros naštą, tenkančią daugiausia moterims ir mergaitėms (Šaltinis: Europos veiklos programa kritinio sveikatos sistemos darbuotojų trūkumo besivystančiose šalyse problemai spręsti, 2007-2013 m.)

·        Šias pastangas turi paremti donorai,  parlamentai, pilietinė visuomenė bei kitos suinteresuotos grupės, tame tarpe – ir marginalizuotos moterų organizacijų grupės, vidaus atskaitomybės stiprinimo procese (šaltinis: ES Akros gairės, 2008 m.).

  • ES remia ir sveikina pilietinės visuomenės organizacijų dalyvavimą politinėse konsultacijose, o taip pat įgyvendinant plėtros programas, kurios yra neatskiriamos kuriant atskaitingas ir atsakingas valstybes, o taip pat ir dažnai geriausiai galinčios teikti paslaugas marginalizuotoms visuomenės grupėms (Šaltinis: Tarybos išvados dėl pažangos paspartinimo, siekiant TPT, 2008 m.).

·        Taryba pripažįsta, kad, norint veiksmingai spręsti trijų ligų problemą, reikia, kad su jomis susiduriantys asmenys ir bendruomenės (...), o taip pat pilietinė visuomenė ir privatus sektorius labiau įsitrauktų planuojant įvairias strategijas ir programas. Toks jų įsitraukimas dažnai reikalauja paramos  vietinių pilietinės visuomenės organizacijų gebėjimams ugdyti  (Šaltinis: Tarybos išvados dėl pažangos, įgyvendinant Europos kovos su ŽIV/AIDS, maliarija ir tuberkulioze išorės veiksmų programą, 2009 m.).

·        Numatyti bendrus veiksmus, siekiant stiprinti rajonines ir nacionalines sveikatos apsaugos sistemas, įskaitant sveikatos apsaugos valdymo informacines sistemas, mokesčio už bazinės sveikatos priežiūros paslaugas panaikinimą, stiprinant prevencines sveikatos priežiūros sistemas ir švietimą sveikatos apsaugos srityje, o taip pat platesnį pilietinės visuomenės partnerių dalyvavimą (Šaltinis: Bendra ES ir Afrikos strategija, 2007 m.).

 

Priemonėje pasaulio žmonių sveikatai stiprinti rekomenduojama, kad:

 

1. Europos valstybės narės ir Europos Komisija tvirtai remtų socialinę apsaugą, leidžiančią nemokamai pasinaudoti sveikatos priežiūros paslaugomis nustatytose vietose.

2. Europos Sąjungos valstybės narės ir Europos Komisija užtikrintų tikslinę paramą pilietinės visuomenės gebėjimams  ugdyti  ir suteikti galimybes jai prasmingai dalyvauti IHP+ šalies lygmeniu.

 

KAS UŽ KĄ ATSAKO

TERMINAS

Europos Komisija

  • Skatina nemokamą  prieigą prie  sveikatos priežiūros paslaugų  nustatytose vietose,  mokesčio už šias paslaugas  panaikinimą ir visuotinės galimybės gauti sveikatos priežiūros paslaugas užtikrinimą, skiriant ypatingą dėmesį moterims, mergaitėms ir marginalizuotoms gyventojų grupėms bei formuluojant konkrečius pasiūlymus šiam tikslui pasiekti.
  • Europos Sąjungos komunikatas dėl pasaulio žmonių sveikatos, 2010 m.
  • Užtikrina prasmingą pilietinės visuomenės, ypač moterų ir bendruomeninių organizacijų, atstovaujančių marginalizuotas ir pažeidžiamas visuomenės grupes, dalyvavimą IHP+, skiriant išteklius ir kuriant erdvę politiniam dialogui su pilietine visuomene šalies ir pasaulio  lygmeniu.
  • Politinio dialogo gairės ES delegacijoms sveikatos apsaugos klausimais, 2010 m.
  • Garantuoja Kairo tarptautinės konferencijos „Gyventojai ir plėtra“ /Kairo deklaracijos ir Veiksmų programos, Pekino deklaracijos ir Veiksmų platformos, įgyvendinimą.
  • Europos Sąjungos Lyčių lygybės veiksmų planas, 2010 m.
  • Užtikrina, kad lyčių klausimai ir teisė į sveikatos apsaugą būtų veiksmingai atspindėta visose ES plėtros politikos kryptyse, programose, projektuose ir biudžetuose, taip pat skiriant ir finansinę bei techninę paramą šalims partnerėms.
  • Metiniai veiksmų planai pagal teminę biudžeto eilutę „Investavimas į žmones“
  • Daugiametė indikatyvinė programa  “Nevalstybiniai veikėjai”, 2011-2013 m.

