Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

Išjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

Neįgaliesiems
Ankstesnės kadencijos

Ateities komitetas: ar Europos tranzito žemėlapyje išliks Lietuva?

2021 m. gegužės 28 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Gegužės 28 d. Seimo Ateities komiteto nuotoliniame posėdyje aptariant šalies susisiekimo sektorių – geležinkeliai, jūrų uostas – perspektyvas, transporto geopolitines sąsajas tarp Rytų ir Vakarų, Lietuvos ekonominius interesus būti jungtimi tarp Šiaurės ir Pietų savo pranešimais pasidalijo susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė, AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Mantas Bartuška, VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas ir Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika.

Lietuvos geografinė padėtis lemia, kad šalis yra transportų srautų kryžkelė ir Europos susisiekimo sistemoje yra pozicionuojama kaip strategiškai svarbi. Susisiekimo sektorius – trečias pagal dydį Lietuvos ekonomikos sektorius, turintis itin didelę įtaką ekonomikos gyvybingumui, nes 2019 m. duomenimis, sukuria apie 13,6 proc. šalies BVP. Šiame sektoriuje veiklą vykdo daugiau nei 7,8 tūkst. visų šalies įmonių ir dirba daugiau nei 138 tūkst. darbuotojų.

Besiklostančios geopolitinės aplinkybės lemia tai, kad Lietuva gali netekti ne tik baltarusiškų krovinių, bet ir visų per šią šalį tranzitu gabenamų krovinių. Įvertinant krovinių srautus tiesiogiai liečiančias rizikas, pakankamai sudėtinga subalansuoti ekonominį vystymąsi ir socialinius bei ekonominius aspektus, kurie atlieptų pasaulines „žaliąsias“ tendencijas ir šalies įsipareigojimus.

Prelegentų įžvalgos patvirtino, kad šalies viduje vis dar susiduriame su tokiais iššūkiais kaip nepakankamas junglumas su Europos Sąjungos šalimis, greitosios geležinkelių jungties („Rail Baltica“) trūkumu, nepakankamu modernių sprendimų ir inovacijų diegimu bei konkurencingumu pagrindinėse Baltijos šalių jūrų regiono rinkose.  Lietuvoje transporto sektorius sukuria didžiąją dalį CO2 taršos, todėl vystant tiek krovinių judėjimo, tiek keleivių susisiekimo sistemą, būtina atliepti ekologinius reikalavimus, nepažeisti gyventojų teisės į švarią ir saugią aplinką.

Ateities komitetas kituose posėdžiuose nagrinės ir kitų susisiekimo sektorių – aviacijos, kelių, modernių ateities susisiekimo sistemų – perspektyvas.

 

 

Raimundas Lopata

Ateities komiteto pirmininkas

El. p. raimundas.lopata@lrs.lt

 

 

Asta Rubežė

Ateities komiteto biuro patarėja

El. p. asta.rubeze@lrs.lt

Tel. (8 5) 239 6950

 

       Naujausi pakeitimai - 2021-05-28 15:42
       Jolanta Anskaitienė