2013 m. balandžio 11 d. pranešimas VIR
Seimas
nusprendė grąžinti iniciatoriams tobulinti Seimo nutarimo projektą, kuriuo buvo
siūloma kreiptis į Konstitucinį Teismą su prašymu ištirti, ar Sveikatos
priežiūros įstaigų įstatymo nuostata, kad Lietuvos nacionalinės sveikatos
sistemos (LNSS) valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų
vadovai į darbą priimami viešo konkurso būdu, neprieštarauja Konstitucijoje
įtvirtintam teisinės valstybės principui, kartu teisėtų lūkesčių apsaugos,
teisinio tikrumo, teisinio saugumo ir įstatymo negaliojimo atgaline tvarka
principams.
Nutarimo
projektu taip pat buvo numatoma Konstitucinio Teismo teirautis, ar įstatymas,
ta apimtimi, kuria nėra numatyta kompensacijos mokėjimo atleidžiamiems LNSS
įstaigų vadovams tvarka, neprieštarauja Konstitucijos 29 straipsnyje
įtvirtintam lygiateisiškumo principui, kurio pažeidimas kartu yra ir
konstitucinių teisingumo, darnios visuomenės imperatyvų, taigi ir konstitucinio
teisinės valstybės principo, pažeidimas.
Pasak
kreipimosi iniciatoriaus, Seimo Pirmininko pavaduotojo Kęsto Komskio, iki
įstatymo pakeitimo 2011 m. gruodžio 1 d. visi sveikatos įstaigų vadovai,
išskyrus universiteto ligoninių, dirbo pagal neterminuotas darbo sutartis ir
šią teisę buvo įgiję įstatymo nustatyta tvarka. „Įstatymų nustatyta tvarka
įgijus teisę dirbti pagal neterminuotą darbo sutartį LNSS įstaigų vadovams kilo
pagrįstas lūkestis, kad šios įgytos teisės bus išlaikytos ir galės būti realiai
įgyvendinamos“, – teigiama dokumento aiškinamajame rašte.
Grąžinti
kreipimąsi iniciatoriams tobulinti pasiūliusio Seimo Teisės ir teisėtvarkos
komiteto nuomone, Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo nuostata „LNSS
valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovai į darbą
priimami viešo konkurso būdu“ iš esmės nesikeičia nuo 2007 m. sausio 18 d. „Kartu
pažymėtina, kad Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo pirminės redakcijos 40
straipsnio 1 dalyje taip pat buvo numatyta, kad priėmimas į analogiškas
pareigas vyksta viešo konkurso būdu: „Viešosios įstaigos, akredituotos
antriniam ar tretiniam LNSS veiklos organizavimo lygiui, administracijos,
filialų ir padalinių vadovai bei sveikatos priežiūros specialistai į darbą
priimami viešo konkurso būdu penkeriems metams.“ Taigi, ta apimtimi, kuria ji
nurodyta projekto 1 straipsnio 1 dalyje, ginčijama nuostata nieko naujo
nenustatė, todėl nėra teisinio pagrindo abejoti šios nuostatos atitikimu konstituciniams
teisinės valstybės, teisėtų lūkesčių apsaugos, teisinio tikrumo, teisinio
saugumo ir įstatymo negaliojimo atgal principams“, – tvirtinama komiteto
išvadoje. Komitetas dėl įstatyme nenustatytos kompensacijos mokėjimo
atleidžiamiems LNSS įstaigų vadovams tvarkos atkreipė dėmesį, kad LNSS įstaigų
vadovų darbo santykiams taikomas Darbo kodeksas.
Už
siūlymą grąžinti Seimo nutarimo „Dėl kreipimosi į Lietuvos Respublikos
Konstitucinį Teismą su prašymu ištirti, ar Lietuvos Respublikos sveikatos
priežiūros įstaigų įstatymo 15 straipsnio pakeitimo įstatymas neprieštarauja
Lietuvos Respublikos Konstitucijai“ projektą (Nr. XIIP-343) iniciatoriams tobulinti balsavo 43
Seimo nariai, prieš – 22, susilaikė 19 parlamentarų.
Rimas
Rudaitis,
Seimo
Ryšių su visuomene skyrius (tel. (8 5) 239 6132, el. p. [email protected])