 

Europos Parlamentas

  • Primygtinai ragina teikti nemokamas sveikatos paslaugas, įskaitant lytinės ir reprodukcinės sveikatos paslaugas, kad jomis būtų galima naudotis nustatytose vietose visose Europos Sąjungos šalyse partnerėse.
  • Rezoliucija dėl Europos Sąjungos komunikato dėl pasaulio žmonių sveikatos, 2010 m.
  • Vykdo stebėseną, kad lyčių klausimai ir teisė į sveikatos apsaugą būtų atspindėti visose ES plėtros politikos kryptyse, programose, projektuose ir biudžetuose.
  • Metinio biudžeto kontrolė.
  • Vystomojo bendradarbiavimo priemonės laikotarpio vidurio patikra, 2010 m.
  • Skatina lyčių aspektą įtraukti į biudžeto planavimą, stebėseną ir vertinimą, siekiant užtikrinti išteklių skyrimą lyčių lygybės programoms.
  • Rezoliucija dėl Europos Sąjungos lyčių lygybės veiksmų plano, 2010 m.
  • Pabrėžia gyvybiškai svarbų pilietinės visuomenės ir nacionalinių parlamentų vaidmenį vystant bei įgyvendinant nacionalinius sveikatos planus ir atliekant jų stebėseną.
  • Rezoliucija dėl Europos Sąjungos komunikato dėl pasaulio žmonių sveikatos, 2010 m.

 

Taryba ir valstybės narės

  • Patvirtina veiksmų gaires dėl finansinės ir techninės paramos teikimo vykdant 2009 m. patvirtintą JT Generalinės Asamblėjos Šešių šalių deklaraciją, kurioje  išreikšta   valia įgyvendinti nemokamą sveikatos apsaugos politiką.
  • Tarybos išvados dėl Europos Sąjungos komunikato dėl pasaulio žmonių sveikatos, 2010 m.
  • Patvirtina svarbiausius Europos Sąjungos ir dvišalių politikų bei programų dėl pasaulio žmonių sveikatos principus, kad būtų daroma pažanga įgyvendinant visuotinę teisę į sveikatą (teisėmis grindžiamą požiūrį, universalią aprėptį, lygybę ir demokratinę nuosavybę).
  • Tarybos išvados dėl Europos Sąjungos komunikato dėl pasaulio žmonių sveikatos, 2010 m.
  • Užtikrina didelį dėmesį demokratinei nuosavybei pabrėžiant prasmingą pilietinės visuomenės įsitraukimą įgyvendinant Akros veiksmų darbotvarkę.
  • Europos Sąjungos pozicija dėl ketvirtojo aukšto lygio forumo dėl pagalbos veiksmingumo, 2011 m.
  • Patvirtina  veiksmų gaires dėl techninės ir finansinės paramos pilietinės visuomenės įsitraukimui į nacionalinės sveikatos politikos vykdymo ir planavimo procesus, įskaitant IHP+, siekiant užtikrinti moterų, mergaičių ir jautrių bei marginalizuotų visuomenės grupių poreikių patenkinimą.
  • Europos Sąjungos pozicija dėl kitos IHP+ ministerijų apžvalgos, 2010 m.

