Parlamentinė kontrolė
Paieška


21.
2022-11-23
Ekonomikos komitetas
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija,
Lietuvos Respublikos energetikos ministerija
Situacija biokuro rinkoje
(NUTARTA: Pasiūlyti Aplinkos ir Energetikos ministerijoms, pagal kompetenciją: 1. didinti valstybinių ir rezervinių miškų potencialo panaudojimą biokuro gamybai; 2. Valstybinių miškų ūrėdijai pasitelkti kuo didesnius pajėgumus gaminant biokurą valstybiniuose ir rezerviniuose miškuose; 3. sukurti ir nuolat palaikyti biokuro rezervą, kuris galėtų patenkinti apie 20/30 procentų biokuro rinkos poreikio ekstrimalios situacijos atveju; 4. kartu su AB „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) peržiūrėti nustatytų proskynų matmenis ir esant poreikiui juos didinti, susidarančią medieną panaudojant biokuro gamybai; 5. vykdant vietinės reikšmės ir magistralinių kelių priežiūrą, išnaudoti pakelių krūmynų valymo potencialą biokuro gamybai; 6. skatinti privačių miškų savininkus dalyvauti biokuro paruošimo ir prekybos procese. )
(NUTARTA: Pasiūlyti Aplinkos ir Energetikos ministerijoms, pagal kompetenciją: 1. didinti valstybinių ir rezervinių miškų potencialo panaudojimą biokuro gamybai; 2. Valstybinių miškų ūrėdijai pasitelkti kuo didesnius pajėgumus gaminant biokurą valstybiniuose ir rezerviniuose miškuose; 3. sukurti ir nuolat palaikyti biokuro rezervą, kuris galėtų patenkinti apie 20/30 procentų biokuro rinkos poreikio ekstrimalios situacijos atveju; 4. kartu su AB „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) peržiūrėti nustatytų proskynų matmenis ir esant poreikiui juos didinti, susidarančią medieną panaudojant biokuro gamybai; 5. vykdant vietinės reikšmės ir magistralinių kelių priežiūrą, išnaudoti pakelių krūmynų valymo potencialą biokuro gamybai; 6. skatinti privačių miškų savininkus dalyvauti biokuro paruošimo ir prekybos procese. )
22.
2024-06-12
Ekonomikos komitetas
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija,
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija,
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija,
Nacionalinė žemės tarnyba prie Aplinkos ministerijos, Vilniaus miesto ir Kauno miesto savivaldybės
Išklausyta informacija.
23.
2023-11-27
Ekonomikos komitetas
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija
Pasirengimas vykdyti elektroninės atpažinties paslaugų politiką ir atpažinties paslaugų naudojimas prisijungiant per elektroninius valdžios vartus „epaslaugos.lt"
(NUTARTA: 1. Siūlyti Lietuvos Respublikos Vidaus reikalų ministerijai imtis lyderystės: ir užtikrinti, kad išduodant naują ir keičiant asmens tapatybės kortelę, pagal nutylėjimą, būtų išduodama asmens tapatybės kortelė tinkama asmens tapatybei elektroninėje erdvėje patvirtinti ar nustatyti ir elektroniniams dokumentams pasirašyti, nepriklausomai nuo to ar asmuo, kuriam išduodama/keičiama asmens tapatybės kortelė pats susimoka už paslaugas ar priklauso, asmenims, kuriems šios paslaugos teikiamos nemokamai. 2. Apie priimtus sprendimus informuoti Seimo Ekonomikos komiteto Aukštųjų technologijų, inovacijų ir skaitmeninės ekonomikos pakomitetį. 3. Stebėti pasirengimo vykdyti elektroninės atpažinties paslaugų politikos formavimo ir atpažinties paslaugų naudojimosi, prisijungiant per elektroninius valdžios vartus „epaslaugos.lt“, procesą ir tęsti klausimo svarstymą kituose pakomitečio posėdžiuose. )
(NUTARTA: 1. Siūlyti Lietuvos Respublikos Vidaus reikalų ministerijai imtis lyderystės: ir užtikrinti, kad išduodant naują ir keičiant asmens tapatybės kortelę, pagal nutylėjimą, būtų išduodama asmens tapatybės kortelė tinkama asmens tapatybei elektroninėje erdvėje patvirtinti ar nustatyti ir elektroniniams dokumentams pasirašyti, nepriklausomai nuo to ar asmuo, kuriam išduodama/keičiama asmens tapatybės kortelė pats susimoka už paslaugas ar priklauso, asmenims, kuriems šios paslaugos teikiamos nemokamai. 2. Apie priimtus sprendimus informuoti Seimo Ekonomikos komiteto Aukštųjų technologijų, inovacijų ir skaitmeninės ekonomikos pakomitetį. 3. Stebėti pasirengimo vykdyti elektroninės atpažinties paslaugų politikos formavimo ir atpažinties paslaugų naudojimosi, prisijungiant per elektroninius valdžios vartus „epaslaugos.lt“, procesą ir tęsti klausimo svarstymą kituose pakomitečio posėdžiuose. )
24.
