PARLAMENTARIZMO ISTORINĖS ATMINTIES SKYRIAUS PATARĖJAS
Darbuotojas atlieka šias funkcijas:
atrenka, tiria ir sistemina iš istorinės atminties saugojimo institucijų (archyvų, muziejų, bibliotekų ir kt.) ir asmeninių archyvų surinktą medžiagą, susijusią su Lietuvos valstybingumo ir parlamentarizmo istorijos aktualijomis, pagal poreikį parengia archyvinių fondų anotacijas, susistemintą istorinę medžiagą pritaiko taikomosioms Lietuvos parlamentarizmo istorijos ir tradicijų įprasminimo veikloms įgyvendinti;
rengia istorinius, apžvalginius ir informacinius tekstus, biografijas, juos skelbia ir tvarko Seimo kanceliarijos interneto svetainės skiltyse, susijusiose su Lietuvos valstybingumo ir parlamentarizmo istorija;
padeda rengti su parlamentarizmo istorija susijusias pažymas, analitinę ir informacinę medžiagą, edukacines priemones, pranešimus, tikslina ir rengia su Lietuvos parlamentarizmo istorija, jos tradicijomis susijusius vaizdinių ir dokumentinių istorijos šaltinių aprašus (atlieka istorinio įvykio, jo vietos, laiko, personalijų identifikavimą (nustatymą);
padeda rengti Skyriaus leidybos planą ir koordinuoja Skyriaus leidybos projektus, skirtus Lietuvos valstybingumo ir parlamentarizmo istorijai;
padeda rengti Laisvės gynėjų, Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo, Gedulo ir vilties, Okupacijos ir genocido dienoms bei su Lietuvos valstybingumo ir parlamentarizmo istorija susijusioms svarbioms sukaktims skirtus minėjimus, konferencijas, apskritojo stalo diskusijas, atvirų durų valandas, temines ekskursijas, edukacinius ir kitus renginius;
rengia Skyriaus ekspozicijų ir parodų metinio plano projektą, rengia Seimo parodas ir ekspozicijas, skirtas mirusių Lietuvos Nepriklausomybės Akto signatarų gimimo sukaktims paminėti, Laisvės gynėjų, Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo, Steigiamojo Seimo susirinkimo dienoms atminti, Laisvės premijos laureatams pristatyti ir kitoms su Lietuvos valstybingumo ir parlamentarizmo istorija susijusioms sukaktims paminėti, atlieka Skyriaus parodų pristatymą ir stebėseną; rengia ir tikslina archyvinę medžiagą, pagal poreikį atlieka istorinių dokumentų analizę;
pagal kompetenciją kartu su kitais Seimo kanceliarijos padaliniais padeda organizuoti mirusių Lietuvos parlamento narių pagerbimą;
padeda koordinuoti ir įgyvendinti Lietuvos parlamentarizmo istorijai skirtus žodinės istorijos projektus;
prireikus padeda aprašyti su Lietuvos parlamentarizmo istorija susijusius dokumentus Lietuvos Respublikos Seimo įvairialypės informacijos saugojimo informacinėje sistemoje;
teisės aktų nustatyta tvarka atlieka Skyriui priskirtas funkcijas, susijusias su viešaisiais pirkimais; rengia sutarčių su kitomis įstaigomis, įmonėmis, organizacijomis projektus, kontroliuoja, kaip šios sutartys vykdomos;
pagal kompetenciją bendradarbiauja, keičiasi informacija su kitais Seimo kanceliarijos padaliniais, kitomis valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, mokslo, mokymo ir kultūros įstaigomis, užsienio valstybių parlamentų padaliniais, kitomis institucijomis;
pagal kompetenciją konsultuoja Seimo narius, Seimo ir Seimo kanceliarijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, kitus asmenis;
teisės aktų nustatyta tvarka pagal kompetenciją nagrinėja fizinių ir juridinių asmenų prašymus, skundus ir raštus;
pagal kompetenciją tvarko Skyriaus dokumentus, sudaro bylas ir rengia jas archyviniam saugojimui ar naikinimui;
atlieka kitas su Skyriaus veikla susijusias funkcijas ir nenuolatinio pobūdžio Skyriaus vedėjo pavedimus, reikalingus Seimo kanceliarijos strateginiams tikslams pasiekti.
Darbuotojas turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
turėti aukštąjį universitetinį istorijos studijų krypties magistro kvalifikacinio laipsnio išsilavinimą ar jam prilygintą išsilavinimą;
turėti trejų metų darbo patirtį Lietuvos valstybingumo ar parlamentarizmo istorijos tyrimų srityje;
būti susipažinęs su Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais viešąjį administravimą, darbo santykius, istorinės atminties ir archyvų išsaugojimą;
būti susipažinęs su Lietuvos Respublikos Seimo statutu, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos nuostatais, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos reglamentu;
mokėti valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją, rengti išvadas ir teikti pasiūlymus;
gebėti sklandžiai dėstyti mintis žodžiu ir raštu, išmanyti dokumentų rengimą ir tvarkymą reglamentuojančius teisės aktus;
gebėti rengti analitinę medžiagą, dokumentų projektus;
mokėti anglų, lenkų, prancūzų, rusų arba vokiečių kalbą pažengusio vartotojo lygmens B1 lygiu;
mokėti naudotis šiomis kompiuterio programomis: teksto redaktoriaus, elektroninių lentelių, pateikčių rengimo ir pristatymo, Adobe Photoshop, skenavimo, elektroninio pašto; mokėti naudotis interneto paslaugomis, kompiuterinėmis Lietuvos Respublikos valstybės ir Europos Sąjungos institucijų duomenų bazėmis, informacinėmis sistemomis ir registrais;
gebėti savarankiškai planuoti ir organizuoti savo darbą, rinktis darbo metodus, atlikti pavedimus;
būti atsakingas, iniciatyvus, gebėti bendrauti ir dirbti komandoje.