 

 

Priedas

Europos Sąjungos įsipareigojimai siekiant 4-ojo, 5-ojo ir 6-ojo Tūkstantmečio plėtros tikslų

 

Laikas veikti siekiant 4-ojo, 5-ojo ir 6-ojo Tūkstantmečio plėtros tikslų

 

Europos Sąjungos įsipareigojimai siekiant 4-ojo Tūkstantmečio plėtros tikslo

 

  • Europos Sąjunga remia 4-ąjį TPT: iki 2015 m. dviem trečdaliais sumažinti vaikų mirtingumą.
  • 2010 m. tarpiniai tikslai (Šaltinis: ES Tūkstantmečio plėtros tikslų įgyvendinimo veiksmų darbotvarkė, 2008 m.):
    • kiekvienais metais išgelbėti 4 mln. daugiau vaikų gyvybių, Afrikoje – 2 milijonus,
    • kiekvienais metais 35 mln. daugiau gimdymų priimti kvalifikuotam medicininiam personalui, Afrikoje – 13 milijonų,
    • padidinti integruoto valdymo programų dėl vaikų ligų aprėptį.

 

·        Europos Sąjunga siekia, kad vaikai gautų pagrindines paslaugas, įskaitant visuotinę ir nemokamą galimybę gauti pagrindines sveikatos apsaugos paslaugas (Šaltinis: Europos Sąjungos veiksmų planas dėl vaikų teisių vykdant išorės veiksmus, 2008 m.).

·        Remia socialinės apsaugos sistemas, skirtas vaikams, patiriantiems ypatingus sunkumus (neįgalumą, kuris išnaudojamas arba dėl kurio priekabiaujama, gyvenimą nedarnioje šeimoje ir socialinę atskirtį, našlaičius, ŽIV/AIDS paveiktus pažeidžiamus vaikus (Šaltinis: ten pat).

·        Europos Sąjunga deda pastangas vystymo srityje ir toliau stiprina šalių partnerių sistemas ir pajėgumus, kad nediskriminuojant būtų teikiamos pagrindinės paslaugos, įskaitant visuotinę gimimų registraciją, visuotinę nemokamą galimybę gauti pagrindines sveikatos apsaugos, lytinės ir reprodukcinės sveikatos priežiūros bei švietimo paslaugas (Šaltinis: Tarybos išvados dėl Europos Sąjungos veiksmų plano dėl vaikų teisių vykdant išorės veiksmus, 2008 m.).

 

 

KAS UŽ KĄ ATSAKO

TERMINAS

Europos Komisija

  • Skiria pakankamai lėšų, kad vaikai gautų sveikatos apsaugos paslaugas remiantis Europos Sąjungos biudžeto vystomojo bendradarbiavimo priemone
  • Metinis ES biudžetas.
  • Remia lytinės ir reprodukcinės sveikatos bei jaunimo teisių skatinimą vykdant teminę programą „Investavimas į žmones“ ir kitas iš ES biudžeto finansuojamas temines programas.
  • Programos „Investavimas į žmones“ laikotarpio vidurio patikra, 2010 m.
  • Nauja finansinė perspektyva, 2013-2018 m.

Europos Parlamentas

 

  • Konkrečiai pabrėžia poreikį imtis skubių priemonių, kad būtų sumažintas vaikų mirtingumas ir užtikrinta galimybė vaikams gauti pagrindines sveikatos apsaugos paslaugas, labai susitelkiant į vaikų teises ir ypatingą dėmesį skiriant pažeidžiamiems vaikams.
  • Rezoliucija dėl Europos Sąjungos pozicijos  Jungtinių Tautų aukščiausiojo lygio susitikimui dėl Tūkstantmečio plėtros tikslų, 2010 m.

 

Taryba ir valstybės narės

  • Proporcingai didina įsipareigojimus, kad būtų pasiektas 4-asis TPT, teikia konkretų finansavimą, siekiant mažinti vaikų mirtingumą ir veikmingai įtraukti vaikų teises į visas sveikatos apsaugos programas.

