Europos reikalų ir Ekonomikos komitetai įkūrė darbo grupę geležinkelių jungties projekto „Rail Baltica“ parlamentinei priežiūrai užtikrinti
2021 m. vasario 4 d. pranešimas žiniasklaidai
Vasario 3 d. Seimo Europos reikalų ir Ekonomikos komitetams buvo pristatyta informacija apie projekto „Geležinkelių jungties „Rail Baltica“ plėtra“ įgyvendinimą: projekto finansavimo poreikį, būsimos infrastruktūros valdymą, projekto įgyvendinimo Lietuvos teritorijoje progresą ir svarbiausius tikslus 2021 metams.
Komitetai ragina siekti, kad būtų gerbiamas Europos Vadovų Tarybos pasiektas kompromisas ir užtikrintas tinkamas projekto „Rail Baltica“ – kaip visos Europos Sąjungos strateginio infrastruktūros projekto – statybos finansavimas 2021–2027 m. Europos Sąjungos daugiametėje finansinėje programoje.
Komitetai, neabejodami, kad Seimui būtina dalyvauti Projekto įgyvendinimo procese užtikrinant parlamentinės kontrolės nepertraukiamą priežiūrą, nusprendė sudaryti naujos sudėties Seimo Europos reikalų komiteto ir Seimo Ekonomikos komiteto darbo grupę dėl projekto „Geležinkelių jungties „Rail Baltica“ plėtra“ įgyvendinimo trečia Seimo kadencija iš eilės.
Pagrindinis Baltijos valstybių tikslas – nutiesti ir pradėti eksploatuoti geležinkelių jungtį „Rail Baltica“ 2026 m. gali būti įgyvendintas laiku ir kokybiškai tik tuomet, jei bus skiriamas pakankamas savalaikis ES finansavimas.
Šiuo metu vyksta tarpinstitucinės ES Tarybos derybos su Europos Parlamentu dėl teisės aktų, susijusių su ES daugiamete finansine programa. Baltijos šalys laikosi pozicijos, kad visi su daugiamečiu ES biudžetu susiję teisės aktai, taip pat ir Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) reglamentas, turi atitikti 2020 m. liepos 21 d. Europos Vadovų Tarybos išvadas.
„Rail Baltica“ yra sudėtinė Europos Sąjungos tarptautinio transporto koridoriaus „Šiaurės jūra-Baltijos jūra“ dalis. „Rail Baltica” yra geležinkelių transporto infrastruktūros projektas, kurio tikslas – sujungti Baltijos šalis su Europos geležinkelių tinklu. Projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Estija, Latvija, Lietuva, Lenkija ir netiesiogiai Suomija. Linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių, Varšuvą.
1435 mm vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio plėtrą įgyvendina trys Baltijos šalys – Estija, Latvija ir Lietuva, Lenkija – jį modernizuoja.
Daugiau informacijos
Europos reikalų komiteto biuro patarėja
Živilė Rožėnaitė, tel. (8 5) 239 6828
Jolanta Anskaitienė