2021-01-27
Ekonomikos komitetas
Lietuvos Respublikos Vyriausybė,
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija
Pagalbos smulkiam ir vidutiniam verslui priemonės ir jų skyrimo kriterijai antrojo karantino Lietuvoje laikotarpiu. Faktinės situacijos pristatymas.
(NUTARTA: 1. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei: 1) apsvarstyti galimybes kuo greičiau sukurti bendrą informacinę platformą dėl smulkaus ir vidutinio verslo klausimų, kurioje viešai būtų skelbiama naujausia informacija apie Lietuvoje antrojo karantino laikotarpiu smulkaus ir vidutinio verslo subjektams taikomas paramos priemones. Ši informacinė platforma turėtų apjungti Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos atsakomybių sritis, taip pat kitų institucijų informaciją, aktualią smulkaus ir vidutinio verslo subjektams. Teikiama informacija turėtų būti susisteminta ir pateikta aiškia bei suprantama forma. Taip pat turėtų būti numatyta galimybė smulkaus ir vidutinio verslo subjektams vieno langelio principu gauti atsakymus į jiems kilusius klausimus; 2) peržiūrėti ir inicijuoti verslo suvaržymų dėl Covid-19 atlaisvinimą numatant, kad verslo subjektai, kurie atitinka būtinų sveikatos saugumo sąlygų prekybos vietoms reikalavimus, nepriklausomai nuo jų veiklos pobūdžio, galėtų kuo skubiau atnaujinti savo veiklą. 2. Atkreipti Ekonomikos ir inovacijų ministerijos dėmesį į pačių smulkiausių verslo subjektų, negalinčių vykdyti savo veiklos dėl Lietuvoje karantino laiku taikomų ribojimų, problemas dėl augančių įsiskolinimų už nuomą bei komunalinius mokesčius. Atsižvelgiant į klausimo aktualumą, prašyti Ekonomikos komitetui nuolat pateikti aktualiausią informaciją apie priimtus sprendimus dėl numatomo paminėtų kaštų kompensavimo mechanizmo. )
(NUTARTA: 1. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei: 1) apsvarstyti galimybes kuo greičiau sukurti bendrą informacinę platformą dėl smulkaus ir vidutinio verslo klausimų, kurioje viešai būtų skelbiama naujausia informacija apie Lietuvoje antrojo karantino laikotarpiu smulkaus ir vidutinio verslo subjektams taikomas paramos priemones. Ši informacinė platforma turėtų apjungti Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos atsakomybių sritis, taip pat kitų institucijų informaciją, aktualią smulkaus ir vidutinio verslo subjektams. Teikiama informacija turėtų būti susisteminta ir pateikta aiškia bei suprantama forma. Taip pat turėtų būti numatyta galimybė smulkaus ir vidutinio verslo subjektams vieno langelio principu gauti atsakymus į jiems kilusius klausimus; 2) peržiūrėti ir inicijuoti verslo suvaržymų dėl Covid-19 atlaisvinimą numatant, kad verslo subjektai, kurie atitinka būtinų sveikatos saugumo sąlygų prekybos vietoms reikalavimus, nepriklausomai nuo jų veiklos pobūdžio, galėtų kuo skubiau atnaujinti savo veiklą. 2. Atkreipti Ekonomikos ir inovacijų ministerijos dėmesį į pačių smulkiausių verslo subjektų, negalinčių vykdyti savo veiklos dėl Lietuvoje karantino laiku taikomų ribojimų, problemas dėl augančių įsiskolinimų už nuomą bei komunalinius mokesčius. Atsižvelgiant į klausimo aktualumą, prašyti Ekonomikos komitetui nuolat pateikti aktualiausią informaciją apie priimtus sprendimus dėl numatomo paminėtų kaštų kompensavimo mechanizmo. )
25.