·                    Tarybos išvados dėl balandžio mėn. pateiktino dokumentų paketo, 2010 m.

·                    Valstybių narių dvišalio vystymosi biudžetai.

·        Stiprina visuomenės sveikatos sistemas, kurios užtikrina rentabilias sveikatos apsaugos paslaugas gimdyvėms, naujagimiams ir kūdikiams, kad paslaugos būtų prieinamos visoms visuomenės grupėms, įskaitant pažeidžiamus vaikus.

·                    Tarybos išvados dėl balandžio mėn. pateiktino dokumentų paketo, 2010 m.

·        Visiškai išnaudoja vaiko teisių apsaugos priemonių rinkinį, siekiant sustiprinti šalių partnerių, donorų ir kitų suinteresuotų grupių galimybes įtraukti požiūrį dėl vaiko teisių į teisės aktus, programavimą, biudžetą, veiksmingą vaiko teisių apsaugą ir vaikų dalyvavimą.

  • Tęsiamas politinis dialogas su šalimis partnerėmis.

 

Laikas veikti siekiant 4-ojo, 5-ojo ir 6-ojo Tūkstantmečio plėtros tikslų

 

Europos Sąjungos įsipareigojimai siekiant 5-ojo Tūkstantmečio plėtros tikslo

 

  • Europos Sąjunga remia 5-ojo Tūkstantmečio plėtros tikslo A uždavinį: trimis ketvirtadaliais sumažinti gimdyvių mirštamumą, ir B uždavinį: iki 2015 m. pasiekti visuotinę galimybę gauti reprodukcinės sveikatos apsaugos paslaugas.

 

  • 2010 m. tarpiniai tikslai (Šaltinis: ES Tūkstantmečio plėtros tikslų įgyvendinimo veiksmų darbotvarkė, 2008 m.):
    • teikti skubią paramą siekiant visuotinės galimybės gauti reprodukcinės sveikatos apsaugos paslaugas,
    • kiekvienais metais 35 mln. daugiau gimdymų priimti kvalifikuotam medicininiam personalui; Afrikoje – 13 milijonų,
    • 50 mln. daugiau moterų Afrikoje aprūpinti šiuolaikinėmis kontracepcinėmis priemonėmis ir užtikrinti galimybę gauti šeimos planavimo paslaugas.

 

  • Pripažįsta, kad krizės poveikis sustiprina poreikį ypač daug dėmesio skirti tiems TPT, kurių siekiant pasiekta mažiausia pažanga, būtent, 1-ajam ir 5-ajam TPT tikslui (Šaltinis: Tarybos išvados dėl paramos krizę siekiančioms įveikti besivystančioms šalims, 2009 m.).
  • Pripažįsta moterų teisę kontroliuoti ir laisvai bei atsakingai priimti sprendimus dėl klausimų, susijusių su lytine ir reprodukcine sveikata (Šaltinis: Tarybos išvados dėl lyčių lygybės ir moterų teisių stiprinimo vystomojo bendradarbiavimo srityje, 2007 m.).
  • Lytinė ir reprodukcinė sveikata ir teisės skatinamos siekiant iki 2015 m. užtikrinti visuotinę galimybę gauti reprodukcinės sveikatos apsaugos paslaugas ir sumažinti naujagimių, kūdikių ir gimdyvių sergamumą ir mirtingumą, kaip numatyta tarptautinėje konferencijoje „Gyventojai ir plėtra“ (ICPD) ir Maputo veiksmų plane (Šaltinis: Bendra ES ir Afrikos strategija, 2007 m.).
  • TPT negalima pasiekti nepadarius pažangos siekiant visuotinės lytinės ir reprodukcinės sveikatos ir teisių tikslų, nurodytų Kairo tarptautinės konferencijos „Gyventojai ir plėtra“ darbotvarkėje (Šaltinis: Europos konsensusas dėl vystymosi, 2005 m.).

