2013 m. lapkričio 26 d. pranešimas VIR
(iš plenarinio posėdžio)
Seimo Sveikatos reikalų komitetas, apsvarstęs 2014 metų Privalomojo
sveikatos draudimo fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą (Nr. XIIP-1116),
bendru sutarimu nutarė grąžinti jį iniciatoriams patobulinti, atsižvelgiant į
komiteto pasiūlymus. Tokiam sprendimui plenariniame posėdyje po svarstymo pritarė
78 susilaikė du Seimo nariai.
Komitetas Vyriausybei ir Sveikatos apsaugos ministerijai siūlo:
Siekti Vyriausybės 2012 – 2016 metų programos įgyvendinimo
prioritetinėse priemonėse numatyto tikslo, kad Privalomojo sveikatos draudimo
fondo biudžeto pajamos 2016 m. sudarytų 4, 2 procento bendrojo vidaus produkto.
Jeigu minėtas tikslas būtų įgyvendinamas nuosekliai, tuomet 2014 m. PSDF
biudžetas turėtų sudaryti 4,0 proc. bendrojo vidaus produkto (apie
5,0–5,1 mlrd. Lt), o 2015 m. – 4,1 proc. bendrojo vidaus produkto
(apie 5,5–5,6 mlrd. Lt);
Ieškoti galimybių padidinti valstybės biudžeto skiriamus
asignavimus 2014 metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetui 229 479
tūkst. litų. Šios lėšos skiriamos siekiant įvykdyti valstybės funkcijas, teisės
aktais priskirtas PSDF biudžetui (pvz.: neapdraustiems asmenims suteiktos
būtinosios medicinos pagalbos išlaidoms apmokėti; Imunoprofilaktikos programos
priemonėms finansuoti ir kt.). Numatoma, kad 2014 metais šių funkcijų
įgyvendinimo išlaidos sudarys 346 109 tūkst. Litų, o 2014 metų PSDF biudžeto
projekte numatyta valstybės asignavimų suma šioms funkcijoms vykdyti – 41 060
tūkst. Litų. Valstybės asignavimai PSDF biudžetui ženkliai mažinami nuo 2012
metų (2010 m. skirta 399 876 tūkst. litų, 2011 m. - 110 207 tūkst. Litų, 2012
m. ir 2013 m. - 21 479 tūkst. litų);
Siekiant už asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą gydymo
įstaigoms apmokėti pagal jų išlaidas, siūlome atkurti asmens sveikatos
priežiūros paslaugų balo vertę iki 1 lito;
Perduoti (grąžinti) Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai
ortopedijos technikos priemonių įsigijimo išlaidų kompensavimo funkciją;
Detaliai išnagrinėti kiekvieną pasiūlymą, pateiktą nurodytuose
kreipimuose, ir priimti atitinkamus sprendimus dėl: 2013 m. spalio 15 d.
Lietuvos gydytojų vadovų sąjungos IX suvažiavimo rezoliucijos „Dėl svarbiausių
Lietuvos asmens sveikatos priežiūros įstaigų spręstinų problemų“; 2013 m.
spalio 22 d. Lietuvos rajoninių ligoninių asociacijos kreipimosi „Dėl problemų
sveikatos sistemoje“;
2013 m. lapkričio 4 d. nevyriausybinių organizacijų (Lietuvos pacientų
organizacijų atstovų tarybos, Lietuvos gydytojų vadovų sąjungos, Lietuvos
gydytojų sąjungos, Lietuvos sveikatos apsaugos darbuotojų profesinės sąjungos,
Lietuvos laisvosios rinkos instituto) atviro kreipimosi į visuomenę,
valdžios institucijas, politines partijas;
Parengti ir pateikti Seimui teisės aktų, reglamentuojančių papildomą
savanorišką sveikatos draudimą, projektus;
Atsižvelgiant į tai, kad pateiktame 2014 metų Privalomojo sveikatos
draudimo fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymo projekte Nr. XIIP-1116,
nėra įgyvendinamas Konstitucinio Teismo 2013 m. gegužės 16 d. nutarimas,
parengti ir iki 2014 m. liepos 1 d. pateikti Seimui teisės aktų,
reglamentuojančių būtinosios medicinos pagalbos teikimą ir finansavimą, projektus.
Konstitucinis
teismas 2013 m. gegužės 16 d. nutarime pažymėjo, kad Konstitucijos 53
straipsnio 1 dalies nuostata, kad įstatymas nustato piliečiams nemokamos
medicinos pagalbos valstybinėse gydymo įstaigose teikimo tvarką, yra
konstitucinė piliečių teisės nemokamai ir laiku gauti kokybišką gyvybiškai
būtiną medicinos pagalbą valstybinėse gydymo įstaigose garantija, kurios
įgyvendinimas turi būti užtikrintas iš valstybės biudžeto lėšų.
Saulė Eglė Trembo,
Ryšių su visuomene
skyrius (tel. (8 5) 239 6203, el. p. [email protected])