2021-03-03
Ekonomikos komitetas
Padėties Lietuvos vežėjų automobilių keliais sektoriuje aptarimas
(Išklausius Susisiekimo ministerijos, Asociacijos „Linava“ ir kitų Lietuvos vežėjus atstovaujančių asocijuotų struktūrų atstovų pasisakymus nutarta Ekonomikos komitete sudaryti darbo grupę Lietuvos vežėjų automobilių keliais sektoriuje šiuo metu aktualiausioms problemoms spręsti. )
(Išklausius Susisiekimo ministerijos, Asociacijos „Linava“ ir kitų Lietuvos vežėjus atstovaujančių asocijuotų struktūrų atstovų pasisakymus nutarta Ekonomikos komitete sudaryti darbo grupę Lietuvos vežėjų automobilių keliais sektoriuje šiuo metu aktualiausioms problemoms spręsti. )
26.
2021-05-05
Ekonomikos komitetas
Lietuvos Respublikos Vyriausybė,
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija,
Lietuvos Respublikos energetikos ministerija
„Naujos kartos Lietuva“ plano projekto tikslų pristatymas ir jų pagrindimas Susisiekimo ministerijos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos bei Energetikos ministerijos kuruojamose srityse
(NUTARTA: Atkreipti Lietuvos Respublikos Vyriausybės bei atitinkamų ministerijų dėmesį į tai, kad Ekonomikos komitetas, apsvarstęs „Naujos kartos Lietuva“ plano projektą Ekonomikos komiteto kuruojamose srityse, remia Ekonomikos ir inovacijų ministerijos bei Energetikos ministerijos iniciatyvas, kurioms lig šiol nepavyko gauti pakankamo finansavimo. Taigi Ekonomikos komiteto vertinimu, didesnis nei šiuo metu numatoma finansavimas turėtų būti skiriamas inovacijoms, taip pat atsinaujinantiems energetikos ištekliams skatinti, įskaitant, bet neapsiribojant papildomu septyniasdešimt milijonų eurų finansavimo numatymu vandenilio gamybai Lietuvoje skatinti, o turizmo srities priemones, skirtas šio sektoriaus konkurencingumui didinti, būtų tikslinga įtraukti į „Naujos kartos Lietuva“ plano projektą kaip atskirai vykdomą reformą. Ekonomikos komiteto vertinimu, trūksta pagrindimo bei apibrėžtumo dėl Ekonomikos ir inovacijų ministerijos projekte siūlomų taikyti priemonių. )
(NUTARTA: Atkreipti Lietuvos Respublikos Vyriausybės bei atitinkamų ministerijų dėmesį į tai, kad Ekonomikos komitetas, apsvarstęs „Naujos kartos Lietuva“ plano projektą Ekonomikos komiteto kuruojamose srityse, remia Ekonomikos ir inovacijų ministerijos bei Energetikos ministerijos iniciatyvas, kurioms lig šiol nepavyko gauti pakankamo finansavimo. Taigi Ekonomikos komiteto vertinimu, didesnis nei šiuo metu numatoma finansavimas turėtų būti skiriamas inovacijoms, taip pat atsinaujinantiems energetikos ištekliams skatinti, įskaitant, bet neapsiribojant papildomu septyniasdešimt milijonų eurų finansavimo numatymu vandenilio gamybai Lietuvoje skatinti, o turizmo srities priemones, skirtas šio sektoriaus konkurencingumui didinti, būtų tikslinga įtraukti į „Naujos kartos Lietuva“ plano projektą kaip atskirai vykdomą reformą. Ekonomikos komiteto vertinimu, trūksta pagrindimo bei apibrėžtumo dėl Ekonomikos ir inovacijų ministerijos projekte siūlomų taikyti priemonių. )
27.