 

 

KAS UŽ KĄ ATSAKO

TERMINAS

Europos Komisija

  • Spartindama atsaką į gimdyvių mirštamumą, didindama visuotinę galimybę gauti lytinės ir reprodukcinės sveikatos apsaugos paslaugas ir, remdama nacionalinių veiksmų planų rengimą atsižvelgiant į lyčių teises ir lygybę, skatina aiškiai įsipareigoti siekti 5-ojo TPT.
  • Metinis balandžio mėn. pateiktinas dokumentų paketas ir darbinis dokumentas personalui dėl Tūkstantmečio plėtros tikslų.
  • Stiprindama sveikatos apsaugos sistemas, stiprina pirminę sveikatos priežiūrą ir užtikrina, kad būtų prieinamas rentabilus ir išsamus paketas su informacija apie lytinę ir reprodukcinę sveikatą, paslaugomis ir prekėmis. Papildomai stiprina šių paslaugų integravimą su ŽIV prevencija, gydymo ir priežiūros paslaugomis, naujagimių ir vaikų sveikatos apsaugos paslaugomis bei prieinamų ir įperkamų paslaugų užtikrinimu visiems žmonėms, įskaitant jaunimą, marginalizuotas, pažeidžiamas gyventojų grupes bei pažeidžiamose situacijose esančius žmones.

·        Europos Sąjungos komunikatas dėl pasaulio žmonių sveikatos, 2010 m.

 

·        Remdamasi ES biudžeto vystomojo bendradarbiavimo priemone, teminėmis programomis „Investavimas į žmones“ ir „Nevalstybiniai veikėjai“, skiria atitinkamą ir prognozuojamą finansavimą lytinės ir reprodukcinės sveikatos paslaugoms užtikrinti.

·        Metinis ES biudžetas ir nauja finansinė perspektyva, 2013-2018 m.

·        Programos „Investavimas į žmones“ laikotarpio vidurio patikra, 2010 m.

·        Metiniai veiksmų planai. Programa „Investavimas į žmones“.

·        Programos „Nevalstybiniai veikėjai“ laikotarpio vidurio patikra.

·        Metiniai veiksmų planai. Programa „Nevalstybiniai veikėjai“.

 

Europos Komisija

  •  Šalyse skatina politinį dialogą apie lytinės ir reprodukcinės sveikatos ir teisių svarbą mažinant skurdą ir siekiant TPT.
  • Politinio dialogo sveikatos klausimais gairės ES delegacijoms, 2010 m.

Europos Parlamentas

  • Atlieka stebėseną ir tikrina, kaip įgyvendinama Europos Parlamento rezoliucija dėl 5-ojo TPT įgyvendinimo Europos Sąjungoje, pasitelkiant jungtines parlamentines delegacijas.
  • Rezoliucija dėl Europos Sąjungos komunikato dėl pasaulio žmonių sveikatos, 2010 m.
  • Rezoliucija dėl balandžio mėn. pateiktino dokumentų paketo, 2010 m.
  • Rezoliucija dėl Europos Sąjungos pozicijos dėl Jungtinių Tautų aukšto lygio susitikimo dėl Tūkstantmečio plėtros tikslų, 2010 m.
  • Metinis ES biudžetas ir nauja finansinė perspektyva, 2013-2018 m.

 

 

 

Taryba ir valstybės narės

·        Skatina aiškų politinį ir finansinį įsipareigojimą siekiant 5-ojo TPT remiant teisėmis ir lygybe pagrįstų nacionalinių veiksmų planų plėtrą, ypatingą dėmesį skiriant marginalizuotoms žmonių grupėms sveikatos apsaugos sistemose bei esantiems pažeidžiamose situacijose.

  • Europos Sąjungos pozicija dėl Jungtinių Tautų aukščiausiojo lygio susitikimo dėl Tūkstantmečio plėtros tikslų, 2010 m.

·        Valstybių narių dvišalio vystymosi biudžetai ir įnašai į Europos plėtros fondą.

