Lietuvos valstybės simboliai Seimo rūmai Seimo logotipas

Seimas siūlymą kreiptis į Konstitucinį Teismą dėl Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo nuostatų grąžino iniciatoriams tobulinti

2013 m. balandžio 11 d. pranešimas VIR

 

Seimas nusprendė grąžinti iniciatoriams tobulinti Seimo nutarimo projektą, kuriuo buvo siūloma kreiptis į Konstitucinį Teismą su prašymu ištirti, ar Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo nuostata, kad Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos (LNSS) valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovai į darbą priimami viešo konkurso būdu, neprieštarauja Konstitucijoje įtvirtintam teisinės valstybės principui, kartu teisėtų lūkesčių apsaugos, teisinio tikrumo, teisinio saugumo ir įstatymo negaliojimo atgaline tvarka principams.

Nutarimo projektu taip pat buvo numatoma Konstitucinio Teismo teirautis, ar įstatymas, ta apimtimi, kuria nėra numatyta kompensacijos mokėjimo atleidžiamiems LNSS įstaigų vadovams tvarka, neprieštarauja Konstitucijos 29 straipsnyje įtvirtintam lygiateisiškumo principui, kurio pažeidimas kartu yra ir konstitucinių teisingumo, darnios visuomenės imperatyvų, taigi ir konstitucinio teisinės valstybės principo, pažeidimas.

Pasak kreipimosi iniciatoriaus, Seimo Pirmininko pavaduotojo Kęsto Komskio, iki įstatymo pakeitimo 2011 m. gruodžio 1 d. visi sveikatos įstaigų vadovai, išskyrus universiteto ligoninių, dirbo pagal neterminuotas darbo sutartis ir šią teisę buvo įgiję įstatymo nustatyta tvarka. „Įstatymų nustatyta tvarka įgijus teisę dirbti pagal neterminuotą darbo sutartį LNSS įstaigų vadovams kilo pagrįstas lūkestis, kad šios įgytos teisės bus išlaikytos ir galės būti realiai įgyvendinamos“, – teigiama dokumento aiškinamajame rašte.

Grąžinti kreipimąsi iniciatoriams tobulinti pasiūliusio Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto nuomone, Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo nuostata „LNSS valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovai į darbą priimami viešo konkurso būdu“ iš esmės nesikeičia nuo 2007 m. sausio 18 d. „Kartu pažymėtina, kad Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo pirminės redakcijos 40 straipsnio 1 dalyje taip pat buvo numatyta, kad priėmimas į analogiškas pareigas vyksta viešo konkurso būdu: „Viešosios įstaigos, akredituotos antriniam ar tretiniam LNSS veiklos organizavimo lygiui, administracijos, filialų ir padalinių vadovai bei sveikatos priežiūros specialistai į darbą priimami viešo konkurso būdu penkeriems metams.“ Taigi, ta apimtimi, kuria ji nurodyta projekto 1 straipsnio 1 dalyje, ginčijama nuostata nieko naujo nenustatė, todėl nėra teisinio pagrindo abejoti šios nuostatos atitikimu konstituciniams teisinės valstybės, teisėtų lūkesčių apsaugos, teisinio tikrumo, teisinio saugumo ir įstatymo negaliojimo atgal principams“, – tvirtinama komiteto išvadoje. Komitetas dėl įstatyme nenustatytos kompensacijos mokėjimo atleidžiamiems LNSS įstaigų vadovams tvarkos atkreipė dėmesį, kad LNSS įstaigų vadovų darbo santykiams taikomas Darbo kodeksas.

Už siūlymą grąžinti Seimo nutarimo „Dėl kreipimosi į Lietuvos Respublikos Konstitucinį Teismą su prašymu ištirti, ar Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 15 straipsnio pakeitimo įstatymas neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai“ projektą (Nr. XIIP-343) iniciatoriams tobulinti balsavo 43 Seimo nariai, prieš – 22, susilaikė 19 parlamentarų.

 

Rimas Rudaitis,

Seimo Ryšių su visuomene skyrius (tel. (8 5) 239 6132, el. p. [email protected])


  Siųsti el. paštuSpausdinti