2023-03-22
Ekonomikos komitetas
Lietuvos bankas
Lietuvoje veikiančių bankų paslaugų įkainių, paslaugų prieinamumo ir pinigų plovimo prevencijos priemonių įgyvendinimo situacijos aptarimas
2023-03-22 išklausyta informacija
28.
2024-06-12
Ekonomikos komitetas
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija,
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija,
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija,
Nacionalinė žemės tarnyba prie Aplinkos ministerijos, Vilniaus miesto ir Kauno miesto savivaldybės
Išklausyta informacija.
29.
2024-05-29
Ekonomikos komitetas
Konkurencijos taryba
30.
2023-04-26
Ekonomikos komitetas
Konkurencijos tarybos 2022 m. veiklos ataskaita
2023-04-26 Ataskaitai pritarta.
31.
2024-06-12
Ekonomikos komitetas
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija
32.
2024-10-02
Ekonomikos komitetas
Lietuvos Respublikos Vyriausybė
Išklausyta informacija.
33.
2022-03-16
Ekonomikos komitetas
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija,
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija,
Lietuvos Respublikos energetikos ministerija,
Lietuvos Respublikos finansų ministerija,
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija,
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija,
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija
Karo Ukrainoje poveikis Lietuvos ekonomikai ir tolimesnės prognozės
(Ekonomikos komitetas 2022-03-24 raštu kreipėsi su prašymu į Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministeriją, Lietuvos Respublikos energetikos ministeriją, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministeriją, Lietuvos Respublikos socialinių reikalų ir darbo ministeriją, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministeriją, Lietuvos Respublikos aplinkos ministeriją bei Lietuvos Respublikos finansų ministeriją pagal kompetenciją pateikti informaciją Komitetui apie tai: 1) kokios paramos priemonės Lietuvoje veikiantiems verslo subjektams jau yra taikomos ar planuojamos taikyti naujai bei kada jos turėtų įsigalioti, ryšium su Rusijos vykdomais karo veiksmais Ukrainoje ir dėl to kylančiomis ir (ar) galimai iškilsiančiomis pasekmėmis; 2) kokie ministerijų veiksmai jau yra vykdomi ar yra suplanuoti įvykdyti, siekiant gerinti investicinę aplinką Lietuvoje, mažinti biurokratinius barjerus; kokie įstatymų projektai jau yra pateikti ar planuojami pateikti Lietuvos Respublikos Seimui svarstyti, siekiant skatinti investuotojų atėjimą į Lietuvą ir gerinti investicinę aplinką Lietuvoje, ir kuo jie yra svarbūs šalies ekonomikai; 3) atsižvelgiant į Lietuvoje atitinkamuose sektoriuose trūkstamų darbuotojų bei žaliavų klausimus, ryšium su Rusijos vykdomais karo veiksmais Ukrainoje ir dėl to Rusijai taikomomis sankcijomis, galimas grėsmes iš Baltarusijos pusės, taip pat atsižvelgiant į santykius su Kinija, kokie ministerijų veiksmai jau yra atliekami ar numatyti atlikti ieškant naujų rinkų bei kokios šalys yra laikytinos draugiškomis Lietuvos verslams bendradarbiauti, ypač Lietuvos vežėjams; 4) kokie ministerijų veiksmai yra numatomi atlikti viešųjų pirkimų srityje, atsižvelgiant į jau esamas ir ateityje galimai iškilsiančias naujas problemas dėl ženkliai padidėjusių ir galimai dar didėsiančių žaliavų, atliekamų darbų ir teikiamų paslaugų kainų ir dėl mechanizmų indeksuoti jau įvykusių viešųjų pirkimų kainas