·        Stiprindamos sveikatos apsaugos sistemas, stiprina pirminę sveikatos priežiūrą ir užtikrina, kad būtų prieinamas rentabilus ir platus paketas su informacija apie lytinę ir reprodukcinę sveikatą, paslaugomis ir prekėmis. Stiprina integravimą su ŽIV prevencija, gydymo ir priežiūros paslaugomis, naujagimių ir vaikų sveikatos apsaugos paslaugomis. Užtikrina prieinamas ir įperkamas paslaugas visiems žmonėms, įskaitant jaunimą, marginalizuotas, pažeidžiamas grupes bei pažeidžiamose situacijose esančius žmones.

·        Tarybos išvados dėl Europos Sąjungos komunikato dėl pasaulio žmonių sveikatos, 2010 m.

 

Laikas veikti siekiant 4-ojo, 5-ojo ir 6-ojo Tūkstantmečio plėtros tikslų

 

Europos Sąjungos įsipareigojimai siekiant 6-ojo Tūkstantmečio plėtros tikslo

 

  • Europos Sąjungos įsipareigojimas siekti 6-ojo Tūkstantmečio plėtros tikslo: iki 2015 m. sustabdyti ŽIV/AIDS, maliarijos, tuberkuliozės ir kitų apleistų ligų plitimą ir pakeisti tendenciją mažėjimo linkme bei teikti šalims pagalbą, kad iki 2010 m. jos proporcingai didintų galimybes gauti visuotines ŽIV prevencijos, gydymo, priežiūros ir paramos paslaugas.
  • 2010 m. tarpiniai tikslai (Šaltinis: ES Tūkstantmečio plėtros tikslų įgyvendinimo veiksmų darbotvarkė, 2008 m.):
    • iki 2010 m. teikti 8 mlrd. eurų didesnę paramą sveikatai, kuri padės iki 2010 m. kiek įmanoma priartėti prie visuotinės ir nemokamos galimybės gauti ŽIV/AIDS prevencijos ir gydymo paslaugas bei sumažinti sergamumą,
    • ES toliau teikti paramą Pasauliniam kovos su AIDS, tuberkulioze ir maliarija fondui ir UNITAID (iki 2013 m. ACP (Azijos, Karibų, Ramiojo vandenyno šalių) valstybėms iš EPF skirti 50 mln. JAV dolerių per metus),
    • į Afriką pristatyti maždaug 75 mln. daugiau apsauginių tinklelių ir remti šalies pastangas užtikrinti visuotinę aprėptį, imantis veiksmingų priemonių kontroliuoti maliarijos plitimą.

 

