Lietuvos valstybės simboliai Seimo rūmai Seimo logotipas

Po pateikimo pritarta Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo pataisoms

2013 m. spalio 22 d. pranešimas VIR

(iš plenarinio posėdžio)

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Algimanta Pabedinskienė pristatė Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo pataisų projektą Nr. XIIP-1110 ir lydimąjį Vietos savivaldos įstatymo pataisų projektą Nr. XIIP-1111, kurių tikslas – siekiant piniginės socialinės paramos tikslingumo ir veiksmingumo didinimo, tobulinti esamą piniginės socialinės paramos teikimo teisinį reguliavimą ir sudaryti teisinį pagrindą savivaldybėms socialinę pašalpą nepasiturintiems gyventojams teikti vykdant savarankiškąją savivaldybių funkciją.

Siūloma nuo 2014 m. sausio 1 d. nustatyti skirtingą piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo vykdymą ir finansavimą 55 (nebandomosiose) savivaldybėse: teikdamos socialinę pašalpą, savivaldybės vykdys savarankiškąją savivaldybių funkciją, kuri bus finansuojama iš savivaldybių biudžetų lėšų, o teikdamos kompensacijas už būsto šildymą, karštą ir geriamąjį vandenį, vykdys valstybinę (valstybės perduotą savivaldybėms) funkciją, kuri bus finansuojama iš valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams.

„Atsižvelgiant į penkių bandomųjų – Akmenės, Panevėžio, Radviliškio, Raseinių ir Šilalės rajonų savivaldybių gerąją praktiką ir rezultatus, dalyvaujant bandomajame projekte, kai veiksmingesnė individualių atvejų analizė, bendruomenių įsitraukimas, aktyvus tarpinstitucinis bendradarbiavimas leido piniginę socialinę paramą teikti taikliau ir kur kas efektyviau“, – sakė ministrė, pabrėždama, kad minėtose savivaldybėse ženkliai sumažėjo socialinės pašalpos gavėjų skaičius bei pašalpoms skiriamos išlaidos.

Užtikrinant savivaldybėms sprendimų iniciatyvos, jų priėmimo ir įgyvendinimo laisvę vykdant savarankiškąją funkciją teikiant socialinę pašalpą, siūloma nustatyti, kad įstatymo nuostatos būtų taikomos tiek, kiek jų nereglamentuos atskiros įstatymo nuostatos, suteikiant savivaldybėms teisę teikti socialinę pašalpą savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

Įvertinus tai, kad nuo 2014 m. sausio 1 d. skirsis socialinės pašalpos ir būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijų finansavimo šaltiniai, numatoma pakeisti įstatymo nuostatas, susijusias su lėšų, skirtų socialinei pašalpai ir kompensacijoms teikti, naudojimu ir atsiskaitymu, nurodant, kad valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams lėšos galėtų būti naudojamos tik būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijoms teikti.

Siekiant, kad piniginės socialinės paramos teisinis reguliavimas taptų tikslesnis, kartu siūloma atlikti ir redakcinius pakeitimus.

Projektams po pateikimo pritarė 69, susilaikė 6 Seimo nariai. Pagrindiniu šių klausimų svarstyme paskirtas Socialinių reikalų ir darbo komitetas, numatoma svarstymo plenariniame posėdyje data – lapkričio 26 d.

 

Saulė Eglė Trembo,

Ryšių su visuomene skyrius (tel. (8 5)  239 6203, el. p. [email protected])


  Siųsti el. paštuSpausdinti