nebuvimo; 5) atsinaujinančią energetiką remiantis „Žaliasis paketas“ – kokie numatomi reguliaciniai pakeitimai ir/ar palengvinimai; 6) kokie yra planuojami atlikti ministerijų veiksmai dėl Lietuvos verslo subjektų paramos teikimo Ukrainai, įskaitant, bet neapsiribojant, dėl taikomų draudimų gabenti automobilių kurą bei reikalavimų paramos sumas, viršijančias įstatymo numatytą paramos dydį, tvirtinti notariškai; 7) kokie yra planuojami pakeitimai dėl draudimo ir kitų finansinių produktų, orientuotų į eksportuotojus, importuotojus bei investuotojus; ar svarstomos galimybės skolintis palankiomis sąlygomis iš ES Atgaivinimo fondo; ar svarstoma dėl nacionalinio plėtros banko įsteigimo. )
(Ekonomikos komitetas 2022-03-24 raštu kreipėsi su prašymu į Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministeriją, Lietuvos Respublikos energetikos ministeriją, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministeriją, Lietuvos Respublikos socialinių reikalų ir darbo ministeriją, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministeriją, Lietuvos Respublikos aplinkos ministeriją bei Lietuvos Respublikos finansų ministeriją pagal kompetenciją pateikti informaciją Komitetui apie tai: 1) kokios paramos priemonės Lietuvoje veikiantiems verslo subjektams jau yra taikomos ar planuojamos taikyti naujai bei kada jos turėtų įsigalioti, ryšium su Rusijos vykdomais karo veiksmais Ukrainoje ir dėl to kylančiomis ir (ar) galimai iškilsiančiomis pasekmėmis; 2) kokie ministerijų veiksmai jau yra vykdomi ar yra suplanuoti įvykdyti, siekiant gerinti investicinę aplinką Lietuvoje, mažinti biurokratinius barjerus; kokie įstatymų projektai jau yra pateikti ar planuojami pateikti Lietuvos Respublikos Seimui svarstyti, siekiant skatinti investuotojų atėjimą į Lietuvą ir gerinti investicinę aplinką Lietuvoje, ir kuo jie yra svarbūs šalies ekonomikai; 3) atsižvelgiant į Lietuvoje atitinkamuose sektoriuose trūkstamų darbuotojų bei žaliavų klausimus, ryšium su Rusijos vykdomais karo veiksmais Ukrainoje ir dėl to Rusijai taikomomis sankcijomis, galimas grėsmes iš Baltarusijos pusės, taip pat atsižvelgiant į santykius su Kinija, kokie ministerijų veiksmai jau yra atliekami ar numatyti atlikti ieškant naujų rinkų bei kokios šalys yra laikytinos draugiškomis Lietuvos verslams bendradarbiauti, ypač Lietuvos vežėjams; 4) kokie ministerijų veiksmai yra numatomi atlikti viešųjų pirkimų srityje, atsižvelgiant į jau esamas ir ateityje galimai iškilsiančias naujas problemas dėl ženkliai padidėjusių ir galimai dar didėsiančių žaliavų, atliekamų darbų ir teikiamų paslaugų kainų ir dėl mechanizmų indeksuoti jau įvykusių viešųjų pirkimų kainas nebuvimo; 5) atsinaujinančią energetiką remiantis „Žaliasis paketas“ – kokie numatomi reguliaciniai pakeitimai ir/ar palengvinimai; 6) kokie yra planuojami atlikti ministerijų veiksmai dėl Lietuvos verslo subjektų paramos teikimo Ukrainai, įskaitant, bet neapsiribojant, dėl taikomų draudimų gabenti automobilių kurą bei reikalavimų paramos sumas, viršijančias įstatymo numatytą paramos dydį, tvirtinti notariškai; 7) kokie yra planuojami pakeitimai dėl draudimo ir kitų finansinių produktų, orientuotų į eksportuotojus, importuotojus bei investuotojus; ar svarstomos galimybės skolintis palankiomis sąlygomis iš ES Atgaivinimo fondo; ar svarstoma dėl nacionalinio plėtros banko įsteigimo. )
34.