  • Kova su skurdu bus sėkminga tik tuomet, kai investavimas į žmones (visų pirma investavimas į sveikatą, švietimą ir ŽIV/AIDS prevenciją) bus visų suprantamas kaip svarbus dalykas (Šaltinis: Europos konsensusas dėl vystymosi, 2005 m.). Stiprinamos pastangos sudaryti galimybes gyventojams iki 2010 m. gauti visuotines pagrindines sveikatos priežiūros paslaugas, ŽIV/AIDS, tuberkuliozės ir maliarijos prevencijos, gydymo, priežiūros ir paramos paslaugas ir bendradarbiauti kovojant su kitomis pandeminėmis ligomis bei su meningitu, ypač didelį dėmesį skiriant moterims, vaikams ir paaugliams, pagyvenusiesiems ir neįgaliesiems bei gyventojams, priklausantiems pažeidžiamoms grupėms (Šaltinis: Europos Sąjungos ir Afrikos strateginė partnerystė, 2007 m.). Gerinama galimybė gauti ŽIV/AIDS, tuberkuliozės, maliarijos, lytinės ir reprodukcinės sveikatos prevencijos, gydymo, priežiūros ir paramos paslaugas (Šaltinis: Europos Sąjungos ir Afrikos partnerystė siekiant Tūkstantmečio plėtros tikslų, 2008-2010 m.).
  • Pasauliui kovojant su šiomis trimis ligomis reikalinga, kad, remdamasi Europos konsensuse dėl vystymosi ir ES Tūkstantmečio plėtros tikslų įgyvendinimo veiksmų darbotvarkėje numatytais įsipareigojimais bei bendromis Europos šalies nuosavybės, lyčių lygybės ir žmogaus teisių vertybėmis Europos Sąjunga atliktų lyderio vaidmenį (Šaltinis: Pažangos ataskaita dėl Europos kovos su ŽIV/AIDS, maliarija ir tuberkulioze išorės veiksmų programos, 2009 m.).
  • Europos Sąjunga, būdama didžiausia pasaulio donore apskritai, ypač sveikatos sektoriuje, tebėra priešakyje pasauliui dedant pastangas išlaikyti finansinius įsipareigojimus, kovojant su šiomis trimis ligomis. Ji pasaulio ir šalies lygiu dirba naudodamasi daugeliu finansinių priemonių, įskaitant Pasaulinį kovos su AIDS, tuberkulioze ir maliarija fondą, Jungtinių Tautų sistemą, bei kitas susijusias priemones ir organizacijas, įskaitant nevyriausybines (Šaltinis: Tarybos išvados dėl pažangos, įgyvendinant Europos kovos su ŽIV/AIDS, maliarija ir tuberkulioze išorės veiksmų programą, 2009 m.). Šiame kontekste Taryba prašo Komisiją inicijuoti platų konsultacinį procesą su valstybėmis narėmis ir kitomis suinteresuotomis šalimis ir, remiantis Europos Sąjungos veiksmų pamokomis, paruošti geografiškai išsamią Europos kovos su ŽIV/AIDS, maliarija ir tuberkulioze išorės veiksmų programą 2012-iesiems ir kitiems metams (Šaltinis: ten pat).
  • Įgalina veiksmingus ir tvarius šalių atsakus per ilgalaikes ir prognozuojamas investicijas mokslo ir tyrimų srityje kuriant naujas priemones ir intervencijas (Šaltinis: ten pat).

 

 

KAS UŽ KĄ ATSAKO

TERMINAS

Europos Komisija

·        Atlieka stiprų koordinuojantį vaidmenį ES veiksmų komandose, kurios buvo sukurtos įgyvendinant Europos kovos su ŽIV/AIDS, maliarija ir tuberkulioze išorės veiksmų programą.

·        ES veiksmų komandų parengimas veiksmams 2010 m. ir kt.

·        Pristato Europos kovos su ŽIV/AIDS, maliarija ir tuberkulioze veiksmų programos laikotarpio pabaigos patikrą ir inicijuoja platų konsultacinį procesą su valstybėmis narėmis ir suinteresuotais asmenimis rengiant naują veiksmų programą 2012 m. ir vėlesniam laikotarpiui.

·        2010 m., 2011 m.

·        Teikia didesnius ir prognozuojamus išteklius kovojant su ŽIV/AIDS, maliarija ir tuberkulioze ir stiprina sveikatos sistemas panaudodama įvairius finansinius mechanizmus. Tai turėtų aprėpti rezultatais pagrįstus biudžeto paramos modalumus, pavyzdžiui, sutartį dėl Tūkstantmečio plėtros tikslų. Naudoja konkrečius su sveikata susijusius rodiklius ir teikia didelę paramą Pasauliniam kovos su ŽIV/AIDS, tuberkulioze ir maliarija fondui.

·        Metinis ES biudžetas.

·        Pasaulinio fondo papildymas, 2010 m.

·        10-ojo ir 11-ojo Europos plėtros fondo laikotarpio vidurio patikra.

·        Teikia paramą kuriant naujas šių ligų prevencijos ir gydymo priemones, įskaitant Produkto tobulinimo partnerystes.

·        Metinis ES biudžetas.

·        10-ojo ir 11-ojo Europos plėtros fondo laikotarpio vidurio patikra.

 

 

Europos Komisija

  • Užtikrina, kad Europos Bendrijos prekybos politika besivystančiose šalyse nekeltų grėsmės galimybei gauti vaistų ir remtų šalis, kad jos galėtų lanksčiai naudotis Susitarimu dėl intelektinės nuosavybės teisių aspektų, susijusių su prekyba (TRIPS).

·        Europos kovos su ŽIV/AIDS, maliarija ir tuberkulioze veiksmų programos įgyvendinimas.

Europos Parlamentas

·        Daro spaudimą, kad būtų tęsiama Europos kovos su ŽIV/AIDS, maliarija ir tuberkulioze veiksmų programa 2012 m. ir ilgiau.

·        Rezoliucija dėl kovos su ŽIV/AIDS, maliarija ir tuberkulioze veiksmų programos laikotarpio pabaigos patikros, 2011 m.

·        Užtikrina padidintus asignavimus į Pasaulinį kovos su ŽIV/AIDS, tuberkulioze ir maliarija fondą, kad padėtų išvengti iš jo teikiamo finansavimo atotrūkio, bei pakankamą finansavimą Produkto tobulinimo partnerystėms, kad jos sukurtų naujas prevencijos ir gydymo priemones, įskaitant vakcinas ir mikrobicidus.

·        Metinis ES biudžetas.

·        Programos „Investavimas į žmones“ laikotarpio vidurio patikra, 2010 m.

·        Nauja finansinė perspektyva, 2013-2018 m.

 

 

Taryba ir valstybės narės

  • Didina paramą Pasauliniam kovos su AIDS, tuberkulioze ir maliarija fondui.
  • Veiksmingai vykdo Darbo pasidalijimo direktyvos, stiprinančios ES valstybių narių dalijimąsi priemonėmis ir keitimąsi geriausiomis praktikomis, susijusiomis su šiomis trimis ligomis, nuostatas. Darbas atliekamas sudarius partnerystę su šiomis ligomis sergančių žmonių organizacijomis ir kitais nevalstybiniais partneriais.
  • Pasaulinio fondo papildymas, 2010 m.

 

  • Politinis dialogas su šalimis partnerėmis.
  • ES veiksmų komandų dalyvavimas įgyvendinant Europos kovos su ŽIV/AIDS, maliarija ir tuberkulioze veiksmų programą.
  • Užtikrina naujos Europos ir besivystančių šalių partnerystės klinikinių bandymų srityje (EDCTP) steigimą. Ši partnerystė finansuotų klinikinius bandymus ir stiprintų besivystančių šalių galimybes kovoti su šiomis ligomis.
  • ES Septintoji pagrindų programa ir kt.
  • Teikia subalansuotą finansavimą Produkto tobulinimo partnerystėms, dedant pastangas sukurti naujas prevencijos ir gydymo priemones, įskaitant vakcinas ir mikrobicidus.
  • Valstybių narių dvišalio vystymosi biudžetai.

 

Priemonėje pasaulio žmonių sveikatai stiprinti rekomenduojama, kad:

 

1. Europos Sąjungos valstybės narės ir Europos Komisija pademonstruotų nuoseklų supratimą politikoje ir programavime stiprinti sveikatos apsaugos, įskaitant bendruomenės, sistemas ir gyvybiškai svarbų bendruomenės sveikatos apsaugos darbuotojų vaidmenį.

 

2. Europos Sąjungos pagalbos veiksmingumo darbotvarkė, kaip nurodyta Akros gairėse, būtų įgyvendinama taip, kad duotų naudos sveikatos apsaugos sektoriui, o Europos veiklos programos kritinio sveikatos sistemos darbuotojų trūkumo besivystančiose šalyse problemai spręsti (2007-2013 m.) įgyvendinimas labai prisidėtų prie sveikatos sistemos stiprinimo.

 

LAIKAS VEIKTI

 

 

 

 

 

 

 


Naujausi pakeitimai - 2010-03-29
Rima Petkūnienė


© Seimo kanceliarija

https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_d=96707&p_k=1&p_r=6737