2022-05-18
Ekonomikos komitetas
Lietuvos Respublikos Vyriausybė,
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija,
Lietuvos Respublikos finansų ministerija,
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija,
Statistikos departamentas,
Viešųjų pirkimų tarnyba
Kainų indeksavimo problematika viešųjų pirkimų sutartyse
(NUTARTA: 1. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei inicijuoti tarpinstitucinį susitikimą, pavedant Lietuvos Respublikos finansų ministerijai imtis lyderystės ir kartu su Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija (jei būtina, ir kitomis šakinėmis ministerijomis), Viešųjų pirkimų tarnyba bei Lietuvos statistikos departamentu ir verslo asociacijų atstovais, identifikuoti konkrečius sprendimus viešųjų pirkimų sutarčių kainų indeksavimo problemoms spręsti. 2. Ieškant pirmame punkte įvardintos problemos galimų sprendimo būdų, pasiūlyti pagal kompetenciją atsakingiems subjektams: 2.1. Pateikti naujas rekomendacijas perkančioms organizacijoms, apibendrinat gerąją kainų indeksavimo taikymo praktiką (Vilniaus m. savivaldybės ir AB „Litgrid“), pateikiant detalius pavyzdžius; 2.2. Įvertinti galimybę keisti sutarčių indeksavimo dažnumą, nustatyti jį pagal pirkimo objekto specifiką: 3 arba 6 mėn.; 2.3. Įvertinti galimybę indeksavimą vykdyti remiantis ne tik Statistikos departamento duomenimis, tačiau ir Tarptautinių prekybos biržų (pvz., Roterdamo, Nyderlandų) duomenimis. Rekomenduotina tarptautinių prekybos biržų duomenis naudoti indeksuojant labiausiai išbrangusias medžiagas. 2.4. Rinkti ir operatyviai skelbti daugiau statistikos ne tik apie medžiagų grupes, bet ir konkretesnių medžiagų kainų pokyčius. 3. Apie priimtus sprendimus prašome raštu informuoti Ekonomikos komitetą iki 2022 m. birželio 6 d. 4. Gautą informaciją 2022 m. birželio 8 dieną svarstyti Ekonomikos komiteto posėdyje. )
(NUTARTA: 1. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei inicijuoti tarpinstitucinį susitikimą, pavedant Lietuvos Respublikos finansų ministerijai imtis lyderystės ir kartu su Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija (jei būtina, ir kitomis šakinėmis ministerijomis), Viešųjų pirkimų tarnyba bei Lietuvos statistikos departamentu ir verslo asociacijų atstovais, identifikuoti konkrečius sprendimus viešųjų pirkimų sutarčių kainų indeksavimo problemoms spręsti. 2. Ieškant pirmame punkte įvardintos problemos galimų sprendimo būdų, pasiūlyti pagal kompetenciją atsakingiems subjektams: 2.1. Pateikti naujas rekomendacijas perkančioms organizacijoms, apibendrinat gerąją kainų indeksavimo taikymo praktiką (Vilniaus m. savivaldybės ir AB „Litgrid“), pateikiant detalius pavyzdžius; 2.2. Įvertinti galimybę keisti sutarčių indeksavimo dažnumą, nustatyti jį pagal pirkimo objekto specifiką: 3 arba 6 mėn.; 2.3. Įvertinti galimybę indeksavimą vykdyti remiantis ne tik Statistikos departamento duomenimis, tačiau ir Tarptautinių prekybos biržų (pvz., Roterdamo, Nyderlandų) duomenimis. Rekomenduotina tarptautinių prekybos biržų duomenis naudoti indeksuojant labiausiai išbrangusias medžiagas. 2.4. Rinkti ir operatyviai skelbti daugiau statistikos ne tik apie medžiagų grupes, bet ir konkretesnių medžiagų kainų pokyčius. 3. Apie priimtus sprendimus prašome raštu informuoti Ekonomikos komitetą iki 2022 m. birželio 6 d. 4. Gautą informaciją 2022 m. birželio 8 dieną svarstyti Ekonomikos komiteto posėdyje. )
35.
2021-11-17
Ekonomikos komitetas
Valstybinė energetikos reguliavimo tarnyba
Informacija dėl šilumos kainų reguliavimo
(NUTARTA. įvertinus UAB Ekopartneris direktoriaus Romualdo Rutkos ir Energetikos ministerijos viceministrės Ingos Žilienės pateiktą informaciją apie susidariusią konkurencinę situaciją Kauno miesto šilumos ūkyje ir įvertinus Šilumos taryboje bei Šilumos tarybos darbo grupėje apsvarstytų alternatyvių šilumos supirkimo tvarkos modelių praktinio taikymo Kauno miesto savivaldybėje siūlymus, atsižvelgiant į tai, kad nei vienas pristatytas šilumos gamybos organizavimo modelis neužtikrina šilumos iš atsinaujinančių išteklių gaminančių šaltinių ilgalaikio ekonominio tvarumo, Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai: • Rekomenduoti skubos tvarka parengti Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos nustatomos šilumos supirkimo tvarkos reikalingus pakeitimus, siekiant suderinti vartotojų ir valstybės interesus atitinkančių šilumos šaltinių būtiną minimalų finansinį gyvybingumą ir prielaidas veiksmingai bei lygiavertei konkurencijai, operatyviai superkant bet kuriuo metu siūlomą pigiausią šilumą, atitinkančią klimato kaitos ir technologinius kriterijus. • Iki 2021 m. gruodžio 1 d. informuoti Ekonomikos komitetą apie priimtus ar artimiausiu metu planuojamus priimti Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos sprendimus dėl Šilumos taryboje ir Šilumos tarybos darbo grupėje apsvarstytų ar kitų šilumos supirkimo tvarkos modelių praktinio taikymo Kauno miesto savivaldybėje ir kituose Lietuvos miestuose. )
(NUTARTA. įvertinus UAB Ekopartneris direktoriaus Romualdo Rutkos ir Energetikos ministerijos viceministrės Ingos Žilienės pateiktą informaciją apie susidariusią konkurencinę situaciją Kauno miesto šilumos ūkyje ir įvertinus Šilumos taryboje bei Šilumos tarybos darbo grupėje apsvarstytų alternatyvių šilumos supirkimo tvarkos modelių praktinio taikymo Kauno miesto savivaldybėje siūlymus, atsižvelgiant į tai, kad nei vienas pristatytas šilumos gamybos organizavimo modelis neužtikrina šilumos iš atsinaujinančių išteklių gaminančių šaltinių ilgalaikio ekonominio tvarumo, Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai: • Rekomenduoti skubos tvarka parengti Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos nustatomos šilumos supirkimo tvarkos reikalingus pakeitimus, siekiant suderinti vartotojų ir valstybės interesus atitinkančių šilumos šaltinių būtiną minimalų finansinį gyvybingumą ir prielaidas veiksmingai bei lygiavertei konkurencijai, operatyviai superkant bet kuriuo metu siūlomą pigiausią šilumą, atitinkančią klimato kaitos ir technologinius kriterijus. • Iki 2021 m. gruodžio 1 d. informuoti Ekonomikos komitetą apie priimtus ar artimiausiu metu planuojamus priimti Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos sprendimus dėl Šilumos taryboje ir Šilumos tarybos darbo grupėje apsvarstytų ar kitų šilumos supirkimo tvarkos modelių praktinio taikymo Kauno miesto savivaldybėje ir kituose Lietuvos miestuose. )
36.
2024-04-30
Ekonomikos komitetas
Dėl Viešųjų pirkimų įstatymo taikymo problematikos
Išklausyta informacija.
37.
2021-03-17
Ekonomikos komitetas
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija,
INVEGA
Dėl UAB „Verslo ir investicijų garantijos“ (INVEGA) reikalavimų turgavietės prekeiviams grąžinti I karantino laiku išmokėtas lėšas pagal priemonę „Dalinis nuomos mokesčio kompensavimas labiausiai nuo Covid-19 nukentėjusioms įmonėms“.
( NUTARTA: Siekiant išvengti situacijų, kai turgaviečių prekeiviai, I karantino laiku gavę paramą pagal priemonę „Dalinis nuomos mokesčio kompensavimas labiausiai nuo Covid-19 nukentėjusioms įmonėms“, vėliau INVEGA yra prašomi paminėtas lėšas grąžinti nurodant, kad turgavietės prekybos vietos nuomos sutartys, nors įregistruotos Registrų centre, tačiau teisės į paramą pagal paminėtą priemonę nesuteikia, nes turgavietės prekeiviai nuomojasi ne patalpas, skirtas ekonominei veiklai vykdyti, o sudaro nuomos sutartis dėl žemės sklype esančių kiemo aikštelių, nors turinio prasme sutarties šalys sąvoką „prekybos vieta“ supranta ir vertina kaip patalpų nuomą; be to, tokie turgavietės prekeiviai galimybės gauti I karantino laiku taikytą turgavietės mokesčio kompensaciją nebeturi pasibaigus paminėtos priemonės taikymo laikui; Ekonomikos ir inovacijų ministerijai kartu su INVEGA siūlytina: 1. įsteigti rizikos ir kokybės valdymo komitetą (kaip analogišką šiuo metu veikiančiam Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos), kuris, reaguodamas į dėl Covid-19 pandemijos esamą teisinį reguliavimą ir dėl to verslo subjektams kylančius vis naujus iššūkius, be kita ko analizuotų informaciją bei teiktų pastabas dėl konkrečių rizikų valdymo; 2. pakartotinai įvertinti I karantino laiku galiojusios priemonės „Dalinis nuomos mokesčio kompensavimas labiausiai nuo Covid-19 nukentėjusioms įmonėms“ valstybės pagalbos schemos ir sąlygų aprašo sąlygas, kartu įvertinant ir tai, kad nuomotojai su turgaviečių prekybininkais sudarytomis prekybos vietų nuomos sutartimis nuomojo prekybos vietas, t.y. laikinus statinius paviljonus, kurie vadovaujantis teisės aktais, kaip laikini statiniai, nėra registruotini Registrų centre. Apie priimtus sprendimus prašome informuoti Ekonomikos komitetą. )
( NUTARTA: Siekiant išvengti situacijų, kai turgaviečių prekeiviai, I karantino laiku gavę paramą pagal priemonę „Dalinis nuomos mokesčio kompensavimas labiausiai nuo Covid-19 nukentėjusioms įmonėms“, vėliau INVEGA yra prašomi paminėtas lėšas grąžinti nurodant, kad turgavietės prekybos vietos nuomos sutartys, nors įregistruotos Registrų centre, tačiau teisės į paramą pagal paminėtą priemonę nesuteikia, nes turgavietės prekeiviai nuomojasi ne patalpas, skirtas ekonominei veiklai vykdyti, o sudaro nuomos sutartis dėl žemės sklype esančių kiemo aikštelių, nors turinio prasme sutarties šalys sąvoką „prekybos vieta“ supranta ir vertina kaip patalpų nuomą; be to, tokie turgavietės prekeiviai galimybės gauti I karantino laiku taikytą turgavietės mokesčio kompensaciją nebeturi pasibaigus paminėtos priemonės taikymo laikui; Ekonomikos ir inovacijų ministerijai kartu su INVEGA siūlytina: 1. įsteigti rizikos ir kokybės valdymo komitetą (kaip analogišką šiuo metu veikiančiam Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos), kuris, reaguodamas į dėl Covid-19 pandemijos esamą teisinį reguliavimą ir dėl to verslo subjektams kylančius vis naujus iššūkius, be kita ko analizuotų informaciją bei teiktų pastabas dėl konkrečių rizikų valdymo; 2. pakartotinai įvertinti I karantino laiku galiojusios priemonės „Dalinis nuomos mokesčio kompensavimas labiausiai nuo Covid-19 nukentėjusioms įmonėms“ valstybės pagalbos schemos ir sąlygų aprašo sąlygas, kartu įvertinant ir tai, kad nuomotojai su turgaviečių prekybininkais sudarytomis prekybos vietų nuomos sutartimis nuomojo prekybos vietas, t.y. laikinus statinius paviljonus, kurie vadovaujantis teisės aktais, kaip laikini statiniai, nėra registruotini Registrų centre. Apie priimtus sprendimus prašome informuoti Ekonomikos komitetą. )
38.
2024-03-20
Ekonomikos komitetas
Dėl UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) veiklos: strateginiai planai ir perspektyvos
Išklausyta informacija. Parlamentinė kontrolė bus tęsiama.
39.
2024-06-05
Ekonomikos komitetas
Parengtas įstatymo projektas XIVP- 3930
40.
2022-10-26
Ekonomikos komitetas
Dėl turgavietėse parduodamų maisto produktų atsekamumo ir apskaitos užtikrinimo
2022-10-26 informacija išklausyta.